afgelikte boterham

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 okt 2003 11:46

Onderzoek de Bijbel op dit gebied daar ligt het duidelijke antwoord. Het is en blijft een persoonlijke zaak, dat wat jij voor God kunt verantwwoorden.

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 20 okt 2003 09:26

Ok, i'm getting little bit confused here....we hebben t nu dus over het begeren van een andere vrouw...????
Als dat zo is, dan zou ik zeggen: lijkt me fout, maar wanneer is iets met begeren? Als je met opzet naar andere vrouwen kijkt enz, terwijl je al bezet bent? Of ook als het niet met opzet is? Is de bijbel hier echt duidelijk in?
Engaged @ 07-01-2005

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2003 10:26

M@rije schreef:Ok, i'm getting little bit confused here....we hebben t nu dus over het begeren van een andere vrouw...????
Als dat zo is, dan zou ik zeggen: lijkt me fout, maar wanneer is iets met begeren? Als je met opzet naar andere vrouwen kijkt enz, terwijl je al bezet bent? Of ook als het niet met opzet is? Is de bijbel hier echt duidelijk in?

Tuurlijk mag je wel naar andere mensen kijken en genieten van hoe mooi zij zijn, dat doet God volgens mij ook ;) Het is anders als je gaat denken: hoe zou het zijn met hem/haar te zoenen, vrijen, weet ik veel wat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2003 10:41

dit antwoord kwam ik tegen van mw. hoek-van kooten:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... hvk42.html

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 21 okt 2003 09:11

Heb t antwoord van TJ even gelezen en ik geef Alie wel gelijk dat je geen geheimen voor elkaar moet hebben als je het huwelijk ingaat. Maar het ging over begeren...als je nou een ander meisje leuk vind en je denkt : als ik geen vriendin had, zou ik wel wat met haar willen...is dat dan begeren? :?:
Engaged @ 07-01-2005

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 21 okt 2003 11:08

M@rije schreef:Heb t antwoord van TJ even gelezen en ik geef Alie wel gelijk dat je geen geheimen voor elkaar moet hebben als je het huwelijk ingaat. Maar het ging over begeren...als je nou een ander meisje leuk vind en je denkt : als ik geen vriendin had, zou ik wel wat met haar willen...is dat dan begeren? :?:


met haar willen.....

Het woord op de puntjes zal uitmaken of het wel of geen begeren is.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 22 okt 2003 15:49

Ik bedoelde 1 puntje Calvijn....
Engaged @ 07-01-2005

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 23 okt 2003 09:24

M@rije schreef:Ik bedoelde 1 puntje Calvijn....


Terugkrabbelen hè :mrgreen:
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 23 okt 2003 18:41

ja...btje jammer he?
Engaged @ 07-01-2005

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: afgelikte boterham

Berichtdoor TheEdge » 23 okt 2003 20:48

anne22 schreef:Stel: je hebt net verkering en je vriend/vriendin vertelt je dat hij/zij geen maagd meer is. Dat is waarschijnlijk voor iedereen even slikken, maar daarna? Zou je er mee kunnen leven dat jouw liefste zoiets intiems met iemand anders heeft gedeeld? Of zou je een einde maken aan de relatie?


Ik zou het superjammer vinden als het bij hem/haar al gebeurd was. Alleen al omdat het je het gevoel geeft dat je op het gebied van knuffelen (enzo) weinig verrassends meer aan je partner te bieden hebt. Hoewel ik me daarover dan wel onzeker zou voelen, zou ik het niet zo erg vinden om de relatie "aan" te houden als mijn partner er oprecht spijt van heeft en we samen kunnen proberen om te zorgen dat het deze keer wel goed gaat.

joepie schreef:Strikt genomen is het zo dat als het je overkomen is en je hebt God er vergeving voor gevraagt, dat die zonde weg gedaan is uit je leven. Dus waarom zou je het dan gaan vertellen aan je nieuwe vriend of vriendin? Moet die persoon je ook nog eens vergeven?


Je moet het inderdaad niet gaan vertellen omdat je jezelf nog een keer wilt laten vergeven. Maar het is wel belangrijk om het snel in een relatie te melden, of het in ieder geval niet bewust te verzwijgen als het onderwerp ter sprake komt. Het kan voor je vriend/vriendin namelijk best frustrerend zijn om er pas laat achter te komen.

anne22 schreef:Dit naar aanleiding van wat ik pas hoorde: een relatie werd uitgemaakt omdat de betreffende persoon geen 'afgelikte boterham' wilde hebben.


Een zwaar overtrokken en zelfs onchristelijke reactie. Wanneer je oprecht spijt hebt, kun je altijd vergeving krijgen. Ik denk dat de reactie van die persoon meer zegt over de trots en eigenwaan van die persoon (zie de gelijkenis van Jezus over de nederige zondaar en de trotse farizeeer die beiden staan te bidden in de tempel), dan over het sexuele verleden van degene waar hij het mee uitgemaakt heeft!
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten