Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2017 12:12

@Jaccootje, herkenbaar. S. is altijd al stevig geweest. Qua schoenmaat zit hij al in maatje 31 (soms 32 hangt af van het merk) en qua kleding maat 122.
Sinds een paar maanden is hij de lengte in geschoten en word hij smalletjes, maar hij blijft gewoon een grote jongen.
Hij hoopt in september 6 te worden... men o men wat vliegt de tijd. Wel heeft hij dit jaar op zijn nieuwe school groep 1 gevolgd. Na de zomer vakantie gaat hij naar groep 2 (hij zit in een combinatie klas 1/2). Door zijn TOS scoort hij erg laag bij de Cito op taal (wat logisch is), maar rekenen scoort hij boven gemiddeld.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 26 mei 2017 12:30

jaccootje85 schreef:Ik moet even spuien... Word er een beetje heel moe van. Onze dochter N.orah is voor haar leeftijd vrij lang. En voor de zooooveeelste keer in een paar dagen wordt me gevraagd: 'Moet ze vandaag niet naar school?' of 'Naar welke groep gaat ze na de vakantie?' of 'Heb je vandaag een vrije dag?' of 'Oh, is ze nog maar 3?'
ZE kan er niks aan doen, maar met haar drie jaar (begin oktober hoopt ze 4 te worden) is ze net zo lang als kinderen van een jaar of 7/8... ZE draagt nu ook maat 122/128... Maar alsof we daar iets aan kunnen doen...grr!!


Ik zou mij er niet druk om maken. Ze is gezond en dat is toch het belangrijkste?
Maat 122/128 is wel wat groter, maar ook niet abnormaal groot. Voor 7/8 jarige lijkt het mij zelfs wat klein. Zoonlief van 5 jaar heeft deze maat ook en zit net onder de curve voor zijn leeftijd. Onze dochter ( net 7) zit ook al in maat 140. Kans is groot dat N wat eerder haar uiteindelijke lengte bereikt en dat andere kinderen wat langer doorgroeien.
Ik maak mij er in ieder geval nooit druk om welke maat ( schoenen) ze hebben. Is het kind blij en kan het leuk meekomen op school, ben ik ook blij.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 26 mei 2017 15:26

Duschka schreef:Lijkt mij heel frustrerend Jaccootje. En andersom idd ook Em.
Ik begrijp het zelf niet zo, want meestal kun je aan het gedrag van een kind best aflezen in welke leeftijdscategorie ze vallen.

Of is je dochter ook heel erg "voor" met haar gedrag Jaccootje?


Wat gedrag betreft loopt ze niet voor. ZE komt wel heel wijs over vanwege dr snoetje en taalgebruik. Maar verder is ze wat houterig en lichtelijk verlegen. Maar als mensen haar alleen zien in de eerste seconden van een ontmoeting, is het wel heel vaak zo dat ze ouder geschat wordt. Vanmiddag ook... Ik moest werken maar had haar ff meegenomen want khad geen oppas. Maar wel de vraag aan haar: Ben je ook lekker vrij van school vandaag? Toen dacht ik gelijk: Daar gaan we weer... Maar goed, ik moest het ff kwijt maar we zijn gelukkig met haar en ze is gezond.

Hier is ze maar op dr knieën gaan zitten...
Afbeelding
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 26 mei 2017 20:52

Herkenbaar, hier ook grote kids. Snap dat het vervelend is, maar niks aan te doen toch? Ik probeer het altijd maar te negeren, al lukt dat de ene keer beter dan de andere keer ;-)
F is vorige week 6 geworden en heeft maat 134 en schoenmaat 35. Wordt standaard ouder geschat en is ook nog eens een enorme wijsneus. Hij wordt binnenkort getest in de hoop dat ze volgend jaar nog intensievere begeleiding vanuit het expertisecentrum voor HB kunnen bieden. Benieuwd of en wat er uit komt.

Moesten jullie H niet laten testen AJL?

Fijn dat het met S beter gaat Evelien! Ook al bijna 6, tijd vliegt..

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 27 mei 2017 08:11

Kan me wel voorstellen dat het vervelend is soms Jacootje. Mijn zus was altijd heel erg lang, ik heel klein. Mijn moeder vond het ook wel eens irritant dat men alles van mijn zus heel normaal vond (of ze vonden dat ze achterliep, terwijl ze dus veel jonger was dan men haar schatte) en alles wat ik deed was zó knap. Terwijl dat heel normaal was voor mijn leeftijd.

Qua maten zitten mijn kinderen volgens mij nu wel op een keurig gemiddelde. Oudste maat 140 en 35 met 8 jaar, middelste 116 en 26 met bijna 6 jaar en de jongste net in 92 en 24 met 2,5 jaar. Hij gaat het minst hard qua maten heb ik het idee. Hij heeft ook nog steeds een lekkere dikke buik en van die heerlijke baby benen en armen. Daardoor past hij soms broeken maat 86 wel qua lengte maar echt niet meer qua breedte. Hij is de eerste bij wie dat knoopsgatenelastiek helemaal niet nodig is :lol:

Nog een paar weken dan is het alweer zomervakantie. Frederiek heeft veel zin in groep 3. Ze is er nu ook wel aan toe. Ze is druk bezig met woordjes lezen, en ze doen soms groep 3 werkjes in de klas en die vindt ze erg leuk. Ik denk dat ze er wel van gaat genieten straks.
Jurian gaat naar groep 6. Het gaat heel goed met hem. Al blijft hij erg onrustig, en slaapt hij vooral heel slecht in. Iemand hier ervaring daarmee? Hij heeft geen melatonine tekort, dat is onderzocht, het is dus echt zijn onrust wat tegenwerkt. Hij gaat nu altijd om 20.00 naar boven en leest dan nog tot 21.00 uur. Dat vindt hij heerlijk. Maar daarna ligt hij nog zo 1,5 uur en soms wel 2,5 uur wakker. Met als gevolg dat hij zijn bed niet uit te krijgen is in de ochtend.
Op welke leeftijd fietsen jullie kinderen alleen naar school? Wij moeten 6,5 kilometer fietsen, alleen maar tussen de weilanden door. De helft van de wegen heeft een fietspad (gescheiden door een onderbroken streep van de auto's). In de ochtend is het redelijk druk, 's middags helemaal niet, dan komen we denk ik 5 auto's tegen.
Sinds kort probeer ik zoveel mogelijk te fietsen naar school, maar ik ga te langzaam voor hem :D dus hij wil zelf fietsen. Het gaat tot nu toe heel goed, maar ik vind dat loslaten wel een beetje eng :( Soms denk ik ook wel: is hij niet nog te jong? Of hoort dat gewoon bij het loslaten? ;) Nouja, we proberen het regelmatig maar, dan wen ik er wel aan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 28 mei 2017 20:25

jaccootje85 schreef:Wat gedrag betreft loopt ze niet voor. ZE komt wel heel wijs over vanwege dr snoetje en taalgebruik. Maar verder is ze wat houterig en lichtelijk verlegen. Maar als mensen haar alleen zien in de eerste seconden van een ontmoeting, is het wel heel vaak zo dat ze ouder geschat wordt. Vanmiddag ook... Ik moest werken maar had haar ff meegenomen want khad geen oppas. Maar wel de vraag aan haar: Ben je ook lekker vrij van school vandaag? Toen dacht ik gelijk: Daar gaan we weer... Maar goed, ik moest het ff kwijt maar we zijn gelukkig met haar en ze is gezond.no

Hier is ze maar op dr knieën gaan zitten...
Afbeelding


Mooi meisje!
Hier ook een lange dochter en toen ze nog niet op school zat kregen we ook zeer vaak de vraag moet ze niet naar school? Dan zei ik ook weleens ja eigenlijk wel maar ik had geen zin om ze te brengen
Maar probeer je er niet te druk over te maken want het is nu eenmaal zo. Nina is nu net 6 jaar en is ook op 1 jongen na de langste van de klas en dat horen we ook zeer geregeld ze is echt lang hè en dat is ze ook draagt maat 134 en heeft schoenmaat 32/33

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 28 mei 2017 21:47

liefie schreef:Mooi meisje!
(...)

Nina is nu net 6 jaar en is ook op 1 jongen na de langste van de klas en dat horen we ook zeer geregeld ze is echt lang hè en dat is ze ook draagt maat 134 en heeft schoenmaat 32/33


Dankjewel, ze is inderdaad mooi. Ik ben er ook wel trots op :wink:
Maar jullie dochter is dan nog niet superlang, als ik ze met Norah vergelijk. ZE is ruim 2 jaar ouder maar schelen in kleding maar één maat, in schoenen twee maten. Bij de kinderopvang is Norah de langste, ze torent boven alle kindjes uit. En de kinderen die ik ken en op dezelfde school zijn aangemeld voor het komende schooljaar zijn ook allemaal kleiner. Ik ben dus best benieuwd hoe dat gaat lopen...

Maar ach...voor mij maken al die verschillen in lengte niet uit, hoop alleen dat ze nog een beetje in 't gareel blijft en niet naar de twee meter neigt als ze is uitgegroeid. Enig nadeel wat ik er nu aan ondervind is het zoeken naar kleding wat bij haar leeftijd past en die vragen of ze niet naar school moet. Ik moest t even kwijt maar weet nu ook weer dag ik niet de enige ben :mrgreen:
Szent az Úr

Pluk01

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Pluk01 » 29 mei 2017 12:43

Vervelend is dat he, als mensen opmerkingen hebben over je kind. Ik kan me daar soms ook erg aan storen. L.evi is klein voor zijn leeftijd: 8 jaar en maat 122/128, schoenmaat 32/33. Hij is niet de kleinste van de klas, maar vindt het zelf soms wel vervelend dat zoveel kinderen in de klas groter zijn. Wij zijn zelf ook allebei klein. Bij zijn geboorte was hij juist groot, dus dat zegt ook al niks :wink: . Nu wordt bij de echo's van nummer 2 ook al gezegd dat ze korte beentjes heeft. Dus dat zal ook wel geen lang kind worden denk ik.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 mei 2017 09:13

ik ben zelf lang (1,87m) , dus dacht dat mijn kinderen vast ook lang zouden zijn :lol: :lol: , maar mijn kinderen zijn juist niet lang

Milan wordt bijna 12 en heeft maat 146/152 en schoenmaat 39. Milan is overigens superdun. (hij is 1.48m en 32 kilo) hij heeft qua shirts maat 146/152 aan omdat het voor de lengte moet, maar ze zijn vrijwel allemaal te wijd.. Broeken heeft hij maat 140/146 omdat het voor de lengte moet, maar qua korte broeken past hij nog 116/122

Matteo wordt bijna 10 en heeft 134/140 en schoenmaat 36, Manoël wordt bijna 7 en die heeft nu net maat 122/128 en schoenmaat 28..

Micha begon bij de geboorte met bijna 5 kilo en groeide snel, maar hij is nu smal geworden.. zit nu net in maat 80 met 14 maanden..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23577
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2017 12:25

was jij altijd altijd al lang? Of pas na de groeispurt? Sommige kids zijn helemaal niet zo groot maar na de groeispurt wel. Of andersom. Mijn vrouw was in groep 8 de langste van de klas ende schoolarts dat ze iets van 1m77 zou worden maar dat heeft ze ook bij lange na niet gehaald :)

En je man is volgens mij niet heel erg lang toch? Dus kan ook nog zijn dat ze het daar van hebben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 31 mei 2017 13:21

Marnix schreef:was jij altijd altijd al lang? Of pas na de groeispurt? Sommige kids zijn helemaal niet zo groot maar na de groeispurt wel. Of andersom. Mijn vrouw was in groep 8 de langste van de klas ende schoolarts dat ze iets van 1m77 zou worden maar dat heeft ze ook bij lange na niet gehaald :)

En je man is volgens mij niet heel erg lang toch? Dus kan ook nog zijn dat ze het daar van hebben :)

Een arts kan aan de hand van een groeicurve een bepaalde voorspelling doen, maar er zijn factoren die het kunnen beinvloeden, zoals medicijngebruik, langdurige ziekte enz.
Alleen een röntgenfoto van de hand geeft zekerheid. De zgn. skeletleeftijd.
Die voorspelling klopte op de centimeter nauwkeurig!
Verder kan een "onderdeurtje" later toch een hoge deur worden.
Eén van mijn zoons was altijd de kleinste in de klas, op de klassenreünie van de basisschool was hij één van de langste geworden. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 03 jun 2017 21:16

@missf: hoe wordt dat getest, of er sprake is van een tekort aan melatonine? E kan ook vaak niet slapen, heb ook wel eens het idee dat ze dan alles aan het verwerken is want soms komt ze nog met allerlei vragen over de dag ofzo... als ik haar laat lezen kan ze daar weer niet van slapen want dan wil ze weten hoe het afloopt.
hier ook 6 km fietsen maar wel n gevaarlijke oversteek, ze fietst wel eens het laatste stukje wat vooruit maar verder gaan we samen.

hier heel verschillende meiden qua bouw. ze passen dezelfde maat rokjes alleen bij E zijn ze dan te kort en bij R te lang.. E is bijna 8 en zit in 140/146, schoenen 32/33. R is 5 en zit in 122/128, schoenmaat 30/31. J met zn 3,5 heeft 104/110 en schoenen 28. hij is ook best groot, wordt al geregeld gevraagd of hij nog niet naar school hoeft, waar hij zelf dan heet stellig op antwoordt: 'nee hoor, na de zomervakantie! '
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 04 jun 2017 14:50

@ Missf: Niet kunnen slapen kan ook door gebrek aan uitdaging overdag komen.
Wanneer je hersenen op school te weinig hoeven te doen, is je hoofd niet moe 's avonds. Je ziet dit heel vaak bij intelligente kinderen die op school niet het goede aanbod krijgen. Ik meen me te herinneren dat dit bij jouw zoon ook zo was toch? Is hij inmiddels getest en ook doorgetoetst op school (dat laatste is het belangrijkste eigenlijk)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 04 jun 2017 18:47

pien schreef:@ Missf: Niet kunnen slapen kan ook door gebrek aan uitdaging overdag komen.
Wanneer je hersenen op school te weinig hoeven te doen, is je hoofd niet moe 's avonds. Je ziet dit heel vaak bij intelligente kinderen die op school niet het goede aanbod krijgen. Ik meen me te herinneren dat dit bij jouw zoon ook zo was toch? Is hij inmiddels getest en ook doorgetoetst op school (dat laatste is het belangrijkste eigenlijk)


Dat heb je goed onthouden :) Hij heeft een iq test gehad en zit op 'begaafd' niveau. Eigenlijk een heel fijn niveau, want hij is dus (heel) slim, maar niet té slim zeg maar, zodat hij niet veel te ver voorloopt (tenminste, dat denken de juffen en wij) en wat minder zou passen bij zijn klasgenootjes. Hij zit sinds kort wel in de verbredingsgroep en daar geniet hij enorm van. Maar bijvoorbeeld te tafels lukken hem nog steeds niet vlekkeloos. Helaas houden de juffen daaraan vast, hij moet die eerst goed kunnen voor hij naar de plusgroep van rekenen mag. Hopelijk heeft hij volgend jaar een juf die wat ruimdenkender is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 05 jun 2017 14:15

Missf, het is mijn beroep, vandaar dat zulke dingen wel blijven hangen ;)

Jammer, dat gebrek aan kennis in het onderwijs.
Automatiseren is iets waar veel (hoog)begaafde kinderen veel moeite mee hebben.
En pas naar een plusgroep mogen als je de basis beheerst is ook een uiting van zeer grote onkunde. Hopen op een juf met meer verstand van zaken inderdaad, hoewel het vaak iets is dat schoolbreed is, zulke afspraken.
Dus dan maar hopen op een goede nascholing voor de hele school :wink:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten