Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 10 jul 2018 11:46

leuk van iedereen het een en ander te lezen!

@vpk, jij ging poh worden toch? Of zijn?
Mijn meeloopdag is geweest ( interne )en volgende week arbeidsvoorwaardengesprek, dus het ging goed! Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat lopen!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 10 jul 2018 15:50

ajl schreef:
@ lammetje heeft jullie zoon dezelfde problematiek/klachten als jullie oudste dochter?

Ja klopt, dat is idd ongeveer hetzelfde. Alleen zit er nu veel meer agressie bij. Dat had onze dochter minder.

Ik vind het ook erg jammer dat school niets met mrt doet. Ze weten van het bestaan af maar ze verdiepen zich er verder niet in. Ik vind eigenlijk dat ze het standaard in groep 1 moeten verwerken. Iedere ochtend wat oefeningen en iedere week onder begeleiding tijdens de gym mrt les... Maar ja dat zal wel te duur zijn :wink:

Want ik zie genoeg kinderen op school die er zo ontzettend mee geholpen zouden zijn, maar ouders die liever medicatie geven als symptoombestrijding ipv de bron aan te pakken. Of gewoon tobben terwijl het echt niet nodig is. Bepaalde dingen zullen blijven, je geneest niet spontaan van adhd, autisme of dislexie natuurlijk maar de scherpe kanten kun je wel afvlakken zonder daar medicatie voor nodig te hebben.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2018 22:10

Acht maanden en een bietje. Lekker met bellenblaas in bad.

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 11 jul 2018 07:51

Wat een pretletter Mortlach!

Onze baby vindt bad ook helemaal geweldig. Vooral met twee van die slaafjes die zich nat laten spetteren
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 11 jul 2018 09:56

heerlijk mortlach!

@meribel: klopt, ik werk nu in een huisartsenpraktijk. voorlopig voor 1 vaste dag per week en daarnaast als het nodig is inval onder schooltijd. voor mij voor nu ideaal!
Hoeveel uur wil jij gaan werken in het ziekenhuis?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 12 jul 2018 16:39

24 uur , dat is het minimum.of je moet de flex in maar met al tien jr het zkhuis uit veel te onzeker daarvoor (als ik.er al.aangenomen zou worden)
Ik werk nu 10 uur per week alleen als ik kan (onder schooltijd avond weekend) dus gaat een grote verandering worden. Man gaat een dag minder en 1 dag naschoolse voor de kleinste...(die daar erg zin in heeft)
Over de middelste twijfel ik..ze is dan 9 en nu al erg zelfstandig (gaat zelf uit en naar school) en ik.ben rond 4 uur thuis (school is tot half 3) wat ik doe maar ik neig naar geen opvang...zelf regelt ze ook zo vaak.speelafspraakjes en oudste gaat naar de middelbare dus is misschien wel misschien niet thuis
En als ik een avonddienst heb (man is pas 19 uur uit zijn werk ) willen zowel.mijn moeder als.schoonouders wel oppassen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 12 jul 2018 21:06

Wat een moppie MOrtlach!

Meribel, wij zitten ook een beetje met dat dilemma qua opvang, ze gaan komend schooljaar 1 middag naar de BSO. Op zich hebben ze het er prima naar hun zin, maar J is daar toch echt wel bijna de oudste, er zit 1 jongen die in groep 8 zat maar die is nu ook weg. Hij wil zelf wel naar huis fietsen voortaan op die ene middag, maar dat vind ik nog niet goed, hij wordt in januari 10, maar moet wel 7 km fietsen. Op zich kan hij dat best, maar dan ook nog ruim 2 uur alleen thuis, net te lang. Dus we hebben afgesproken dat we het in het voorjaar weer bekijken, dan is hij ruim 10, en zien we wel weer.

Hier is de vakantie begonnen, heerlijk :) Nu nog op zoek naar zon en een camping, altijd weer zo'n ellende. Ik wil persé mooi weer, goedkoop, niet te ver rijden. Nouja, die eerste 2 zijn geen probleem, maar dan zit je wel meteen 1200 km verder. Nouja, nog maar ff afwachten wat het weer verder doet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 18 jul 2018 07:51

MissF nu nog een camping zoeken voor deze vakantie?? Ik bem.geen kampeerder hoor maar das niet te lastminute??


Hier morgen op vakantie dus vandaag de inpak (is stress) en schoonmaak dag

Iedereen die ook nog gaat of is een fijne vakantie!
In nl is het ook warm genoeg...
:-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 18 jul 2018 08:34

meribel schreef:MissF nu nog een camping zoeken voor deze vakantie?? Ik bem.geen kampeerder hoor maar das niet te lastminute??


Hier morgen op vakantie dus vandaag de inpak (is stress) en schoonmaak dag

Iedereen die ook nog gaat of is een fijne vakantie!
In nl is het ook warm genoeg...
:-)


Eerdere jaren boekten we helemaal niks, reden we gewoon naar een plek die ons mooi leek en gingen we kijken welke camping we wel leuk vonden :)
Nadat we 1 keer hebben gehad dat we met 2 kleine kinderen op de achterbank om 9 uur 's avonds nog geen camping hadden omdat het of vol was of de plekken veel te klein voor onze belachelijk grote tent, in Italie, boeken we nu dus wel 1 camping, maar meestal voor een paar nachten of een week, en tijdens die week kijken we of we blijven (dat doen we eigenlijk nooit ;) ), of dat we verder trekken, en dan boeken we tijdens die week een volgende camping.
We zijn mooi weer kampeerders, en hoeven niet persé altijd naar zuid frankrijk of italie, dus wachten we af wat het weer gaat doen :)

Sterkte met inpakken en een fijne vakantie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2018 09:14

MissF schreef:Eerdere jaren boekten we helemaal niks, reden we gewoon naar een plek die ons mooi leek en gingen we kijken welke camping we wel leuk vonden :)
Nadat we 1 keer hebben gehad dat we met 2 kleine kinderen op de achterbank om 9 uur 's avonds nog geen camping hadden omdat het of vol was of de plekken veel te klein voor onze belachelijk grote tent, in Italie, boeken we nu dus wel 1 camping, maar meestal voor een paar nachten of een week, en tijdens die week kijken we of we blijven (dat doen we eigenlijk nooit ;) ), of dat we verder trekken, en dan boeken we tijdens die week een volgende camping.
We zijn mooi weer kampeerders, en hoeven niet persé altijd naar zuid frankrijk of italie, dus wachten we af wat het weer gaat doen :)

Sterkte met inpakken en een fijne vakantie!


Haha goed bezig. Reserveren is nergens voor nodig, weten waar je naar toe kan rijden is overigens wel fijn. Een zonnige plek vinden moet deze zomer niet zo moeilijk zijn, daar hoef je niet heel ver voor de rijden. Het is overal mooi weer en voorlopig zijn de voorspellingen nog wel goed. Dus kies een land waar je graag heen wil en gaan, eventueel een waar je iets minder vaak garantie op mooi weer hebt maar dit jaar wel. :-)

Wat campingplaatsen betreft is Italie inderdaad geen ideaal kampeerland. Daar zijn de kampeerplaatsen vaak klein. In Frankrijk zijn we vaak juist heel groot. Als je een keer wat lastiger een camping kan vinden kan het lonen om te kijken naar een camping met een tentenveld ipv alleen maar vooraf ingedeelde plaatsen, dan is er veel eerder een plek waar de tent nog wel bij kan, zelfs met een hele grote tent. Fijne vakantie!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor essieee » 18 aug 2018 14:23

Wat leuk al die 'oude' namen weer.
Lees eigenlijk vooral mee. Zit in de ukkies-fase
10 en 24 maanden. 2 dus :wink:

Wat een blijhoofd Mortlach!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2018 07:54

Hier nog een weekje of 5 wachten op nummer twee!!! Heb er wel zin in, merk dat het allemaal veel minder spannend is dan bij de eerste. Been there, done that, we weten nu dat we het wel kunnen en hoe het ongeveer moet.... :) Beetje laatste hand aan de babykamer leggen ondertussen. Blijft natuurlijk altijd wel spannend of het allemaal goed gaat en zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 24 sep 2018 12:58

Zaterdagochtend is Stine geboren, na een heeeeele snelle bevalling. Sterker nog, ze was er eerder dan de verloskundige dus ik heb haar er uit gehaald / opgevangen gelukkig ging ze gelijk huilen dus ff gewacht op de verloskundige, die was er een paar minuten later. Het gaat goed met ons allemaal!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MoesTuin » 24 sep 2018 14:32

Gefeliciteerd Marnix met jullie dochter en zusje en fijn dat alles goed is en gaat.
Wij hadden dat ook met onze oudste....die was ook sneller dan de verloskundige ~:) zon10
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 sep 2018 19:58

Gefeliciteerd Marnix!!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten