verkeringstijd????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bandiet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:07

verkeringstijd????

Berichtdoor bandiet » 18 feb 2004 14:38

wat moet je als stel besproken hebben in de verkeringstijd????????

of waar moet je over praten??????

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2004 14:49

Niks moet.

Verder: alles wat je samen belangrijk en interessant vind.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 18 feb 2004 15:06

inderdaad niks moet, alles gaat vanzelf....als ik naar mijn en mij kijk, kan ik het zo gek niet verzinnen of we hebben het er wel eens over gehad, heerlijk om alles samen te bespreken en samen te doen enz enz.

bandiet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:07

Berichtdoor bandiet » 18 feb 2004 15:07

Ikke21 schreef:inderdaad niks moet, alles gaat vanzelf....als ik naar mijn en mij kijk, kan ik het zo gek niet verzinnen of we hebben het er wel eens over gehad, heerlijk om alles samen te bespreken en samen te doen enz enz.


noem eens voorbeelden dan????/

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2004 15:20

toen ik nog verkering had praatte wij eerst over thuis, gezin, vrienden.... Later meer over je interesse's, studie enz.
Maar ook geestelijke dingen.

Na het een komt ook het ander.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 feb 2004 16:33

volgens mij MOET er niks....

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 18 feb 2004 18:08

Als de verkering goed is ga vanzelf veel met elkaar praten, omdat je het fijn vindt om veel met elkaar te delen. Niets moet nee, maar als je gaat trouwen is het wel handig om er inzicht in te hebben of je met belangrijke zaken op een lijn zit. Wat belangrijke zaken zijn kan per stel verschillen. Geloof, gezinsleven, etc...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2004 16:38

Komt het vaker voor dat het meisje meer vooruit denkt dan de jongen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 feb 2004 16:46

marjo schreef:Als de verkering goed is ga vanzelf veel met elkaar praten, omdat je het fijn vindt om veel met elkaar te delen. Niets moet nee, maar als je gaat trouwen is het wel handig om er inzicht in te hebben of je met belangrijke zaken op een lijn zit. Wat belangrijke zaken zijn kan per stel verschillen. Geloof, gezinsleven, etc...

Ik denk dat je er vanzelf achterkomt of je daarin op 1 lijn zit.

Lalage schreef:Komt het vaker voor dat het meisje meer vooruit denkt dan de jongen?

Hm, bij ons dacht zij eerst iets meer vooruit dan ik, nu weigeren we allebei consequent om vooruit te denken, zij nu zelfs minder dan ik.
Oftewel: geslaagde infiltratie... :wink:

Freddy

Berichtdoor Freddy » 19 feb 2004 16:47

Ik denk dat je alles besproken moet hebben in je verkeringstijd. Het is de bedoeling dat als je verder wil met elkaar dat je dan ook weet waar je aan begint en dat je van elkaar weet hoe je over alles denkt etc. Als je niets besproken hebt kon je nog wel eens raar staan kijken als je met elkaar wil trouwen...

caprice

Berichtdoor caprice » 19 feb 2004 16:52

Het is denk ik goed om al in het begin van de verkeringstijd met elkaar te spreken over hoe het staat tussen God en je ziel.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 19:17

Ik hoop dat alles bespreekbaar is dan!

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 20 feb 2004 19:37

Volgens mij moet je overal over kunnen praten. Ik denk dat je in het begin voornamelijk over school, interesses, hobby's enzo hebt en hoe langer je verkering hebt, hoe diepgaander de gesprekken worden. Ligt eraan natuurlijk of je elkaar al kende of niet. Als je bij elkaar op JV zit, dan heb je waarschijnlijk al wel eens diepgaande gesprekken gehad. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd je samen hebt om te praten.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2004 18:43

caprice schreef:Het is denk ik goed om al in het begin van de verkeringstijd met elkaar te spreken over hoe het staat tussen God en je ziel.

Doel je op bekeerd zijn of niet?

Het is iig wel belangrijk om over geestelijke zaken te praten en samen te bidden en bijbellezen. Uuuuh, oopz, dat komt er bij ons ook niet vaak van, maar we gaan nu een boek lezen tijdens de veertigdagentijd: 'Doelgericht leven' van Rick Warren. Elke dag moeten we dan een hoofdstuk lezen en dat kunnen we dan ook met elkaar bespreken (als we elkaar spreken).

caprice

Berichtdoor caprice » 21 feb 2004 18:47

Lalage schreef:
caprice schreef:Het is denk ik goed om al in het begin van de verkeringstijd met elkaar te spreken over hoe het staat tussen God en je ziel.

Doel je op bekeerd zijn of niet?

Ja.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 41 gasten