Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 28 aug 2017 14:31

@ Ajl: wennen is niet tegenovergestelde van het fijn vinden ;-)....ik kan me voorstellen dat je het op deze manier prettig vind, maar wel volle bak lijkt me.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 28 aug 2017 15:13

Wennen is inderdaad niet het tegenovergestelde van 'het fijn vinden', maar eerlijk gezegd hoef ik ook niet te wennen dat ze allemaal op school zitten. Het gaat heel automatisch.
Het is inderdaad volle bak en dat is nog wel zoeken qua werk en indeling, daar moet ik meer aan wennen :lol:

@ nickname
Fijn zo'n werkgever! Voor hem best pittig; een werknemer die minimaal 12-15 weken per jaar niet aanwezig is :shock:

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Nickname » 28 aug 2017 19:44

@ajl
In de zomermaanden is het sowieso rustig op het werk. Tussen Kerst en Oud en Nieuw idem dito. De spits ligt in de eerste 3 maanden en sept- nov. Deze maanden werk ik dubbel. Als er tijdens de vakantie iets is kan ik altijd vanuit huis aan de slag. Dus zo kom ik aan mijn aantal uren per maand. En in goed overleg is veel mogelijk blijkt maar weer. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2017 09:14

MissF schreef:Ik heb er geen ervaring mee Evelien. Bevalt je nieuwe woonplek? Is S nu vaak bij jou?


Ik ben echt heel erg blij met mijn woonplek, ondanks dat het best wel gehorig is (dat heb je in een flat) loop ik vaak als een blij mens door mijn woning. Heb het ook bijna helemaal zelf/alleen gedaan, laminaat heb ik wel uitbesteed aan een vriend. Verder met een vriendin veel deuren in de verf gezet.
Verhuizen heb ik samen met een goede vriendin gedaan.
Ik heb samen met mijn ex co-ouderschap en dat loopt goed. Nu nog een bso vinden, zijn al een paar maanden bezig om dit rond te krijgen. Maar dat is nog niet makkelijk... maar goed dat komt ook wel weer.

Hier trouwens wel weer lekker in het ritme van school. Moet wel even wennen, nu we nog geen opvang na schooltijd hebben, om mijn werkuren te combineren. Aangezien de school nu continu rooster heeft. Scheelt op 5 min. na ruim een uur dat ze eerder uit zijn.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 30 aug 2017 12:17

Evelien schreef:Ik ben echt heel erg blij met mijn woonplek, ondanks dat het best wel gehorig is (dat heb je in een flat) loop ik vaak als een blij mens door mijn woning.


Ha wat grappig. ML en ik zeiden juist tegen elkaar dat we ons verkeken hebben om de geluidsoverlast in een rijtjeswoning. Nu horen we veel meer van de buren (binnen én buiten) dan toen we in een appartement woonden en eigenlijk nooit iemand hoorden.

Maar fijn dat je er verder prettig woont en dat het co-ouderschap ook soepel gaat, dat hoor je helaas zo vaak anders.
Is er zo weinig plek op de BSO's dat het zo lang kan duren? Niet fijn.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2017 18:15

Duschka schreef:Ha wat grappig. ML en ik zeiden juist tegen elkaar dat we ons verkeken hebben om de geluidsoverlast in een rijtjeswoning. Nu horen we veel meer van de buren (binnen én buiten) dan toen we in een appartement woonden en eigenlijk nooit iemand hoorden.

Maar fijn dat je er verder prettig woont en dat het co-ouderschap ook soepel gaat, dat hoor je helaas zo vaak anders.
Is er zo weinig plek op de BSO's dat het zo lang kan duren? Niet fijn.


Ik denk dat het met name te maken heeft met van welk jaar het gebouw is. Deze flat is al best wel oud (is vorig jaar wel gerenoveerd van binnen en dubbele beglazing/nieuwe kozijnen). Verder niet echt goed geïsoleerd. Ik hoor bijv. mijn bovenbuurmeisje goed zingen en kan haar letterlijk het liedje ook horen. Ach ik heb liever zo'n lief schattig meisje dat 's avonds een liedje zingt dan de hele avond/nacht harde muziek.

De bso heeft met name te maken met vervoer vanaf school naar de bso, plus dat S. bso-extra nodig heeft. Een groep van 20 kinderen is te groot voor hem. Vandaag wel positief nieuws gehoord en ik hoop einde van de week te horen of er een plek is op de bso-extra. Maar dan kan het nog 6 weken duren voor hij daar heen kan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2017 10:06

Hoe gaat het met jullie kinderen allemaal?

Hier gaat Milan sinds begin september naar het voortgezet onderwijs :shock: Wat gaat de tijd toch enorm snel !

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 27 sep 2017 13:20

Hier goed, heel energiek, rent overal naartoe, probeert alles te pakken waar hij niet aan mag zitten.... maar is een ontzettend vrolijk mannetje. :) Begint wel een beetje te peuterpuberen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Stip » 28 sep 2017 11:07

trijntjejohanna schreef:Hoe gaat het met jullie kinderen allemaal?

Hier gaat Milan sinds begin september naar het voortgezet onderwijs :shock: Wat gaat de tijd toch enorm snel !

Ow echt?? Dat is ook wel echt weer een hele nieuwe fase! Hoe vindt hij het?

Hier gaat het prima met de meiden. De oudste nu in gr 4, wordt volgende maand 7, gaat lekker op school en geniet er erg van. De tweede wordt volgende maand 5 en zit in groep 2, die gaat ook fluitend naar school en heeft het erg naar haar zin. De jongste is 2 en een heerlijk meisje. Zo gezellig om haar thuis te hebben, ze kletst de oren van je hoofd, telt tot 20 :roll: en gaat het liefst ook al naar school.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 28 sep 2017 12:24

hier ook alles goed, heb ze nu alle drie op school en de oudste in groep 8

wat gaat het toch onvoorstelbaar snel allemaal!! ik weet het zijn clichés maar vrijwel elke dag bedenk ik me dat als weer een moeder met een baby'tje zie en ik me nog zo goed voor de geest kan halen dat die mijne klein waren, ( en ik weet ook nog dat ik toen wel eens lichtelijk afgunstig keek naar de moeders die al hun kinderen op school hadden en dan even wat tijd hadden.........nu ben ik zo'n moeder :lol: )

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 08 okt 2017 18:52

Afgelopen vrijdag is de kleine meid 4jaar geworden. Genoeg drukte voor dr om op school te trakteren en smiddags een klasgenootje met dr moeder en zusje op visite gehad. Savonds nog meer visite en zaterdagmiddag opa en oma van ver nog. En nu ligt ze met oorpijn/verhoging te slapen en ik met koorts op de bank... Tis wat die verjaardagen :mrgreen:
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 10 okt 2017 07:35

Gefeliciteerd Jacootje!

@TJ middelbare school alweer. Ongelofelijk! Hoe oud is jouw jongste? Heb je nu ook zo lang bv gegeven?

@ meribel
Datzelfde gevoel heb ik nu ook! Ik vind het echt wel genieten zo af en toe alleen thuis. Niet dat ik dan kan gaan zitten, maar gewoon de stilte om mij heen, heerlijk. Hoe oud zijn jouw andere meiden?

@ stip
Is jouw oudste ook alweer 7. Gaat inderdaad hard.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2017 08:31

meribel schreef:hier ook alles goed, heb ze nu alle drie op school en de oudste in groep 8

wat gaat het toch onvoorstelbaar snel allemaal!! ik weet het zijn clichés maar vrijwel elke dag bedenk ik me dat als weer een moeder met een baby'tje zie en ik me nog zo goed voor de geest kan halen dat die mijne klein waren, ( en ik weet ook nog dat ik toen wel eens lichtelijk afgunstig keek naar de moeders die al hun kinderen op school hadden en dan even wat tijd hadden.........nu ben ik zo'n moeder :lol: )


Hm ik kan me dat wel voorstellen. Aan de andere kant heeft iedere fase ook wel zijn leuke kanten. Ik vind met zo'n kleine thuis, af en toe een fietstochtje maken of naar de dierentuin, lekker boodschappen doen etc. ook wel weer wat hebben. Scheelt allicht dat het er maar 1 is en dat hij nog middagslaapjes doet. Als dat voorbij is heb je inderdaad helemaal geen rustmomenten meer overdag. En het scheelt dat het standaard maar 1 dag in de week is dat ik echt alleen thuis ben met hem :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 okt 2017 09:27

Ajl, de jongste is nu 1,5 en krijgt nog borstvoeding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 10 okt 2017 12:02

@ajl

ze zijn 11, 8 en 4, de oudste gaat deze week op schoolkamp. Gewoon het laatste jaar dat ze allemaal op de basisschool zitten. Bizar

Tjonge @Jacootje, 4 alweer?! Dat is ook heel snel gegaan.
Zo raar is dat om op een forum af en toe wat te schrijven, je kent elkaar niet maar toch ook wel. Ik herinner me dat jij een leuke trouwfoto had gepost nog van je man, in een uniform toch?

lekker cliche maarre;....wat vliegt de tijd!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten