hoe zet je een bepaalde liefde uit je hoofd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Re: hoe zet je een bepaalde liefde uit je hoofd?

Berichtdoor Aragorn » 23 feb 2004 23:38

evandijk schreef:ik heb sinds ik dat meisje ken altijd als ik haar weer zie, iets van ik vind haar erg leuk, maar het word nooit wat, zij is verlegen tegen mij, en ik ben verlegen tegen haar. dat meisje heeft ook verkering gehad, maar dat is weer uit, maar ik vind dit gewoon een rotgevoel. altijd als ik haar tegenkom, als je vlak bij me zit in de kerk, als ze vlak bij me zit met catechesatie. hoe ga ik hier mee om? hoe kan ik haar uit mn hoofd zetten?

Eigenlijk is de enige remedie: met haar wat beginnen, of met een ander wat beginnen (maar dat moet dan natuurlijk wel serieus zijn) Ik begin zo onderhand te geloven dat iedere jongen wel een meisje heeft waar hij zich bij tijd en wijlen tegen wil en dank toe aangetrokken voelt en die altijd een warm plekje in z'n hart zal houden, of het nu iets wordt of niet.

een meisje vindt het echt niet erg als een jongen haar leuk vindt hoor, ze is juist gevleid! Het enige wat je niet moet doen, is nog steeds proberen als ze heeft duidelijk gemaakt dat ze nix wil.

Precies! Mijn huidige vriendin was nog nooit op het idee gekomen verliefd op mij te worden toen ik haar mee uitvroeg en ging er daarom ook niet op in, maar voelde zich wel enorm gevleid. Daarna raakten we wat aan het mailen enzo, en toen heb ik haar alsnog weten te verleiden! zei de macho :mrgreen:
(En inderdaad kon ze het wel waarderen dat ik zo ongeveer het tegenovergestelde van blijven proberen deed...)

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mar 2004 11:37

ooohh wat een moeilijke vraag! Kan er zelf ook niets mee vandaar...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 mar 2004 13:45

Ik vroeg me af, of je al wat verder was, het is ondertussen al een maandje geleden en ik dacht misschien is de verlegenheid wat gezakt???
Of zijn er vorderingen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 28 mar 2004 15:08

uit je hoofd zetten kan niet.. of je moet haar gaan haten maar dan zit ze nog in je hoofd (dan alleen op een andere manier)
ik zou er gewoon op af stappen en het haar vragen.. je kan daarmee weinig verliezen (denk ik)
even moet verzamelen en je bent er (hoop ik voor je)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
S-je
Mineur
Mineur
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 dec 2003 15:22
Locatie: Flardingha
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 29 mar 2004 06:46

k Denk dat het beste is om het bij God neer te leggen. En er natuurlijk op te vertrouwen dat Hij er voor zorgt dat het goed komt, wat er ook gebeurt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mar 2004 10:02

Ja, dat denk ik ook, en als je er dan voor gebeden hebt, zie je vanzelf wel wat er gebeurt, of jullie krijgen verkering, of je komt een ander meisje tegen, die je wel leuk genoeg vind om te proberen verkering mee te krijgen.
Want waarom zou het niks worden tussen jullie? Zien haar ouders jou niet zitten of jou ouders haar niet? En dan nog....... dan is het nog jullie leven. toch?
Of is het, wat ik een beetje denk, dat je te verlegen bent om een afspraakje met haar te maken?
Je kunt haar toch eerst eens aanspreken, na afloop, en dan eens een aantal keer met haar praten, kijken hoe ze nou eigenlijk is. En dan eens met haar ergens heen gaan, overdags kan ook, hoeft niet meteen s avonds, als je denkt dat ze dat niet mag......

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mar 2004 11:49

veel sterkte hierin!

jo
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 mar 2004 22:10
Locatie: Bru

tip

Berichtdoor jo » 03 apr 2004 22:53

wie niet waagt, die niet wint!!!!!!!
Wordt het bij nader in zien toch niets, dan is dat niet leuk, maar dan weet je het tenminste. Dan pas moet je het proberen uit je hoofd te zetten, nu hoef je alleen maar moed te verzamelen om een afspraak te maken, ga wat gezelligs doen! :oops:

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Re: tip

Berichtdoor janneman83 » 03 apr 2004 22:54

jo schreef:wie niet waagt, die niet wint!!!!!!!
Wordt het bij nader in zien toch niets, dan is dat niet leuk, maar dan weet je het tenminste. Dan pas moet je het proberen uit je hoofd te zetten, nu hoef je alleen maar moed te verzamelen om een afspraak te maken, ga wat gezelligs doen! :oops:


idd.. ik hoop dat hij/zj dat in die tijd dat al gedaan heeft
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 dec 2003 23:21
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 03 apr 2004 23:09

Als je haar nog niet zo goed kent, kun je ook proberen met een groep wederzijdse vrienden/ kennisen (bijv. van de kerk) uit te gaan (waar zij natuurlijk bij is). Dan kun je elkaar wel een beetje observeren, maar je hoeft niet heel de tijd met elkaar te praten. Als je met een groep een strandwandeling gaat doen of zo.. Heel romantisch!

Ennuh.. ik kan me goed voorstellen dat je niet zo goed durft! Het is de vraag wat erger is: de onzekerheid, of zeker weten dat ze je niet hoeft. Maar je hebt natuurlijk ook de kans dat ze je wel wil. En dan moet je haar niet laten gaan!

Je kunt ook proberen om via e-mail of sms contact te krijgen. Als je haar e-mailadres hebt, kun je gewoon een keer een smoes bedenken om haar te mailen. Als ze dan terugmailt, kun je proberen om op deze manier contact te houden. Mensen die in direct contact heel verlegen zijn, kunnen zich soms per e-mail veel beter uiten.

Succes!
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Gebruikersavatar
cwvegmond
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2003 09:52
Locatie: vlakbij Katwijk

Berichtdoor cwvegmond » 03 apr 2004 23:15

Het lijkt me heel erg moeilijk. Ik praat uit ervaring...Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik 'hem' uit m'n hoofd moest zetten. Maar wonderen zijn de wereld niet uit: ik ben alweer ruim een jaar getrouwd met 'hem'.
Trotse moeder van 2 kids!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 apr 2004 12:23

Ik denk inderdaad dat je zo'n gevoel niet uit je hoofd moet zetten. Ga ervoor... (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het... Bedoel: durf Mariamagdalena en Joepie en Mesch. en ... ook nog steeds niet mee uit te vragen.. :P)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2004 23:20

cwvegmond schreef:Het lijkt me heel erg moeilijk. Ik praat uit ervaring...Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik 'hem' uit m'n hoofd moest zetten. Maar wonderen zijn de wereld niet uit: ik ben alweer ruim een jaar getrouwd met 'hem'.


Ja, dat had ik ook! (Nu, 2,5 jaar later moet ik haar alsnog uit m'n hoofd zetten, maar dat is even iets anders.. :mrgreen: )

Gebruikersavatar
BaBBa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 feb 2004 17:17
Locatie: veenendaal

Berichtdoor BaBBa » 05 apr 2004 14:41

aragorn schreef:heu, gelukkig zijn er nog wel wat vrijgezellen over :oops:


Maar een liefde uit je hoofd zetten lukt niet. Ik ben verschrikkelijk lang verliefd geweest op een jongen en het werd maar niets enzo want ik kende hem niet zo goed en durfde niets. Nu ken ik hem beter en ben ik echt blij dat ik niets met hem heb, want onze karakters zouden echt niet bij elkaar gepast hebben :mrgreen: Dus dat was een hele goeie manier om van mijn verliefdheid af te komen, maar ja dat geld niet voor iedereen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 15:07

BaBBa schreef:
aragorn schreef:heu, gelukkig zijn er nog wel wat vrijgezellen over :oops:


Heb ik dat gezegd? :roll:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten