Nieuwe relatie en lange reis

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Anne26
Verkenner
Verkenner

Nieuwe relatie en lange reis

Berichtdoor Anne26 » 02 jan 2018 22:07

Sinds een paar weken heb ik een vriend na 3 jaar single te zijn geweest. Ben hiet ontzettend blij mee.
Alleen heb ik een aantal weken daarvoor net voor 7 maanden onbetaald verlof opgenomen voor een reis naar Oeganda. De planning is dat ik hier vanaf juni 7 maanden zal verblijven om in een kindertehuis te gaan werken.
De opzet om voor langere tijd weg te gaan was omdat zo'n periode me erg leuk en leerzaam lijkt en omdat om mij heen veel vrienden gaan trouwen etc... etc. En aangezien ik toen nog alleen was, was ik ook op zoek naar een bepaald doel/uitdaging. Maar nu ik dit andere geluk gevonden heb waar ik zó blij mee ben, merk ik dat ik tegen de reis begin op te zien... lig er ondertussen soms wakker van. Zie het niet zitten om voor zo'n lange tijd weg te gaan... überhaupt weet ik niet of ik nog wel wil. Maar weet niet wat ik moet doen. Het allerliefst.. zou ik alles annuleren en lekker blijven werken... maar.... ik weet het niet...

lekkerbek
Sergeant
Sergeant

Re: Nieuwe relatie en lange reis

Berichtdoor lekkerbek » 03 jan 2018 00:05

Ik lees alleen maar dat je niet meer wilt, geen zin meer hebt in de reis. Waarom dan toch de twijfels?
Als je het alleen maar gepland hebt omdat iedereen om je heen een relatie had dan is je reden om te gaan weg. Dan kun je het annuleren.
Als er nog meer redenen waren om te gaan, zoals een "kloppend hart" voor deze kinderen, een drive om ontwikkelingswerk te gaan doen, iets doen wat écht waarde heeft etc dan zou ik er wel heel goed over nadenken voor ik t zou annuleren. Dan ga je er spijt van krijgen als je dat doet. Je zou dan een compromis kunnen sluiten, bv iets korter gaan en tussendoor je vriend een paar weken over laten komen.
Je zou kunnen informeren tot wanneer je uiterlijk kunt annuleren, en je relatie even afwachten, het is nog maar zo kort, wie zegt dat het aan blijft?
Weet je, wat is een paar maanden op een mensenleven? Tegenwoordig met de communicatiemiddelen is het wel wat anders dan vroeger, toen hoorde men maandenlang niets van elkaar.
Succes met je beslissing!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2018 09:08

- Als je niet wil moet je niet gaan
- Misschien wil je wel maar twijfel je vanwege je nieuwe relatie. Praat er eens samen over. Hoe kijkt hij er tegenaan? Zou hij het verschrikkelijk vinden? Of vindt hij dat je het toch moet doen? Zet de voors en tegens eens op een rij. Kijk naar mogelijkheden, eventueel wel gaan maar wat korter, hem langs laten komen etc.
- 7 maanden is niet onoverkomelijk of zo. Je bent net bij elkaar maar misschien kijk je er tegen die tijd wel weer wat anders tegen aan. Natuurlijk zul je hem missen maar ongetwijfeld heb je daar ook een hele mooie en leerzame tijd.
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 jan 2018 13:25

Bedenk ook dat je, als je evt getrouwd bent, minder snel gaat

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 jan 2018 15:41

Anne26 schreef:Sinds een paar weken heb ik een vriend na 3 jaar single te zijn geweest. Ben hiet ontzettend blij mee.
Alleen heb ik een aantal weken daarvoor net voor 7 maanden onbetaald verlof opgenomen voor een reis naar Oeganda. De planning is dat ik hier vanaf juni 7 maanden zal verblijven om in een kindertehuis te gaan werken.
De opzet om voor langere tijd weg te gaan was omdat zo'n periode me erg leuk en leerzaam lijkt en omdat om mij heen veel vrienden gaan trouwen etc... etc. En aangezien ik toen nog alleen was, was ik ook op zoek naar een bepaald doel/uitdaging. Maar nu ik dit andere geluk gevonden heb waar ik zó blij mee ben, merk ik dat ik tegen de reis begin op te zien... lig er ondertussen soms wakker van. Zie het niet zitten om voor zo'n lange tijd weg te gaan... überhaupt weet ik niet of ik nog wel wil. Maar weet niet wat ik moet doen. Het allerliefst.. zou ik alles annuleren en lekker blijven werken... maar.... ik weet het niet...

Je hebt niet de mogelijkheid zo nu en dan naar NL te vliegen, of hem die kant op te laten reizen?
Ik reis extreem veel (zakelijk) en ga volgende maand zelfs apart van mijn gezin in Noorwegen wonen, maar frequent heen en weer reizen is wel een must.

Nu begrijp ik dat een ticket naar Oeganda niet voor iedereen erg gemakkelijk te betalen is, maar als jij na 2 maanden een week naar huis gaat, en hij na 5 maanden een keer jou kant op komt reis je allebei 1 keer op en neer, en is de periode ingekort tot 3 maanden.
Zo lang is 7 maanden nou ook weer niet.

Bovendien zijn voorzieningen als Skype nu beter dan in de tijd dat ik verkering had en in Rusland woonde...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 03 jan 2018 17:22

Ik had ook een reis geboekt naar Afrika en kreeg daarna een relatie. Zo blij dat ik wel gegaan ben, het is zo'n mooie ervaring. Tegenwoordig is het zo makkelijk om contact te houden, we spraken elkaar regelmatig via skype. Zo'n ervaring pakt niemand je af en voor ons was het echt goed om vooral te praten met elkaar zonder bij elkaar te zijn.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

coby5
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor coby5 » 03 jan 2018 19:32

Anne26 schreef:Sinds een paar weken heb ik een vriend na 3 jaar single te zijn geweest. Ben hiet ontzettend blij mee.

Voel je niet verplicht om te gaan. Als je geen zin hebt, dan niet. Ik zou het niet doen. Had al spijt van die vakantie van 2 weken met een vriendin, wat ik al beloofd had. Dan zou ik liever later samen de zending ingaan als je getrouwd bent.

Rosarah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rosarah » 03 jan 2018 20:34

Puur op persoonlijke ervaring zou ik zeggen: ga! Het is zo'n bijzondere ervaring en de kans dat je dit nogmaals op deze manier (alleen) mee zult maken is mogelijk niet groot.
Maar goed, ik ken jouw omstandigheden niet en ook niet of dit een droom is die eindelijk uitkomt, naast dat je een relatie hebt gekregen. Ik ken diverse mensen die tijdens hun relatie dachten dat het niet zou gaan en vervolgens jaren later altijd nog 'spijt' hebben dat ze deze droom en mogelijkheid niet zijn nagejaagd.

Wellicht helpt het in het kiezen om alle plus en minpunten van beide opties op te schrijven en vervolgens te bespreken met je vriend? Succes in elk geval met kiezen!

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 04 jan 2018 08:55

Als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik naar Oeganda gaan.
Als jouw huidige vriend echt gek op jou is dan laat hij jou gaan.
Tegenwoordig ben je voor een prikkie overal ter wereld, dus hij zou je kunnen komen bezoeken.
Daarnaast heb je internet, dus contact is ten alle tijde mogelijk, ( hoop ook daar in Oeganda -)
Ik weet zeker dat de ervaring die jij in Oeganda opdoet jouw het leven lang bij zal blijven en dat jij dat zult koesteren.
Een vriendschap, een houden van iemand, dat moet nog maar blijken, zoals jij zelf nu ook hebt ondervonden.
Waar God verblijft is liefde, en liefde tussen 2 mensen en met God is een onverbreekbare liefde.
Veel succes en als jij je vraag aan God voorlegt dan krijg je zeker weten een antwoord van Hem.

Vale in Domino.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2018 10:19

Klopt allemaal. Maar als je net een paar weken bij elkaar bent en de vlinders vliegen overal ongeremd rond, snap ik ook wel weer dat dat een heel moeilijk idee is. Maar misschien is dat over een paar maanden wel weer anders en is het dan wat makkelijker :)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 jan 2018 10:46

Marnix schreef:Klopt allemaal. Maar als je net een paar weken bij elkaar bent en de vlinders vliegen overal ongeremd rond, snap ik ook wel weer dat dat een heel moeilijk idee is. Maar misschien is dat over een paar maanden wel weer anders en is het dan wat makkelijker :)

ik kan me voorstellen dat het een moeilijk idee is, maar besef ook dat ook deze relatie op de klippen kan lopen. Dan heb je je droom laten gaan en hou je een extra kater over.
Bovendien hebben mijn vrouw en ik het als een rust ervaren dat ons eerste jaar "samen" inhield dat we via e-mail contact hadden, en ik eens in de twee maanden naar Nederland vloog (zij is nooit naar Murmansk gevlogen, achteraf helaas).
Mede daardoor hebben we gemakkelijker ingewikkelde dingen kunnen bespreken, en heeft zij het gemakkelijke gevonden om haar sociale network aan te houden (dat vervaagt anders toch...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 16 jan 2018 22:20

Zelf heb ik een jaar vrijwilligerswerk gedaan in Oekraïne en vijf weken voor vertrek kreeg ik verkering... Ik ben gegaan, toen geen pretje maar zó blij dat ik gegaan ben! Na twee maanden kwam hij een ander tegen, ik moest even slikken en heb me daarna op het werk gestort waardoor ik persoonlijk gegroeid ben en nu een supertoffe ervaring op zak heb!
Nu ik getrouwd ben en inmiddels een dochter heb, doe je dat allemaal niet meer zo snel. Of je moet t samen doen... Dat konden wij helaas niet vanwege het werk van manlief...
Succes met de keuze!
Szent az Úr

Terug naar “Relaties”