vragen bij homo's in Gods Schepping

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Pcrtje » 19 nov 2017 09:48

Ik heb wel een vraag voor Chaya, Johan100, Coby5, Lekkerbek, Marnix en Bambi.

Jullie zijn - als ik het goed begrijp - van mening dat het twee mensen van hetzelfde geslacht niet toegestaan is seksuele omgang met elkaar te hebben. Misschien een beetje een hypothetisch geval, maar het zou binnen christelijke kringen wel kunnen voorkomen, denk ik. Stel dat twee mannen zich aan elkaar willen toewijden in een relatie van liefde en trouw, zoals hetero's dat ook doen, en dat zij daarbij beloven geen seksuele omgang met elkaar te hebben: zou dat dan wel mogen?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2017 11:53

coby5 schreef:plaatje


Daar begon Paulus toch al mee? Zo gek is dat dus niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2017 14:50

Dat is denk ik een beetje vragen naar de bekende weg
Vriendschap mag altijd en als je een huwelijk bedoelt zonder sex, dat is (zowel bij hetero als bij homo) alleen mogelijk als je een afkeer van elkaar hebt. En zo dom is niemand om dan te trouwen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2017 18:02

Bambi schreef:Dat is denk ik een beetje vragen naar de bekende weg
Vriendschap mag altijd en als je een huwelijk bedoelt zonder sex, dat is (zowel bij hetero als bij homo) alleen mogelijk als je een afkeer van elkaar hebt. En zo dom is niemand om dan te trouwen


Niet? Hoe vaak hoor je echter van homo's die om wat voor reden dan ook toch met een vrouw trouwt? (wanhoop, sociale druk, spirituele druk, ontkenning).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2017 19:14

Mortlach schreef:Niet? Hoe vaak hoor je echter van homo's die om wat voor reden dan ook toch met een vrouw trouwt? (wanhoop, sociale druk, spirituele druk, ontkenning).

Die discussie hebben we al uit den treure gevoerd en zorgde er toen onder andere voor dat het topic gesloten werd

Ali636
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2017 11:06

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Ali636 » 19 nov 2017 19:26

En toch blijft Paulus steeds maar zeggen. : mannen die met mannen slapen zullen het koninkrijk God's niet beërven. Moet ik die tekst nu echt uit de Bijbel knippen?
1 Kor 6:10. Het stond er al 2000 jaar geleden toen er veel homofilie was... Vooral in Korinthe. En het staat er nu nog. Over 200 jaar staat het er nog.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Pcrtje » 19 nov 2017 19:40

Ali636 schreef:En toch blijft Paulus steeds maar zeggen. : mannen die met mannen slapen zullen het koninkrijk God's niet beërven. Moet ik die tekst nu echt uit de Bijbel knippen?
1 Kor 6:10. Het stond er al 2000 jaar geleden toen er veel homofilie was... Vooral in Korinthe. En het staat er nu nog. Over 200 jaar staat het er nog.
De vraag is nu niet of homofilie en -seksualiteit vanuit een christelijk perspectief toegestaan zijn. De vraagsteller heeft in zijn eerste bijdrage (zie hier) specifiekere vragen gesteld. Misschien kun je daarop reageren?
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2017 19:56

Ali636 schreef:En toch blijft Paulus steeds maar zeggen. : mannen die met mannen slapen zullen het koninkrijk God's niet beërven. Moet ik die tekst nu echt uit de Bijbel knippen?
1 Kor 6:10. Het stond er al 2000 jaar geleden toen er veel homofilie was... Vooral in Korinthe. En het staat er nu nog. Over 200 jaar staat het er nog.

Volgens mij heb je zelf al een gedeelte weggeknipt, want er staat meer vermeld
1 Korinthiërs 6:10
Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

Laat een ieder de hand in eigen boezem steken, want als je dit leest vallen we allemaal buiten de boot

JA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2017 09:33

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor JA » 19 nov 2017 22:10

beste geloofsgenoten,

in de voorbije vier dagen kwamen er 38 berichten op mijn vragen: "zou God toevallige foutjes maken in zijn schepping ? of zou Hij opzettelijk homo's maken, mensen met een tegennatuurlijk geaardheid die later géén seks mogen hebben, want dat vindt Hij gruwelijk ?"

dank voor de vele reacties. ik heb intussen verder nagedacht over die vragen en heb de reacties ook doorgenomen. mijn eigen ervaring wil ik er nog aan toevoegen.

homofilie is volgens mijn geloof geen toeval en geen foutje in de Schepping. wat de grote Creator doet, dat doet Hij goed, met buitengewone wijsheid en liefde. God maakt hetero's én homo's. dat geloof ik.

uit heterofilie volgt automatisch het verlangen naar heteroseksualiteit. dat is de Wil van de Schepper. uit homofilie volgt automatisch ook het verlangen naar homoseksualiteit, maar homoseks is een gruwel voor de Schepper. God gruwelt voor de zonde. God wil niet dat homo's van die verboden vrucht eten. dat geloof ik.

dat betekent dat er momenteel ongeveer 500.000.000 homo's op aarde leven die door God als homo zijn geschapen, maar hun gevoelens en verlangens niet mogen beleven om niet terecht te komen in zonde en verderf. is dit absurd ? ja dit is absurd voor de ongelovigen. ja dit is absurd voor de lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen aan hun eigen voordelen. neen dit is niet absurd voor de gelovigen die niet rebelleren, geen zelfrechtvaardiging zoeken, geen zelfrespect afdwingen, geen zelfmedelijden koesteren, maar zichzelf opzij schuiven en nederig buigen voor de Wil van de ene ware God.

het blijft voor de gelovige wel moeilijk om te begrijpen dat God 90% heterofiele kinderen heeft gemaakt die gelukkig mogen zijn met hun partner en Gods Zegen krijgen, terwijl 10% homofiele kinderen dat geluk wordt ontzegt omwille van Gods verbod. de ervaring van die onredelijkheid, de voorzichtige in vraag stelling over de onrechtvaardigheid ervan en het zonde beseft bij het willen doen van homoseksuele dingen die ingaan tegen Gods Wil, vormen een zwaar kruis als gelovige homo. dit kan ik vanuit mijn ervaring bevestigen.

er rest volgens mij maar één uitweg uit deze moeilijke situatie: mijn kruis opnemen en Jezus volgen. mijn kruis dragen, als offer, uit vrije wil en uit gehoorzaamheid aan God, dat is voor mij wél zinvol. offers worden door Jezus gebruikt om zielen te redden van anderen die anders in de eeuwige verdoemenis zouden terecht komen.

het kruis ontvluchten is een optie, maar niet de juiste als ik Jezus wil volgen. God weet wat Hij doet. geschapen zijn als homo is inderdaad een kruis als je God wil gehoorzamen. die gehoorzaamheid en dat specifieke kruis brengen je meteen ook korter bij God en bij Jezus. het kruis maakt het geloof ook veel concreter, geen loze woorden maar concrete daden en offers die wegen. een echt kruis moet wegen.

wat mensen zeggen, ongelovigen die hun eigen normen en wetten maken of lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen, dat interesseert me allemaal niet. ook als de kerkgemeenschap, ja zelfs de paus vandaag of morgen zou zeggen dat homoseksualiteit wordt aanvaard, dan nog interesseert het mij niet. mensen kunnen mensen misleiden en dat is reeds volop aan de gang in de goddeloze wereld. alleen wat God wil, Zijn Wil, Zijn Wet interesseren me en dat wil ik doen. mijn wil in overeenstemming brengen met Zijn Wil.

ik las in de reacties de maatschappelijke ontwikkelingen in de samenleving en onder de christenen. humanisering, tolerantie, alles mag en alles kan als het maar om "liefde" zou gaan, dat heeft voor mij weinig waarde. de ware boodschap is het Woord van God. Zijn Woord is Wet, vroeger, vandaag en tot in eeuwigheid. God verandert niet, ook Zijn Wetten niet.

in deze enkele dagen tijd, dank zij deze gezegende website (!) ben ik tot nieuwe inzichten gekomen. dank aan God!

laten we veel en blijvend bidden voor elkaar, de gelovigen die deze website bezoeken. ook voor de ongelovigen om tot geloof in God te komen. ook voor de dolende en afvallige gelovigen dat ze hun huis nergens anders zouden bouwen dan op rotsgrond.

dit is mijn getuigenis.

liefdevolle groet

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2017 23:20

gravo schreef:Ik begrijp de behoedzaamheid waarmee bovenstaand antwoord wordt gegeven. Maar het lijkt me ook goed om er hardop bij te zeggen wat hier, weliswaar wat verhuld, in feite wordt gezegd:

1. Het citaat "Er zijn ook gevoelens en verlangens bij mensen naar dingen die niet goed zijn en waarbij we heel duidelijk stellen: Als je dat gevoel hebt klopt dat niet. Waarmee is niet wil stellen dat dat voor homoseksuele gevoelens ook geldt, dat laat ik even in het midden.". Dit is een zeer cryptisch citaat waarmee gewoon bedoeld wordt: wie verlangens heeft om seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht, heeft verlangens die niet goed zijn.
2. Het citaat "Zonder dus een antwoord op je vragen te willen geven is het denk ik wel goed om te realiseren dat je soms naar dingen kan verlangen die je niet krijgt..." Hier wordt met zoveel woorden gezegd dat de poster geen antwoord op de vragen van de topicstarter wil geven, maar toch doet hij het. Hij stelt namelijk dat wanneer je naar seks verlangt met iemand van hetzelfde geslacht, dit verlangen door God niet zal worden gehonoreerd.
3. Dat blijkt uit het vervolg van de posting: "En ik geloof ook dat God daarvoor dan vaak iets anders in de plaats geeft, iets nog veel mooiers. Dat je ontdekt dat Gods liefde en genade genoeg is." Hier wordt precies duidelijk wat zo verhuld en cryptisch wordt aangeduid, namelijk: van God ontvang je geen toestemming of opening om seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Integendeel, je ontvangt dat juist niet, omdat je iets anders ontvangt, te weten Gods liefde en genade.

Laten we niet om de hete brij heendraaien. Seksualiteit met iemand van hetzelfde geslacht zit er dus niet in, ook al wordt die boodschap zacht, fraai, mooi en in verhullend taalgebruik gecommuniceerd.

Je kunt hier beter geen onduidelijkheid over laten bestaan, vind ik. Ik bestrijd weliswaar de visie die hier te berde wordt gebracht, maar dan wil ik wel even zeker weten wat die visie is. Volgens mij heb ik die nu helder naar voren kunnen brengen. Of ik moet het verkeerd hebben gelezen Marnix?

gravo


1. Ik stel dat ik het in het midden laat. Niet omdat ik ervan overtuigd ben dat die verlangens niet goed zijn. Dan zou ik het niet in het midden laten. Maar omdat ik het niet zeker weet en om wat je zelf later ook zegt: het belangrijkste wat Jezus leert is liefde. Daarom wilde ik het laten bij dat punt: dat je een gevoel hebt is geen goed argument dat iets dus van God komt. Dat was de redenering. Ik voel dat, ik heb dat verlangen, dus is het goed want anders had God me dat gevoel niet gegeven. Als ons gevoel is (gelukkig) geen maatstaf of iets goed is of niet.

2. Ik stel dat dus als je een bepaald verlangen hebt, dat niet automatisch inhoudt dat je dat ook krijgt. God kan je soms iets onthouden waar je naar verlangt, omdat het niet goed voor je is. Verder stel ik niet dat dat in dit concrete geval dus ook altijd zo is. Dat weet ik niet.

3. Als God niet geeft wat je verlangt (en om het niet maar op homoseksuele relaties te betrekken heb ik het juist breder gemaakt en ook heteroseksuele relaties erbij gehaald, soms geeft God je, of je homo of hetero bent maakt niet uit, niet wat je verlangt maar er veel mooiere dingen voor in de plaats: Hij vult leegte met Zijn aanwezigheid.

Dat homoseksualiteit zondig is durf ik niet te zeggen. Dat het Bijbels gezien totaal geen probleem is overigens ook nog niet. Daarom wil ik voorzichtig en genuanceerd reageren hier en de topicstarter hooguit een paar dingen meegeven die kunnen helpen in de zoektocht. En wat daar ook uitkomt, ik ga er niet over oordelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2017 23:24

Pcrtje schreef:Ik heb wel een vraag voor Chaya, Johan100, Coby5, Lekkerbek, Marnix en Bambi.

Jullie zijn - als ik het goed begrijp - van mening dat het twee mensen van hetzelfde geslacht niet toegestaan is seksuele omgang met elkaar te hebben. Misschien een beetje een hypothetisch geval, maar het zou binnen christelijke kringen wel kunnen voorkomen, denk ik. Stel dat twee mannen zich aan elkaar willen toewijden in een relatie van liefde en trouw, zoals hetero's dat ook doen, en dat zij daarbij beloven geen seksuele omgang met elkaar te hebben: zou dat dan wel mogen?


Ik ben niet stellig van mening dat dat niet toegestaan is. Ik ben daarin terughoudend. Overigens hebben we zo’n stel in de kerk die voldoet aan je omschrijving. Ze zijn gerespecteerd in onze kerk en zetten zich op tal van plekken in, ook in het ambt. Ik juich dat van harte toe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2017 23:25

JA schreef:beste geloofsgenoten,

in de voorbije vier dagen kwamen er 38 berichten op mijn vragen: "zou God toevallige foutjes maken in zijn schepping ? of zou Hij opzettelijk homo's maken, mensen met een tegennatuurlijk geaardheid die later géén seks mogen hebben, want dat vindt Hij gruwelijk ?"

dank voor de vele reacties. ik heb intussen verder nagedacht over die vragen en heb de reacties ook doorgenomen. mijn eigen ervaring wil ik er nog aan toevoegen.

homofilie is volgens mijn geloof geen toeval en geen foutje in de Schepping. wat de grote Creator doet, dat doet Hij goed, met buitengewone wijsheid en liefde. God maakt hetero's én homo's. dat geloof ik.

uit heterofilie volgt automatisch het verlangen naar heteroseksualiteit. dat is de Wil van de Schepper. uit homofilie volgt automatisch ook het verlangen naar homoseksualiteit, maar homoseks is een gruwel voor de Schepper. God gruwelt voor de zonde. God wil niet dat homo's van die verboden vrucht eten. dat geloof ik.

dat betekent dat er momenteel ongeveer 500.000.000 homo's op aarde leven die door God als homo zijn geschapen, maar hun gevoelens en verlangens niet mogen beleven om niet terecht te komen in zonde en verderf. is dit absurd ? ja dit is absurd voor de ongelovigen. ja dit is absurd voor de lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen aan hun eigen voordelen. neen dit is niet absurd voor de gelovigen die niet rebelleren, geen zelfrechtvaardiging zoeken, geen zelfrespect afdwingen, geen zelfmedelijden koesteren, maar zichzelf opzij schuiven en nederig buigen voor de Wil van de ene ware God.

het blijft voor de gelovige wel moeilijk om te begrijpen dat God 90% heterofiele kinderen heeft gemaakt die gelukkig mogen zijn met hun partner en Gods Zegen krijgen, terwijl 10% homofiele kinderen dat geluk wordt ontzegt omwille van Gods verbod. de ervaring van die onredelijkheid, de voorzichtige in vraag stelling over de onrechtvaardigheid ervan en het zonde beseft bij het willen doen van homoseksuele dingen die ingaan tegen Gods Wil, vormen een zwaar kruis als gelovige homo. dit kan ik vanuit mijn ervaring bevestigen.

er rest volgens mij maar één uitweg uit deze moeilijke situatie: mijn kruis opnemen en Jezus volgen. mijn kruis dragen, als offer, uit vrije wil en uit gehoorzaamheid aan God, dat is voor mij wél zinvol. offers worden door Jezus gebruikt om zielen te redden van anderen die anders in de eeuwige verdoemenis zouden terecht komen.

het kruis ontvluchten is een optie, maar niet de juiste als ik Jezus wil volgen. God weet wat Hij doet. geschapen zijn als homo is inderdaad een kruis als je God wil gehoorzamen. die gehoorzaamheid en dat specifieke kruis brengen je meteen ook korter bij God en bij Jezus. het kruis maakt het geloof ook veel concreter, geen loze woorden maar concrete daden en offers die wegen. een echt kruis moet wegen.

wat mensen zeggen, ongelovigen die hun eigen normen en wetten maken of lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen, dat interesseert me allemaal niet. ook als de kerkgemeenschap, ja zelfs de paus vandaag of morgen zou zeggen dat homoseksualiteit wordt aanvaard, dan nog interesseert het mij niet. mensen kunnen mensen misleiden en dat is reeds volop aan de gang in de goddeloze wereld. alleen wat God wil, Zijn Wil, Zijn Wet interesseren me en dat wil ik doen. mijn wil in overeenstemming brengen met Zijn Wil.

ik las in de reacties de maatschappelijke ontwikkelingen in de samenleving en onder de christenen. humanisering, tolerantie, alles mag en alles kan als het maar om "liefde" zou gaan, dat heeft voor mij weinig waarde. de ware boodschap is het Woord van God. Zijn Woord is Wet, vroeger, vandaag en tot in eeuwigheid. God verandert niet, ook Zijn Wetten niet.

in deze enkele dagen tijd, dank zij deze gezegende website (!) ben ik tot nieuwe inzichten gekomen. dank aan God!

laten we veel en blijvend bidden voor elkaar, de gelovigen die deze website bezoeken. ook voor de ongelovigen om tot geloof in God te komen. ook voor de dolende en afvallige gelovigen dat ze hun huis nergens anders zouden bouwen dan op rotsgrond.

dit is mijn getuigenis.

liefdevolle groet

Wauw
(Ik wist stiekem al dat je er zo in stond en mijn antwoorden nodig had)
Ben blij dat je er wat aan gehad hebt.
En ook dat je zo standvastig aan God vast houdt, wat andere mensen ook mogen vinden. Hou Hem in ieder geval vast, dan blijf je overeind.

En onthou ook dat mocht je toch een keer ervan afvallen, er is altijd een weg naar God terug.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2017 00:13

JA schreef:... maar homoseks is een gruwel voor de Schepper.


Net als mosselen eten en je akker met twee gewassen bezaaien. :-oo

wat mensen zeggen, ongelovigen die hun eigen normen en wetten maken of lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen, dat interesseert me allemaal niet. ook als de kerkgemeenschap, ja zelfs de paus vandaag of morgen zou zeggen dat homoseksualiteit wordt aanvaard, dan nog interesseert het mij niet. mensen kunnen mensen misleiden en dat is reeds volop aan de gang in de goddeloze wereld. alleen wat God wil, Zijn Wil, Zijn Wet interesseren me en dat wil ik doen. mijn wil in overeenstemming brengen met Zijn Wil.


Toch is dat genuanceerder dan het lijkt. Alles over wat jij denkt van Gods wil te weten, is namelijk door mensen gestuurd, van de theologen die in de 4de eeuw na Christus de credo's opstelden, tot de Griekse denkers door wie het Godsbeeld grotendeels is gevormd als afgescheiden van het Joodse godsbeeld, tot de Bijbelvertalers en kanttekenaars. Dat interpreteren, dat blijft altijd mensenwerk.

God verandert niet, ook Zijn Wetten niet.


Behalve dan zo'n beetje alles tussen het oude en nieuwe testament. :-oo Want mag je nu wel of niet scheiden, bijvoorbeeld. God zegt nee; dan komt Mozes en zegt God toch ja; dan komt Jezus en die zegt weer nee; dan komt Paulus en die zegt toch weer ja.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 20 nov 2017 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2017 00:16

Marnix schreef: dat je een gevoel hebt is geen goed argument dat iets dus van God komt. Dat was de redenering. Ik voel dat, ik heb dat verlangen, dus is het goed want anders had God me dat gevoel niet gegeven. Als ons gevoel is (gelukkig) geen maatstaf of iets goed is of niet.


Maar dat lijkt me vrij evident. Gevoel is niet automatisch iets goeds, omdat uiting geven aan die gevoelens anderen ernstig kan schaden. Dus of je anderen of jezelf beschadigd of niet is al een betere maatstaf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: vragen bij homo's in Gods Schepping

Berichtdoor coby5 » 20 nov 2017 00:55

JA schreef:beste geloofsgenoten,

in de voorbije vier dagen kwamen er 38 berichten op mijn vragen: "zou God toevallige foutjes maken in zijn schepping ? of zou Hij opzettelijk homo's maken, mensen met een tegennatuurlijk geaardheid die later géén seks mogen hebben, want dat vindt Hij gruwelijk ?"

dank voor de vele reacties. ik heb intussen verder nagedacht over die vragen en heb de reacties ook doorgenomen. mijn eigen ervaring wil ik er nog aan toevoegen.

homofilie is volgens mijn geloof geen toeval en geen foutje in de Schepping. wat de grote Creator doet, dat doet Hij goed, met buitengewone wijsheid en liefde. God maakt hetero's én homo's. dat geloof ik.

uit heterofilie volgt automatisch het verlangen naar heteroseksualiteit. dat is de Wil van de Schepper. uit homofilie volgt automatisch ook het verlangen naar homoseksualiteit, maar homoseks is een gruwel voor de Schepper. God gruwelt voor de zonde. God wil niet dat homo's van die verboden vrucht eten. dat geloof ik.

dat betekent dat er momenteel ongeveer 500.000.000 homo's op aarde leven die door God als homo zijn geschapen, maar hun gevoelens en verlangens niet mogen beleven om niet terecht te komen in zonde en verderf. is dit absurd ? ja dit is absurd voor de ongelovigen. ja dit is absurd voor de lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen aan hun eigen voordelen. neen dit is niet absurd voor de gelovigen die niet rebelleren, geen zelfrechtvaardiging zoeken, geen zelfrespect afdwingen, geen zelfmedelijden koesteren, maar zichzelf opzij schuiven en nederig buigen voor de Wil van de ene ware God.

het blijft voor de gelovige wel moeilijk om te begrijpen dat God 90% heterofiele kinderen heeft gemaakt die gelukkig mogen zijn met hun partner en Gods Zegen krijgen, terwijl 10% homofiele kinderen dat geluk wordt ontzegt omwille van Gods verbod. de ervaring van die onredelijkheid, de voorzichtige in vraag stelling over de onrechtvaardigheid ervan en het zonde beseft bij het willen doen van homoseksuele dingen die ingaan tegen Gods Wil, vormen een zwaar kruis als gelovige homo. dit kan ik vanuit mijn ervaring bevestigen.

er rest volgens mij maar één uitweg uit deze moeilijke situatie: mijn kruis opnemen en Jezus volgen. mijn kruis dragen, als offer, uit vrije wil en uit gehoorzaamheid aan God, dat is voor mij wél zinvol. offers worden door Jezus gebruikt om zielen te redden van anderen die anders in de eeuwige verdoemenis zouden terecht komen.

het kruis ontvluchten is een optie, maar niet de juiste als ik Jezus wil volgen. God weet wat Hij doet. geschapen zijn als homo is inderdaad een kruis als je God wil gehoorzamen. die gehoorzaamheid en dat specifieke kruis brengen je meteen ook korter bij God en bij Jezus. het kruis maakt het geloof ook veel concreter, geen loze woorden maar concrete daden en offers die wegen. een echt kruis moet wegen.

wat mensen zeggen, ongelovigen die hun eigen normen en wetten maken of lauw gelovigen die Gods wetten aanpassen, dat interesseert me allemaal niet. ook als de kerkgemeenschap, ja zelfs de paus vandaag of morgen zou zeggen dat homoseksualiteit wordt aanvaard, dan nog interesseert het mij niet. mensen kunnen mensen misleiden en dat is reeds volop aan de gang in de goddeloze wereld. alleen wat God wil, Zijn Wil, Zijn Wet interesseren me en dat wil ik doen. mijn wil in overeenstemming brengen met Zijn Wil.

ik las in de reacties de maatschappelijke ontwikkelingen in de samenleving en onder de christenen. humanisering, tolerantie, alles mag en alles kan als het maar om "liefde" zou gaan, dat heeft voor mij weinig waarde. de ware boodschap is het Woord van God. Zijn Woord is Wet, vroeger, vandaag en tot in eeuwigheid. God verandert niet, ook Zijn Wetten niet.

in deze enkele dagen tijd, dank zij deze gezegende website (!) ben ik tot nieuwe inzichten gekomen. dank aan God!

laten we veel en blijvend bidden voor elkaar, de gelovigen die deze website bezoeken. ook voor de ongelovigen om tot geloof in God te komen. ook voor de dolende en afvallige gelovigen dat ze hun huis nergens anders zouden bouwen dan op rotsgrond.

dit is mijn getuigenis.

liefdevolle groet

God heeft ze niet zo gemaakt. Dat is onderdeel van de zondenatuur waar Hij je van vrij kan zetten. Paulus zegt: dat waart gij. En die 90 procent die reuze blij relaties heeft is ook wat overtrokken. Lees eens op een groot Amerikaans forum mee. Het merendeel daar is single of gescheiden of in een rotrelatie.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron