vragen bij homo's in Gods Schepping

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2017 09:05

Mortlach schreef:Stel dat Leonardo da Vinci de Mona Lisa maar aan 1 persoon had laten zien. Was dat dan echt meer bijzonder geweest? Of als je seks helemaal nooit. et iemand deelt, dan is het pas echt bijzonder. De seks met mijn vrouw is echt niet minder speciaal omdat wij beiden eerder partners hebben gehad hoor.


Als niemand de Mona Lisa had gezien en jou werd gevraagd om als enige persoon die te mogen bekijken, dan zou dat echt wel extra speciaal voor je zijn. En ik denk dat seks wel extra bijzonder is als je dat speciaal voor elkaar hebt bewaard. Stel dat je 50 bedpartners hebt gehad en de 51e is je vrouw, dan is het vast nog wel lekker en allicht ook wel speciaal... maar ik denk dat het dan toch anders is dan wanneer je dat voor elkaar hebt bewaard.

Om maar de zwijgen over dat seks bewaren voor je partner ook een hoop ellende zou besparen op het gebied van aids, abortus, ongewenste zwangerschappen etc. Zo gek vind ik die regels dus niet niet.

Ik vind het bijzonder dat je denkt dat God de mensen gelukkig wil maken in de genadetijd. Wat maakt 80 jaar uit op een eeuwigheid, immers? Hoe wordt je precies gelukkiger door niet van je misbruikende man te mogen scheiden, bijvoorbeeld?


Wie zegt dat dat niet mag? Ik ben in zo'n geval voorstander van een scheiding.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2017 09:32

gravo schreef: In Amerika lopen ze met borden waarop vermeld staat "God hates fags" En omdat God homo's haat, lopen die fundamentalisten daar ook zelfverzekerd met haatdragende gezichten op straat om anderen verrot te schelden, homohaat te prediken en homo's de hel toe te wensen.


Eerlijk is eerlijk, dat is een extreem kleine splintergroep die zich misschien wel christelijk noemt, maar die nauwelijks zodanig te herkennen is en die hele groep bestaat uit 1 familie met ongeveer 30 mensen. Geenszins een representatieve afspiegeling dus - hoewel er genoeg meer mainstream voorbeelden zijn van hoe homoseksuelen en tegenwoordig met name transseksuelen de maatschappij worden uitgewerkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor naamloos » 21 nov 2017 09:36

Bambi schreef:Ik Ben Wie Ik Ben, betekent dat God altijd dezelfde blijft, zoals in de Bijbel beschreven en altijd achter Zichzelf en Zijn Woord blijft staan
Wie wij moeten zijn, staat ook in die Bijbel beschreven
Dat betekent dus dat de dominee de verkeerde conclusie getrokken heeft uit Gods Woorden
Net als dat ze dat al deed toen ze dominee wilde worden, want ook daar is God duidelijk over
Tja, de een trekt de conclusie dat 'naar de kerk gaan' niet precies betekent zoals dat in de Bijbel beschreven staat.
Een ander dat je als vrouw heel goed dominee kunt zijn, en een volgende dat een christen prima een homorelatie in liefde en trouw kan hebben.
En wie een relatie met God heeft zal dat heus niet zonder God doen, maar toch komen we tot verschillende conclusies. Rara hoe kan dat?
Zo weet ik voor mezelf zeker (jaja, als kind al) dat God niet discrimineert. Niet op ras, sekse maar ook niet op geaardheid (bij dat laatste was ik iets ouder omdat ik als kind niet veel besef van zulke zaken had). Zo is God niet.
Dat weet en geloof ik met mn hele hart en ziel, en ook met mn verstand. (en ik doe niet aan 'mijn lijntje met God is beter dan dat van een ander')
Ik geloof in de morele principes van liefde in (en buiten) de Bijbel. En ik geloof dat je dat verstandelijk dan ook heel goed kunt uitleggen.
Zo heeft ook niemand, naar mijn mening, ooit in redelijkheid kunnen aantonen dat het ene ras superieur is aan het andere, de man superieur aan de vrouw of de hetero aan de homo.
Voor mij geen disorder tussen 'de liefde' en 'de letter' die strijdt tussen 'gevoel' en 'verstand'. De liefde gaat boven de letter uit, wat die 'letter' ook moge inhouden (cultuur, symboliek of ...?) De meeste van alles is de liefde die de complete mens omvat.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2017 09:41

Marnix schreef:Als niemand de Mona Lisa had gezien en jou werd gevraagd om als enige persoon die te mogen bekijken, dan zou dat echt wel extra speciaal voor je zijn. En ik denk dat seks wel extra bijzonder is als je dat speciaal voor elkaar hebt bewaard. Stel dat je 50 bedpartners hebt gehad en de 51e is je vrouw, dan is het vast nog wel lekker en allicht ook wel speciaal... maar ik denk dat het dan toch anders is dan wanneer je dat voor elkaar hebt bewaard.


Misschien heb je wel gelijk hoor, maar we kunnen er weinig over zeggen omdat we allebei slechts een van de twee kanten kennen.

Om maar de zwijgen over dat seks bewaren voor je partner ook een hoop ellende zou besparen op het gebied van aids, abortus, ongewenste zwangerschappen etc. Zo gek vind ik die regels dus niet niet.


Dat kan allemaal ook gewoon als je dat wel doet hoor. En hoewel het geen wedstrijdje ellende/geluk is, wil ik daar toch wel tegenover zetten de mensen die veel te jong trouwen omdat ze seks willen, het je eigen lichaam niet kennen omdat je nooit hebt mogen mastuberen en de over het algemeen bijzonder ongezonde mentale omgang met seks omdat het eerst nooit mag - het zo'n beetje het ergste is wat je ooit zou kunnen doen - en dan opeens moet het 'speciaal en geweldig' zijn. Ik ken mensen die erg veel moeite hebben gehad met het omzetten van die knop.

Wie zegt dat dat niet mag? Ik ben in zo'n geval voorstander van een scheiding.


Jezus zegt dat, bijvoorbeeld en in de vragenrubriek ook genoeg panelleden die beweren dat je je man in dat geval wel mag aangeven bij de politie, maar je er niet van mag scheiden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Chaya » 21 nov 2017 14:07

gravo schreef:Nou, fraai hoor.[/i]

Het ontbreekt je aan zelfreflectie kennelijk. Het gaat er niet om of ik het wel of niet met jou eens ben, maar het gaat over de wijze waarop je die mening ventileert!
Vrijwel altijd doorspekt met denigrerende woorden en opmerkingen.
Ik kan talloze voorbeelden opzoeken.
De laatste zin na (*) getuigt ook niet bepaald van zachtmoedigheid jegens de ander.
Je kunt hier een heel semi-theologisch betoog houden, maar als je zo eindigt getuigt dat niet van een goede vrucht.
Je wilt het gewoon niet begrijpen, dan zij dat maar zo.
Ik sla vanaf nu je postings gewoon over, ik word hier heel verdrietig van en het is niet bepaald opbouwend.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 14:16

naamloos schreef:Tja, de een trekt de conclusie dat 'naar de kerk gaan' niet precies betekent zoals dat in de Bijbel beschreven staat.
Een ander dat je als vrouw heel goed dominee kunt zijn, en een volgende dat een christen prima een homorelatie in liefde en trouw kan hebben.
En wie een relatie met God heeft zal dat heus niet zonder God doen, maar toch komen we tot verschillende conclusies. Rara hoe kan dat?
Zo weet ik voor mezelf zeker (jaja, als kind al) dat God niet discrimineert. Niet op ras, sekse maar ook niet op geaardheid (bij dat laatste was ik iets ouder omdat ik als kind niet veel besef van zulke zaken had). Zo is God niet.
Dat weet en geloof ik met mn hele hart en ziel, en ook met mn verstand. (en ik doe niet aan 'mijn lijntje met God is beter dan dat van een ander')
Ik geloof in de morele principes van liefde in (en buiten) de Bijbel. En ik geloof dat je dat verstandelijk dan ook heel goed kunt uitleggen.
Zo heeft ook niemand, naar mijn mening, ooit in redelijkheid kunnen aantonen dat het ene ras superieur is aan het andere, de man superieur aan de vrouw of de hetero aan de homo.
Voor mij geen disorder tussen 'de liefde' en 'de letter' die strijdt tussen 'gevoel' en 'verstand'. De liefde gaat boven de letter uit, wat die 'letter' ook moge inhouden (cultuur, symboliek of ...?) De meeste van alles is de liefde die de complete mens omvat.

Dat God van ons houdt, staat buiten kijf. dat niemand ze uit Zijn hand kan rukken ook
Maar dan draaien we het om, want wij hebben de opdracht om God lief te hebben boven alles, dus ook boven onszelf en onze naaste als onszelf.
Romeinen 13:8 Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld.
9 Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.
10 De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet.
11 En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.
12 De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
14 Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.


En niet andersom: We keuren alles goed onder het mom van de liefde, God houdt van ons, dus is alles geoorloofd wat we voelen en willen van onszelf.
En gaan we niet naar de kerk, waarvoor het bedoeld is, de plek om medegelovigen te vinden en onze liefde voor en van God en voor onze naaste te delen, maar om God daar pas te horen en anderen te veroordelen en te leren wat tegen God en Zijn geboden ingaat
Het is de bedoeling dat we in ons dagelijks leven God liefhebben boven alles en onze naaste liefhebben als onszelf vorm geven
En een voorbeeld zijn in ons dagelijks leven voor anderen en anderen zo tot jaloersheid wekken naar God en een relatie met Hem

daar heb ik van de trouwe kerkgangers en degenen die het ons moeten leren en ons daarop moeten aanscherpen, juist het tegendeel gezien in de media en daarbuiten laatste weken. Maar hé, ze gaan wel naar de kerk. Waarvoor?

Ik pas ff om naar een kerk te gaan, omdat ik daar leer dat ik òf niet bij God hoor, te zondig ben om Zijn kind te mogen zijn, ik totaal geen relatie met Hem heb, òf om te leren hoe ik de demonen in de naam van God bezit van me te laten nemen òf in alles te mogen doen wat ik wil, op gebied van gevoel en begeerte, ook al gaat het tegen God in
Laatst gewijzigd door Bambi op 21 nov 2017 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2017 14:23

Mortlach schreef:Misschien heb je wel gelijk hoor, maar we kunnen er weinig over zeggen omdat we allebei slechts een van de twee kanten kennen.


Dat waar ;)



Dat kan allemaal ook gewoon als je dat wel doet hoor. En hoewel het geen wedstrijdje ellende/geluk is, wil ik daar toch wel tegenover zetten de mensen die veel te jong trouwen omdat ze seks willen, het je eigen lichaam niet kennen omdat je nooit hebt mogen mastuberen en de over het algemeen bijzonder ongezonde mentale omgang met seks omdat het eerst nooit mag - het zo'n beetje het ergste is wat je ooit zou kunnen doen - en dan opeens moet het 'speciaal en geweldig' zijn. Ik ken mensen die erg veel moeite hebben gehad met het omzetten van die knop.


Dat kan ik me voorstellen en dat is ook geen gezonde manier om ermee om te gaan. Jammer dat er zo'n taboe op rust en er in sommige kerken zo krampachtig mee wordt omgegaan. Fraude, roddelen, liegen.... prima.... maar seks... das wel de ergste zonde die er is. Daarnaast zorgt het ook voor extra problemen omdat men vroeger jong trouwde en tegenwoordig veel later. Tot je 16e geen seks hebben is nog wel te doen maar tot je 25e....? :) en dan jaren wachten want je kan helemaal geen huis betalen nog waar je samen in kan wonen. Dat soort dingen. Lastig.



Jezus zegt dat, bijvoorbeeld en in de vragenrubriek ook genoeg panelleden die beweren dat je je man in dat geval wel mag aangeven bij de politie, maar je er niet van mag scheiden.


Het woord dat Jezus gebruikt is vertaald als "overspel" maar het Griekse woord is veel breder en wijst op alle vormen van in ieder geval seksuele immoraliteit. Misbruik is dan zeker wel een goede reden om te scheiden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor MoesTuin » 21 nov 2017 14:33

Chaya schreef:Het ontbreekt je aan zelfreflectie kennelijk. Het gaat er niet om of ik het wel of niet met jou eens ben, maar het gaat over de wijze waarop je die mening ventileert!
Vrijwel altijd doorspekt met denigrerende woorden en opmerkingen.
Ik kan talloze voorbeelden opzoeken.
De laatste zin na (*) getuigt ook niet bepaald van zachtmoedigheid jegens de ander.
Je kunt hier een heel semi-theologisch betoog houden, maar als je zo eindigt getuigt dat niet van een goede vrucht.
Je wilt het gewoon niet begrijpen, dan zij dat maar zo.
Ik sla vanaf nu je postings gewoon over, ik word hier heel verdrietig van en het is niet bepaald opbouwend.


Toch heeft Gravo een punt.
Wat nu ook weer zo gemakkelijk wordt weggewuifd.
Denk maar eens na over het volgende;

ds. Gerrit Toornvliet zei in zijn preek ter gelegenheid van zijn 45-jarig ambtsjubileum:
"Wáár zitten hier in deze kerk de prostituées?
Wáár de drugsverslaafden?
Wáár de homo's?"
"Zijn ze er niet in ons midden?"
En hij vervolgde met: "Dan heb ik het niet goed gedaan.
Dan ben ik in gebreke gebleven.
Dan moet ik eigenlijk opnieuw beginnen, zoals ik ooit begon.
Staande op een sinaasappelkistje op straat getuigen van Jezus".
Voor wie zijn we nu feitelijk voorganger, priester, predikant?
Voor de schare die de Wet kent?
Of voor gewonde en verdwaalde schapen en lammetjes?


Zo is het, Dat is het Evangelie verkondigen
Want Liefde van het zuiverste soort verbreekt het hardste hart.
Jezus balsemt de wonden en heelt alle smart.
De Heere Jezus verbindt en zet niemand, nee niemand aan de kant.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor coby5 » 21 nov 2017 14:51

Mortlach schreef:Misschien heb je wel gelijk hoor, maar we kunnen er weinig over zeggen omdat we allebei slechts een van de twee kanten kennen.



Dat kan allemaal ook gewoon als je dat wel doet hoor. En hoewel het geen wedstrijdje ellende/geluk is, wil ik daar toch wel tegenover zetten de mensen die veel te jong trouwen omdat ze seks willen, het je eigen lichaam niet kennen omdat je nooit hebt mogen mastuberen en de over het algemeen bijzonder ongezonde mentale omgang met seks omdat het eerst nooit mag - het zo'n beetje het ergste is wat je ooit zou kunnen doen - en dan opeens moet het 'speciaal en geweldig' zijn. Ik ken mensen die erg veel moeite hebben gehad met het omzetten van die knop.



Jezus zegt dat, bijvoorbeeld en in de vragenrubriek ook genoeg panelleden die beweren dat je je man in dat geval wel mag aangeven bij de politie, maar je er niet van mag scheiden.

Nee sommige kerken zeggen dat Jezus dat zegt.

https://www.bethinking.org/bible/bible- ... ital-abuse

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 15:07

coby5 schreef:Nee sommige kerken zeggen dat Jezus dat zegt.

https://www.bethinking.org/bible/bible- ... ital-abuse

Goed stuk. Klopt wel

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 18:58

Wel grappig trouwens die gekozen naam voor de PKN
Dochteronderneming van de KPN. Wij verbinden alles, overal contact met wie je maar wilt en overal doen waar je zelf zin in hebt.
Jammer dat God daar geen lid van is. Maar alleen gebruikt wordt als reclame slogan om mensen te trekken en de eigen zin in de kerk te introduceren
Ik ben lid vd KPN, laten dat maar zo houden

Ik wil de goede kant van de PKN niet tekort doen. Maar als we hebben over zuiver houden wat God wil is, dan denk ik dat het niet zo slim is geweest om samen te gaan met kerken die het niet zo nauw nemen met God en gebod. Misschien maar weer terug naar het ouwe vertrouwde eigen Hervormde Kerk
Laatst gewijzigd door Bambi op 22 nov 2017 03:06, 2 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor naamloos » 21 nov 2017 19:03

Bambi schreef:Romeinen 13:8 Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld.
9 Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.
10 De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet.
11 En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.
12 De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
14 Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.


En niet andersom: We keuren alles goed onder het mom van de liefde, God houdt van ons, dus is alles geoorloofd wat we voelen en willen van onszelf.
Grut nee, we keuren zeker niet alles goed onder het mom van de liefde.
Ik, als getrouwde vrouw, zal geen verhouding beginnen met mijn (getrouwde) buurman als ik toevallig van hem ga houden o.i.d.
Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat het hier over iets anders gaat dan stelen, doden, liegen, dronkenschap en allerlei werken van de duisternis.
Bambi schreef:En gaan we niet naar de kerk, waarvoor het bedoeld is, de plek om medegelovigen te vinden en onze liefde voor en van God en voor onze naaste te delen, maar om God daar pas te horen en anderen te veroordelen en te leren wat tegen God en Zijn geboden ingaat
Het is de bedoeling dat we in ons dagelijks leven God liefhebben boven alles en onze naaste liefhebben als onszelf vorm geven
En een voorbeeld zijn in ons dagelijks leven voor anderen en anderen zo tot jaloersheid wekken naar God en een relatie met Hem

daar heb ik van de trouwe kerkgangers en degenen die het ons moeten leren en ons daarop moeten aanscherpen, juist het tegendeel gezien in de media en daarbuiten laatste weken. Maar hé, ze gaan wel naar de kerk. Waarvoor?

Ik pas ff om naar een kerk te gaan, omdat ik daar leer dat ik òf niet bij God hoor, te zondig ben om Zijn kind te mogen zijn, ik totaal geen relatie met Hem heb, òf om te leren hoe ik de demonen in de naam van God bezit van me te laten nemen òf in alles te mogen doen wat ik wil, op gebied van gevoel en begeerte, ook al gaat het tegen God in
Zelf weten hoor. Maar als je op de volmaakte kerk wacht dan wens ik je nog een heleboel geduld toe.
En, om met de woorden van W. Ouweneel te spreken, wie de 'volmaakte kerk' toch nog ergens tegenkomt: wordt daar dan vooral geen lid; anders is die kerk op dat moment niet volmaakt meer. :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 19:17

het gaat om 'God liefhebben boven alles" En doen wat Hij wil dat we doen en zijn wie Hij wil dat we zijn
En daar moeten we nu eenmaal dingen van onszelf voor inleveren
En voor de 1 zal dat meer inleveren zijn dan voor de ander.
En dan is het geen liefde voor de naaste, als God wil dat die persoon het inlevert, dat je het dan maar uit zielige medelijden wel goedkeurt en zelfs als zijnde van God introduceert

Kunnen we net zo goed een pornosite van de kerk introduceren, want er zijn toch veel mensen die daar ook zo'n dringende behoefte voor voelen, dat kunnen ze ook niet tegenhouden.
Escort girls van de kerk uit, voor de mannen die zo alleen zijn en daardoor sex moeten missen en whatever

Klinkt hard hè, als ik zeg dat een homohuwelijk tegen Gods regels is, want dan moet men alleen blijven. En alleen maar vriendschappen opbouwen met andere mannen/vrouwen
Ik heb 4 grote liefdes los moeten laten, omdat God andere plannen had
Ben er niet dood aan gegaan, wel emotioneel flink beschadigd geraakt
Anderen krijgen geen kinderen van God, ook een pijn die hun flink beschadigt enz
Niemand is zonder kruis. mijne bevat toevallig alles wat je maar missen en inleveren moet, maar goed, toch voelde ik dat liefdes die niet van God waren, je nooit gelukkig kunnen maken en dat een kind via een spermadonor ook niet was hoe God het bedoeld had, dus maar niet doen. Enz

Dan hoef ik geen kerk die me gaat vertellen dat de liefdes die het niet waren zelfs door God ingezegend moeten worden
De ware moet je van God gegeven worden. Als God tegen een homorelatie is, zal de liefde dus ook de ware niet zijn

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 nov 2017 21:00

Bambi, ik vind het naar om te lezen wat je meemaakt hebt. Waar je denk ik een beetje mee moet oppassen is jouw ervaring, jouw levensverhaal te algemeniseren.

Ik ervaar bijvoorbeeld veel goeds in mijn relatie. Als Topicstarter dat niet denkt te vinden, moet hij vooral geen relatie aangaan met een man. Ik gun hem zijn opvatting, hoewel ik uit ervaring weet hoe moeilijk het leven is met dergelijke opvattingen.

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 21:13

Tante Pollewop schreef:Bambi, ik vind het naar om te lezen wat je meemaakt hebt. Waar je denk ik een beetje mee moet oppassen is jouw ervaring, jouw levensverhaal te algemeniseren.

Ik ervaar bijvoorbeeld veel goeds in mijn relatie. Als Topicstarter dat niet denkt te vinden, moet hij vooral geen relatie aangaan met een man. Ik gun hem zijn opvatting, hoewel ik uit ervaring weet hoe moeilijk het leven is met dergelijke opvattingen.

Ik dring niemand op om ook zo te leven. Maar wordt er wel simpel van, dat gedaan wordt, alsof homo's de enige mensen met pijn zijn, omdat God anders beslist heeft
Ieder moet voor zich weten of hij/zij zich aan die regel van God houdt in zijn persoonlijk leven. Ik vertel alleen mijn mening erover.

Maar een kerk die het gaat neerzetten als Gods goedkeuring, is geen kerk van God meer en geeft een totaal verkeerd beeld van God en geeft mensen een vrijbrief om het zelfs in Gods naam te laten zegenen, Dat is mensen de brede weg opduwen, met Gods goedkeuring
Dat is een heel ander verhaal


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten