Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2016 09:49

Pittig en erg herkenbaar. Onze jongste heeft hetzelfde alleen dan zonder al dat ziek zijn.

Het gaat over, ooit, is de ervaring met de andere 3 die ook echt niet altijd goed sliepen. Nog steeds hebben we slechte slapers maar gelukkig huilen de anderen niet een kun je daar gewoon mee praten. :wink:

Optie is om te laten logeren om zelf bij te tanken. Sterkte.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 23 nov 2016 10:06

mormeltje schreef:Ik ben een spaarzame refowebber maar ik wil mezelf hier melden met een probleempje. Hopelijk hebben jullie ideeën en advies voor me.
Mijn man en ik zijn sinds anderhalf jaar ouders van een heerlijk mannetje. Makkelijk heeft hij het niet gehad in zijn korte leventje, hij heeft toen hij 3 maanden was ontzettend eczeem gekregen over zijn hele lijfje. Hij huilde veel en bedaarde pas als wij hem in zijn blootje lieten liggen. Later begon hij te krabben. Inmiddels is de eczeem met hydrocortison onder controle. Vervolgens kreeg hij een 3e graads brandwond aan zijn hoofdje bij de oppas, was hij de hele winter ziek (2 weken op 2 weken af) en kreeg hij afgelopen april ernstige pseudokroep waarvoor hij 4 dagen in het UMC heeft gelegen. Sinds het einde van de zomervakantie is hij 8 weken aaneen fit geweest en ging hij e i n d e l i j k doorslapen, 5 van de 7 dagen ongeveer. Nu is de kno ellende weer begonnen. Fors vergrote keelamandelen (heeft de longarts geconstateerd) en last van zijn oren. Elke nacht is het weer huilen geblazen. Als we een fles melk geven, gaat hij vaak wel weer verder slapen. Toen ik nog bv gaf (17 maanden lang) kon ik makkelijker in slaap komen, nu is dat lastiger. Als we geen fles geven, krijst hij ruim een uur. Waar hij ook is. In bed / bij ons, maakt niet uit. Speen wil hij dan ook niet.
Ik vraag me af: is dit normaal of is dit te wijten aan kno klachten. We krijgen op deze manier ook geen goed ritme ''s nachts, hij went aan niet doorslapen en aan flessen maar het alternatief is een kind wat huizenhoog krijst. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken, ik word er redelijk wanhopig van. Ik werk 3,5 dag per week en heb een baan waarbij ik het me niet kan permitteren om rustig op gang te komen 's ochtends...


Wij hebben het met J ook gehad. Altijd benauwd, oorontsteking en keelontsteking. Brulde ook veel en met de baan is dat niet handig.
Ik zou sowieso stoppen met de nachtvoedingen. Ik ben daar best spartaans in. Vanaf het ogenblik dat ze overdagvoldoende binnen (kunnen) krijgen, geef ik 's nachts niets meer. Om 6.00 uur ben je aan de beurt. Voor de groei heeft hij het niet nodig. Het is even doorbijten, want hij gaat zeker een paar nachten brullen, omdat hij aan voedingen gewend is.
En ik zou verwijzing vragen voor kno arts. Onze zoon is enorm opgeknapt van buisjes en knippen oor- en keelamandelen.

Eerlijk gezegd wil ik 's nacht gewoon niet gestoord worden, tenzij ze ziek zijn of eng dromen. En dat weten ze :mrgreen:

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 23 nov 2016 10:36

Dank voor jullie reacties, fijn!

We lopen al in het zkh voor controle, ik mocht bij aanhoudende klachten (rochelen, hoesten) de longarts weer bellen. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik weer.

Nachtvoedingen heb ik inderdaad Spartaans proberen te stoppen, maar bij ons werkt dat niet. Hij krijst echt elke nacht ruim een uur, wij wonen in een flat en kregen er zelfs klachten door van mensen naast en boven ons.
Soms wil hij even op mijn buik liggen met een speen, maar meestal gaat hij na 10 minuten weer heel erg huilen.
Hij heeft wekelijks koorts. Niet heel hoog maar rond de 38.5. Hij is dan hangerig en speelt niet.

Tussen de zomervakantie en herfst is het een week of 8 goed gegaan. Mega vrolijk kind, goed eten en goed slapen 's nachts. Maar daarna weer snotteren en ziek geweest en sindsdien is het weer vaak mis.

We genieten wel ontzettend van ons mannetje maar we worden wel wanhopig van het slechte slapen en vele ziek zijn.
What goes around, comes around

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 23 nov 2016 11:01

Eerlijk gezegd vind ik met afbouwen van nachtvoedingen een uur brullen wel meevallen. :oops: Rond anderhalf zijn ze nl al behoorlijk manipulatief.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 23 nov 2016 11:50

Wat vervelend Mormeltje!
Ik hoor wel altijd hele goede verhalen over knippen van amandelen, dat het dan meestal zo veel beter gaat. Dus misschien toch maar een verwijzing vragen voor de KNO arts en vragen of ze dat niet willen doen.

Met nachtelijk gedoe hebben we ook ervaring, al is nog steeds onbekend waardoor het komt, niet medisch, denken we. Hij slaapt nu wel 6 van de 7 keer door, en dat is heerlijk, en die 7e keer neem ik hem direct tussen ons in als hij gaat huilen. Hij slaapt bij zijn zus op de kamer, en die wordt wakker als we hem laten huilen. En ik merk dat ik met de derde ook echt anders omga dan met de andere 2. Die mochten best even huilen (al deden ze dat absoluut nooit een uur), de jongste ga ik echt geen uur laten huilen (ik vermoed dat hij dat prima kan ;) ). Tussenin is ook niet geweldig, hij slaapt nogal onrustig, maar beter dan weetikhethoelang huilen, waardoor ik toch niet slaap. En dan zijn broer en zus ook wakker.

Van tevoren heb ik gezegd nooit met kinderen tussenin te gaan slapen, tot ze wel wakker worden 's nachts, mijn nachtrust is me heilig, ik blijf liever liggen. Dus vannacht kwam dochter bij ons, dat ze eng gedroomd had ofzo, dan gaat ze tussenin, ze durft niet alleen de trap weer op naar haar kamer, en ik heb geen zin om eruit te gaan ;) We hebben daarna allemaal heerlijk doorgeslapen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 23 nov 2016 12:57

AJL: ik denk dat mijn zoon niet huilt om me te manipuleren. Hij huilt denk ik omdat hij me nodig heeft. Hem laten huilen heeft geen zin, heb ik al vaak geprobeerd maar het huilen blijft aanhouden. 's Nachts gaan mijn man en ik na een kwartier huilen naar hem toe (begint vaak met gemopper en gejengel) en zijn we wel bij hem. Ook als we dat niet doen maakt het geen verschil. Soms word ik er chagrijnig van en dan trek ik uit zelfbescherming alle deuren dicht en doe ik een kussen over mijn hoofd. Maar dan val ik niet in slaap.
's Ochtends is zoonlief erg moe en slaapt hij veel langer door dan normaal.
Bij ons laten slapen maakt ook geen verschil, anders zouden we hem gewoon tussenin nemen.
Overdag heeft hij ook vaak dat hij om alles huilt. Als hij iets niet mag of als er iets niet lukt zet hij het op een brullen en houdt dan lang aan. Ik probeer hem zoveel mogelijk zelf dingen op te laten lossen als iets niet lukt. Soms als hij dreigt te vallen steun ik hem even maar laat ik hem wel zelf ergens af klimmen bijvoorbeeld. Als hij iets niet mag heeft hij pech, nee is nee.
Aan een tweede kind dènken we voorlopig niet... Vind het best heftig en intensief. Puur omdat het een opvolging is geweest tot nu toe van ziekte. Als baby was hij geen huilbaby maar het zat er tegenaan. Achteraf gezien logisch met dat eczeem en die brandwond en de hele winter ziek zijn...
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2016 18:22

Hier snachts ook melk of pap.. tis ook kieze uit 2 kwaden.. daarbij komt sat hij achter is in groei dus het nodig is.

Is er geen allergie tav voeding? Melk oid? Alles wat je noemt.. komt mij heel herkenbaar.voor!! Zodra T melk heeft gehad heeft hij ruwe huid en is vrijwel dan altijs verkoude . Gevoelig voor kroep.. daarvoor noodmedicatie in huis. (Prednison shot)

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 24 nov 2016 08:30

Mijn zoon is nog nooit getest op allergieën. Hij is ook niet aan de grote kant. Lengte is gemiddeld, gewicht zit onder het gemiddelde.
Fijn he die kroep noodmedicatie, geeft mij een gerust gevoel. De eerste kroepaanval was gelijk zo heftig dat hij opgenomen moest worden, was best traumatisch voor ons want we dachten dat hij stikte - ook op de SEH nog.
Wij hebben dexamethason. Werkt als een tierelier! Paprikameisje, wordt jouw zoon daar ook zo hyper van?
What goes around, comes around

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 24 nov 2016 08:40

Het feit dat hij iedere week koorts heeft is zeker een reden om weer terug te gaan naar het ziekenhuis. Dat is echt veel voor zo'n kind. Mijn vriendin liopt met haar dochtertje ook in t ziekenhyis en zij krijgt op haar kop als ze niet eerder aan de bel trekt als ze weer vaker koorts heeft. En zij had het gemiddeld iedere 3 weken. Dan heb jij zeker reden om te bellen.
W.b. 's nachts zou ik eerst het medische uit willen sluiten. Dus eerst teeug naar het ziekenhuis, vertellen over koorts en nachtelijk huilen. Voor t zelfde geld ligt het niet aan t flesje melk maar is juist het slikken fijn, dan zou je water kunnen geven of speentje met honing, verzacht ook de keel. Pas als je weet dat dit over is of dat het huilen niets te maken heeft met kno klachten dan zou ik andere manieren proberen.
En het idee wat geopperd is hierboven over ligeren lijkt me een prima idee. Meldt in de familie en vriendenkring dat je helemaal op bent, leg uit wat er aan de hand is en vraag of er iemand bereid is om hem af en toe een nachtje te halen. Dan heb je wat meer energie zodat het wel leuk blijft. Wat heb je eraan als jullie eraan onderdoor gaan? Of plan is samen een weekend weg. Is goed voor jullie want nu draait alles om je kind, maar je bent ook partner van.....! Je krijgt er weer zoveel energie van!
Sterkte! En echt het ziekenhuis bellen! Ik ben zelf doktersassistente en als ik dit verhaal zou horen zou ik direct een afspraak maken voor je op korte termijn! Koorts in een signaal!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 24 nov 2016 09:49

mormeltje schreef:Fijn he die kroep noodmedicatie, geeft mij een gerust gevoel. De eerste kroepaanval was gelijk zo heftig dat hij opgenomen moest worden, was best traumatisch voor ons want we dachten dat hij stikte - ook op de SEH nog.
Wij hebben dexamethason. Werkt als een tierelier! Paprikameisje, wordt jouw zoon daar ook zo hyper van?

Dexamethason is Prednison. Een prima werkend middel, maar kent ook veel nadelen! Mag niet te vaak en zeker niet langdurig gegeven worden.
Veel kinderartsen kiezen ervoor om te laten sprayen met hoge dosering Pulmicort (Budesonide) Dit gaat met een luchtvernevelaar (Pari Boy) die je van de zorgverzekeraar kunt lenen.
Soms hoeft dat dan maar 2-3 dagen. Pulmicort is eveneens een corticosteroïd en omdat het geinhaleerd wordt komt er maar heel weinig in het lichaam, maar op de plaats waar het nodig is, nl. de luchtwegen.
Pseudokroep is vaak een symptoom van een onderliggende aandoening en staat vrijwel nooit op zichzelf.
Zoals lekkerbek terecht zegt: koorts is een signaal, zeker als het langdurig of terugkerend is.
Sterkte!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 nov 2016 11:44

Ik heb alleen maar een prednisonshot in huis zodat ik hem dag kan geven en naar de hap kan rijden. Hij reageert er goed op. Tot nu toe alleen maar voig winter zo heftig gehad.. tot nu toe prima te doen met stomen of koude kucht buiten.

Onze zoon is trouwr s okk een keer 2 nachten opgenomen geweest omdat hier xe pijp helemaal leeg was. Ik duik nu overdag in bed. Vannacht hier onrustive nacht gehad vanwege de oren van T... zo blijf je bezig.

Allergie is altijd goed om eens te bekijken. Hier geen super aanwijsbare symthomen maar bij beide kids toch met de dubbele blindtest positief getest.
Koort is nooit goed. Terug naar de huisaets of verwijzen naar de kinderarts

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 24 nov 2016 12:58

In het UMC heeft de longarts icm kno arts (kinderartsen) dexamethason voorgeschreven. We moeten eerst met de dienstdoende KA bellen (we hebben een aantekening dat we daarnaar kunnen vragen) en dan in overleg geven. Tot nu toe heeft hij het 2x gehad in zijn leventje. Andere medicatie vragen zou ik niet gauw doen, ik vertrouw op de kundigheid van die artsen.
Toen onze zoon opgenomen werd had hij een saturatie van 69% en werd hij verneveld met adrenaline en zuurstof. Ook kreeg hij meteen dexamethason toegediend. Pas na een half uur zakte de benauwdheid af, waren nare momenten.
Als hij nog zo'n ernstige aanval krijgt, gaan ze een kijkoperatie doen in Rotterdam om in zijn luchtpijp te kijken.

Onze huisarts heeft ons vorige winter ontzettend vaak gezien. Bij langer dan 3 dagen koorts stonden we op de stoep, was bijna elke keer een oorontsteking. Maar de dokter zei dat het nodig was voor de opbouw van weerstand. Toen was hij nog een baby. Ik was het daar totaal niet mee eens, hing de vlag uit toen we onder controle kwamen in het UMC.

Bij een ander logeren is hier lastig. Wij hebben onze families ver weg wonen, we kunnen niet even op en neer. Wij wisselen het weekend af en zorgen dat we allebei een keer kunnen uitslapen. Dat scheelt voor mij al erg gelukkig.

Mijn gevoel zegt dat het de amandelen zijn die mijn zoontje al een jaar lang plagen. Maar ze halen die er niet zomaar uit tegenwoordig...
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 24 nov 2016 14:13

Los van het medische verhaal, want daar heb ik geen verstand van en (gelukkig) geen ervaring mee (heel veel sterkte!), onze zoon heeft 15 mnd BV gekregen, de laatste periode eigenlijk al niet meer 's nachts, vervolgens heeft hij wel een periode gehad dat hij 's nachts wakker werd en dan kreeg hij van ons geen fles (nooit gehad btw) of pap maar een paar slokken water. Het leek wel of hij een droge keel had namelijk, zonder hem dus iets voedzaams te geven kreeg hij wel wat hij blijkbaar nodig had zo, want daarna ging hij wel weer slapen.
Wat ons trouwens ook goed beviel is om een bedhek op je eigen bed te plaatsen en 'm dan aan de buitenkant te laten slapen ipv tussenin als hij bij ons sliep.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2016 12:16

Hier zijn de buisjes een uitkomst, als ze eruit zijn krijgen we vrijwel direct weer nieuwe.

Die weerstand is echt grote onzin.. zou denken dat het een ouwe dokter is, de huisarts gaf juist aan dat telkens een ontsteking juist zorgt da de volgende al weer op de loer ligt. ergens in het lijfje is altijd wel een bacterie en is de ene niet klaar is de volgende bacterie al weer aan de gang.

Wij mogen die prednisonshot geven en dan bellen met de hap en controle, omdat we ook zeker nog 20 min moeten rijden voor we er uberhaud zijn, en als mn man in de nachtdienst of avonddeinst zit komt er nog meer tijd bij omdat er dan ook nog oppas moet zijn voor de rest.

Hier sinds de buisjes gaat het stukken beter, de kroepaanvallen zijn minder, in elk geval niet meer zo heftig. Maar nu heeft hij al weer 3 dagen een bloedoor (komt echt bloed uit, komt achter het trommelvlies weg, zit ws een fikse ontsteking) moet binnen een week weg zijn met zware druppels anders weer KNO die een kweek gaat doen en dan gericht behandelen.

Heeft die van jullie al buisjes oid dan? T zijn hier echt alleen de oren die zorgen voor problemen en dan bij T ook nog de luchtwegen, maar zodra die oren goed onder controle zijn gaat het met de rest ook wel goed. Neus en keelamandelen is niks mee aan de hand. Overigens heeft hij ook heel vaak ontstoken oogjes, maar dat schijnt weer met de oren in verband te zitten, altijd als hij een oorontsteking heft, heeeft hij ook ontstoken oogjes.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 26 nov 2016 21:29

Wat heftig Mormeltje, sterkte!
Hier ook een jochie dat enorm is opgeknapt door buisjes en amandelen knippen. Ik heb moeten leuren ook bij de huisarts om een verwijzing, maar toen hij die na de weetikhoeveelste keer oorontsteking kreeg en ik bij de KNO arts kwam zei die beste man dat 'huisartsen kleine kinderen met al die oorontstekingen veel te lang laten lopen. Buisjes helpen bijna altijd en het is zo'n kleine ingreep'. Dus ik hoop voor je dat de KNO arts bij jou daar ook zo over denkt.

Hier ook ziekenboeg. J heeft longontsteking, wat een zielig ziek mannetje. Veranderde van 't een op 't andere moment in een dood vogeltje met enorm hoge koorts, draaien met z'n ogen en super benauwd. Sinds donderdag AB en nu gaat 't gelukkig al weer een heel stuk beter. F had vorige week waterpokken, dus hopelijk pakt hij die nu niet niet mee... 8-[


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten