Waar ontmoet je meisjes?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2018 11:37

Bruno schreef:Mijn levenspartner voelde zich enorm aangetrokken tot mij, maar zodra ik over politiek begin neemt ze een enorme afstand van mij.


Dat kan ik me heel goed voorstellen! :D :wink:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bruno

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 11:47

Marnix schreef:Dat kan ik me heel goed voorstellen! :D :wink:


Lol. Nochtans ben ik niet zo extreem als ik geïnterpreteerd word.
Daarnet nog een vluchteling wegwijs gemaakt in de stad door met hem mee te lopen en zelf een omweg te nemen
Ik ben niet (altijd) zo zwart wit hoor. ;)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2018 14:12

MoesTuin schreef:https://forum.viva.nl/relaties/waar-ontmoet-je-meisjes/list_messages/408810

Hier heb je vast meer dan genoeg werk aan de komende tijden :wink:

Oh. In de manege.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Chaya » 25 apr 2018 15:22

coby6 schreef:Oh. In de manege.

Hij zoekt een Viva meisje Coby
Dan heeft hij misschien meer succes bij de kapper, de nagelstyliste en de koopgoot. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Niagara » 25 apr 2018 15:56

In principe kan je op heel veel plekken meisjes tegenkomen. Wel zijn er bepaalde plekken waarvan je misschien zegt: daar liever niet. En andere plekken waarvan je zegt: als ik haar daar ontmoet, is de kans wel groter dat het iemand is die dingen met mij overeenkomt die ik belangrijk vind.
De plek waar je elkaar ontmoet kan invloed hebben op hoe je tegen elkaar aankijkt, en op welke manier je elkaar ontmoet.
Bijvoorbeeld: als je elkaar bij het uitgaan ontmoet en je hebt beiden al wat alcohol op (omdat je het anders te spannend vindt), dan heb je waarschijnlijk als overeenkomst dat je een partner zoekt. Maar is dat voldoende basis voor een relatie? Ik denk het niet.
Het kan dan best dat je een hoop keren moet vissen voor je iemand met wat meer raakvlak dan alleen 'single en zoekende zijn' vangt. Daarnaast weet ik niet wat je normen en waarden zijn, maar als je op een christelijk forum de vraag stelt durf ik een aanname te doen dat je christelijke normen en waarden hebt. In dat geval kun je denk ik beter niet je normen en waarden verleggen om maar iemand te vinden. Van: als ik maar niet zulke hoge eisen stel, dan heb ik een grotere kans. Want dan kom je misschien wel iemand tegen, maar de vraag is of dat iemand is waar je ook werkelijk wat mee wilt beginnen. Want wil je wel een relatie met iemand die jouw normen en waarden totaal niet deelt?
Als je een relatie begint uit wanhoop breng je jezelf in een verkeerde positie, namelijk een die heel kwetsbaar is voor misbruik/manipulatie. Dan kan een meisje van alles doen en zeggen wat jij eigenlijk niet oké vindt en over jouw grenzen gaat, maar wat je maar laat gebeuren omdat je nou eenmaal graag in een relatie wilt zijn, en je bang bent dat ze anders weggaat. Laat dit je niet overkomen. Weet dat je waardevol bent, ook als je geen liefdesrelatie hebt waarin dat bevestigd wordt. En weet dat jij je grenzen niet hoeft weg te doen om maar een meisje te kunnen krijgen. Je grenzen zijn belangrijker dan het hebben van een relatie om het hebben van een relatie. Je hebt alleen wat aan een relatie als het een góéde relatie is waarin je elkaars grenzen respecteert en elkaar waardeert om wie je bent. Als je een relatie hebt om het hebben van een relatie, waardeer je degene met wie je een relatie hebt ook niet ten volle om wie ze is. En dat moet je niet willen, om jullie beiden bestwil.
Kijk gewoon eens rustig naar wat jouw eigen normen en waarden zijn, wat jij belangrijk vindt in een relatie, en bedenk waar mensen die dat ook belangrijk vinden elkaar ontmoeten. Misschien is dat een kerk, een vereniging, een sportclub, een wijkgebouw, een school, een café, een internetforum, op je werk. Het ligt er heel erg aan wat het is wat jij belangrijk vindt/leuk vindt. Als jij heel veel van wandelen houdt, ga lekker wandelen en misschien kom je eens een meisje tegen dat haar hond uitlaat, maak een leuke opmerking over de hond en je hebt zo een gesprekje. Als je graag muziek maakt kun je juist weer iemand tegenkomen bij een bandje, op een (jongeren)koor, een zangavond, een concert, op opwekking, of een andere gelegenheid waar muziek een rol speelt. En je hebt meteen een onderwerp om over te beginnen. Zeil je liever, dan kun je bijvoorbeeld een zeilkamp proberen. Heb je de droom om eens naar een ver land te gaan, probeer eens een jongerengroepsreis. Of ga mee met een zendings/ontwikkelingshulpproject in een ander land. Bedenk iets wat past bij jou interesse.
En relax ook een beetje, ga niet te hard op zoek. Je kunt er denk ik het beste instappen met de instelling dat je eerst maar eens gewoon gaat proberen contact te maken, wellicht dat er een vriendschap uit voortkomt. En mocht de vriendschap nou uiteindelijk in een relatie uitlopen, dan is dat leuk. Maar zet niet die druk op elk contact dat je aangaat met een meisje waartoe je je aangetrokken voelt. Er zijn ook mensen die hun leven lang ongetrouwd blijven, die zijn echt niet allemaal ongelukkig. En er zijn ook legio mensen die nog wel een aantal jaren ouder zijn dan jij voor ze hun levenspartner tegen het lijf lopen. Je kunt ook heel gelukkig zijn als je een paar goede vrienden hebt en geen relatie. En het is ook niet zo dat alle mensen die wel een relatie hebben daar nou zo gelukkig in zijn. Een relatie kan zeker heel leuk zijn, maar is niet het hoogste wat je uit het leven kan halen ofzo. En een relatie is alleen leuk als het met de goede persoon is. Anders kun je er maar beter niet aan beginnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor MoesTuin » 26 apr 2018 07:42

coby6 schreef:Oh. In de manege.

Hahaha zoiets :-({|=
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 13:04

coby6 schreef:Refoweb was er vroeger nogal geschikt voor, las ik. Maar die zijn nu allemaal ouder en getrouwd en hebben een topic over refowebkids.


Ja, toen Refoweb nog een echte community was. Toen werden er ook leuke meetings georganiseerd. Zo heb ik mijn echtgenote leren kennen op de bowlingbaan. Dat was in 2005. In 2010 zijn we getrouwd en dat zijn we nog steeds. En gelukkig in een gezellig huisje met terras aan het water.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Ravo540 » 25 mei 2018 18:55

Ik heb ook hetzelfde idee dat ik krampachtig leef net als jij, op 21 jarige leeftijd.
Maar ik ben nu 34 en ik heb ook al een datingssite geprobeerd, toen heeft er een vrouw uit Zuna vlakbij Rijssen mij proberen over te halen maar het werkte alleen maar averechts, en door mijn autisme en mijn verstandelijke beperking kom ik nu ook niet zomaar makkelijk aan een vrouw of meisje op ongeveer mijn leeftijd, ben een heleboel keren verliefd geweest op vrouwen en meisjes die aantrekkelijk voor me zijn maar als ik dan over mijn brede interesses begon, vonden ze dat aan een kant leuk, zo mocht ik een keer bij de intratuin in Barneveld, in een karretje gaan zitten van Spijkstaal maar dat meisje met wie ik graag wat zou willen doen had al een vriend, en is nu getrouwd, ze wonen nu in Kesteren.
Vrouwen en meisjes die een lust zijn in mijn ogen, daar heb ik nu eenmaal rare associaties bij en soms ook wel leuke associaties.
Want met sommige vrouwen wil ik ook graag ondernemer zijn en zou ik graag een man / vrouw firma willen beginnen.
Maar door mijn autisme en mijn verstandelijke beperking kan ik helaas niet trouwen, het klinkt hard wat ik nu zeg, maar het is zo.
Ds. Wallet zei vandaag nog tegen mij, hij kwam bij mij op bezoek, en hij vond dit ook maar beter zo dat ik gewoon single blijf.
Ik vraag me ook wel eens af waar ik leuke vrouwen en meisjes tegen kan komen maar als ik een alleenstaande vrouw spreek, is deze meestal niet aantrekkelijk in mijn ogen en is er een getrouwd, dan ben ik helaas verliefd op alle getrouwde vrouwen die een lust zijn in mijn ogen, laat staan dat ik kinderwensen heb, maar ik ben te dwangmatig, vrouwen zijn eerder geneigd om met een hoogopgeleide man te kunnen trouwen als met iemand van een laag niveau, mensen kunnen denken dat ik zielig ben maar dat is niet zo, je moet altijd positief blijven.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor Memmem » 25 mei 2018 20:22

Ravo540 schreef:Maar door mijn autisme en mijn verstandelijke beperking kan ik helaas niet trouwen, het klinkt hard wat ik nu zeg, maar het is zo.
Ds. Wallet zei vandaag nog tegen mij, hij kwam bij mij op bezoek, en hij vond dit ook maar beter zo dat ik gewoon single blijf.

Dit is, zo ver ik in je berichten kan lezen, het beste voor je. Probeer samen met je begeleider je belangstelling voor vrouwen en de begeerte om te trouwen te verminderen. Ga je aandacht op iets anders richten. Echt, dat is beter voor je. Ik merk in de nabije omgeving wat voor problemen er kunnen komen in een huwelijk met autisme en minder begaafd zijn.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor MoesTuin » 25 mei 2018 21:04

Dat heeft Memmem goed omschreven Ravo en wat fijn dat je goed contact en gesprekken kunt hebben met de dominee die je opzoekt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor lekkerbek » 26 mei 2018 08:43

@Ravo540, het valt me op dat je veel naar het uiterlijk van vrouwen kijkt, zonder dat je weet of ze wel aardig, zorgzaam, mooi van binnen zijn.
Weet je, als een vrouw veel met haar uiterlijk bezig is, zich voor vooral mannen iedere dag weer loopt uit te sloven hoe ze mannenogen naar zich toe kan trekken, is ze echt verkeerd bezig. Maar als een man hierin trapt en alleen op zulke vrouwen let is hij nét zo verkeerd bezig! Je weet totaal niet wat er in haar hart leeft. Bescheidenheid is een mooi karaktereigenschap, zo'n vrouw is dat niet! Ze gaat ook niet zorgzaam met mannenharten om! Terwijl zorgzaamheid óók een mooi karaktereigenschap is! Dat wil niet zeggen dat mensen met een mooi uiterlijk deze eigenschappen niet hebben. Maar we moeten ons niet op een presenteerblaadje aanbieden!
Zoek mensen in je omgeving die deze eigenschappen wél hebben, waar je je thuis bij voelt! Als single zijnde weet ik dat het belangrijker is dat je mensen om je heen hebt die geïnteresseerd zijn in jou als persoon, die niet naar uiterlijk of omstandigheden kijken. En kijk ook bij hen naar hun innerlijk! Wees dan ook dankbaar dat de Heere hen op je pad bracht zodat je je niet eenzaam voelt. En wees ook in hen geïnteresseerd, vraag ook naar hun werk of gezin. Als er bij hun moeilijkheden zijn, vraag dan of je wat voor hen kunt betekenen. Bv als er iemand ziek is dat je dan voor hem of haar kookt of boodschappen doet. Dit zijn zoveel belangrijkere dingen dan een relatie hebben! Ik ken zoveel mensen die getrouwd zijn maar waar het huwelijk niet bracht wat ze ervan verwacht hebben. En bij de meesten is er toch iets van autisme bij één van beiden, wat memmem ook schrijft.
En weet je, als je fijne mensen om je heen hebt waar je regelmatig heen kunt (wel meerdere mensen want je kunt niet iedere dag bij dezelfde op de koffie), dan ben je ook veel minder gefixeerd op een relatie omdat je het dan ook gewoon goed hebt!

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor elburger » 28 mei 2018 14:54

rava schreef;

vrouwen zijn eerder geneigd om met een hoogopgeleide man te kunnen trouwen als met iemand van een laag niveau


Dit kleine stukje heb ik er speciaal even tussenuit gehaald omdat wat rava hier schreef .m.i wel degelijk berust op waarheid en dit geldt in heel veel gevallen.
Het kan echter nog erger - teruggaande naar de jaren 90 vorige eeuw -
Er zijn zelfs ouders die hun dochter verbieden een relatie aan te gaan die hen niet past/uitkomt.
Hierover kan ik persoonlijk meepraten.
Ik ga niet verder hier op dit forum openlijk op in, maar het heeft mij gekwetst, het heeft een litteken achter gelaten en het vertrouwen in de medemens was ik een tijdje helemaal kwijt.
Zij, mijn liefdesvriendin, kan ik het nog niet 1,2,3 kwaad nemen, al hoewel?
Het ergste was nog dat die mensen zich pretenderen heel christelijk te zijn.
Achteraf, nu dus, doet dat nog het meeste pijn.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor coby6 » 28 mei 2018 17:30

Gold diggers zijn ergerlijk.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor elburger » 28 mei 2018 21:04

@COBY

Gold diggers zijn ergerlijk.

Ergerlijk is niet pijnlijk, iets wat je ergert kun je zelf oplossen, maar "vernedert en miskent" worden is vele malen erger.
Zijn nog wel andere bewoordingen voor, maar dit dekt de lading al genoeg.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waar ontmoet je meisjes?

Berichtdoor coby6 » 28 mei 2018 21:46

elburger schreef:@COBY


Ergerlijk is niet pijnlijk, iets wat je ergert kun je zelf oplossen, maar "vernedert en miskent" worden is vele malen erger.
Zijn nog wel andere bewoordingen voor, maar dit dekt de lading al genoeg.

Ja dat is heel erg.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten