Relatie met en Islamitische vrouw

Moderators: Memmem, Moderafo's

NiekVogel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 15:11

Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor NiekVogel » 03 okt 2017 15:27

Hallo,

Het eerste half jaar van 2017 ben ik in Indonesië geweest en heb daar een relatie gekregen met een Indonesische vrouw en ik ben zelf Christen. We houden erg van elkaar maar we houden beiden van een God uit een verschillende religie. Nu kwam dit in het begin nog niet heel erg ter sprake, maar langzaam beginnen we toch steeds serieuzer te worden en ook naar de toekomst te kijken. Ik wil onze (eventuele) kinderen Christelijk opvoeden en laten dopen, terwijl zij Islamitisch wil blijven. Het is lastig om hier over te praten, des te meer omdat ik in Nederland ben en mijn vriendin in Indonesië.
Mijn vriendin begint er steeds meer aan te twijfelen of we nog door moeten gaan, ookal houdt ze wel van mij. Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ervaringen hierover zijn.
Ik bid vaak tot God of Hij mij wil helpen en Zich aan haar wil openbaren.

Groeten,
Niek

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Veendam » 03 okt 2017 16:21

NiekVogel schreef:Hallo,

Het eerste half jaar van 2017 ben ik in Indonesië geweest en heb daar een relatie gekregen met een Indonesische vrouw en ik ben zelf Christen. We houden erg van elkaar maar we houden beiden van een God uit een verschillende religie. Nu kwam dit in het begin nog niet heel erg ter sprake, maar langzaam beginnen we toch steeds serieuzer te worden en ook naar de toekomst te kijken. Ik wil onze (eventuele) kinderen Christelijk opvoeden en laten dopen, terwijl zij Islamitisch wil blijven. Het is lastig om hier over te praten, des te meer omdat ik in Nederland ben en mijn vriendin in Indonesië.
Mijn vriendin begint er steeds meer aan te twijfelen of we nog door moeten gaan, ookal houdt ze wel van mij. Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ervaringen hierover zijn.
Ik bid vaak tot God of Hij mij wil helpen en Zich aan haar wil openbaren.

Groeten,
Niek


Je hebt jezelf in een lastige positie geplaatst.
Vergeef mij dat het misschien heel kort door de bocht is ik bedoel het niet kwetsend wat ik nu ga zeggen.
Je geloofd beiden in een ANDERE GOD.
Zei geeft aan niets te willen met JOUW GOD.
Dat is geen basis voor een relatie voor jou, want jij bent geheel anders omdat jij Christus hebt leren kennen.

Aan de andere kant bepaalt je vriendin NIET ZELF met wie ze gaat trouwen, dat bepalen daar vaak de ouders.
Volgens de wetten van de Islam mag een moslim man wel trouwen met een Jood of Christen vrouw, maar een moslimvrouw mag niet trouwen met een Christen man of Joodse man. Vanuit hun cultuur (indonesië moslim) mag ze dus alleen huwen met een moslim.
Volgens de Koran en de Hadith ben je een moslim als je openlijk verklaard dat Allah de enige God is (die volgens de Koran GEEN ZOON HEEFT) en dat Mohammed zijn profeet is. Als je dat det ben je moslim en mag je met haar trouwen (volgens het Islamitisch recht)

Ik begrjp dat je van haar houdt en daar doe ik niets aan af.
Als je echt van haar houdt dan vertel je haar wie Jezus is en bidt tot God of Hij haar een droom wil geven van Jezus.
95 % van de moslims die tot geloof zijn gekomen hebben een soortgelijke droom gehad.
Komt ze tot geloof dan is het probleem weggenomen.

Als ze niet tot geloof komt en Jezus niet erkend als Heer is er geen basis voor een goede relatie dus kan God daar niet achter staan.
Dan stel ik je 1 vraag: Houdt je meer van God of van haar ?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor mona » 03 okt 2017 16:43

Dag Niek,

Ik wil deze link met je delen. Het is kernachtig verwoord.
Een god uit een andere religie, is niet de God van hemel en aarde, en niet de God jij belijd als je zegt Christen te zijn.
En denk niet dat ik vanaf de zijlijn maar wat roep :wink:


https://cip.nl/21376-vorm-geen-ongelijk ... ngelovigen

Laat je overtuigen door Zijn Woord en Geest.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Nina

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Nina » 03 okt 2017 17:44

Beste Niek, ik leef met je mee: uit ervaring weet ik hoe dit is. Uiteindelijk kon ik er niet om heen dat het tegen Gods wil ingaat als je trouwt met iemand die niet gelovig is. Je maakt het jezelf heel, heel moeilijk. In mijn omgeving heb bijna altijd zien gebeuren dat de gelovige uiteindelijk stopte met de kerkgang, en later ook God vaarwel zei.

Wees wijs, nu je nog terug kan, en maak het uit. Bid of de Here je iemand anders op het pad brengt, die wèl gelooft in de God van de Bijbel. Laat je niets wijsmaken over dat jullie allebei dezelfde God dienen, want dat is niet zo. De Bijbel en de Koran staan haaks op elkaar, ze kunnen dus niet beiden van God komen.

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 03 okt 2017 18:03

Jij gelooft in een God, waarvan je weet dat Hij de ware is
Zij gelooft in een god, waarvan ze denkt dat hij de ware is
Dat is nog een grotere geestelijke ongelijkheid dan een relatie hebben, dan met iemand die nergens in gelooft.
En dat terwijl man en vrouw een 2-eenheid moeten worden, in God.

Indonesische moslims zijn vrij extreem, die accepteren nooit een Christen in de familie en ook niet dat zij Christen wordt. Dus als je leven je lief is, zou ik maar bidden of God je liefde voor haar weg wil halen, als het je weg niet is. En in plaats van invullen dat God haar wel aan jou zal aanpassen, jezelf maar aan God aanpassen. Dat is wat God wil van ons. En ja, dat gaat vaak gepaard met pijn. Maar de liefde van God en een relatie met God, gaat boven de aardse liefde voor een vrouw, en een relatie met haar Dus is veel beter dan die relatie met de vrouw die je nu hebt en alle problemen van dien, waarvan de problemen die je nu hebt, nog maar een voorproefje zijn.
God heeft waarschijnlijk iets veel beters voor jou, dan wat jij jezelf nu gunt. Als je met God een goede relatie en liefdesband opbouwt, is het toch veel mooier als je dat letterlijk met een vrouw kan delen?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor hans0166 » 03 okt 2017 19:12

Bambi schreef:
Indonesische moslims zijn vrij extreem, die



je kent iedere Indonesische moslim?
beschamende zienswijze.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor gravo » 03 okt 2017 19:20

Dag Niek,

Het is in het algemeen onverstandig om zulke privé-zaken aan de openbaarheid van een forum toe te vertrouwen. Anonimiteit en vrijblijvendheid kenmerken vaak de reacties.
Bovendien, en dat zul je uit de reacties tot nu toe gemerkt hebben, ligt alles wat zich over granieten religieuze grenzen dreigt te begeven zeer gevoelig.
Mijn advies zou zijn om een veel vertrouwelijker gesprek te voeren onder vier ogen. Het is een zaak van het hart én het verstand, van gevoel (liefde) én ratio. Daar is beslotenheid voor nodig.
De beste raad die ik je kan geven is proberen te ontdekken in welke richting de relatie zich natuurlijkerwijs ontwikkelt. Is dat een geleidelijke verwijdering of is dat een sterker wordende band. Meestal ligt daarin het antwoord op relatie-vragen besloten. Je hebt tijd nodig om dat te weten te komen. Vragen om tijd richting je vriendin lijkt dan ook een logische en goed uit te leggen eerste stap.
Ga niet direct af op allerlei ijzeren adviezen, zoals die vast en zeker opduiken als je een forum als dit om raad gaat vragen.
Wijsheid gewenst.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 03 okt 2017 21:16

hans0166 schreef:je kent iedere Indonesische moslim?
beschamende zienswijze.

https://www.opendoors.nl/vervolgdechris ... indonesie/

En wat vond je van de rest van mijn verhaal?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor meribel » 03 okt 2017 21:48

even heel praktisch: zij woont en is indonesisch, jij woont in nederland.
Is dat niet al sowieso heel moeilijk? Wil jij daar gaan wonen? WIl zij hier gaan wonen? ( zou dat zomaar kunnen? ) betekent voor beiden dat je een hele familie wellicht achterlaat.



verder: ik denk dat het wel kan, maar het is absoluut moeilijker zo'n relatie. Naast de afstand, de cultuurverschillen die je niet moet onderschatten, en dan ook verschil in geloof. Ligt er ook aan hoe serieus moslima ze is ( wil ze bijv haar zoontjes laten besnijden ) en hoe open ze ( en jij ook trouwens ) bent voor dialoog en onderling respect voor elkaar.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor elburger » 04 okt 2017 17:22

Beste NiekVogel,

Ik ben blij voor jou dat jij je liefde hebt gevonden in Indonesië.
Het feit dat zij moslim is maakt het voor jou als christen nog al moeilijk.
Nooit zul jij door haar familie geaccepteerd worden, tenzij jij je niet bekeerd tot de islam.
Als jouw vriendin zich zou willen bekeren tot het christendom, is zij een verstotene, ja het kan zelfs zo maar zijn dat zij haar leven niet meer zeker is.
Maar God heeft ons geleerd de boodschap van Zijn liefde alom te verkondigen, en om ongelovigen tot het geloof te brengen.
Misschien verwoord ik het allemaal wel niet helemaal correct ( maar dat lees ik hier snel genoeg ) , maar ik zal voor jullie bidden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor irmo » 04 okt 2017 19:02

Bambi schreef:https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/indonesie/

En wat vond je van de rest van mijn verhaal?



Walgelijk. En dom. Ik had beter van je verwacht.

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 04 okt 2017 20:10

irmo schreef:Walgelijk. En dom. Ik had beter van je verwacht.

Sorry schat, ik kan nu eenmaal niet aan ieders verwachtingen voldoen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2017 07:58

Bambi schreef:https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/indonesie/

En wat vond je van de rest van mijn verhaal?


Sorry, maar wat een slap verhaal. 90% van de Indonesiers is Moslim. Er zijn daar wat extreme groeperingen maar dat is een minderheid. Het overgrote deel van de Moslims is er aardig tolerant. Het is dus onzin dat Indonesische moslims behoorlijk extreem zijn, er zijn wat extreme moslims maar ook heel veel gematigde moslims. Voor een moslimland hebben Indonesische vrouwen bijvoorbeeld veel meer rechten dan in een hoop andere moslimlanden.

Van Indonesie.nl:

De islam van Indonesië verschilt erg van die in andere landen. Zo hebben vrouwen meer rechten en vrijheid. Indonesië is een vrij tolerant land ten opzichte van andere religies. Hoewel negentig procent van de bevolking moslim is, zijn in sommige gebieden andere geloven leidend. Denk bijvoorbeeld aan het hindoeïsme op Bali.

Indonesië heeft een multicultureel tintje, waarbij de gedachte 'eenheid in diversiteit' hoog in het vaandel staat. De paar religieuze fanatiekelingen die Indonesië, net als elk land ter wereld telt, hebben niet kunnen verhinderen dat de islam in Indonesië overwegend een tolerante weg heeft gevolgd. De meeste Indonesische moslims nemen het niet zo nauw met de religieuze regeltjes.


Dus misschien moet je niet op basis van het werk van een klein groepje fanatici de alle moslims in Indonesie beoordelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 10:21

Ik geloof @ Marnix dat jouw website meer voor vakantiegangers is en de mijne meer voor het echte leven.

Wel grappig trouwens, de meesten pleiten dat iemand een relatie voortzet met een moslimvrouw, die nu al zegt dat ze haar religie niet op wil geven, want volgens de raadgevers schijnt de liefde het belangrijkste gevoel te zijn
Die raadgevers, dat zijn geloof ik allemaal mensen die zelf getrouwd zijn, die die mening hebben
Dus mensen die met hun eigen grote liefde getrouwd zijn en er vanuit gaan dat die jongen dat ook voor die vrouw moet voelen.
Waaruit halen jullie dat uit, dat het de grote liefde is wat hij voelt?
Ze hebben nu al een wereldgroot verschil in opvattingen, over alles wat van belang is en over de toekomstige kinderen, niet over een peuleschilletje.
En willen elkaar nergens in tegemoet komen.

Ik ben vrijgezel, heb geleerd dat ook al is er nog zoveel liefde, die personen los te laten, want het was de ware liefde niet
Dus misschien moeten de raadgevers wat beter kijken naar wat er echt aan raad nodig is
Ik heb allang gezien aan het verhaal, dat dit de grote liefde niet is
Ik zal 1 tipje van de sluier optillen, voor degenen die het niet zien en me weer aan gaan vallen met de mededeling dat ik dom en wat al niet meer zal zijn, wat me behoorlijke raakte trouwens

Een vrouw die echt de ware liefde voelt en niet extreem moslim is, zal niet gaan twijfelen of ze de relatie maar op moet gaan geven
Laatst gewijzigd door Bambi op 05 okt 2017 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2017 10:29

NiekVogel schreef:Mijn vriendin begint er steeds meer aan te twijfelen of we nog door moeten gaan, ookal houdt ze wel van mij. Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ervaringen hierover zijn.

Hoi Niek,
Het onderstreepte vind ik heel belangrijk. Zij twijfelt, jij minder, of niet?
Bij twijfel? Niet inhalen, is het spreekwoord.
Een huwelijk is een verbintenis - voor het Aangezicht van God - tot de dood een scheiding maakt.
Iemand schreef eens op dit forum (Mona): eerst bekering, dan verkering.
Je begrijpt wat zij daarmee bedoelde te zeggen?
Dan kun je geen juk meer aangaan met een ongelovige, of een anders gelovige, omdat je dan zelf al ziet dat dit niet God's weg is.
Het huwelijk is geen evangelisatiemiddel, dus bega niet de fout door te denken: ach, misschien verandert ze nog wel.
NiekVogel schreef:Ik bid vaak tot God of Hij mij wil helpen en Zich aan haar wil openbaren.

Dat is heel mooi en goed dat je dat doet! Maar tegelijk moet je beseffen dat God verhoort op Zijn tijd en misschien anders dan wij denken of hopen.
Ik wens je sterkte in het nemen van je beslissing!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten