Relatie met en Islamitische vrouw

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 10:35

Chaya schreef:Hoi Niek,
Het onderstreepte vind ik heel belangrijk. Zij twijfelt, jij minder, of niet?
Bij twijfel? Niet inhalen, is het spreekwoord.

Grappig, jij dacht hetzelfde op hetzelfde moment

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2017 11:27

Bambi schreef:Grappig, jij dacht hetzelfde op hetzelfde moment

Ik vat m even niet. :-k
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor irmo » 05 okt 2017 11:40

Bambi schreef:Sorry schat, ik kan nu eenmaal niet aan ieders verwachtingen voldoen :mrgreen:


Dat valt me dan zwaar van je tegen :P

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2017 11:42

Bambi schreef:Ik geloof @ Marnix dat jouw website meer voor vakantiegangers is en de mijne meer voor het echte leven.

Wel grappig trouwens, de meesten pleiten dat iemand een relatie voortzet met een moslimvrouw, die nu al zegt dat ze haar religie niet op wil geven, want volgens de raadgevers schijnt de liefde het belangrijkste gevoel te zijn
Die raadgevers, dat zijn geloof ik allemaal mensen die zelf getrouwd zijn, die die mening hebben
Dus mensen die met hun eigen grote liefde getrouwd zijn en er vanuit gaan dat die jongen dat ook voor die vrouw moet voelen.
Waaruit halen jullie dat uit, dat het de grote liefde is wat hij voelt?
Ze hebben nu al een wereldgroot verschil in opvattingen, over alles wat van belang is en over de toekomstige kinderen, niet over een peuleschilletje.
En willen elkaar nergens in tegemoet komen.

Ik ben vrijgezel, heb geleerd dat ook al is er nog zoveel liefde, die personen los te laten, want het was de ware liefde niet
Dus misschien moeten de raadgevers wat beter kijken naar wat er echt aan raad nodig is
Ik heb allang gezien aan het verhaal, dat dit de grote liefde niet is
Ik zal 1 tipje van de sluier optillen, voor degenen die het niet zien en me weer aan gaan vallen met de mededeling dat ik dom en wat al niet meer zal zijn, wat me behoorlijke raakte trouwens

Een vrouw die echt de ware liefde voelt en niet extreem moslim is, zal niet gaan twijfelen of ze de relatie maar op moet gaan geven


Ik heb ook niet gesteld dat de relatie moet worden voortgezet. Ik wilde alleen je generaliserende opmerking over "de indonesische moslims" nuanceren. Alsof alle Indonesische moslims het zelfde zijn..... ](*,)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 12:24

Chaya schreef:Ik vat m even niet. :-k

Ik was een toevoeging aan het geven aan mijn vorige post over de twijfel, terwijl jij op datzelfde moment er over aan het schrijven was

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 12:26

Marnix schreef:Ik wilde alleen je generaliserende opmerking over "de indonesische moslims" nuanceren. Alsof alle Indonesische moslims het zelfde zijn..... ](*,)

Ik geloof dat jouw link hetzelfde de andere kant op deed en wel van een vakantie website, die graag willen dat iedereen komt. Ik denk dat Open doors iets realistischer en eerlijker is

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 12:28

irmo schreef:Dat valt me dan zwaar van je tegen :P

Daar kom je wel overheen 8)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor irmo » 05 okt 2017 12:42

Bambi schreef:Daar kom je wel overheen 8)


*snif* Weer een reden om naar mn psychiater te gaan volgende week...Hoe moet ik hier nu weer mee omgaan? *trauma voor het leven*

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2017 13:00

Bambi schreef:Ik was een toevoeging aan het geven aan mijn vorige post over de twijfel, terwijl jij op datzelfde moment er over aan het schrijven was

Oww. :D
Het is m.i. sowieso een heel belangrijk punt. Je ziet het in de vragenrubriek ook wel eens. Mensen hebben een relatie - verkering - één van de twee twijfelt, dan zou ik zeggen: niet doen. Daar heb je mevr Rots dan niet voor nodig.
En ook geen serviesdeskundige.. :wink:
Maar dat is voortschrijdend inzicht, ik zou dat op mn 19e ook niet zo gezegd hebben hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 13:52

Chaya schreef:Oww. :D
Het is m.i. sowieso een heel belangrijk punt. Je ziet het in de vragenrubriek ook wel eens. Mensen hebben een relatie - verkering - één van de twee twijfelt, dan zou ik zeggen: niet doen. Daar heb je mevr Rots dan niet voor nodig.
En ook geen serviesdeskundige.. :wink:
Maar dat is voortschrijdend inzicht, ik zou dat op mn 19e ook niet zo gezegd hebben hoor.

Klopt. Als ik terugkijk op mijn liefdes, daar voelde ik ook altijd de twijfel. Maar dan wil je er niet naar luisteren, want die liefde hè? Maar wat gebeurt er dan? Dan wil je dat die andere persoon of God of zelfs andere mensen, die twijfel weg gaan nemen. Net als hier in dit topic dus gebeurt. Terwijl die twijfel bij hem, bij haar en het aan anderen vragen en van God wil, dat die vrouw veranderd wordt, om die twijfel weg te nemen, alles al zegt. Het is de 'ware' niet

Ik heb ooit eens aan mijn moeder gevraagd hoe ze wist dat mijn vader 'de ware' was. Haar antwoord was simpel:" Dat weet je gewoon"

Dan komt er dus ook geen twijfel En geen vragen.
Maar omdat er onbewust al geweten wordt, dat het 'de ware' niet is, wordt er verwacht dat die andere zich als 'de ware' gaat gedragen en God daar een handje bij gaat helpen.
Want onbewust weten we al hoe 'de ware' is. Dat zit al ergens in je hart verstopt en God vertelt het ook nog eens, diep in je hart.
En alleen DAAR KOMEN DE TWIJFELS VANDAAN. Dus alle raad, hoe goed bedoelt van anderen ook is, die twijfel vertelt al dat zij en hij weten dat ze 'de ware' niet zijn voor elkaar.

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 14:12

Ik zal voorbeelden geven over hoe stompzinnig het werkt, als de liefde je verblind en je weten diep in je hart het zwijgen oplegt

God heeft me ooit visioenen laten zien, over 'mijn ware'
Die had blonde korte krullen en was gelovig en vond dat laatste niet meer dan normaal

mijn eerstvolgende grote liefde had donkere krullen en vloekte
Dan vloeken kon afgeleerd worden, maar die donkere krullen, wat moest ik daar dan mee?
Jaren later was ik bereid om toe te geven dat hij het niet was

Een andere had wel blond haar, maar geen krullen en van geloof moest hij ook niks hebben.
Je zou denken:" Volgende"
Maar die rotte liefdesgevoelens, laten je jezelf beheurlijk in de maling nemen
Duurde ook weer een tijdje, voor ik zover was om God maar te vragen om die liefdesgevoelens maar es weg te halen, was een beetje zonde van mijn tijd enzo

En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen, wat ik niet doe, maar neem van mij aan, dat de twijfel van topic starter en zijn vriendin, voldoende zeggen.
Gelukkig heb ik er geen relatie mee gehad, met al die liefdes, dat hield God wel tegen, gelukkig

Weet je wat het stompzinnige is, bedenk ik me nu?
Na die visioenen, heb ik 4 grote liefdes gevoeld, maar alle 4 vloekten ze
En ook al waren er 2 wel gelovig, toch was dat in groot tegenspraak met mijn diepere gevoel. Die man die ik ergens ken diep van binnen, die zou dat niet doen

Zal ik nog een geheimpje verklappen?
In het gebedstopic, gaf @Radicaal mij een stukje uit een verhaal van Derek Prince, nadat @Lekkerbek mij een gedicht van Corrie ten Boom over het weefwerk van God gegeven had en Zijn plan voor je leven. Mijn andere probleem waar voor gebeden moest worden, ging over Gods plan met mijn leven in de liefde. Ik mocht dat er niet bij zeggen in het topic.
Ik had er pas nog met iemand over gepraat, dat ik ooit een boek gelezen had en Derek Prince had ook jaren voor hij 'de ware' tegenkwam een visioen gezien van een vrouw. (Net als ik visioenen had gezien van een man) Hij zag jaren later die vrouw, precies zo zitten, zoals hij haar in dat visioen had gezien en trouwde met haar.
Dus het stukje van @Radicaal, was een nieuw draadje waarmee God me liet zien, dat Hij wel met dat plan bezig was, mbt mijn visioen.

Grappig hè? Eerst gaf Hij me via @Lekkerbek het verhaal dat Hij met een plan bezig is en we alleen de achterkant van alle draadjes zien en vervolgens liet Hij @Radicaal een nieuw draadje geven.

Dus @Niek, laat gaan die vrouw, er komt iets veel beters, iemand die je diep in je hart al kent en misschien heeft deze vrouw eigenschappen die je aan haar doet denken, maar er kloppen andere dingen niet aan. Neem dat deel wat je wel herkent aan die vrouw, van 'de ware' mee en onthou dat. Dan weet je bij de volgende misser, waarom zij het ook niet kan zijn

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2017 15:58

Bambi schreef:Ik geloof dat jouw link hetzelfde de andere kant op deed en wel van een vakantie website, die graag willen dat iedereen komt. Ik denk dat Open doors iets realistischer en eerlijker is


Er zijn wel meer websites waar je dit kan lezen hoor. Maar ik ontdek ook niet wat Open Doors schrijft. Fanatieke, soms extremistische vormen van de Islam zijn zeker te vinden in Indonesie en dat lijkt er ook meer voet aan de grond te krijgen. Wat je alleen niet kan doen op basis van die cijfers is een uitspraak doen over "de Indonesische moslim". Er zijn extremistische moslims, enorm fananieke moslims en dat aantal groeit langzaam hoewel het nog steeds een enorme minderheid is. Als gevolg daarvan (en dat ook de overheid op bepaalde vlakken hier aan meedoet) stijgt de christenvervolging ook en dat is een trieste zaak. Maar waar ik op wil wijzen en wat jij met je generaliserende uitspraak niet doet is dat er ook nog steeds een enorm grote groep gematigde moslims in Indonesie is.

Je kan dan niet als het gaat om 1 indonesische moslim, op basis van de site van Open Doors stellen dat dat dus een extreme of fanatieke moslim is. Ze kan heel goed ook een gematigde moslim zijn of zelfs iemand die moslim is zoals in Nederland veel mensen zeggen katholiek of protestant te zijn, maar in de praktijk blijkt daar heel weinig van. Een beetje nuance kan dus geen kwaad. Je kent haar helemaal niet en je weet niet wie ze is, wat ze gelooft en met het geloof doet, hoe ze gelooft, hoe ze tegenover andere religies staat. Dus moet je ook niet zeggen: Indonesische moslims zijn vrij extreem. Dat is net zoiets als roepen: Nederlandse protestanten zijn heel zwaar, die dragen zwarte kousen en de vrouwen lange rokken en hoeden, zemogen niets op zondag, krijgen gemiddeld heel veel kinderen etc. Je snapt toch wel dat dat nergens op slaat? Je hebt allerlei soorten christenen in Nederland. En je hebt allerlei soorten moslims in Indonesie. Je kan dan ook moeilijk zeggen als het over 1 indonesische islamitische vrouw gaat: De Indonesische moslim is vrij extreem.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 17:14

Marnix schreef:Er zijn wel meer websites waar je dit kan lezen hoor. Maar ik ontdek ook niet wat Open Doors schrijft. Fanatieke, soms extremistische vormen van de Islam zijn zeker te vinden in Indonesie en dat lijkt er ook meer voet aan de grond te krijgen. Wat je alleen niet kan doen op basis van die cijfers is een uitspraak doen over "de Indonesische moslim". Er zijn extremistische moslims, enorm fananieke moslims en dat aantal groeit langzaam hoewel het nog steeds een enorme minderheid is. Als gevolg daarvan (en dat ook de overheid op bepaalde vlakken hier aan meedoet) stijgt de christenvervolging ook en dat is een trieste zaak. Maar waar ik op wil wijzen en wat jij met je generaliserende uitspraak niet doet is dat er ook nog steeds een enorm grote groep gematigde moslims in Indonesie is.

Je kan dan niet als het gaat om 1 indonesische moslim, op basis van de site van Open Doors stellen dat dat dus een extreme of fanatieke moslim is. Ze kan heel goed ook een gematigde moslim zijn of zelfs iemand die moslim is zoals in Nederland veel mensen zeggen katholiek of protestant te zijn, maar in de praktijk blijkt daar heel weinig van. Een beetje nuance kan dus geen kwaad. Je kent haar helemaal niet en je weet niet wie ze is, wat ze gelooft en met het geloof doet, hoe ze gelooft, hoe ze tegenover andere religies staat. Dus moet je ook niet zeggen: Indonesische moslims zijn vrij extreem. Dat is net zoiets als roepen: Nederlandse protestanten zijn heel zwaar, die dragen zwarte kousen en de vrouwen lange rokken en hoeden, zemogen niets op zondag, krijgen gemiddeld heel veel kinderen etc. Je snapt toch wel dat dat nergens op slaat? Je hebt allerlei soorten christenen in Nederland. En je hebt allerlei soorten moslims in Indonesie. Je kan dan ook moeilijk zeggen als het over 1 indonesische islamitische vrouw gaat: De Indonesische moslim is vrij extreem.

Een gematigde moslimvrouw, wil een man best tegemoet komen in een Christelijke opvoeding ed. Zelfs als het niet de ware liefde is
Die heeft daar niet zo'n probleem mee, dat ze de relatie daarvoor wil verbreken
Tussen de lijntjes lezen en je weet dat het geen gematigde moslim is, als die al echt bestaat in Indonesië, waar ook de cultuur bepaald dat een vrouw weinig in te brengen heeft.

En voor je nu weer tegenwerpt dat ik dat weer niet kan weten:
Ik ben een nieuwsjunk geweest. Alles op tv kijken en alles lezen uit de bieb en ben altijd vrij nieuwsgierig geweest, dus overal mijn snufferd tussen steken en mensen de hemd van het lijf vragen. Ik was dat jaren en jaren.
Ben ook nog maar 52 en woon ook nog es in Gouda, waar ik met veel van mijn Marokkaanse medebewoners praatte in de tijd dat ik nog uitging. En als ik gedronken heb, dan durf ik helemaal alles te vragen. En zo creëer je veel wijsheid over het onderwerp Moslim en wat gematigd is en waar je dat uit op kan maken. Waarbij het nog niks zegt, want de drinkers en blowers van toen, hebben nu een vrouw met hoofddoek, zelfs nog uit het land van herkomst ook.

En dan kan ik je ook nog melden dat een vrouwelijke moslim, hoe gematigd ook, niks te willen heeft, want mannen uit de familie bepalen dat
Dus waarschijnlijk mag die vrouw ook nog niet eens wat met deze jongeman, omdat hij Christelijk is en ze mag zeker het land niet uit, naar een Christelijke man elders. Dus mag hij zich daar aan gaan passen aan haar vader, broers, ooms en wat al niet meer.

Bambi

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor Bambi » 05 okt 2017 18:04

@Niek, misschien wil je zelf ook nog eens meepraten in je eigen topic. Want het begint meer op mijn topic te lijken, ipv het jouwe. :wink:

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Relatie met en Islamitische vrouw

Berichtdoor johannes1 » 06 okt 2017 11:17

Wat minder erg is als jij die indonesche vriendin blijkt te zijn :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten