Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Moderators: Memmem, Moderafo's

BasLaaitjeer

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor BasLaaitjeer » 08 jun 2018 17:02

coby6 schreef:Die ouders zullen best geloven dat je goed voor haar zult zijn. Daar gaat het niet om. Je bent vast heel aardig. Maar volgens de Bijbel mag je niet trouwen met een ongelovige, dus doe geen moeite ze te overtuigen dat het wel goed is. Dat gaat nooit lukken.
Begin er niet aan of verdiep je in het evangelie. Als de relatie niet uit mag gaan moet je zelf God maar gaan zoeken.

Hoi Coby, hoe lees jij 1 Kor. 7:13-17 dan?

l1lp33p schreef:Ik wil iedereen hartstikke bedanken voor de reacties die soms wat fel, maar wel eerlijk waren. Dit waardeer ik zeer.

Ik ben veel wijzer geworden.

Ik weet dat ik jong ben en misschien en door verliefdheid misschien niet helemaal rationeel kan nadenken (wat wel ironisch is eigenlijk), maar ik heb er voor gekozen om mijzelf te verdiepen in het geloof hopende dat ik God vind. Als iemand nog (lees) tips heeft, of artikelen die mij kunnen helpen, laat een reactie achter.

Wat is liefde toch een krachtig, maar ingewikkeld verschijnsel....

Met vriendelijke groet, p33p

Beste l1lp33p,

Mijn leestip: het evangelie volgens Johannes.

https://bible.hispage.nl/index.php?searchmethod=0&searchtext=&book=43&v%5B%5D=4&v%5B%5D=0&v%5B%5D=0&v%5B%5D=0&chapter=1&searchon=0&from=0&lock2a=0&lock2b=0&lock3a=0&lock3b=0&lock4a=0&lock4b=0&options=0&language=0

Leer de Liefde van God de Vader kennen door Zijn Zoon en Woord; de Here Jezus Christus. Niet voor je vriendin maar voor jezelf.

Vriendelijke groet van Bas

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor coby6 » 08 jun 2018 17:32

BasLaaitjeer schreef:Hoi Coby, hoe lees jij 1 Kor. 7:13-17 dan?

Als je al getrouwd bent mag je iemand niet verstoten.

BasLaaitjeer

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor BasLaaitjeer » 08 jun 2018 17:35

coby6 schreef:Als je al getrouwd bent mag je iemand niet verstoten.

Okee. Maar ik neem aan dat als je met een 'ongelovige' trouwt, je dit al van te voren weet en daar niet pas achter komt als je al getrouwd bent :D

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor coby6 » 08 jun 2018 18:20

Je kunt nog proberen om samen met counsellors te praten. Dat heb ik ooit met m'n ex gedaan en daarna ging het wel een paar jaar goed. Die legden dan ook heel geduldig dingen uit. Als een ander het zegt wordt er misschien wel geluisterd. En dan moest je elkaar vergeving vragen voor dingen en dan zeggen: ik vergeef je. Maar als 1 dat niet wil, omdat alles de ander z'n fout is wordt het heel lastig.

BasLaaitjeer

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor BasLaaitjeer » 08 jun 2018 18:30

coby6 schreef:Je kunt nog proberen om samen met counsellors te praten. Dat heb ik ooit met m'n ex gedaan en daarna ging het wel een paar jaar goed. Die legden dan ook heel geduldig dingen uit. Als een ander het zegt wordt er misschien wel geluisterd. En dan moest je elkaar vergeving vragen voor dingen en dan zeggen: ik vergeef je. Maar als 1 dat niet wil, omdat alles de ander z'n fout is wordt het heel lastig.

Je hebt blijkbaar e.e.a. meegemaakt Coby. Ik ook maar dan als kind van. Gelukkig was er bij mijn (allebei ongelovige) ouders geen sprake van een 'vechtscheiding' en zijn ze zelfs op latere leeftijd weer bij elkaar gekomen. Tot de dood van mijn vader in 2011 hebben ze uiteindelijk toch nog een paar fijne jaren met elkaar gehad.

(Virtuele) knuffel van Bas

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor coby6 » 08 jun 2018 18:44

BasLaaitjeer schreef:Je hebt blijkbaar e.e.a. meegemaakt Coby. Ik ook maar dan als kind van. Gelukkig was er bij mijn (allebei ongelovige) ouders geen sprake van een 'vechtscheiding' en zijn ze zelfs op latere leeftijd weer bij elkaar gekomen. Tot de dood van mijn vader in 2011 hebben ze uiteindelijk toch nog een paar fijne jaren met elkaar gehad.

(Virtuele) knuffel van Bas

Bedankt. Het was wel een gedoetje ja. Mooi dat je ouders nog bij elkaar terug zijn gekomen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor MoesTuin » 08 jun 2018 20:44

l1lp33p schreef:Ik wil iedereen hartstikke bedanken voor de reacties die soms wat fel, maar wel eerlijk waren. Dit waardeer ik zeer.

Ik ben veel wijzer geworden.

Ik weet dat ik jong ben en misschien en door verliefdheid misschien niet helemaal rationeel kan nadenken (wat wel ironisch is eigenlijk), maar ik heb er voor gekozen om mijzelf te verdiepen in het geloof hopende dat ik God vind. Als iemand nog (lees) tips heeft, of artikelen die mij kunnen helpen, laat een reactie achter.

Wat is liefde toch een krachtig, maar ingewikkeld verschijnsel....

Met vriendelijke groet, p33p


Mooi!
Vraag het maar aan de Heer.
Voor de Heer is niets onmogelijk!
Hij vraagt enkel Geloof in Hem alleen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Bruno

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 22:34

Chaya schreef:Tegenpolen hoeft niet verkeerd te zijn, opposites attracts, weet je nog?
En als de één driftig is en impulsief, de ander bedachtzaam en kalm, is het een prima aanvulling.
Als er sprake is van wrok, is er iets anders aan de hand.
Er moet i.i.g. nog sprake zijn van respect en bij voorkeur wat genegenheid.
Goed is in zo'n situatie terug te denken, waarom viel ik destijds op hem of haar? Wat trok mij nu zo aan?
En grappig is dat die eigenschap later vaak juist de bottleneck is.
Dat eigenwijze was toen grappig, maar is dan bloedirritant.

Wat verwacht je van een langdurige verbintenis? Misschien is het ook eens goed om die bij te stellen. In het begin denk je dat de ander je hele wereld is misschien, maar dat kan niet. En gaandeweg raak je dan gefrustreerd. Ik zeg niet dat het bij jou zo is! Maar het kan.


Het was hier gewoon liefde op het eerste gezicht. Ik was bijna 4 jaar in een relatie, van mijn 11 tot mijn eind 14. Maar ik was gevangen, mocht geen vrienden hebben. Het meisje hing als een bezetene aan mij. Toen ik op een dag eens met vrienden weg ging zag ik haar (mijn lief nu), echt ik heb dit nooit gehad. De aantrekkingskracht was ongelooflijk, ik ben nooit meer zo verliefd geweest. Ik ben toen meteen naar mijn toenmalige vriendin gegaan om het uit te maken en verkering met mijn lief aan te vragen :D. Ze was en is overal de mooiste vrouw waar ze aankomt, alles zit gewoon goed als je begrijpt wat ik bedoel.
We waren vanaf we samen waren zoiets als de flower power generatie, iedereen hield van elkaar, we knuffelden elkaar en we hingen allemaal heel hard aan elkaar.

Maar rondom ons speelde er iets sinister. Ze heeft in haar leven veel jaloezie van andere meisjes gekend om het kort samen te vatten. Ik had dan op keer ouders die hun narcismestoornis volledig de vrije loop lieten gaan, daarbij het gepaarde drankgebruik en ik hoef er geen tekening bij te maken he? Vandaag hebben wij wel veel van die demonen verslagen, maar je ziet gewoon dat wij misvormd zijn. Dat we onze plooi niet vinden. En ik kan over niets klagen, werkelijk niets behalve het emotionele.

Ik verlang eigenlijk niet veel meer. Gewoon mezelf kunnen zijn zonder daarop verweten of beoordeeld te worden zou al veel zijn. Als ik pessimistisch ben mag je me daar best op aanspreken en ik ben zeker geen kruidje roer me niet. Ik kan tegen kritiek. Maar telkenmale dezelfde zooi weegt door.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor Chaya » 09 jun 2018 12:59

BasLaaitjeer schreef:Okee. Maar ik neem aan dat als je met een 'ongelovige' trouwt, je dit al van te voren weet en daar niet pas achter komt als je al getrouwd bent :D

Iemand kan ook tijdens zijn huwelijk van "zijn geloof afvallen".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

BasLaaitjeer

Re: Als niet gelovige een relatie met een gelovige

Berichtdoor BasLaaitjeer » 10 jun 2018 08:14

Chaya schreef:Iemand kan ook tijdens zijn huwelijk van "zijn geloof afvallen".

Da's waar Chaya, had ik niet bij stil gestaan.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten