Hoe geef je liefde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Hoe geef je liefde?

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 11:29

Hoe geef je, je liefde aan je partner? Hoe ervaar jij de liefde van je partner?

Om bij me zelf te beginnen geef en ervaar ik liefde vooral door aanraking (lichamelijk contact) zoals een arm om me heen of een hand geven en zo op zen tijd een knuffel. Ik geef mijn liefde ook wel via cadeau's enz maar ervaar het persoonlijk toch het meest door aanraking en geef het ook het meest op die manier aan haar.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Berichtdoor Em. » 04 mar 2004 11:36

Hoe ik de liefde van m'n vriend ervaar?
Tja...idd zoals je zegt door aanraking, of door oogcontact, waardoor je je diep verbonden voelt.
Idd. zo probeer ik ook mijn liefde te geven...een aanraking, dingen doen voor de ander die je normaal niet zo gauw zou doen. Rekening houden met de gevoelens van de ander. Eigenlijk kun je liefde op zo onwijs veel manieren geven en ontvangen...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 mar 2004 12:52

Ha...leuke vraag zeg!!!
Als je 'r meer over wilt lezen moet je t boekje 'de 5 talen van de liefde' eens lezen. Erg leuk boekje als dit je interesseert.

Met dat ik dit typ bedenk ik me dat het ook kan zijn dat je dit topic gemaakt heb omdat je dat boekje juist net gelezen hebt.

Hoe ik merk dat mijn vriend van me houd is door tijd aan me te geven, door samen te zijn!! Daardoor merk ik het. En het grappige is dat hij dat ook zo heeft!! Errug handig dus ;)

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 16:04

Ik heb dat boekje idd gelezen. ik liep alleen tegen het punt aan dat we allebij wel erg op lichamelijk contact waren gesteld (door knuffelen enz) maar toch gaf ik teveel op manier liefde op die manier. Zodat ze zich soms een beetje (gevangen) voelde in mijn liefde. Dus liep ik even klem tussen mijn gevoel (haar willen aanraken) en me verstand die haar de vrijheid wil geven die ze nodig heeft. Vandaar deze topic: hoe geef je liefde?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 16:09

het is geven en gegeven worden....

het is zo moeilijk ...

ik koesterde het beetje liefde dat ik had bij iemand, zij wilde meer, maar ik was daar bang voor, straks ging het te hard voor mij... nou je snapt het al. Het ging over (en out).

Hoe het wel moet

vraag het God
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 04 mar 2004 16:48

Liefde geef je niet alleen door aanraking. Het is wel heel belangrijk. Je laat namelijk niet iedereen zo dicht bij je in de buurt komen. Als je het fijn vind om aangeraakt te worden door iemand, dan betekent het dat je diegene vertrouwt.
Liefde geven is ook, dat je er voor de ander bent. Dat je luistert als de ander wat te vertellen heeft en dat je interesse toont in de ander.
Liefde geven is ook, dat je jezelf bloot durft te geven aan de ander. Als je dat doet, dan zal je relatie zich verdiepen. Je voelt je steeds meer met elkaar verbonden.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 23:35

Je zult ook op elkaar moeten afstemmen op de behoefte van elkaar. De één zal vooral (in mijn geval) erg op aanraking gesteld zijn en iemand ander minder en juist ergens anders op (bijv kado's, iets doen voor de ander, complimenten, enz)

op welke manier ervaren jullie of geven jullie danvooral liefde?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 04 mar 2004 23:54

janneman83 schreef:Je zult ook op elkaar moeten afstemmen op de behoefte van elkaar. De één zal vooral (in mijn geval) erg op aanraking gesteld zijn en iemand ander minder en juist ergens anders op (bijv kado's, iets doen voor de ander, complimenten, enz)

op welke manier ervaren jullie of geven jullie danvooral liefde?

Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe ik liefde geef. Dat is niet iets wat ik altijd even bewust doe. Het zit vaak ook juist in de kleine dingen. Bijvoorbeeld, dat ik ga kijken als mijn vriend aan het boksen is. Eigenlijk vind ik dat boksen helemaal niet interessant, maar omdat ik weet dat hij het leuk vind als ik kom kijken, doe ik het voor hem.
Andersom is het net zo. Ik zit op paardrijden. M'n vriend komt dan ook wel eens kijken, terwijl hij niks met die sport heeft. Maar hij weet dat ik het leuk vind als hij interesse toont in mijn hobby.
Het is dus belangstelling tonen voor elkaars interesses.
Maar ik vind aanraking ook heel belangrijk. Mijn vriend heeft het iets minder, maar als we bijvoorbeeld ruzie hebben en je raakt de ander aan, dan is het bij ons vaak zo, dat door die aanraking de boosheid voor een groot gedeelte wegdrijft. En als mijn vriend zegt, dat hij niet meer boos op me is, dan geloof ik dat pas als hij dat ook door lichamelijk contact laat merken.
Er zijn eigenlijk zoveel manieren om je liefde te geven, dat is niet op te schrijven. Daar zou ik echt een paar bladzijdes voor nodig hebben. Dus laat ik dat maar niet doen. :wink:

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 05 mar 2004 16:42

haha :)
Tja ik zou er geen problemen mee hebben hoor :wink: .
Een topic vol is ook goed :wink: :P :mrgreen: :lol:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 mar 2004 16:42

gaat vanzelf bij mij geloof ik....

Christa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 23 dec 2003 11:30

Berichtdoor Christa » 07 mar 2004 18:58

Ik vind zelf altijd dat ik te weinig liefde geef. Er zijn gewoon geen goede woorden voor. Mijn vriend zegt dat ik altijd heel veel aan hem geef. Dus ik zou het niet weten....

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2004 15:21

Soms vraag ik me af of het nuttig is om liefde te geven... En dus ook of het nuttig is om je te gaan afvragen hoe je dat doet.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 08 mar 2004 18:41

kurtyo schreef:Soms vraag ik me af of het nuttig is om liefde te geven... En dus ook of het nuttig is om je te gaan afvragen hoe je dat doet.


Ik voel me waardevol als me vriendin om me geeft en me waard vind om haar liefde aan mij te geven. Het voelt gewoon goed als ik liefde krijg. Ook als ik dat aan haar kan geven.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 mar 2004 17:30
Locatie: Waar wil je me hebben?
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 19:54

kurtyo schreef:Soms vraag ik me af of het nuttig is om liefde te geven... En dus ook of het nuttig is om je te gaan afvragen hoe je dat doet.


Hm... ik denk toch dat het wel nuttig is.
Je leven hoort eigenlijk te bestaan uit geluk, en liefde kan heel veel aan geluk bijdragen.
Ik denk ook dat het de bedoeling is dat een mens niet alleen is. Zodra jij niet voldoet aan de bedoeling van je leven, kan je nooit gelukkig zijn. Dus denk ik dat je geluk zonder liefde (die bestaat uit geven en nemen) nooit compleet kan zijn...
En gelukkig zijn, is inderdaad nuttig, mocht je je dat ook afvragen.


Groet in Vrede,
VJ
If you want world peace, fight for justice.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 09 mar 2004 13:32

Volgens mij geef je liefde niet alleen door een arm of een knuffel...Vanzelfsprekend is dat een heel groot uiterlijk vertoon van liefde. Maar liefde geven is ook de ander respecteren, begrijpen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten