Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 25 mar 2017 14:49

zo lag er hier gisteravond een jongetje in de sloot.. wil steeds voor spelen omdat daar veel meer kindjes zijn, maar hier naast een sloot (met water tot net onder zn knieën). al tig x gewaarschuwd en gisteren lag hij erin. gelukkig niet met zn hoofd :oops: . maar vanochtend wist hij heel goed te vertellen dat als hij er weer bij kwam hij achter het hek zou moeten. vandaag heeft hij er niet meer naar getaald.. 8-[

dat heb je heel goed AJL :wink:
hij is in december 3 geworden. jouw O is iets ouder toch? zit die al wel op school?

nog gefeliciteerd met R, Saskia!
ik kijk ook uit naar het mooie weer.. we raken onderhand een beetje door de leggings en maillots.

succes met de verhuizing duschka! en sterkte met alle veranderingen

petje af hoor liefje! welke opleiding doe je?

meribel, ja is het je meegevallen? ik zie er eerlijk gezegd nog wel een beetje tegenop om over een paar maandjes bg alleen thuis te zijn.. :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2017 07:29

liefie schreef:Jannoek we wachten nog even af met boeken vanwege het weer. Het hoeft geen 30 graden te zijn maar minimaal 20 en droog zou fijn zijn :oops: Van de zomer zaten we 2 weken in de dordogne met 35 graden erg lekker maar je kunt weinig doen omdat het te warm is. Vandaar dat we nu ook in de mei vakantie willen gaan.



In mei moet je wat meer geluk met het weer hebben. Als het meezit is het inderdaad zonnig en wat minder warm in Karinthie of wat zuiderlijker in Frankrijk. Als je wel in de zomer gaat kan ik je Zweden aanraden. Je hebt daar een behoorlijk stabiel klimaat (veel stabieler dan in Nederland) en doorgaans is het er wat minder warm. Sowieso een prachtig vakantieland met kinderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 27 mar 2017 09:15

Is Zweden niet erg prijzig? Dat weerhoudt mij altijd van de scandinavische landen. Al moet ik zeggen dat wij dit jaar weer naar de waddeneilanden gaan, maar dat dat ook erg prijzig is.

@ vpk Dan had ik het qua leeftijd goed. O is onderdaad wat ouder. Hij wordt deze zomer 4 en is enorm toe aan school. Ik zie er bij hem minder tegenop dat bij J. Dat vond ik echt vreselijk.
Wat schrikken van de sloot. Twee jaar geleden heb ik O ook eens uit een vijver gevist. Hij bleef roerloos liggen nadat hij in het water was gevallen. Gelukkig had ik hem er snel weer uit. Hij weet het nog steeds en is sindsdien uit de buurt van water gebleven, gelukkig!

@ meribel
Dus het is best genieten dat alle meiden op school zitten. Het lijkt mij wel vreemd na bijna 9 jaar geen kind meer thuis. Aan de andere kant hebben wij straks geen bso meer nodig, omdat ik mij uren anders in kan delen. Dus qua vrije tijd ga ik er niet op vooruit.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2017 20:11

ajl schreef:Is Zweden niet erg prijzig? Dat weerhoudt mij altijd van de scandinavische landen. Al moet ik zeggen dat wij dit jaar weer naar de waddeneilanden gaan, maar dat dat ook erg prijzig is.

@ vpk Dan had ik het qua leeftijd goed. O is onderdaad wat ouder. Hij wordt deze zomer 4 en is enorm toe aan school. Ik zie er bij hem minder tegenop dat bij J. Dat vond ik echt vreselijk.
Wat schrikken van de sloot. Twee jaar geleden heb ik O ook eens uit een vijver gevist. Hij bleef roerloos liggen nadat hij in het water was gevallen. Gelukkig had ik hem er snel weer uit. Hij weet het nog steeds en is sindsdien uit de buurt van water gebleven, gelukkig!

@ meribel
Dus het is best genieten dat alle meiden op school zitten. Het lijkt mij wel vreemd na bijna 9 jaar geen kind meer thuis. Aan de andere kant hebben wij straks geen bso meer nodig, omdat ik mij uren anders in kan delen. Dus qua vrije tijd ga ik er niet op vooruit.


Wij zijn afgelopen juni in Zweden geweest en dachten dat het vrij duur zou zijn maar zowel de campings, hutten als boodschappen, lunchen op een terrasje en uit eten gaan waren helemaal niet duur. Vergelijkbaar met de prijzen in Nederland. Dus dat is niet meer zoals vroeger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 28 mar 2017 19:24

@vpk

ik zag er ook heel erg tegenop bij mijn tweede ( toen ik nog niet zwanger was van de derde ) , maar nu helemaal niet !! echt de vlag is uit
( ook voor haar trouwens ) . het is ook niet zo dat ik nu heel veel vrije tijd over heb, ik werk altijd avond en weekend maar kan ook veel werken onder schooltijd en dat is in no-time gevuld....heb eerder minder tijd want met die kleine thuis deed ik gewoon mijn dagelijkse huishouden en dingen en zij liep er wel bij of achteraan en nu ben ik zelf ook meestal weg onder schooltijd.
en leuk is ook dat ik veel makkelijker op school kan helpen . ( alhoewel....laatste mailden ze een week van te voren dat er een workshop was voor pleinwachtouders op woendagochtend van 9 tot 11:30 ............tsja......heb dan wel niemand thuis maar dat betekent niet dat ik dan thuis zit continu )

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 30 mar 2017 21:10

wat schrikken VPK!
@liefie nu ik ineens lees over buien in frankrijk in het voorjaar... 3 jaar geleden trouwde mijn schoonzusje in zuidfrankrijk in mei; toen was er een enorme mistralwind. Heel naar.. zo heftig dat we niet eens buiten konden zijn en volgens mij komt dat soort weer wel vaker voor in die regio in het voorjaar..

Hier vanmorgen met een jongetje blood wezen prikken. 8-[ F heeft al 6 weken opgezette klieren. Huisarts dacht aan Pfeiffer maar wil nu toch uit kunnen sluiten of het niet iets anders is omdat die klieren wel heel lang opgezet blijven. Hij maakte zich zo druk er om, helemaal overstuur. Uiteindelijk viel het gelukkig mee en deed hij het heel goed.

Wij zijn twee jaar geleden verhuisd binnen onze woonplaats en dat vond ik al een heel ding met twee kleine kids. Naar een andere woonplaats lijkt me extra pittig; succes Duschka!

J wil ook graag naar school, maar zal toch echt nog even geduld moeten hebben. Gelukkig kan hij zichzelf ook heel goed vermaken, hoop dat dat het komende jaar nog zo blijft ;-).

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 apr 2017 06:28

nog wat gehoord jannoek? pfeiffer weten ze al de volgende dag...


hier het bloed weer beter dan dat het was. Was ook wat et mijn nieren...maar dat is voor nu weer oke. De leverwaarden zijn er nog lang niet.. maar dat komt wel weer. rust rust rust....(ook al zeggen mensen dat je gwoon door kan gaan... ikkan nog niet eens en rondje fietsen, ik krijg mijn benen helemaal niet rond na 10 minuten blij dat ik weer thuis ben van de bakker)

wel shit... t klimt uitbed.... Dus nu zit ik gewzellig weer voor zevenen beneden ](*,) ](*,)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2017 09:11

wat vervelend ppm!
Nee nog niks gehoord, er werden meerdere dingen geprikt. Uitslag zou 1 tot 2 weken duren, moeten een afspraak maken voor de uitslag ivm mogelijk vervolgstappen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2017 16:57

Hoe gaat het met iedereen ? Hier gaat het goed ! Micha is alweer 13 maand !

Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 10 mei 2017 19:02

wauw wat een grote boy alweer! en hoe is het met de andere jongens? en met jouw voet?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 24 mei 2017 21:32

Ik moet even spuien... Word er een beetje heel moe van. Onze dochter N.orah is voor haar leeftijd vrij lang. En voor de zooooveeelste keer in een paar dagen wordt me gevraagd: 'Moet ze vandaag niet naar school?' of 'Naar welke groep gaat ze na de vakantie?' of 'Heb je vandaag een vrije dag?' of 'Oh, is ze nog maar 3?'
ZE kan er niks aan doen, maar met haar drie jaar (begin oktober hoopt ze 4 te worden) is ze net zo lang als kinderen van een jaar of 7/8... ZE draagt nu ook maat 122/128... Maar alsof we daar iets aan kunnen doen...grr!!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 25 mei 2017 20:10

jaccootje85 schreef:Ik moet even spuien... Word er een beetje heel moe van. Onze dochter N.orah is voor haar leeftijd vrij lang. En voor de zooooveeelste keer in een paar dagen wordt me gevraagd: 'Moet ze vandaag niet naar school?' of 'Naar welke groep gaat ze na de vakantie?' of 'Heb je vandaag een vrije dag?' of 'Oh, is ze nog maar 3?'
ZE kan er niks aan doen, maar met haar drie jaar (begin oktober hoopt ze 4 te worden) is ze net zo lang als kinderen van een jaar of 7/8... ZE draagt nu ook maat 122/128... Maar alsof we daar iets aan kunnen doen...grr!!


Frustrerend Jaccootje, lijkt me heel lastig! Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, alleen dan andersom.....Hier precies andersom, een heeel klein meisje (eind september wordt ze 4, net zo oud als jouw dochter dus, maatje 92/98, is net 93 cm lang), kinderen van net 2 zijn net zo lang en ze wordt continu onderschat.....
Is er bij jouw dochter een (medische) reden dat ze zo lang is? Of is dat wel eens uitgezocht?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 25 mei 2017 20:55

De enige reden die er zou kunnen zijn is dat wij als ouders niet de kleinste zijn. Maar op driejarige leeftijd waren wij beiden niet zo lang als zij nu is. Ik ben zelf 1.80 en m'n man 1.92 (volgens z'n paspoort :D) We gaan niet uit van een medische reden. ZE is verder gezond, gelukkig. Maar daarom wordt er ook geen onderzoek naar gedaan. Hoeft van mij ook niet hoor. We wisten tijdens de zwangerschap al dat ze lange benen zou hebben, maar een groeistop of twee seizoenen binnen één maat, dat kon er niet aan afgelezen worden en was dus onbekend dat ze dat niet zou hebben. We begonnen na de geboorte al na drie dagen de overstap naar maat 62. En verder echt elk seizoen een maat groter, soms binnen een seizoen al twee schoenmaten...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 26 mei 2017 10:24

Dat is wel lastig ja! Gelukkig wel gezond......hopelijk komt ze vroeg in de puberteit en heeft ze tzt vroeg haar groeispurt. Heeft ze er zelf ook ''last' van dat ze zo lang is? (in omgang met andere kids bijv?)

Hier kan ze de zomerjas van vorig jaar nog aan....en 1 maatje groter qua schoenen (nu maat 24, 25 soms, maar nog wat groot ;-)).

Hier wel een aantal onderzoeken gehad ivm trage groei, maar kwam verder ook niets uit....volgend jaar weer opnieuw naar kinderarts...tja, zolang ze gezond is laat ik het maar los.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 26 mei 2017 11:05

Lijkt mij heel frustrerend Jaccootje. En andersom idd ook Em.
Ik begrijp het zelf niet zo, want meestal kun je aan het gedrag van een kind best aflezen in welke leeftijdscategorie ze vallen.

Of is je dochter ook heel erg "voor" met haar gedrag Jaccootje?

Onze jongste is ook niet groot, maar wel onwijs bijdehand dus wordt niettemin zelden jonger geschat :wink:
De oudste heeft een redelijke lengte voor haar leeftijd (niet super lang maar zit in kledingmaat 110/116 en neigt al meer naar 116) maar de voetjes zijn bij beiden klein. Soms ook lastig.
De dame zit nog in maat 24/25 en ZL heeft met bijna twee jaar nog steeds maat 19. En dan beiden smalle voetjes en een uitgesproken smaak, dus ik vind schoeisel maar een lastig iets.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten