Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 03 aug 2023 08:15

@marnix ik zou met haar nu ze 5 is langs de poep- en plaspoli gaan

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 03 aug 2023 19:52

Dat is inderdaad wel een idee. Daar zijn wij ook met de oudste geweest ivm obstipatie.

@ Annet, wat naar! Zijn de zorgen er nog steeds of nu wat meer op de achtergrond? Natuurlijk vertel je dit niet op een forum, logisch.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 03 aug 2023 20:28

Die zorgen zijn nu gelukkig wel wat meer naar de achtergrond verdwenen. Loslaten is natuurlijk ook een ding :wink:

Tijd slijt en gelukkig zijn er ook nog heel veel mooie dingen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2023 08:24

meribel schreef:@marnix ik zou met haar nu ze 5 is langs de poep- en plaspoli gaan


Ja we zijn een keer bij de huisarts geweest, die gaf wat tips en anders maar een keer terugkomen. Ook wel gecheckt op blaasontsteking dus. Ze is nog geen 5 trouwens, eind september is ze dat en ze zegt wel eens dat ze dan droog gaat blijven. Dus ik denk dat we dat maar even afwachten en als het dan niet beter gaat gaan we weer naar de huisarts en komt er vast een doorverwijzing naar de plaspoli.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 aug 2023 09:26

Marnix schreef:Ja we zijn een keer bij de huisarts geweest, die gaf wat tips en anders maar een keer terugkomen. Ook wel gecheckt op blaasontsteking dus. Ze is nog geen 5 trouwens, eind september is ze dat en ze zegt wel eens dat ze dan droog gaat blijven. Dus ik denk dat we dat maar even afwachten en als het dan niet beter gaat gaan we weer naar de huisarts en komt er vast een doorverwijzing naar de plaspoli.


Ok dan zou ik er geen druk op leggen en gewoon een luierbroekje aandoen. Wel met afspraak dat ze het zelf even verschoont als jij zegt dat het nodig is

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2023 11:19

meribel schreef:Ok dan zou ik er geen druk op leggen en gewoon een luierbroekje aandoen. Wel met afspraak dat ze het zelf even verschoont als jij zegt dat het nodig is


Dat doen we dus niet op de nachten na. Met luierbroekjes geef je volgens mij het signaal af dat je niet naar de wc hoeft maar het ook wel gewoon kan laten gaan. Misschien oefenbroekjes. Maar momenteel krijgt ze gewoon extra kleren mee in de hoop dat ze het omkleden een keer zat is voor wij de tasjes met natte kleren zat zijn :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 aug 2023 16:58

@ajl wat willen jouw oudste gaan doen dan na de middelbare?

@marnix je kent je eigen kind het beste. Als je zeker weet dat het onwil is en geen onkunde dan snap ik dat je het niet doet. En soms vergis je je weleens als ouder en dan blijkt achteraf dat hij/zij wel wilde maar er toch een medisch probleem ten grondslag ligt

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 aug 2023 18:14

meribel schreef:@ajl wat willen jouw oudste gaan doen dan na de middelbare?


Vooralsnog willen beiden geneeskunde gaan doen. De oudste wil ook wel het leger in, maar hoop dat we dat nog wel uit zn hoofd kunnen praten. Vooralsnog houden wij hem voor dat hij na zn studie ook og kan gaan. Mocht hij uitgeloot worden, staat voor ons daarom België ook nog open om daar in te stromen en wellicht halverwege over te stappen. Voordeel van België is dat het relatief schools is, collegegeld is de helft van het collegegeld in Nederland en de kamer huur is ook laag. Is België voor jouw dochter geen optie?
De tweede wil ook geneeskunde doen, maar moet de zeilen bijzetten op het vwo. Dus even zien wat het wordt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 aug 2023 21:35

ajl schreef:Vooralsnog willen beiden geneeskunde gaan doen. De oudste wil ook wel het leger in, maar hoop dat we dat nog wel uit zn hoofd kunnen praten. Vooralsnog houden wij hem voor dat hij na zn studie ook og kan gaan. Mocht hij uitgeloot worden, staat voor ons daarom België ook nog open om daar in te stromen en wellicht halverwege over te stappen. Voordeel van België is dat het relatief schools is, collegegeld is de helft van het collegegeld in Nederland en de kamer huur is ook laag. Is België voor jouw dochter geen optie?
De tweede wil ook geneeskunde doen, maar moet de zeilen bijzetten op het vwo. Dus even zien wat het wordt.



Ook in belgie is er voor tandheelkunde een strenge selectie maar ze heeft er wel naar gekeken idd.

Mbt geneeskunde, hij zou eens moeten kijken naar eerst geneeskunde en dan zorgen dat hij een coschap in het leger kan lopen bij de militaire geneeskundige dienst. En dan kan hij altijd nog paar jaar leger doen maar heeft een goede basis om daarna weer als civiele arts te gaan werken als je er klaar mee bent.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 05 aug 2023 10:33

meribel schreef:Ook in belgie is er voor tandheelkunde een strenge selectie maar ze heeft er wel naar gekeken idd.

Mbt geneeskunde, hij zou eens moeten kijken naar eerst geneeskunde en dan zorgen dat hij een coschap in het leger kan lopen bij de militaire geneeskundige dienst. En dan kan hij altijd nog paar jaar leger doen maar heeft een goede basis om daarna weer als civiele arts te gaan werken als je er klaar mee bent.


Die worst houden wij hem ook voor. Daarom voor hem geen tussenjaar. Dan vertrekt hij regelrecht naar een of ander commando team. Mijn man herkent zijn drive en karakter gelukkig en praat regelmatig over de mogelijke gevolgen van deze keuze. Hopen dat het kwartje gaat vallen ;). Denk dat hij ook als arts de spanning zal zoeken, trauma arts zou echt iets voor hem zijn.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 05 aug 2023 10:47

ajl schreef:Vooralsnog willen beiden geneeskunde gaan doen. De oudste wil ook wel het leger in, maar hoop dat we dat nog wel uit zn hoofd kunnen praten. Vooralsnog houden wij hem voor dat hij na zn studie ook og kan gaan.


Als hij dit graag wil, waarom zou je het dan uit zijn hoofd willen praten?
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 05 aug 2023 12:13

*Annet* schreef:Als hij dit graag wil, waarom zou je het dan uit zijn hoofd willen praten?


Het leger en alles fysieke aspecten trekt hem aan; gedropt worden, uit vliegtuigen springen, vechttechnieken.leten, survival in onherbergzame gebieden etc. Dat is natuurlijk heel leuk als je jonger bent. Wat doe je na je 35e? Dan kan je het fysiek minder aan. Een kantoorbaan binnen defensie ambieert hij niet. Dan zal je ergens op terug moeten vallen, lees een studie. Daarnaast komen zeer veel jongens terug met PTSS, wil je dat?
Zijn vader weet waar hij het over heeft, heeft namelijk hetzelfde traject doorlopen ;) . Hij miste na 5 jaar de intellectuele uitdaging. Ik vermoed dat dat voor onze oudste ook zal gelden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 05 aug 2023 18:15

Uit het hoofd praten is een groot woord denk ik maar ik zou wel exact hetzelfde gevoel hebben als mijn kind bij het leger wil. En zeker als er een wens ligt voor geneeskunde (en ook de capaciteiten daarvoor natuurlijk) dan is AMA juist heel interessant ipv eerst het leger in

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 15 aug 2023 11:43

Wat leuk om te lezen allemaal!
Bij ons gaat het ook goed, ik woon nog steeds met mijn (pleeg)dochter in Roemenië. Dat (pleeg) moet echt wel tussen haakjes hoor, het voelt na ruim 10 jaar wel heel eigen.
Na de zomervakantie (die nog 4 weken duurt, we hebben er al 8 gehad!) gaat ze naar de bovenbouw, de 5e klas (in NL zou ze naar groep 8 gaan). Ze moet er hard aan trekken op school en er is daar weinig aandacht voor, dus dat is wel eens een zorg. Maar goed, voor de rest gaat het prima, ze is volledig tweetalig, dus dat is ideaal.
Ze begint nu ook een beetje te puberen, ook wel weer leuk hoor.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 16 aug 2023 08:52

Wat leuk te lezen Saskia!
Ik weet nog goed dat je schreef dat in Roemenie de zomervakantie 3 maanden was :lol: nog niets aan veranderd dus


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten

cron