Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2018 13:46

Johan100 schreef:Allereerst wil ik even zeggen dat ik met mijn laatste opmerking bedoelde dat waarschijnlijk tegen de verwachting in van topicstarter/vraagsteller, terwijl hij zijn gedrag als een probleem ervaart, gelijk dit gedrag gestimuleerd wordt.
Daarvoor komt vraagsteller niet op een reformatorisch forum. Je zou dan verwachten dat er serieus met zijn probleem omgegaan wordt, maar het tegendeel blijkt waar te zijn. Ik wil hem er even op attenderen dat hier van alles 'rondloopt'.


Als je iets als een probleem ervaart is de eerste vraag natuurlijk: Is het een probleem? Dan is "je ervaart het blijkbaar as een probleem, anders stel je deze vragen niet" misschien wat kort door de bocht. Dat iets afwijkt van wat de gemiddelde persoon doet wil nog niet zeggen dat het daarmee een probleem is. Maar iemand kan het wel als een probleem, of als raar ervaren, omdat de grote meerderheid dit heel anders doet / ervaart dan hij. Iemand spiegelt zich aan de gemiddelde persoon en ziet dat hij anders is op bepaalde vlakken en vraagt zich af: Ben ik nou zo raar? En de reacties zijn daar soms ook naar: Jij bent anders, je voldoet niet aan de standaard dus ben je raar / fout.

Dan jouw opmerkingen. Vraagsteller zit met een probleem en komt hier niet zomaar om zijn vraag voor te leggen, hij geeft aan dat hij heel opgewonden raakt van meisjes kostuums of thema pakjes. Het lijkt zijn leven te beheersen. Verder geeft hij aan dat hij heel opgewonden raakt van meesteres outfits (sm?) en uitdagende kleding. Uitdagende kleding stimuleren zondige gedachten, gedachten die niet bij God brengen, maar ervan af en verzoeken het zondige vlees. Hij wordt beheerst door deze kledij en als je beheerst wordt door iets wil dat zeggen dat je een slaaf bent daarvan.
Hij is blij als zijn vriendin het af en toe aan wilt trekken en anders heeft hij de drang om het zelf aan te trekken. Een jongeman in meisjeskledij.
Opgewonden om vernederd te worden, dan zit er iets psychisch en geestelijk niet helemaal goed. Hier zitten zondige lusten achter.
Dit bedoelt de Heere Jezus niet hoor, als Hij zegt, 'vernedert uzelf en u zal verhoogt worden'.
Vraagsteller geeft aan dat zijn gedrag niet juist is, en weet dat dit niet normale zaken zijn. Hij heeft er last van en lijkt er onder te lijden.
Over invoelingsvermogen gesproken.


Hij constateert dat hij anders is dan de meeste mensen op dit vlak en is daarom onzeker, wat hij met dat andere gedrag aan moet. Maar dat hij anders is wil nog niet zeggen dat het verkeerd is. Ik weet ook niet of het zijn leven beheerst. Seks is fijn en het is ook gewoon lekker en daar kan je van genieten, maar dat wil nog niet zeggen dat het je leven beheerst.

Daarnaast is wat jij "uitdagende kleding" noemt in deze context volgens mij helemaal niet verkeerd. Als een vrouw 's avonds mooie lingerie-set aantrekt, de man vindt dat wel aantrekkelijk en wordt daar opgewonden van en vervolgens gaan ze met elkaar naar bed, is dat dan verkeerd omdat de kleding uitdagend is? Leidt het tot zondige gedachten omdat de man daar opgewonden door raakt? Volgens mij niet. Is er vervolgens sprake van zondige lusten omdat de man met zijn vrouw naar bed wil? Lijkt me niet. Seks is een geschenk van God en daar mag je van genieten, je mag ook lichamelijk naar elkaar verlangen. En dan mag je je daar ook wel op kleden. Daar lijkt me niet zoveel mis mee, ook al is wat hij aantrekkelijk vindt inderdaad afwijkend van de standaard. Dat laatste is inderdaad wel logisch, maar wijkt hij af van de standaard omdat hij seksuele lusten heeft? Of vindt hij andere dingen aantrekkelijk omdat hij afwijkt van de standaard (en dat is doorgaans geen bewuste keuze, dat zit in je karakter, net als dat het vallen op mannen of vrouwen geen bewuste keuze is maar iets wat in jezelf zit). Je kan hier zeggen: Dan zit er iets niet goed in je hoofd. En ten opzichte van de standaard is dat ook zo want daar wijkt hij van af. Maar daarom kunnen we hier toch wel bespreken of het verkeerd is of zijn vriendin af en toe een pakje aantrekt of niet? Volgens mij is dat niet zo'n punt aangezien spannende kleding aandoen voor je partner doorgaans wel gewoon geaccepteerd wordt.

Of hij er onder lijdt weet ik niet. Ik denk dat het onzekerheid is omdat hij op dit vlak anders is dan anderen. Misschien dat als hij accepteert dat hij op dit punt wat anders is, hij het ook niet meer een probleem vindt.


Ik geef liever eerlijk aan dat we van nature slaven van de zonde zijn en dat de Heilige Geest ons kan vrijmaken van alles wat ons knelt en van de macht der zonde. Het heersen van de zonde. En dat we alleen zo tot eer van God kunnen leven. We moeten in Christus zijn.


Dat is natuurlijk helemaal waar. De vraag is alleen wat zonde is en wat niet. Als zijn vriendin een uniform of leren pakje aantrekt en hij vindt dat aantrekkelijk en accepteert dat hij daarin wat anders is dan de gemiddelde man die liever zijn vrouw in een leuk setje ziet en dat geen probleem meer vindt, is dat dan zonde? Waarom?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

HvK91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2017 09:46

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor HvK91 » 26 mar 2018 14:10

Hoi topicstarter,

Van een voetenfetish weet ik toevallig dat er een 'draadje' in je hersens verkeerd om aangesloten is, de genitaliën liggen in het brein kennelijk naast voeten, heb ik me ooit laten vertellen. Dat zou een technische fout zijn.
En het schijnt dat je eerste seksuele ervaring of opwinding een paar dingen 'aan' zet in je brein, stel, je werd voor het eerst opgewonden van iemand in een witte katoenen onderbroek, dat je dan wit katoenen ondergoed opwindender kan blijven vinden dan al het rode en zwarte kant en zijde dat er op aarde te vinden is. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de meisjes- verkleed- outfits.

Over onderdanigheid; Ben je in relaties iemand die graag doet wat iemand anders wil?
Dan is dat misschien uitvergroot in je prikkeling. Je seksleven kan een intensere ervaring van je relatie- issues zijn.
Als dat zo is, kan het zijn dat je de neiging hebt verkeerde relaties te kiezen of dat je jezelf in je relatie laat ondersneeuwen door de wensen en grillen van de ander. Dan is het aan jezelf om te besluiten of je misschien therapie zou willen om dat te veranderen.

Of doe je jezelf bijvoorbeeld dominanter voor dan je echt bent in je relatie? Dan kan het een onderdrukte wens van je hersenen zijn om je te laten leiden.

Dit is niet getoetst door heel wijze mensen, ik ben maar een amateurpsycholoog.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2018 14:59

Johan100 schreef:... Je zou dan verwachten dat er serieus met zijn probleem omgegaan wordt...


En waarom precies zou iemand alleen serieus zijn als ze e.e.a. afwijzen? Ik heb nog geen 'grappige' opmerkingen gezien, dus wat mij betreft zijn alle reacties tot nu toe serieus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Johan100 » 27 mar 2018 18:27

Ik zeg niet dat de reacties niet serieus zijn, maar bedoel dat hij het niet te serieus moet nemen dat men z'n problemen die hij ervaart bagatelliseert.

@ Marnix, ik meen in deze wel genoeg gezegd te hebben.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Pcrtje » 27 mar 2018 19:52

HvK91 schreef:Van een voetenfetish weet ik toevallig dat er een 'draadje' in je hersens verkeerd om aangesloten is, de genitaliën liggen in het brein kennelijk naast voeten, heb ik me ooit laten vertellen. Dat zou een technische fout zijn.
Dat klinkt echt absurd. Kun je een bron of link geven?

HvK91 schreef:Over onderdanigheid; Ben je in relaties iemand die graag doet wat iemand anders wil?
Dan is dat misschien uitvergroot in je prikkeling. Je seksleven kan een intensere ervaring van je relatie- issues zijn.
Als dat zo is, kan het zijn dat je de neiging hebt verkeerde relaties te kiezen of dat je jezelf in je relatie laat ondersneeuwen door de wensen en grillen van de ander. Dan is het aan jezelf om te besluiten of je misschien therapie zou willen om dat te veranderen.

Of doe je jezelf bijvoorbeeld dominanter voor dan je echt bent in je relatie? Dan kan het een onderdrukte wens van je hersenen zijn om je te laten leiden.
Er zijn heel veel variaties op 'normaal'. Een gevoel van dominantie of onderdanigheid tijdens geslachtsgemeenschap is niet an sich 'fout' of biologisch gezien een afwijking.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2018 20:19

Johan100 schreef:ik meen in deze wel genoeg gezegd te hebben.

Ik niet, ik wil nog wel even wat recht zetten met jou.

Ik had tegen jou gezegd dat je geen ‘invoelingsvermogen’ had wat de topicstarter onder de aandacht gebracht heeft met dit topic. Je reageerde daar nogal verbolgen op.

Dat vind ik nog steeds dat je dus geen kaas gegeten heeft van enige vorm van parafilie.

Ik wil wel bekennen dat ik ook één van de parafilieën hebt, niet die van de topicstarter maar een andere die ik hier niet bij namen wil noemen.

Je antwoord vond ik dusdanig goedkoop (Ga naar de Heere Jezus toe en laat je leiden door Zijn Geest. Vraag om de Heilige Geest, alleen zo kan je tot eer van God leven.) dat ik duidelijk aanvoelde: 'makkelijk gezegd'. Als je namelijk zelf weet wat het betekend om één van de parafile te hebben praat je er niet meer zo makkelijk over. Weet je wie er ook niet meer zo makkelijk over sprak? Dat was Paulus in 2 Korinthe 12.

Nu is het wel zo dat over de doorn in Paulus zijn vlees (daar gaat het over in 2 Korinthe 12) veel geïnterpreteerd is maar voor mij (en ik hoop ook voor de topicstarter) is deze doorn heel duidelijk namelijk een parafilie (dat is persoonlijk).

Paulus sprak duidelijke taal, die doorn was een handlanger van satan die hem met vuisten sloeg. Nu..... ik weet er alles van hoor! Paulus had er om gebeden tot God of die doorn weggenomen kon worden maar nee dus. God had Paulus duidelijk gemaakt dat die door na herhaaldelijk gebed niet weggenomen werd ander zou hij hooghartig worden.

Die hooghartigheid /aan matigheid, zonder enige invoelingsvermogen wat het onderhavige betreft, las ik dus wel in jou antwoord want zo simpel was het bij Paulus niet en ook niet bij mij en (neem ik aan) ook niet voor de topicstarter.

Dit wilde ik nog even ter verklaring zeggen op mijn reactie aan jou want….. de beste stuurlui staan altijd aan wal, sorry maar zo zie ik het nog steeds.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Johan100 » 27 mar 2018 21:56

benefietdiner schreef:Ik niet, ik wil nog wel even wat recht zetten met jou.

Reageer maar niet zo verbolgen. De satan die Paulus met vuisten sloeg, ik lees nergens dat dat over parafilie ging.
Je vergelijkt je misschien graag met een kind van God, om zo je gelijk te halen over de rug van Paulus, maar het staat nergens, dus dit is gewoon een rare streek. Noem je het goedkoop dat ik op de Heere Jezus wijs? Dat zegt mij genoeg.
Als invoelingsvermogen voor jou betekent dat je zondig gedrag goedkeurt en niet op de Heere Jezus wijst, dan heb ik liever niet het soort invoelingsvermogen wat jij hebt. En ik reageerde niet verbolgen , maar verontwaardigt dat het beste advies wat gegeven kan worden zo weggezet wordt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2018 22:02

Pcrtje schreef:Dat klinkt echt absurd. Kun je een bron of link geven?


Als je het googlet, kom je wel soortgelijke verhalen tegen, maar het is altijd maar de vraag hoe betrouwbaar de sites zijn. Er zijn ook genoeg sites die het juist tegenspreken. Daarbij moet je ook ontzettend uitkijken dat het niet vervalt in een 'ziektebeeld' dat kan (of zelfs moet) worden genezen omdat we de 'oorzaak' zouden kennen.

Er zijn heel veel variaties op 'normaal'. Een gevoel van dominantie of onderdanigheid tijdens geslachtsgemeenschap is niet an sich 'fout' of biologisch gezien een afwijking.


En daarnaast zijn er ook verhalen zat van zeer succesvolle, machtige figuren die zo nu en dan even helemaal machteloos willen zijn omdat ze dan heel even de verantwoordelijkheden die ze dragen van zich af kunnen zetten. Als dat voor hen toch ontspannend werkt en het ervoor zorgt dat ze niet aan de druk die ze ervaren onderdoor gaan, wat zou dan precies het probleem zijn?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

HvK91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2017 09:46

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor HvK91 » 28 mar 2018 09:45

Pcrtje schreef:Dat klinkt echt absurd. Kun je een bron of link geven?


Er zijn heel veel variaties op 'normaal'. Een gevoel van dominantie of onderdanigheid tijdens geslachtsgemeenschap is niet an sich 'fout' of biologisch gezien een afwijking.


Mortlach heeft eigenlijk al gereageerd met wat ik zelf zou zeggen.
Je kunt inderdaad zelf even googelen, maar om het je gemakkelijk te maken:
https://www.livescience.com/33525-foot- ... fairy.html

Hoe kom je erbij dat ik iets fout noem? Dat leg je toch echt zelf in mijn antwoord.
Taaltechnisch gezien is 'normaal' simpelweg 'wat het meeste voorkomt'. En ja, er zijn dingen die in mindere of meerdere mate afwijken van de norm.

Anyway, volgens mij wijken we af van de oorspronkelijke vraag...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Marnix » 28 mar 2018 10:04

Johan100 schreef:Reageer maar niet zo verbolgen. De satan die Paulus met vuisten sloeg, ik lees nergens dat dat over parafilie ging.
Je vergelijkt je misschien graag met een kind van God, om zo je gelijk te halen over de rug van Paulus, maar het staat nergens, dus dit is gewoon een rare streek. Noem je het goedkoop dat ik op de Heere Jezus wijs? Dat zegt mij genoeg.
Als invoelingsvermogen voor jou betekent dat je zondig gedrag goedkeurt en niet op de Heere Jezus wijst, dan heb ik liever niet het soort invoelingsvermogen wat jij hebt. En ik reageerde niet verbolgen, maar verontwaardigt dat het beste advies wat gegeven kan worden zo weggezet wordt.


Op Jezus wijzen is natuurlijk niet goedkoop, maar wel als je zegt: ga naar Jezus toe, dan helpt hij je er wel vanaf. Dat gebeurt bij homofilie ook heel veel he. Je bent homo? Dat is zonde. Maar Jezus kan je daar wel van genezen, hij helpt je van de zonde af. Dat is wel gevaarlijk. Allereerst omdat het maar de vraag is wat zondig is en wat niet. Op het gebied van de "pakjes" vraag ik me dat sterk af. Dat iemand anders is wil nog niet direct zeggen dat hij dus zondig is. Daarnaast zet je de ander al snel weg als abnormaal en dat wordt niet geaccepteerd. Je moet normaal doen, net als de rest, dan hoor je er pas bij. Ja, natuurlijk moet je naar Jezus toegaan. Maar dan word je als homo niet opeens hetero. En als je je vriendin in uniform aantrekkelijk vindt is dat vast ook niet opeens voorbij. En de vraag is maar of dat moet. Daar ben je overigens verder niet meer op ingegaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2018 10:38

Marnix schreef:Je bent homo? Dat is zonde.


Geen zorgen, hetero zijn is ook zonde. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Pcrtje » 28 mar 2018 11:53

HvK91 schreef:Mortlach heeft eigenlijk al gereageerd met wat ik zelf zou zeggen.
Je kunt inderdaad zelf even googelen, maar om het je gemakkelijk te maken:
https://www.livescience.com/33525-foot- ... fairy.html
Ooh, nu snap ik wat je bedoelt! :mrgreen: Je schreef eerst dat "er een 'draadje' in je hersens verkeerd om aangesloten" kan zijn en dat "de genitaliën liggen in het brein kennelijk naast voeten". Dat klinkt bizar, maar als ik je nu goed begrijp doel je op de somatosensibele cortex (achterzijde):

Afbeelding

Dit is een hersengedeelte dat de lichamelijke-gevoelsinformatie verwerkt. Er is een bepaalde ordening waarin elk gebiedje de gevoelsinformatie zijn eigen orgaan(deel) verwerkt. Je hebt inderdaad gelijk dat het verwerkingsgebied van de voet zich naast dat van de geslachtsdelen bevindt, maar ik ben een beetje sceptisch om daar conclusies uit te trekken. Het zou inderdaad kúnnen - wat Ramachandran ook aangeeft - maar als ik het goed begrijp is er alleen een interessant verband gevonden.

HvK91 schreef:Hoe kom je erbij dat ik iets fout noem? Dat leg je toch echt zelf in mijn antwoord.
Ik zeg niet dat je het fout noemt. Ik meende het wel impliciet te lezen in je bericht, maar als dat niet zo is dan is dat duidelijk. ;)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Marnix » 28 mar 2018 13:55

Mortlach schreef:Geen zorgen, hetero zijn is ook zonde. :-oo


Nou ja, beiden niet dus.... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Chaya » 28 mar 2018 18:21

Johan100 schreef:Nou,verbijsterend! Geen invoelingsvermogen, liefdeloos, narcistische trekjes en een 'Christusmannetje' en dat alleen omdat ik op de Heere Jezus wijs.Het masker gaat af en de vijandschap/pure haat komt eruit!

Ik ben blij dat je je rug recht houdt. Zoenende mannen op posters, moet ook kunnen.
Als het een man en een vrouw was geweest in deze pose, had ik het trouwens net zo smakeloos gevonden.
Het gaat over kleding toch en niet over verliefdheid of lust.
Maar dan ben je bekrompen, homohater enz enz.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Fetish voor vernedering en meisjesoutfits!

Berichtdoor Johan100 » 28 mar 2018 18:32

Marnix schreef:Op Jezus wijzen is natuurlijk niet goedkoop, maar wel als je zegt: ga naar Jezus toe, dan helpt hij je er wel vanaf. Dat gebeurt bij homofilie ook heel veel he. Je bent homo? Dat is zonde. Maar Jezus kan je daar wel van genezen, hij helpt je van de zonde af. Dat is wel gevaarlijk. Allereerst omdat het maar de vraag is wat zondig is en wat niet. Op het gebied van de "pakjes" vraag ik me dat sterk af. Dat iemand anders is wil nog niet direct zeggen dat hij dus zondig is. Daarnaast zet je de ander al snel weg als abnormaal en dat wordt niet geaccepteerd. Je moet normaal doen, net als de rest, dan hoor je er pas bij. Ja, natuurlijk moet je naar Jezus toegaan. Maar dan word je als homo niet opeens hetero. En als je je vriendin in uniform aantrekkelijk vindt is dat vast ook niet opeens voorbij. En de vraag is maar of dat moet. Daar ben je overigens verder niet meer op ingegaan.

Maar ik heb toch niet geschreven dat als je naar Jezus gaat, Hij je er gelijk vanaf helpt?! Lees mijn reacties nog eens rustig door!
Johan100 schreef:Beste,

Ga naar de Heere Jezus toe en laat je leiden door Zijn Geest. Vraag om de Heilige Geest, alleen zo kan je tot eer van God leven.
Alleen Hij kan je afhelpen van zondige, ongezonde behoeften die niet tot eer van God zijn en Hij kan en wil je vrij maken in Christus van de slavernij der zonde.


Johan100 schreef:Allereerst wil ik even zeggen dat ik met mijn laatste opmerking bedoelde dat waarschijnlijk tegen de verwachting in van topicstarter/vraagsteller, terwijl hij zijn gedrag als een probleem ervaart, gelijk dit gedrag gestimuleerd wordt.
Daarvoor komt vraagsteller niet op een reformatorisch forum. Je zou dan verwachten dat er serieus met zijn probleem omgegaan wordt, maar het tegendeel blijkt waar te zijn. Ik wil hem er even op attenderen dat hier van alles 'rondloopt'.

Dan jouw opmerkingen. Vraagsteller zit met een probleem en komt hier niet zomaar om zijn vraag voor te leggen, hij geeft aan dat hij heel opgewonden raakt van meisjes kostuums of thema pakjes. Het lijkt zijn leven te beheersen. Verder geeft hij aan dat hij heel opgewonden raakt van meesteres outfits (sm?) en uitdagende kleding. Uitdagende kleding stimuleren zondige gedachten, gedachten die niet bij God brengen, maar ervan af en verzoeken het zondige vlees. Hij wordt beheerst door deze kledij en als je beheerst wordt door iets wil dat zeggen dat je een slaaf bent daarvan.
Hij is blij als zijn vriendin het af en toe aan wilt trekken en anders heeft hij de drang om het zelf aan te trekken. Een jongeman in meisjeskledij.
Opgewonden om vernederd te worden, dan zit er iets psychisch en geestelijk niet helemaal goed. Hier zitten zondige lusten achter.
Dit bedoelt de Heere Jezus niet hoor, als Hij zegt, 'vernedert uzelf en u zal verhoogt worden'.
Vraagsteller geeft aan dat zijn gedrag niet juist is, en weet dat dit niet normale zaken zijn. Hij heeft er last van en lijkt er onder te lijden.
Over invoelingsvermogen gesproken.

En dan wordt het vervolgens even flink gestimuleerd op een reformatorisch forum.
En moet ik op een reformatorisch forum mijn reactie gaan uitleggen. Men verstaat het niet.

Ik geef liever eerlijk aan dat we van nature slaven van de zonde zijn en dat de Heilige Geest ons kan vrijmaken van alles wat ons knelt en van de macht der zonde. Het heersen van de zonde. En dat we alleen zo tot eer van God kunnen leven. We moeten in Christus zijn.

Waar verwacht je dat ik nog op inga? Verwacht je dat ik toch weer water bij de wijn ga doen en er een lange discussie van maak?
Moeten we per se alles weer gaan oprekken? Ik heb mijn standpunt toch duidelijke verwoordt?

Uit ons zelf geen vrucht meer in der eeuwigheid, tenzij.... Als we niet zielsbevindelijk leren kennen dat we van nature slaven van de zonde zijn en dat we gekneld liggen in banden van de dood/zonde, dat bij Christus te schuilen de Enige weg is, dan kunnen we wel 10 x zogenaamd een christen zijn en anderen nog zulke goedbedoelde adviezen geven, maar toch zijn we dan blinde leidslieden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron