Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 dec 2016 13:39

Bedacht opeens.. ik kan het hier wel eens vragen.. zijn er kinderen die een instrument bespelen? Hoe ben je tot die keuze gekomen? We zijn metname met de jongste opzoek... sport wil hij niet... hij wil niks met verliezen en winnen maar hij wil wel wat..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 25 dec 2016 22:54

Hoe oud? Muziekschool of prive? Meestal begin je volgens mij met blokfluit, kan je ondertussen je orienteren voor daarna en leer je noten lezen, ritme.... en als je door wil naar een blaadinstrument heb je al wat extra basics. En kids kunnen vaak dan al wel wat ervaring opdoen met amdere instrumenten, wat uitproberen en kijken wat anderen spelen en zo bedenken of het ze leuk lijkt. Orienteren doe je daar dan wel. Tenzij ze van tevoren al weten wat ze willen, overal op trommelen (gelijk op drumles gaan) of al weten dat ze heel graag iets anders willlen spelen bijvoorbeeld piano, gitaar, viool of wat dan ook.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 25 dec 2016 23:14

@PPM
Heeft je zoontje zelf enig idee wat hij wél wil?
Wil hij überhaupt een muziekinstrument leren bespelen?
Vindt hij zingen leuk? (kinderkoor wellicht?)
Er zijn natuurlijk ook bewegingsactiviteiten zonder direct het competitie element.
Dansen, toneelspel, misschien kindernatuurclub, paardrijden, kindergym etc.

Qua muziek... bij ons in de buurt zijn van die kennismakingscursussen voor kids.
Dan krijgen ze in een x-aantal keer met diverse muziekinstrumenten te maken.
Kunnen ze zelf een beetje uitproberen wat ze leuk vinden. Daar hoeft je kind echt geen noten voor te kunnen lezen.
Gewoon fun met muziek.

De kinderen die ik ken, die muziek spelen, zijn iig niet met blokfluit begonnen :wink: .

Wij zijn voor onze peuter ook aan het rondkijken...maar overweeg voor haar ook een kennismakingscursus, hoewel ik denk dat ze wel uit de voeten kan met een lekker drumstel, gaan we dat maar niet aanmoedigen :lol: , een blaasinstrument (als in trombone oid) zie ik haar wel doen. Zelf wil ze momenteel vooral heel graag harp leren spelen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 25 dec 2016 23:54

Drummen kan tegenwoordig juist heel goed digitaal en dus met koptelefoon
Dat is nog niet bij welk blaasinstrument dan ook

@ppm wellicht is er in de buurt een orkest of harmonie , dat is ook een tip ( daar geven ze ook les en kan je vaak een instrument eerst lenen of huren )
En is minder individueel

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 25 dec 2016 23:55

Of als hij niet op sport wil maar wel wat is een toneelvereniging ook heel leuk ( als hij er een type voor is natuurlijk )

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 dec 2016 16:57

We hebben plaatselijk maat weinig.. scouting zou geweldig zijn.. maar daar zijn basiseisen als... eerst a en b diploma omdat het de waterscouting is.

Verder niks kwa toneel en dans.. blokfluit komt er niet in.. verschrikkelijk ding..

Hij weet niet wat hij wil. Had zelf hem graag op judo gehad. Hij is erg klein en mager en heeft niet altijd door wat de gevolgen zijn tav andere kindere. Kleine duw en hij ligt plat..... t schijnt voor alles goed te zijn.. maar helaas dst wil hij ook niet.

Denk dst ik eens bij de harmonie of fanfare ga inforeren.. zit ook stukje teamverband in.. wat ik erges best belangrijk vind.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 26 dec 2016 21:39

voordeel van blokfluitles vind ik dat ze goede basis leren met noten lezen. Of het komt door de super gestructureerde blokfluitjuf hier ter plaatse dat daardoor de overgang naar een koperblaas instrument vlekkeloos verliep

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 27 dec 2016 10:51

@ppm
Onze oudste zit nu op karate. Voor energieke jongens de manier zelfbeheersing te leren. Ze mogen elkaar nl niet raken, en moeten zich blijven focussen tijdens de training.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2016 11:10

Waterscouting is wel heel erg leuk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 28 dec 2016 11:54

@muziekinstrumenten
Onze oudste wilde al vanaf dat hij kon praten viool leren spelen. Vanaf zijn vijfde is hij dat gaan doen. Eerst bij iemand thuis, daarna bij een muziekjuf. Helaas is hier geen muziekschool en is privéles erg duur. We zijn daarmee gestopt toen hij niet meer te motiveren was. Na de pubertijd pakt hij het hopelijk weer op.
Onze jongste speelt erg leuk orgel, krijgt les van mijn man.
Belangrijk om iets te kiezen wat ze zelf leuk vinden.

Qua sport hebben we hier ook vanalles (gehad). Turnen, judo, volleybal, (jeugd) fittnes, bootcamp, scouting.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 29 dec 2016 14:30

Onze oudste wil sinds een paar weken graag op dwarsfluitles. Heb gezegd dat we daarover na gaan denken als ze haar zwemdiploma's heeft. Heb geen flauw benul van wat zoiets kost, maar ik zou het best willen stimuleren dat ze een instrument leert bespelen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 04 jan 2017 20:04

Kom hier eens binnenwandelen....... zie dat er nog een aantal dames van "vroegah" zijn maar verder vind ik RW forum wel beetje doodgebloed lijken?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 04 jan 2017 20:34

Ha, leuk je weer eens te zien! :)
Hoe gaat het met jullie?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 04 jan 2017 20:46

Ja het gaat wel goed, wel zitten we nu in zo'n totaal andere fase als toen ik hier nog 'woonde'

kinderen zijn nu 10 jaar en ouder. 2 van hen werken al. School was niet zo hun ding zeg maar. De een heeft wel een vmbo diploma gehaald, de ander niet. Die is gaan werken en gaat nu 1 dag per week naar school. De andere 2 nog op de basisschool.
Jongste blijft nog altijd erg klein voor haar leeftijd, dat was ze altijd al. Wordt nu voor haar wel vervelend, ze wordt vaak jonger geschat maar we willen niet aan de groeihormonen beginnen. (ze heeft kledingmaat 134/140) We hebben nu nog hoop op de puberteitsspurt. Dat werkte voor de oudste 2 ook. Ze waren altijd de kleinsten van de klas maar nu zijn ze me een eind boven het hoofd gegroeid.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 05 jan 2017 07:03

Leuk je weer te 'zien', Annet! Welkom terug!

Hier niet echt interesse in muziek enzo, maar dat heb ik zelf ook niet echt, dus het wordt ook niet zo gestimuleerd ;-)
Ze zegt al wel een hele poos dat ze op sport wil, er is een gymnastiekklasje in de stad, dus dat is misschien wel leuk. Ik heb beloofd dat we een keer gaan kijken als ze 5 is, ze kan niet wachten.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten