afgelikte boterham

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
anne22
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 dec 2002 15:55

afgelikte boterham

Berichtdoor anne22 » 15 okt 2003 09:49

Stel: je hebt net verkering en je vriend/vriendin vertelt je dat hij/zij geen maagd meer is. Dat is waarschijnlijk voor iedereen even slikken, maar daarna? Zou je er mee kunnen leven dat jouw liefste zoiets intiems met iemand anders heeft gedeeld? Of zou je een einde maken aan de relatie?

Dit naar aanleiding van wat ik pas hoorde: een relatie werd uitgemaakt omdat de betreffende persoon geen 'afgelikte boterham' wilde hebben. Ik stond met mijn oren te klapperen. Ik bedoel, het is niet echt een heel tactische omschrijving toch? Aan de andere kant kon ik me ook voorstellen dat je er moeite mee hebt. Ik heb zelf al een aantal jaar een relatie, maar ik denk dat ik het daar best moeilijk mee zou hebben. Maar ik zou het niet uitmaken, geloof ik. God schenkt ons toch ook telkens genade, bij Hem mogen we toch ook telkens weer opnieuw beginnen? Moeten we zo dan ook niet met onze naasten (en liefsten) omgaan?

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Anne

Gebruikersavatar
Pucca
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:02
Locatie: Oldebroek

Berichtdoor Pucca » 15 okt 2003 09:58

ik vind het wel een strakke uitspraak: geen afgelikte boterham...
okay, het zal vast wel errug hard aankomen, maar duidelijkheid ten top!!!

En idd, er is altijd een 2e kans, er is vergeving...
ken je dat liedje van Rebecca?
Is echt super aangrijpend, over het onderwerp
Verblijd je in de Here!

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 15 okt 2003 09:58

Zou je er mee kunnen leven dat jouw liefste zoiets intiems met iemand anders heeft gedeeld? Of zou je een einde maken aan de relatie?
als je dat doet is het ook nooit jouw liefste geweest...Ten tweede vraagt het ook moed om zoiets te vertellen. Ten derde kan het in jeugdige onbezonnenheid gebeurt zijn. Het hangt er denk ik helemaal vanaf wat de context is.

Gebruikersavatar
Pucca
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:02
Locatie: Oldebroek

Berichtdoor Pucca » 15 okt 2003 10:00

Rebecca St James
WAIT FOR ME

Darling did you know that I
I dream about you
Waiting for the look in your eyes
When we meet for the first time
Darling did you know that I
I pray about you
Praying that you will hold on
Keep your loving eyes only for me


I am waiting for
Praying for you, darling
Wait for me, too
Wait for me as I wait for you
I am waiting for
Praying for you, darling
Wait for me too
Wait for me, as I wait for you
Darling, wait


Darling did you know I dream about life together
Knowing it will be forever
I'll be yours and you'll be mine
And darling when I say
'Til death do us part
I'll mean it with all of my heart
Now and always, faithful to you


I am waiting for
Praying for you, darling
Wait for me, too
Wait for me as I wait for you
I am waiting for
Praying for you, darling
Wait for me too
Wait for me, as I wait for you
Darling, wait


Now I know you may have made mistakes
But there's forgiveness and a second chance
So wait for me darling
Wait for me
Wait for me
Verblijd je in de Here!

Johnny_Camaro

Re: afgelikte boterham

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 okt 2003 10:07

anne22 schreef:Stel: je hebt net verkering en je vriend/vriendin vertelt je dat hij/zij geen maagd meer is. Dat is waarschijnlijk voor iedereen even slikken, maar daarna? Zou je er mee kunnen leven dat jouw liefste zoiets intiems met iemand anders heeft gedeeld? Of zou je een einde maken aan de relatie?

Dit naar aanleiding van wat ik pas hoorde: een relatie werd uitgemaakt omdat de betreffende persoon geen 'afgelikte boterham' wilde hebben. Ik stond met mijn oren te klapperen. Ik bedoel, het is niet echt een heel tactische omschrijving toch? Aan de andere kant kon ik me ook voorstellen dat je er moeite mee hebt. Ik heb zelf al een aantal jaar een relatie, maar ik denk dat ik het daar best moeilijk mee zou hebben. Maar ik zou het niet uitmaken, geloof ik. God schenkt ons toch ook telkens genade, bij Hem mogen we toch ook telkens weer opnieuw beginnen? Moeten we zo dan ook niet met onze naasten (en liefsten) omgaan?

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Anne


Ik zou het wel erg vinden, maar ik vind het geen reden om een relatie te stoppen. het is idd net wat je zegt dat je als je van elkaar houd je elkaar ook kunt vergeven.

En afgelikte boterham vind ik een veel te vergaande term, iemand die dit durft te zeggen, moet eerst eens naar zichzelf kijken wat voor termen voor hem dan wel niet van toepassing zijn.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 15 okt 2003 10:44

Ik zou het heel erg vinden als mn vriend dit tegen me zou vertellen, ik denk dat misschien het vertrouwen eventjes weg is, maar ik zou het hem wel kunnen vergeven en het dus ook niet uitmaken!! Als je echt van elkaar houdt kunnen ook zulke dingen vergeven worden, al zal het denk wel wat moeilijk zijn...

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 15 okt 2003 10:46

Dit is denk ik iets wat je van te voren moet vertellen voor je aan een nieuwe relatie begint.

Gebruikersavatar
Pucca
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:02
Locatie: Oldebroek

Berichtdoor Pucca » 15 okt 2003 10:50

helemaal met je eens alwin, maar zal niet makkelijk zijn!
Verblijd je in de Here!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2003 10:57

Het ligt inderdaad aan de context. Als hij nog steeds niet van plan is te wachten voor het huwelijk, weg ermee. Als hij 't heeft gedaan voor hij christen werd, kan hij natuurlijk vergeving vragen en opnieuw beginnen.

Gebruikersavatar
Tirreg
Mineur
Mineur
Berichten: 240
Lid geworden op: 10 dec 2002 10:01
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 15 okt 2003 10:57

dat bevordert ook niet echt de start van je relatie denk ik.

Gebruikersavatar
Pucca
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:02
Locatie: Oldebroek

Berichtdoor Pucca » 15 okt 2003 11:01

denk ook niet dat ik er mee zou kunnen leven....
Verblijd je in de Here!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 okt 2003 12:02

Hrm. In een wereldje waar maagd zijn eigenlijk nog een gebruik is, kan ik me voorstellen dat zo'n bekentenis nogal wat stof doet opwaaien, ja. Maar werkelijk. Ik denk niet dat het een reden is om het uit te maken ofzo. Als je vriendin eerdere relaties heeft gehad, is die kans gewoon aanwezig.

Gebruikersavatar
anne22
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 dec 2002 15:55

Berichtdoor anne22 » 15 okt 2003 12:06

]Dit is denk ik iets wat je van te voren moet vertellen voor je aan een nieuwe relatie begint.



Deze gang van zaken verdient natuurlijk wel de voorkeur. Dan blijkt wel echt dat je de moed hebt om de conseguenties van e.e.a te aanvaarden. Maar ik kan me situaties voorstellen waarin wel de wens is om het te vertellen, maar waarin men nog niet zo vertrouwd is met elkaar dat zo'n onderwerp besproken kan worden. Dan kan ik me voorstellen dat dat nog verteld moet worden als er al een relatie is. Maar stel het dan niet nog maanden uit, de ander heeft er wel recht op het te weten.

Dat is mijn eigen mening, maar ik weet dat er ook anderen zijn die zeggen dat zoiets prive is, en dat de nieuwe partner het helemaal niet hoeft te weten. Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dat vinden.

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 okt 2003 12:19

Lalage schreef:Het ligt inderdaad aan de context. Als hij nog steeds niet van plan is te wachten voor het huwelijk, weg ermee. Als hij 't heeft gedaan voor hij christen werd, kan hij natuurlijk vergeving vragen en opnieuw beginnen.


ik vind dat geen goede instelling, zijn wij dan beter dan hij/zij die niet gewacht heeft? Hij/zij kan altijd om vergeving vragen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2003 13:43

Johnny_Camaro schreef:
Lalage schreef:Het ligt inderdaad aan de context. Als hij nog steeds niet van plan is te wachten voor het huwelijk, weg ermee. Als hij 't heeft gedaan voor hij christen werd, kan hij natuurlijk vergeving vragen en opnieuw beginnen.


ik vind dat geen goede instelling, zijn wij dan beter dan hij/zij die niet gewacht heeft? Hij/zij kan altijd om vergeving vragen!

Lees eens goed wat ik zeg.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 96 gasten