Man wil baby zijn

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lindafrel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2024 17:03

Man wil baby zijn

Berichtdoor Lindafrel » 07 mei 2024 17:14

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt haha. Net lekker wezen wandelen met de kleine in de wagen hier door de polder. Op een rustig stukje zie ik een volwassen man (jaartje of 30 denk ik)op een kleedje zitten. Viel eerst nog niet heel erg op maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij een pamper om had en een speen in zn mond. Verder lagen er nog meer babyspullen om hem heen. Wist echt niet wat ik zag. Hem toch aangesproken want dacht dat hij misschien niet 100% was ofzo. Hij vertelde toen dat hij heel graag zelf baby wil zijn en vroeg of ik een luier had. Was zo in de war dat ik hem nog een luier gegeven heb ook haha past hij trouwens nooit. Toen maar doorgelopen pffff wie wist dat dit bestond of ook wel eens meegemaakt?? Ik herkende hem uit de kerk!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2024 17:57

Lindafrel schreef:Ik moet echt even mijn verhaal kwijt haha. Net lekker wezen wandelen met de kleine in de wagen hier door de polder. Op een rustig stukje zie ik een volwassen man (jaartje of 30 denk ik)op een kleedje zitten. Viel eerst nog niet heel erg op maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij een pamper om had en een speen in zn mond. Verder lagen er nog meer babyspullen om hem heen. Wist echt niet wat ik zag. Hem toch aangesproken want dacht dat hij misschien niet 100% was ofzo. Hij vertelde toen dat hij heel graag zelf baby wil zijn en vroeg of ik een luier had. Was zo in de war dat ik hem nog een luier gegeven heb ook haha past hij trouwens nooit. Toen maar doorgelopen pffff wie wist dat dit bestond of ook wel eens meegemaakt?? Ik herkende hem uit de kerk!


Dit heet oa infantilisme of volwassen-baby-syndroom een soort stoornis en is geen onbekend fenomeen (Zie link 1.) Vaak mannen tussen de 25 en 45, soms gaat het samen met seksuele fantasien. Genoeg info over te vinden. Er zijn zelfs volwassenbaby-opvangers die deze mensen opvangen (zie link 2)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Infantilisme

https://www.ad.nl/amersfoort/volwassen- ... ~aab68d89/

https://verkenjegeest.com/autonepiofili ... baby-zijn/

Er bestaat (zie laatste link) ook nog iets van een luierfetisj. Maar goed, dit soort info is dus gewoon te googlen. Wat is precies je vraag? Of was je zo geschokt dat je het even kwijt moest?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor benefietdiner » 07 mei 2024 18:51

Lindafrel schreef:Ik moet echt even mijn verhaal kwijt haha. Net lekker wezen wandelen met de kleine in de wagen hier door de polder. Op een rustig stukje zie ik een volwassen man (jaartje of 30 denk ik)op een kleedje zitten. Viel eerst nog niet heel erg op maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij een pamper om had en een speen in zn mond. Verder lagen er nog meer babyspullen om hem heen. Wist echt niet wat ik zag. Hem toch aangesproken want dacht dat hij misschien niet 100% was ofzo. Hij vertelde toen dat hij heel graag zelf baby wil zijn en vroeg of ik een luier had. Was zo in de war dat ik hem nog een luier gegeven heb ook haha past hij trouwens nooit. Toen maar doorgelopen pffff wie wist dat dit bestond of ook wel eens meegemaakt?? Ik herkende hem uit de kerk!
Waar u getuigen van bent geweest is ‘gesodemieter’, daar wordt in de Bijbel over gesproken.
Het Nederlandse spreekwoord 'als Sodom en Gomorra' betekent dat er in die plaats veel slechte dingen gebeuren. Ook de woorden 'sodomie' en 'gesodemieter' zijn te herleiden tot dit verhaal waar u getuigen van bent geweest uit Genesis 19. Het woord 'sodomie' wordt in onze taal gebruikt voor ongepast seksueel gedrag.

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 506
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Erik1960 » 07 mei 2024 21:17

benefietdiner schreef:Waar u getuigen van bent geweest is ‘gesodemieter’, daar wordt in de Bijbel over gesproken.
Het Nederlandse spreekwoord 'als Sodom en Gomorra' betekent dat er in die plaats veel slechte dingen gebeuren. Ook de woorden 'sodomie' en 'gesodemieter' zijn te herleiden tot dit verhaal waar u getuigen van bent geweest uit Genesis 19. Het woord 'sodomie' wordt in onze taal gebruikt voor ongepast seksueel gedrag.

Ik weet niet wat u allemaal leest in dit verhaaltje, maar er komt helemaal niets seksueels in voor. Neemt niet weg dat ik niet dagelijks dit gedrag waarneem.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor hans0166 » 07 mei 2024 21:28

benefietdiner schreef: daar wordt in de Bijbel over gesproken.
Het Nederlandse spreekwoord 'als Sodom en Gomorra' betekent dat er in die plaats veel slechte dingen gebeuren. Ook de woorden 'sodomie' en 'gesodemieter' zijn te herleiden tot dit verhaal waar u getuigen van bent geweest uit Genesis 19. Het woord 'sodomie' wordt in onze taal gebruikt voor ongepast seksueel gedrag.


daar wordt in de bijbel helemaal niet over gesproken, of zat er op de berg ergens iemand in windsels waar Jezus langskwam? wat het betekent weten we niet eens omdat de zonde van de twee steden niet benoemd wordt.

De benaming sodomie is op dezelfde onwaarheid geschoeid, en heeft een valse invulling.

Gebruikersavatar
Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Yada » 08 mei 2024 17:35

hans0166 schreef:daar wordt in de bijbel helemaal niet over gesproken, of zat er op de berg ergens iemand in windsels waar Jezus langskwam? wat het betekent weten we niet eens omdat de zonde van de twee steden niet benoemd wordt.

De benaming sodomie is op dezelfde onwaarheid geschoeid, en heeft een valse invulling.
Mhhh, Hans. Goede onderbouwing...

Ik weet wel dat daar de Heere gekruisigd is...
En hun dode lichamen zullen liggen op de straat der grote stad, die geestelijk genoemd wordt Sódom en Egypte, alwaar ook onze Heere gekruist is.
En de mensen uit de volken en geslachten en talen en natiën zullen hun dode lichamen zien drie dagen en een halven, en zullen niet toelaten dat hun dode lichamen in graven gelegd worden. En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze twee profeten degenen die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.


Wat weten we eigenlijk wel van Sodom?
Nog zeide hij: Dat toch de Heere niet ontsteke, dat ik alleenlijk ditmaal spreke; misschien zullen er tien gevonden worden. En Hij zeide: Ik zal haar niet verderven om der tienen wil.
Dat er minder dan 10 rechtvaardigen waren. Eigenlijk maar één. Ja, ik zie nu dat dat heel vaak terugkomt. "Indien de Heere Zebaoth ons geen zaad had overgelaten, zo waren wij als Sódom geworden, en Gomórra gelijkgemaakt geweest."
En den rechtvaardigen Lot, die vermoeid was van den ontuchtigen wandel der gruwelijke mensen, daaruit verlost heeft (Want deze rechtvaardige man, wonende onder hen, heeft dag op dag zijn rechtvaardige ziel gekweld door het zien en horen van hun ongerechtige werken);
Dat rechtvaardigen daar moe worden. Het kwelt hun ziel.
Het gelaat huns aangezichts getuigt tegen hen en hun zonden spreken zij vrijuit, gelijk Sódom; zij verbergen ze niet. Wee hunlieder ziel, want zij doen zichzelven kwaad.
Dat in Sodom hun uiterlijke voorkomen tegen hen getuigde en dat ze vrijuit over hun zonden spreken/promoten.
Gelijk Sódom en Gomórra, en de steden rondom dezelve, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn, dragende de straf des eeuwigen vuurs.
Ander vlees nagaan. Ja, dat staat er ook van de dagen van Noach. O, dat is ook tegennatuurlijke gebruik uit Romeinen 1. Oneerbare bewegingen. Het alles te maken met "En gelijk het hun niet goedgedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft hen God overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen die niet betamen:" Het verlaten van de scheppingsorde. Het doden van de twee getuigen.

EN er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook den Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, en een haastig verderf over zichzelven brengende. En velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden. En zij zullen door gierigheid, met gemaakte woorden, van u een koopmanschap maken; over welke het oordeel van overlang niet ledig is, en hun verderf sluimert niet. Want indien God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar die in de hel geworpen hebbende, overgegeven heeft aan de ketenen der duisternis, om tot het oordeel bewaard te worden; En de oude wereld niet heeft gespaard, maar Noach, den prediker der gerechtigheid, zijn achttal, bewaard heeft, als Hij den zondvloed over de wereld der goddelozen heeft gebracht; En de steden van Sódom en Gomórra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet dengenen die goddelooslijk zouden leven; En den rechtvaardigen Lot, die vermoeid was van den ontuchtigen wandel der gruwelijke mensen, daaruit verlost heeft (Want deze rechtvaardige man, wonende onder hen, heeft dag op dag zijn rechtvaardige ziel gekweld door het zien en horen van hun ongerechtige werken); Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot den dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen, en de heerschappij verachten; die stout zijn, zichzelven behagen, en die de heerlijkheden niet schromen te lasteren; Daar de engelen, in sterkte en kracht meerder zijnde, geen lasterlijk oordeel tegen hen voor den Heere voortbrengen. De losbandigheid der valse leraars. Maar dezen, als onredelijke dieren, die de natuur volgen en voortgebracht zijn om gevangen en gedood te worden, dewijl zij lasteren hetgeen zij niet verstaan, zullen in hun verdorvenheid verdorven worden; En zullen verkrijgen het loon der ongerechtigheid, als die de dagelijkse weelde hun vermaak achten, zijnde vlekken en smetten, en zijn weelderig in hun bedriegerijen, als zij in de maaltijden met u zijn; Hebbende de ogen vol overspel en die niet ophouden van zondigen; verlokkende de onvaste zielen, hebbende het hart geoefend in gierigheid, kinderen der vervloeking; Die den rechten weg verlaten hebbende, zijn verdwaald, en volgen den weg van Bíleam, den zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefgehad heeft; Maar hij heeft de bestraffing zijner ongerechtigheid gehad; want het jukdragende stomme dier, sprekende met mensenstem, heeft des profeten dwaasheid verhinderd. Dezen zijn waterloze fonteinen, wolken van een draaiwind gedreven, denwelken de donkerheid der duisternis in der eeuwigheid bewaard wordt. Want zij, zeer opgeblazen ijdelheid sprekende, verlokken door de begeerlijkheden des vleses en door ontuchtigheden degenen die waarlijk ontvloden waren van degenen die in dwaling wandelen; Belovende hun vrijheid, daar zij zelven dienstknechten zijn der verdorvenheid; want van wien iemand overwonnen is, dien is hij ook tot een dienstknecht gemaakt. Want indien zij, nadat zij door de kennis van den Heere en Zaligmaker Jezus Christus de besmettingen der wereld ontvloden zijn, en in dezelve wederom ingewikkeld zijnde, van dezelve overwonnen worden, zo is hun het laatste erger geworden dan het eerste. Want het ware hun beter, dat zij den weg der gerechtigheid niet gekend hadden, dan dat zij dien gekend hebbende, weder afkeren van het heilige gebod dat hun overgegeven was. Maar hun is overkomen hetgeen met een waar spreekwoord gezegd wordt: De hond is wedergekeerd tot zijn eigen uitbraaksel, en de gewassen zeug tot de wenteling in het slijk.
O, hier staat ook best veel.
Dat de mensen in Sodom en Gomorra leken op de mensen in de dagen van Noach. Hun harten alle dagen boos. Hoogmoed. Dagelijkse weelde hun vermaak. De overheden lasteren (hiërarchie). Dartelheden. Onredelijke dieren. Zichzelven behagen. Belovende vrijheid. Den Rotssteen Die u gegenereerd heeft, hebt gij vergeten; en gij hebt in vergetenis gesteld den God Die u gebaard heeft. Ja, ook ons land waar de Heere zo voor heeft gezorgd en zoo Zijn Woord heeft doen wonen.

Als nu Jeschurun vet werd, zo sloeg hij achteruit (gij zijt vet, gij zijt dik, ja, met vet overdekt geworden); en hij liet God varen, Die hem gemaakt heeft, en versmaadde den Rotssteen zijns heils.Zij hebben Hem tot ijver verwekt door vreemde goden; door gruwelen hebben zij Hem tot toorn verwekt.Zij hebben den duivelen geofferd, niet Gode; den goden die zij niet kenden; nieuwe, die van nabij gekomen waren, voor dewelke uw vaders niet geschrikt hebben.Den Rotssteen Die u gegenereerd heeft, hebt gij vergeten; en gij hebt in vergetenis gesteld den God Die u gebaard heeft.Als het de HEERE zag, zo versmaadde Hij hen, uit toornigheid tegen Zijn zonen en Zijn dochteren.En Hij zeide: Ik zal Mijn aangezicht van hen verbergen, Ik zal zien welk hunlieder einde zal wezen; want zij zijn een gans verkeerd geslacht, kinderen in welke geen trouw is.Zij hebben Mij tot ijver verwekt door hetgeen dat geen God is; zij hebben Mij tot toorn verwekt door hun ijdelheden; Ik dan zal hen tot ijver verwekken door diegenen die geen volk zijn, door een dwaas volk zal Ik hen tot toorn verwekken.Want een vuur is aangestoken in Mijn toorn, en zal bernen tot in de onderste hel, en zal het land met zijn inkomst verteren en de gronden der bergen in vlam zetten.Ik zal kwaden over hen hopen; Mijn pijlen zal Ik op hen verschieten.Uitgeteerd zullen zij zijn van honger, opgegeten van den karbonkel en bitter verderf; en Ik zal de tanden der beesten onder hen schikken, met vurig venijn van slangen des stofs.Van buiten zal het zwaard beroven, en uit de binnenkameren de verschrikking; ook den jongeling, ook de jongedochter, het zuigende kind met den grijzen man.Ik zeide: In alle hoeken zou Ik hen verstrooien; Ik zou hun gedachtenis van onder de mensen doen ophouden;Tenware dat Ik de toornigheid des vijands schroomde, dat niet hun tegenpartijen zich vreemd mochten houden, dat zij niet mochten zeggen: Onze hand is hoog geweest, de HEERE heeft dit alles niet gewrocht.Want zij zijn een volk dat door raadslagen verloren gaat, en er is geen verstand in hen.O, dat zij wijs waren! Zij zouden dit vernemen, zij zouden op hun einde merken.Hoe zou een enige duizend jagen, en twee tienduizend doen vluchten, tenware dat hunlieder Rotssteen hen verkocht en de HEERE hen overgeleverd had.Want hun rotssteen is niet gelijk onze Rotssteen, zelfs onze vijanden rechters zijnde.Want hun wijnstok is uit den wijnstok van Sódom en uit de velden van Gomórra; hun wijndruiven zijn vergiftige wijndruiven, zij hebben bittere beziën.Hun wijn is vurig drakenvenijn, en een wreed addervergift.Is dat niet bij Mij opgesloten, verzegeld in Mijn schatten? Mijne is de wrake en de vergelding, ten tijde als hunlieder voet zal wankelen; want de dag huns ondergangs is nabij, en de dingen die hun zullen gebeuren, haasten.Want de HEERE zal aan Zijn volk recht doen, en het zal Hem over Zijn knechten berouwen; want Hij zal zien dat de hand is weggegaan, en de beslotene en verlatene niets is.Dan zal Hij zeggen: Waar zijn hun goden; de rotssteen op welken zij betrouwden?Welker slachtoffers vet zij aten, welker drankoffers wijn zij dronken; dat zij opstaan en u helpen, dat er verberging voor u zij.Ziet nu, dat Ik, Ik DIE ben, en geen God met Mij; Ik dood en maak levend, Ik versla en Ik heel; en er is niemand die uit Mijn hand redt.Want Ik zal Mijn hand naar den hemel opheffen, en Ik zal zeggen: Ik leef in eeuwigheid.Indien Ik Mijn glinsterend zwaard wette en Mijn hand ten gerichte grijpt, zo zal Ik de wraak op Mijn tegenpartijen doen wederkeren en Mijn haters vergelden.Ik zal Mijn pijlen dronken maken van bloed en Mijn zwaard zal vlees eten; van het bloed des verslagenen en des gevangenen, van het hoofd af zullen er wraken des vijands zijn. Juicht, gij heidenen met Zijn volk; want Hij zal het bloed Zijner knechten wreken; en Hij zal de wraak op Zijn tegenpartijen doen wederkeren, en verzoenen Zijn land en Zijn volk.En Mozes kwam en sprak al de woorden dezes lieds voor de oren des volks, hij en Hoséa, de zoon van Nun.

Het heeft alles te maken met het losmaken van banden van je Schepper. De zonde van Sodom omvatte veel meer dan één zonde. Die zonde komt niet alleen. Steeds zie je terugkomen dat de waarschuwingen van de Heere en Zijn kerk genegeerd worden. Eerst dood gezwegen. Toen zachtjes bespot. Later openlijk bespot. Dat staat ook in Romeinen1. Steeds meer overgegeven in meer en diepere zonden (verder bij Hem vandaan). Steeds verder bij de Heere vandaan. Maar dan heb je smart op smart te vrezen. Hoe hard je ook probeert om rust, liefde en vrede te vinden buiten Hem. Zoals ook terugkomt in Jesaja 3:9. Ze doen zichzelf kwaad. Maar Mij is de wrake zegt de Heere. Dat heeft de Meerdere Jozua (Jezus) ook onthouden. De dag der wrake was in Zijn hart. Jesaja 63. Om in Zichzelf de zonde te vertreden. Om Zelf in het oordeel te gaan staan. Zodat rebellen vergaderd worden onder Zijn vleugels. Zodat vijanden voor de Gezalfde kunnen buigen en Hem kunnen kussen als hun Koning/Herder/Kapitein. En er gezegd kan worden:
Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven. En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd in den Naam van den Heere Jezus en door den Geest onzes Gods.

Wij dwaalden allen als schapen. We keerden ons allemaal tot een eigen weg. Maar wat als we Hem blijven negeren? Wee, het land/de maatschappij/het huis/de gemeente/het lichaam welks koning een kind is. Alsof het een spelletje is. Het verzwakt het gebinte van de maatschappij/het gezin/de gemeente/je lichaam. Het zijn de kerken waarin wíj zitten. Het is de maatschappij waarin wíj mee doen... Wat als Hij geen gedaante nog heerlijkheid blijft houden? En we Zijn banden en Zijn touwen blijven verscheuren en blijven spotten? Hij komt terug! En dan zal Die in de hemel woont lachen. Dan zal Hij hen bespotten. Hij zal hen verpletteren met een ijzeren scepter.
Wij dan zijnde Gods geslacht, moeten niet menen dat de Godheid goud of zilver of steen gelijk is, welke door menselijke kunst en bedenking gesneden zijn. God dan de tijden der onwetendheid overgezien hebbende, verkondigt nu allen mensen alom dat zij zich bekeren; Daarom dat Hij een dag gesteld heeft, op welken Hij den aardbodem rechtvaardiglijk zal oordelen door een Man Dien Hij daartoe geordineerd heeft, verzekering daarvan doende aan allen, dewijl Hij Hem uit de doden opgewekt heeft.
Hij is de levende God. Niet door mensen bedacht... En het is zeker want Hij heeft Jezus uit de doden opgewekt. En Hem is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde en Hij zal zaad zien. De Rechtvaardige Knecht zal iedereen rechtvaardig oordelen.
Laatst gewijzigd door Yada op 13 mei 2024 12:44, 6 keer totaal gewijzigd.
..En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel dat gij daarop acht hebt, als op een licht schijnende in een duistere plaats..

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2024 19:09

Dankjewel Yada voor de goede en onderbouwde Bijbelse uitleg.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2024 21:31

benefietdiner schreef:Waar u getuigen van bent geweest is ‘gesodemieter’, daar wordt in de Bijbel over gesproken.
Het Nederlandse spreekwoord 'als Sodom en Gomorra' betekent dat er in die plaats veel slechte dingen gebeuren. Ook de woorden 'sodomie' en 'gesodemieter' zijn te herleiden tot dit verhaal waar u getuigen van bent geweest uit Genesis 19. Het woord 'sodomie' wordt in onze taal gebruikt voor ongepast seksueel gedrag.


Wat je even vergeet is dat dit vaak niet echt een vrije keuze van de persoon in kwestie is. Het is een stoornis. Er zit ergens een draadje los of anders vast dan normaal gesproken. Je zegt toch ook niet tegen een autist: wat dom dat je autisme hebt? Of tegen iemand met Gilles de la Tourette dat hij de boel besodemietert omdat hij dat syndroom heeft? Of tegen iemand die dement is en dan misschien wel rare dingen zegt: hoe durf je?!

Dit zijn wat extreme voorbeelden die hier genoemd worden maar het is doorgaans niet dat iemand denkt: dat lijkt me wel leuk, een luier als hobby dragen. Overigens is het lang niet altijd een vorm van parafilie maar dat terzijde. Ik denk dat Jezus met wat meer bewogenheid zou kijken dan wat jij hier doet want het is vooral een triest verhaal als iemand zo in de war is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor benefietdiner » 09 mei 2024 07:46

Marnix schreef:Wat je even vergeet is dat dit vaak niet echt een vrije keuze van de persoon in kwestie is. Het is een stoornis. Er zit ergens een draadje los of anders vast dan normaal gesproken. Je zegt toch ook niet tegen een autist: wat dom dat je autisme hebt? Of tegen iemand met Gilles de la Tourette dat hij de boel besodemietert omdat hij dat syndroom heeft? Of tegen iemand die dement is en dan misschien wel rare dingen zegt: hoe durf je?!

Dit zijn wat extreme voorbeelden die hier genoemd worden maar het is doorgaans niet dat iemand denkt: dat lijkt me wel leuk, een luier als hobby dragen. Overigens is het lang niet altijd een vorm van parafilie maar dat terzijde. Ik denk dat Jezus met wat meer bewogenheid zou kijken dan wat jij hier doet want het is vooral een triest verhaal als iemand zo in de war is.

Dat het een pathologische afwijking is ben ik met je eens (dit vind ik trouwens ook van homoseksualiteit e.a.). Niemand overtuig mij dat het niet te beheersen is door betreffende persoon. Het grote probleem in onze samenleving is dat het in de hoek getrokken wordt van ach en wee zoals jij ook doet als of betreffende persoon er niets aan kan doen.
Dat kan die persoon dus wel door zelfbeheersing zoals de Bijbel zegt:
Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen en dat u niet zoals de heidenen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 1 Tessalonicenzen 4:3-5.

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 506
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Erik1960 » 09 mei 2024 08:36

benefietdiner schreef:Dat het een pathologische afwijking is ben ik met je eens (dit vind ik trouwens ook van homoseksualiteit e.a.). Niemand overtuig mij dat het niet te beheersen is door betreffende persoon. Het grote probleem in onze samenleving is dat het in de hoek getrokken wordt van ach en wee zoals jij ook doet als of betreffende persoon er niets aan kan doen.
Dat kan die persoon dus wel door zelfbeheersing zoals de Bijbel zegt:
Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen en dat u niet zoals de heidenen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 1 Tessalonicenzen 4:3-5.
Homo’s zijn ziek? Vind je dat of heb je daar ook betrouwbare onderzoeksresultaten over te melden?
‘In eerbaarheid weet te beheersen’… dat geldt ook voor wat er uit onze monden en harten komt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor tulp » 09 mei 2024 21:31

benefietdiner schreef:Dat het een pathologische afwijking is ben ik met je eens (dit vind ik trouwens ook van homoseksualiteit e.a.). Niemand overtuig mij dat het niet te beheersen is door betreffende persoon. Het grote probleem in onze samenleving is dat het in de hoek getrokken wordt van ach en wee zoals jij ook doet als of betreffende persoon er niets aan kan doen.
Dat kan die persoon dus wel door zelfbeheersing zoals de Bijbel zegt:
Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen en dat u niet zoals de heidenen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 1 Tessalonicenzen 4:3-5.


Je zegt (terecht naar mijn idee) dat het om een pathologische afwijking gaat.
Wat maakt dan dat jij het in de hoek trekt van zelfbeheersing, daar de oplossing in ziet?
Doe je dat ook bij mensen met kanker: stop met die woekerende, ongecontroleerde celdeling?
Ik begrijp niet goed dat je onderscheid lijkt te maken tussen de ene en de andere pathologie?

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 506
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Erik1960 » 09 mei 2024 22:15

tulp schreef:Je zegt (terecht naar mijn idee) dat het om een pathologische afwijking gaat.
Is het jou ook ontgaan dat homosexualiteit al in 1974 uit de DSM is geschrapt? Vanwaar toch die hardnekkige behoefte om homo’s als ‘ziek’ te bestempelen? Het lijkt bijna pathologisch…
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor tulp » 09 mei 2024 22:52

Erik1960 schreef:Is het jou ook ontgaan dat homosexualiteit al in 1974 uit de DSM is geschrapt? Vanwaar toch die hardnekkige behoefte om homo’s als ‘ziek’ te bestempelen? Het lijkt bijna pathologisch…


Dat is mij zeker niet ontgaan. Benefietdiner refereerde met 'het' naar de man die baby wil zijn. Hij stelde tussen haakjes dat homoseksualiteit ook pathologisch is.
Ik wilde op hem reageren zonder het over homoseksualiteit te willen hebben (dat is of topic).
Het is wel duidelijk dat ik het nog best lastig vond om mijn bijdrage helder te formuleren. 8-[

Mijn vragen blijven staan want ik ben wel benieuwd naar antwoorden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Marnix » 09 mei 2024 23:26

benefietdiner schreef:Dat het een pathologische afwijking is ben ik met je eens (dit vind ik trouwens ook van homoseksualiteit e.a.). Niemand overtuig mij dat het niet te beheersen is door betreffende persoon. Het grote probleem in onze samenleving is dat het in de hoek getrokken wordt van ach en wee zoals jij ook doet als of betreffende persoon er niets aan kan doen.
Dat kan die persoon dus wel door zelfbeheersing zoals de Bijbel zegt:
Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen en dat u niet zoals de heidenen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 1 Tessalonicenzen 4:3-5.



Probleem is dat de meesten deze stoornis al tussen de 5 en 8 jaar ontwikkelen. En dat de meesten Jezus totaal niet kennen. En met jouw veroordelende houding gaat dat ook
zeker niet veranderen. Dan neem ik liever een voorbeeld aan de bewogenheid van Jezus voor schapen zonder herder dan jouw aanpak. Want je hebt als witte heteroseksuele gereformeerde makkelijk praten en oordelen over anderen. :roll: als anderen maar wat meer zoals jij geboren waren he.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 506
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Man wil baby zijn

Berichtdoor Erik1960 » 09 mei 2024 23:41

tulp schreef:Dat is mij zeker niet ontgaan. Benefietdiner refereerde met 'het' naar de man die baby wil zijn. Hij stelde tussen haakjes dat homoseksualiteit ook pathologisch is.
Ik wilde op hem reageren zonder het over homoseksualiteit te willen hebben (dat is of topic).
Het is wel duidelijk dat ik het nog best lastig vond om mijn bijdrage helder te formuleren. 8-[

Mijn vragen blijven staan want ik ben wel benieuwd naar antwoorden.
Mijn veronschuldigingen! Ik miste dat je reageerde op de baby-man.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten