Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 14 nov 2017 21:41

Mooie foto Mortlach!

Fijn dat jullie een goede oppas hadden, wat een gerust gevoel, ik zat al te denken hie dat bij jullie gaat zo zonder kraamzorg. Fijn dat er iemand wil en kan helpen.
Wel een verandering zo met een klein hulpeloos kindje in huis dat is een grote (emotionele) verandering

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 23 nov 2017 22:11

kan iemand mij aan inspiratie helpen?
ik moet een aantal cadeautjes kopen voor 2-2,50 euro die geschikt zijn voor zowel jongens als meisjes, leeftijd groep 5 tm 8 van de basisschool. voor jongens of meisjes apart kan ik wel wat bedenken maar wat voor beiden leuk is?? ik kan het even niet bedenken.. :-k
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 23 nov 2017 23:55

https://www.bakerross.nl/reuzebellenblazers
Dit zijn best stoere dingen, misschien een idee?
Je hebt dan wel 4 dezelfde cadeautjes, in 4 verschillende kleuren, is misschien niet zo leuk.......op die site staan meer goedkope algemene cadeautjes.
En anders bij de action, daar moet je kunnen slagen. Leuke mok met wat snoepjes erin of zo, grappige pennen, een Donald Duck (of bij de kringloop een stapel Donald Ducken, had er pas ook 20 voor 2 euro).
Succes!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 24 nov 2017 08:59

VPK, wat lastig zeg!
Een jojo
bij de Action hebben ze schrijfblokken met galgje en 3 op een rij (een soort spelletjesblok zeg maar), voor een euro ofzo, misschien is dat wat?
zaklamp
schetsboek
spelletje (ook bij de Action)

Doen ze dat bij jullie op school ipv suprises?
Die tijd is er hier ook weer. Gelukkig heeft Jurian een vriendinnetje van hem en weet hij wel wat te verzinnen, ik ben helemaal niet creatief, dat is zo lastig met die suprises :)
Bij Frederiek komt sinterklaas nog gewoon in de klas met een zak cadeautjes.
We vieren het thuis 2 keer. Dat is helemaal tegen mijn principes, maar we gaan toevallig het weekend ervoor met mijn familie weg, en tot vorig jaar deden we altijd met zijn allen sinterklaas met lootjes. Sinds vorig jaar vieren wij het als gezin, dat vinden we leuker, met opa en oma er bij. Maar de rest deed nog wel lootjes. Dus doen we dit jaar maar wel mee, de oudste 2 hebben ook meegedaan met lootjes trekken, en dan op 5 december vieren we het nog als gezin plus opa en oma. Eigenlijk vind ik dat over de top, maargoed, voor 1 keer kan het vast geen kwaad :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 24 nov 2017 10:32

ah bedankt voor de tip lekkerbek, dat zijn wel leuke dingen ja.. liggen ook wel eens bij action of kruidvat..

missf, nee bij ons op school wordt geen sinterklaas gevierd. dit is voor club, E zit er dit jaar voor het eerst op. wel leuk op zich, ze mogen allemaal 2 cadeautjes meenemen wat dus voor beiden kan, en dan gaan ze daar zo'n spel mee doen. ze heeft er al helemaal zin in ;-)
die spelletjesblokken lijkt ook wel leuk, toch maar eens naar de A.

ik had bij hema een zaklamp gezien met sjablonen die je ervoor kon doen maar van dino's, dus vond ik een beetje jongensachtig. en bijvoorbeeld knutselspullen vind ik wel weer leuk voor meisjes maar niet voor jongens.. ik ben waarschijnlijk niet genderneutraal genoeg :-oo

wij hebben met de schoonfamilie al 'pakjesavond' gehad, met mijn familie doen we het ook nog maar pas het weekend na 5 dec. gelukkig een beetje verspreid dus
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2017 11:51

vpk schreef:kan iemand mij aan inspiratie helpen?
ik moet een aantal cadeautjes kopen voor 2-2,50 euro die geschikt zijn voor zowel jongens als meisjes, leeftijd groep 5 tm 8 van de basisschool. voor jongens of meisjes apart kan ik wel wat bedenken maar wat voor beiden leuk is?? ik kan het even niet bedenken.. :-k


Je hebt van die kleine puzzeltjes waarbij je ringen uit elkaar moet halen of zo. Die zijn geloof ik niet zo heel duur en genderneutraal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2017 11:54

vpk schreef:ik had bij hema een zaklamp gezien met sjablonen die je ervoor kon doen maar van dino's, dus vond ik een beetje jongensachtig.


Waarom worden dino's altijd gezien als jongensachtig? Er zijn ook vrouwtjesdino's hoor, wie denk je dat de eieren legde? :-)

Maar we hebben het hier ook gehad hoor. Ik koop een leuk dinobeeldje voor Ariadne en de verkoopster zegt: O, het is dus een jongetje? Ik: nee nee, het beeldje is van een vrouwtjesdino!

en bijvoorbeeld knutselspullen vind ik wel weer leuk voor meisjes maar niet voor jongens.. ik ben waarschijnlijk niet genderneutraal genoeg :-oo


Gewoon een kwestie van traditionele ideeën een keertje uitdagen en een meisje een autootje en een jongetje een popje geven. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 24 nov 2017 16:39

Mortlach schreef:Waarom worden dino's altijd gezien als jongensachtig? Er zijn ook vrouwtjesdino's hoor, wie denk je dat de eieren legde? :-)

Maar we hebben het hier ook gehad hoor. Ik koop een leuk dinobeeldje voor Ariadne en de verkoopster zegt: O, het is dus een jongetje? Ik: nee nee, het beeldje is van een vrouwtjesdino!

Gewoon een kwestie van traditionele ideeën een keertje uitdagen en een meisje een autootje en een jongetje een popje geven. :-)

Ik ging met mijn zoon - toen 8 of zo - naar een hobbywinkel en hij koos een bol wol uit.
Is die wol voor je zusje? vroeg de verkoopster. Nee, voor mij, antwoordde hij.
Huh? Jazeker, zei ik, hij wil graag breien leren.
En hij kon het al vrij snel. Hij kreeg in groep 7 een juf voor handenarbeid die de meiden wilden laten handwerken en de jongens laten kleien.
Zat mijn zoon het breien te leren aan zijn buurvrouw. :lol:
@vpk, ik zag allerlei zgn, geduldspelletjes liggen bij de speelgoedwinkel.
Net zoals MissF zegt, bij de A.ction MOET je wel iets vinden, want daar hebben ze echt alles.
Een kerstversierinkje of zoiets?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2017 17:47

Ja, en die scheiding begint al op dag 1. Wij hebben een aantal 'neutrale' pakjes voor Ariadne, gewoon leuk groen of geel of zo en dan moet je mensen eens zien, zo in de war dat ze zijn. Is het nou een jongetje of een meisje? Joh, wat maakt het uit?!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 nov 2017 17:57

Mortlach schreef:. Is het nou een jongetje of een meisje? Joh, wat maakt het uit?!

Dat is toch bijzonder.
Onze oudste was echt een meisjesbaby met lang haar in een staartje. In roze jurk werd alsnog gevraagd naar het geslacht :-oo

Hier spelen ze met auto's, poppen, treinen etc maar wel heel verschillend in hun spel dat vind ik dan weer grappig
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 24 nov 2017 19:04

toch denk ik dat het verschil in nl minder heftig is als in engeland/ierland
zag toevallig volgend YouTube filmpje tijdje geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=joC9_8_EzDE

moest toen nog erg aan die discussie met mortlach denken..........het is denk ik erger daar dan hier
want die voorbeelden herken ik gelukkig niet

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 24 nov 2017 22:11

Even iets anders dan alle Sinterklaas-perikelen...

Zijn er hier meer ouders van kinderen die in groep 1 van de basisschool elk weekend ziek zijn?
Onze dochter is vrijwel elk weekend ziek: Koorts, verkouden, verhoging, hangerig, futloos, niks willen...
Vanmiddag gesprek gehad met de juf, zij ziet niet dat ze op dr teentjes moet lopen op school, dus dat idee heb ik ook iets laten varen. Maar waar zou het dan vandaan kunnen komen? Heeft iemand nog ideeën/theorieën? Ik hoor graag ervaringen... Alvast bedankt!
Szent az Úr

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 24 nov 2017 23:22

De dochter van mijn vriendin was ook ontzettend vaak ziek. Uiteindelijk na veel aandringen is ze doorgestuurd naar kinderarts. Ze blijkt het koortssyndroom te hebben.
Jij hangt het aan de weekenden......maar t zou kunnen dat er wel regelmaat in zit maar niets met de weekenden te maken heeft.........
T kan natuurlijk ook zijn dat school zeer vermoeiend is voor haar en ze daardoor een lage weerstand heeft. Maar dan is wekelijks ziek wel heel veel.
Bij mn vriendin heeft het 2 jaar geduurd voor de huisarts jaar kind doorstuurde, toen deed de huisarts het nóg met tegenzin. Maar de kinderarts was not amused dat ze zo laat werd doorgestuurd. Sinds ze erachter zijn wat het is krijgt ze zodra ze koorts heeft prednison wat direct helpt. Nu worden de tussenpozen dat ze geen koorts heeft steeds langer.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 25 nov 2017 05:23

R had dat ook, sinds ze naar kleuterschool ging. Niet per se in de weekenden, maar ze deed wel mee met elke verkoudheid, griep of wat er dan ook op school heerste en was dus veel vaker ziek dan voor die tijd.
Zorgen voor voldoende slaap, extra vitamines slikken en meer weerstand opbouwen, dat hielp hier. Maar goed, zij had al een achterstand wat dat betreft toen ze bij mij kwam, ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is.

Misschien helpt het als je haar af en toe een dagje thuis houdt? Gewoon het idee dat ze lekker kan slapen, spelen of wat dan ook?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 10:03

jaccootje85 schreef:Even iets anders dan alle Sinterklaas-perikelen...

Zijn er hier meer ouders van kinderen die in groep 1 van de basisschool elk weekend ziek zijn?
Onze dochter is vrijwel elk weekend ziek: Koorts, verkouden, verhoging, hangerig, futloos, niks willen...
Vanmiddag gesprek gehad met de juf, zij ziet niet dat ze op dr teentjes moet lopen op school, dus dat idee heb ik ook iets laten varen. Maar waar zou het dan vandaan kunnen komen? Heeft iemand nog ideeën/theorieën? Ik hoor graag ervaringen... Alvast bedankt!

Ik had een kind dat uiteindelijk na zo'n eerste winter het ziekenhuis in moest, omdat hij de griepaanval van eind januari niet meer kon doorstaan na al dat gekwakkel, gehoest en gesnotter.
Is jouw dochter een gevoelig meiske, dat alles oppikt uit haar omgeving?
En zie je dat ze in de vakanties opbloeit?
Ik weet niet of jouw school zo'n continu-rooster hanteert, maar ik vind dat behoorlijk pittig voor de allerkleinsten.
Mijn kinderen kwamen tussen de middag thuis en konden even lekker rustig op de bank hangen, niks zeggen, boekje lezen of een nijntje dvd kijken.
Overleg met de juf of ze bijv. op vrijdagmiddag en evt. nog een middag thuis mag blijven voorlopig tot de kerstvakantie.
Ik volg de berichtgeving over de leerplicht, er zijn nu al scholen waar kinderen op 3 jarige leeftijd naar toe gaan.
Ik vind dat heel erg vroeg.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast