ligt het nu aan mij of???????????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jackelien
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2003 22:51
Locatie: rijssen

ligt het nu aan mij of???????????

Berichtdoor jackelien » 24 nov 2003 21:29

:?: :oops: tja, al mijn vrienden hebben verkering niet een paar weken maar al jaren! ik natuurlijk niet! ze zeggen dat ik er zat kan krijge! maar ja, dit meisje heeft een grote mond, maar alst om een jongen gaat die ik leuk vind! wie wil mij tips geven! of mij vooruit helpen om een leuke jongen te ontmoeten!
Heb overleg!
Ik ben de weg!
Doe wat Ik zeg!

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 25 nov 2003 15:21

Je bent 17 hoor ben je bang dat je alleen overblijf???? Kom op he gewoon rustig aan doen het komt vanzelf.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 nov 2003 16:11

Tips:
Wees gewoon jezelf, probeer je niet anders voor te doen.
Wees lief.
Verzorg jezelf goed, zodat je lekker ruikt.
Wees kritisch, laat je niet gebruiken, ga niet meteen de eerste week zoenen als je iemand leuk vindt, laat hem maar lekker ff geduld met je hebben.
Dan komt er vanzelf wel een man op je weg die voor jou bestemd is, maar je bent nog jong, en misschien moet je nog ff geduld hebben. Misschien kom je over 2 of 4 jaar pas iemand tegen of volgende week. Maar beter zo, dan dat je op je 17de al een aantal vriendjes hebt gehad, anders word je een afgelikte boterham. En jongens hebben echt liever een net meisje, die niet allerlei verkeringen heeft gehad. (mijn jongens wel, tenminste)
Als je lief bent, komt het heus wel goed. :wink:

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 25 nov 2003 17:39

Haha, kom je van de veluwe zeker? nee sorry flauw, maar je hebt streken waar je iets mankeert als je voor je 20 geen verkering hebt en voor je 24 niet getrouwd betn (als meisje)
Ik kan me wel voorstellen dat het soms wel vervelend is als al je vrienden al jaren verkering hebben (waren er vroeg bij)
Maar ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen ofzo, forceer niets. Jij bent jij en ooit komt er een jongen die zielsveel houdt om wie jij bent.
Daarnaast heeft het echt ook nadelen om vroeg verkering te krijgen. Als ik bv vergelijk met mijn zus die verkering kreeg op haar 16, ik heb veel meer vrienden dan haar. Zij is natuurlijk gelukkig met haar vriendje maar ik heb alle tijd gehad om gekke vakanties te doen met vriendinnen, interessante mensen te ontmoeten, vrienden te maken. Ik heb ook een paar jongens waar ik best intiem bevriend mee ben. Dat had echt niet gekund als ik een vriend zou hebben gehad op die leeftijd. geniet van je vrijheid, maak er iets moois van.

Ik zit hier in Rotterdam op een niet-christelijke school, en mn klasgenoten waren stom verbijsterd toen ik vertelde dat een vriendin van 23 gaat trouwen. Zij genieten echt nog van hun jong zijn en vrijheid en ongebondenheid. Die leven gewoon in een hele andere cultuur dan wij. :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 25 nov 2003 19:43

Maria Magdalena..afgelikte boterham??? Over die term hebben we t aleerder gehad hier op refoweb...echt een ondankbaar woord.
Jackelien...your knight in shining armor...(ofzoiets???) komt ook nog wel. Ik dacht ook heel lang net als jij over dat soort dingen. Maar het heeft geen zin om met de eerste de beste jongen weg te lopen...zoek maar iemand die helemaal voor jou gaat, en jij voor hem. :D
Engaged @ 07-01-2005

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 25 nov 2003 20:11

meschianza schreef:Haha, kom je van de veluwe zeker? nee sorry flauw, maar je hebt streken waar je iets mankeert als je voor je 20 geen verkering hebt en voor je 24 niet getrouwd betn (als meisje)
Ik kan me wel voorstellen dat het soms wel vervelend is als al je vrienden al jaren verkering hebben (waren er vroeg bij)
Maar ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen ofzo, forceer niets. Jij bent jij en ooit komt er een jongen die zielsveel houdt om wie jij bent.
Daarnaast heeft het echt ook nadelen om vroeg verkering te krijgen. Als ik bv vergelijk met mijn zus die verkering kreeg op haar 16, ik heb veel meer vrienden dan haar. Zij is natuurlijk gelukkig met haar vriendje maar ik heb alle tijd gehad om gekke vakanties te doen met vriendinnen, interessante mensen te ontmoeten, vrienden te maken. Ik heb ook een paar jongens waar ik best intiem bevriend mee ben. Dat had echt niet gekund als ik een vriend zou hebben gehad op die leeftijd. geniet van je vrijheid, maak er iets moois van.

Ik zit hier in Rotterdam op een niet-christelijke school, en mn klasgenoten waren stom verbijsterd toen ik vertelde dat een vriendin van 23 gaat trouwen. Zij genieten echt nog van hun jong zijn en vrijheid en ongebondenheid. Die leven gewoon in een hele andere cultuur dan wij. :)


kweenie hoe het zit met jouw topografische kennis, maar rijssen ligt niet op de veluwe, en daar heeft het nooit gelegen ook :mrgreen:
en hier (in Rijssen) is het niet zo dat men bang is om over te blijven, dat ben ik zelf ook niet namelijk...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 nov 2003 21:42

M@rije schreef:Maria Magdalena..afgelikte boterham??? Over die term hebben we t aleerder gehad hier op refoweb...echt een ondankbaar woord.


Nou, ik zit hier nog niet zolang, en ik heb het er niet over gehad, ondankbaar woord? Als ik meisjes zie, die 16 zijn en al met 10 verschillende jongens verkering hebben gehad, en dan achter mijn zonen aan zitten, die zo'n grietje gelukkig niet willen en bovendien vaste verkering hebben................. kijk, een meisje van 17 die 2 of 3 vriendjes heeft gehad, okee, maar hier in dit dorp lopen heel wat sletjes rond waarvan ik niet zou willen dat ze mijn dochter zouden zijn. Ik hoor dus hoe de jongens over zulke meisjes praten, die zich door diverse jongens laten pakken, ze kijken er op neer...... en omgekeerd vind ik ook niks, een jongen die het ene meisje na het andere heeft. Ja, afgelikte boterhammen, sorry, je hoeft voor mij echt niet als maagd het huwelijk in, maar het andere uiterste vind ik stom, altijd al gevonden.... :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 08:52

je hoeft voor mij echt niet als maagd het huwelijk in,maar het andere uiterste vind ik stom, altijd al gevonden....


waarom hoeft dat van jou niet??staat dat niet in de bijbel?? dat dat iets is voor in het huwelijk... hoe ver mag je volgens jou dan gaan???

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 nov 2003 10:34

trijntjejohanna schreef:
je hoeft voor mij echt niet als maagd het huwelijk in,maar het andere uiterste vind ik stom, altijd al gevonden....


waarom hoeft dat van jou niet??staat dat niet in de bijbel?? dat dat iets is voor in het huwelijk... hoe ver mag je volgens jou dan gaan???


Ik vind het beter van wel, en ik heb het mijn kinderen ook aangeraden, maar ik kan me zo voorstellen, dat als mensen lang verkering hebben, dat ze zich dan niet kunnen beheersen om te wachten. Ik zou ze er niet op veroordelen, wel zou ik het jammer vinden.
En hoe ver je moet gaan, weet ik niet, ik weet wel, dat je heel erg ver kunt gaan en dat sommige dingen hetzelfde bijna zijn als het "echte gebeuren" zal ik maar zeggen. Dus dat is moeilijk. Ik denk dat je zelf wel je grenzen aan kunt geven, maar ik denk dat het meisje dat moet doen. Mij is het niet gelukt om maagdelijk te trouwen, ik was al zwanger :oops: (mijn nicknaam is niet voor niks Mariamagdalena)

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 26 nov 2003 11:09

Toch vind ik het van weinig christelijk gedrag getuigen om iemand een afgelikte boterham te noemen. Ook de mensen die dingen doen die jij niet zou doen, dien je te respecteren. Haat en nijd begint in het klein door elkaar op deze manier te benamen. (of anders natuurlijk. Ik denk aan: kutmarokkanen enz.sorry voor het woord, maar het is realistisch).
Probeer liever die meisjes ervan te overtuigen dat het je echt niet veel gelukkiger maakt om iedereen maar te zoenen. Trouwens, daar komen ze zelf ook snel achter...
Engaged @ 07-01-2005

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 nov 2003 14:23

M@rije schreef:Toch vind ik het van weinig christelijk gedrag getuigen om iemand een afgelikte boterham te noemen. Ook de mensen die dingen doen die jij niet zou doen, dien je te respecteren. Haat en nijd begint in het klein door elkaar op deze manier te benamen. (of anders natuurlijk. Ik denk aan: kutmarokkanen enz.sorry voor het woord, maar het is realistisch).
Probeer liever die meisjes ervan te overtuigen dat het je echt niet veel gelukkiger maakt om iedereen maar te zoenen. Trouwens, daar komen ze zelf ook snel achter...


Ja, je hebt wel gelijk Marije, maar ik bedoel niet alleen zoenen, er zijn zat meisjes die veeeel verder gaan, en dat bedoel ik. Ik zou iemand niet zo noemen, maar anderen doen dat wel.
En ik respecteer geen vrouwen die mijn man proberen te versieren en om zijn nek hangen en hem recht op zijn mond zoenen. Kijk, ik ben een vrouw van een zanger van diverse bands en maak nog al eens rare meiden mee met optredens. Meestal zijn ze ook dronken dan, maar ik hou mijn man liever voor mijzelf. Dat is ook Christelijk, niet vreemd gaan. Mijn man zal het zelf nooit uitlokken, maar met een band komen de meiden vanzelf naar de mannen toe, die dringen zich op. Maar daar ging het niet over. Als een meisje met verschillende jongens gezoend heeft, zal ik haar geen afgelikte boterham noemen, maar ik heb wel gehoord dat jongens dat over zo'n meisje zeggen. En zo van : zij is makkelijk te versieren. En dat lijkt mij bij mijn dochter niet leuk. Als ik meega met optredens van de bandjes, dan proberen mannen ook altijd een arm om mij heen te slaan of zo, of ze willen met mij dansen, maar dat wil ik gewoon niet. Ik dans ook niet met andere mannen uit respect voor mijn man. Wel dans ik altijd, en graag, met vrouwen en meisjes, dat vind ik hartstikke leuk. En de band vind dat ook leuk als vrouwen ervoor staan te dansen, maar ik niet met mannen dus :roll: Snap je wat ik bedoel?

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Re: ligt het nu aan mij of???????????

Berichtdoor Skoezie » 26 nov 2003 14:29

jackelien schreef::?: :oops: tja, al mijn vrienden hebben verkering niet een paar weken maar al jaren! ik natuurlijk niet! ze zeggen dat ik er zat kan krijge! maar ja, dit meisje heeft een grote mond, maar alst om een jongen gaat die ik leuk vind! wie wil mij tips geven! of mij vooruit helpen om een leuke jongen te ontmoeten!
Hehe... Ik, puisterige, lelijke, blonde, ict-er, stoute, sarcastische jongen van 17 jaar (woonachtig in Rijssen) :D bied zich aan :-P

Blijf je zelf, laat zien hoe je bent, wacht niet tot HIJ komt maar zet zelf ook stappen.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

colourgirl

Re: ligt het nu aan mij of???????????

Berichtdoor colourgirl » 26 nov 2003 16:21

Skoezie schreef:
jackelien schreef::?: :oops: tja, al mijn vrienden hebben verkering niet een paar weken maar al jaren! ik natuurlijk niet! ze zeggen dat ik er zat kan krijge! maar ja, dit meisje heeft een grote mond, maar alst om een jongen gaat die ik leuk vind! wie wil mij tips geven! of mij vooruit helpen om een leuke jongen te ontmoeten!
Hehe... Ik, puisterige, lelijke, blonde, ict-er, stoute, sarcastische jongen van 17 jaar (woonachtig in Rijssen) :D bied zich aan :-P

Blijf je zelf, laat zien hoe je bent, wacht niet tot HIJ komt maar zet zelf ook stappen.


Inderdaad sarcastisch ja!!!!!!!! :-)

Maar Jackelien, ik zou me echt geen zorgen maken joh! Als je daar alleen maar op gaat letten, neej, dan zijn andere dingen niet leuk! Maar als je gewoon gezellig samen dingen doet met vrienden en vriendinnen... TOPPIE MAN!!!!!!
Want verkering hebben is, zoals al eerder gezegd gloofk, ook echnie alles!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 nov 2003 19:00

probeer geduld te hebben, zorg goed voor jezelf!

Nancie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 mar 2003 09:59

Berichtdoor Nancie » 26 nov 2003 19:35

[quote]Haha, kom je van de veluwe zeker? nee sorry flauw, maar je hebt streken waar je iets mankeert als je voor je 20 geen verkering hebt en voor je 24 niet getrouwd betn (als meisje) [/quote]

Hoezo de veluwe deze mooie landstreek mag je niet beledigen. Ben helemaal in tranen. Ik ben een meid over een maand 20 nog geen verkering en ook nog niet getrouwd dus...... En het zit er ook nog niet aan te komen ook. Voel me er heel prima bij!!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten