Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 aug 2016 12:50

Ja, wij zijn met de vouwwagen geweest. Echt een enorm leuke camping en heel veilig voor kinderen tot 12 jaar. Op elk veldje een mini speeltuin en elke dag een ( chr) kinderclub. Daarnaast enorm veel te doen op het eiland zelf. Wij hebben 2 tandems gehuurd waar wij met z'n 3-en opzaten, erg leuk! Heerlijk weer gehad, soms wel fris, maar elke dag zonnig en droog. Ik vermoed dat wij hier volgend jaar weer heen gaan.
's Morgens om 8.30 uur de boot, 11.00 uur op de camping en om 13.00 uur staat de vouwwagen. Ideaal!

Hier ook weer naar school. Gisteren idem als bij Missf. Ze waren onuitstaanbaar! Vanmorgen was iedereen om 6.10 uur aangekleed en om 6.30 uur zaten wij aan het ontbijt.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 aug 2016 15:35

Zo.. dat is vroeg!! Zijn ze zelf wakker of dan wakker maken?

Bevallr allema de eerste schooldag?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 aug 2016 19:58

Eerste schooldag beviel prima! Weer fijn het ritme, iedereen sliep vanavond rond 19.00 uur. Ideaal!

@ ppm ze waren uit zichzelf zo vroeg. Nu staan wij door de weeks ook zelf ook rond 5.45 uur op hoor. Kinderen maken wij normaliter rond 6.15 uur wakker. Rond 7.30 uur fietst manlief met ze weg. Eerst O wegbrengen, opvang is toch ongeveer 20/25 minuten fietsen. En daarna naar school. Fietsen duurt wat langer, omdat ook J al zelf fietst.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 22 aug 2016 21:32

Lekker hoor, de kinderen weer naar school! Hier beginnen de scholen over 3 weken pas weer.
R begint er nu wel af en toe over, dat ze de juf mist en dat ze d'r klasgenootjes wil zien. Maar het zal nog een hele verandering voor haar zijn, van het vertrouwde dorps-kleuterschooltje met 10 kinderen naar de kleuterschool in de stad, met 25 kinderen in iedere groep. We zullen zien ;-)
Voorlopig nog maar even genieten van lekker vrij zijn! Zij dan, ik heb ondertussen wel weer de behoefte om af en toe m'n handen vrij te hebben... ;-)

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 23 aug 2016 08:59

Hier zijn de scholen ook weer begonnen. Gisteren de basisschool en vandaag v.o.
En meteen de eerste migraine-aanval...geen eerste schooldag dus vandaag voor onze puber. Balen voor hem!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 24 aug 2016 14:09

Ah wat naar cornelia. . Hopelijk vandaag weer beter?

Spannend Evelien, hoe heeft S het gehad de eerste dagen?
Hoe is het met jezelf?

Succes lieffie en ppm!

Leuk Ajl, waren jullie op de mast?

T is echt nog even zomer, heerlijk! Meiden hier ook weer naar school, vinden het weer leuk.
Er lijkt hier na 7 jaar een eind te komen aan het luiertijdperk :yahoooo: . Soms nog een klein ongelukje maar dan vooral als ik even niet in de buurt ben en hij dus niet op tijd bij de wc kan komen. Ik hadden hem 's nachts ook zonder geprobeerd, 2 keer het bed nat.. 3e nacht maar weer een pamper aan en toen was hij droog 8-[
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 26 aug 2016 13:12

@vpk camping mast inderdaad. Erg leuk! Ken jij de camping?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 26 aug 2016 14:39

Luiervrij tijdperk, klinkt geweldig ;)
Onze oudste is bijna 3, maar heeft nog nooit 1 plasje op een potje of WC gedaan. 'Ik hoef dat niet te doen' zegt ze. Mijn strategie is om geduldig te wachten tot ze wel zover is, maar ik begin een beetje ongeduldig te worden. Wat denken jullie ervan?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 26 aug 2016 16:34

Acire schreef:Luiervrij tijdperk, klinkt geweldig ;)
Onze oudste is bijna 3, maar heeft nog nooit 1 plasje op een potje of WC gedaan. 'Ik hoef dat niet te doen' zegt ze. Mijn strategie is om geduldig te wachten tot ze wel zover is, maar ik begin een beetje ongeduldig te worden. Wat denken jullie ervan?


Hier bijna t zelfde verhaal... Thuis vertikt ze t tegenwoordig ook maar op t potje te gaan zitten. Maar bij de juf (kinderopvang) zit ze op zo'n kinderwc te plassen... 'Hoef nie bij mama, alleen bij juf'
Ik maak me er verder niet te druk over...tis jammer, maar blijkbaar is ze nog niet toe aan de grote wc. ZE heeft wel op t potje gezeten maar na een paar weken vond ze t wel goed. Nu even afwachten hoe t op t dagverblijf gaat, want ze wil wel steeds met ons mee naar de wc...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 26 aug 2016 16:59

Ik heb 2 verschillende ervaringen. De oudste was 2,5 toen zijn zusje kwam, ik was die dubbele luiers snel zat, dus gewoon besloten dat hij zindelijk 'moest' worden. En zo makkelijk als Jurian overal in was (en is), zo makkelijk ging ook dat. Paar dagen in onderbroek gelopen met ongelukjes, en daarna zindelijk overdag.
Bij Frederiek heb ik dat ook geprobeerd, tot ik zo knetter werd van de natte onderbroeken, dus mooi weer luier aan gedaan. Die vond het ook echt nog niet nodig.
Een dag voor ze 3 werd kwam ze: ik wil nu een onderbroek aan, geen luier meer. En sindsdien is ze zindelijk. Al had zij af en toe wel een ongelukje, zelfs net voor de vakantie op school nog, ze was toen al 5. Dan houdt ze het te lang op, en de kettingen waren beiden weg, dus ze mocht niet toen ze écht nodig moest, toen ging het mis. Zij plast heel af en toe ook nog in bed, geen idee waar dat door komt. Maar schijnt te mogen met 5 jaar :)

Vandaag hebben ze waterfestijn gehad met de bovenbouw op school. De onderbouw is 12 uur al uit, daarna mocht de bovenbouw in zwembroeken en badpakken naar buiten. Erg goed plan, de meeste bovenbouwklassen zitten op de 1e verdieping, het was daar zó warm begreep ik van de directrice, ze was maar meteen aan de slag gegaan om airco te gaan regelen. Jurian vond het wel meevallen 'we doen gewoon wat rustiger aan, maar nog net zo veel als elke dag' Heel logisch ja ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 26 aug 2016 17:54

de oudste twee hier die waren rond 2.5 zo geïnteresseerd in op de wc plassen dat ze er ook aan toe leken en dat klopte, die waren zo droog.

maar hier gaf de rondste ook rond haar derde verjaardag nog geen sjoege dat ik wat actiever aan potjestraining heb gedaan. Het kwam echt uit mij!
Toen bleek ze het wel te kunnen, ik heb zeker 4 volle weken wel toiletrondes moeten doen ( dan ging het goed, en zodra ik dat oversloeg of vergat plaste en poepte ze gewoon in haar broek ) totdat ze ineens uit zichzelf naar de wc rende als ze moest.
Niet veel later besloot kwam ze erachter dat ze best op de wc kon klimmen en kon het potje de deur uit.

De nachten zijn nog steeds erg wisselend, soms een tijd droog dan weer een tijd niet, maar daar maak ik me niet druk om.
Mijn middelste werd met 6 pas 's nachts zindelijk, bij een vakantie in februari ging het meteen weer mis ( op vakantie, gewoon doordat het een spannend anders bed was ) , bij een nachtje logeren in mei ook , maar de afgelopen zomervakantie zijn we op veel plekken geweest ( overal wilde ze zelf voor de zekerheid een wegwerpmatje ), maar geen ongelukjes :D Over een week wordt ze 7




trouwens een boekentip voor moeders met adhd kinderen ( en moeders zonder adhd kinderen ook, want ik heb ze niet )
Puppy's hebben ook ADHD,
geschreven door een adhd-er, die jongen is nu 19 maar was een hopeloos geval, in een soort laatste poging opgegeven voor een hondentrainingscursus waar hij een hulphond moest trainen. En daar leerde hij ook veel zelfinzicht

was zo interessant om te lezen hoe het aan de binnenkant van zijn hoofd er aan toe gaat!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 26 aug 2016 20:08

Acire schreef:Luiervrij tijdperk, klinkt geweldig ;)
Onze oudste is bijna 3, maar heeft nog nooit 1 plasje op een potje of WC gedaan. 'Ik hoef dat niet te doen' zegt ze. Mijn strategie is om geduldig te wachten tot ze wel zover is, maar ik begin een beetje ongeduldig te worden. Wat denken jullie ervan?


Deze strategie volg ik ook. DL was nog niet plaszindelijk. Tot ze op een dag mooie onderbroeken wilde kopen. Toen gezegd dat ze die dan ook wel moest gaan dragen. En zo begon t.... Wel een terugval gehad na ziekenhuisopname.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 26 aug 2016 21:15

De oudste twee waren vroeg zindelijk, rond 2,5 jaar, maar ook gelijk 's nachts. Bij nr 3 toen ook geprobeerd, maar lukte niet. Rond 3e jaar lukte het wel. De jongste heb ik gewoon op de dag er onderbroek aangedaan. Hij had nog nooit geplast op de wc en hij was binnen 4 dagen zindelijk.
Wat ik wel bij allemaal deed was ze rond hun tweede voor het douchen even op de wc zetten. Eerst maar een seconde, steeds wat langer. Zodat ze wennen aan de wcpot.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2016 23:04

Wat doe je in vredesnaam als je kind van 11 alles wat ook maar enigszins lastig is, gewoon niet onder ogen ziet maar negeert tot het uitgroeit tot een enorme crisis?

We zijn ten einde raad. Geduld lijkt niet te helpen, boos zijn ook niet, straf niet, belonen niet. Ik sta letterlijk op het punt om te zeggen "weet je, je mag het lekker zelf uitzoeken met je problemen," maar dat is de frustratie die spreekt want ik weet dat je dat niet tegen een 11-jarige kan zeggen.

de 2 voorbeelden van vandaag: B. heeft lang haar, zo lang dat ze bij het borstelen niet bij het uiteinde kan. Dat kind kreeg het blijkbaar niet verzonnen dat ze haar haar over haar schouder kon leggen om er wel bij te kunnen. Maar wij horen niks, dus gingen wij ervan uit dat alles okee was. Tot bleek dat ze onder de bovenlaag een enorme klit dreadlocks had. Als het aan mij lag had ik ze afgeknipt, maar nu heeft mijn vrouw een uur (!) haar haar lopen kammen ondanks het gejank dat het zo'n zeer doet.

Eerder vandaag stuurde ik B naar buiten om met de honden te spelen in de tuin. Ik had net een (dure) Kong gekocht, een stuk rubber wat taai genoeg is om niet in 2 dagen kapot te worden gebeten. B. komt na een paar minuten weer binnen, zegt niks en ik dacht, oké, alles zal wel in orde zijn. Blijkt dat die Kong de braambossen is ingestuiterd. Normaal gesproken duiken de honden er wel achteraan, maar deze keer niet. Toen ik 2 uur later buiten kwam en naar dat ding zocht, kwam alles dus uit en wist B. niet meer precies waar het ding de struiken is ingestuiterd.

We hebben haar speelafspraakje met vrienden voor morgen afgezegd en ze mag lekker met een snoeischaar in de weer net zo lang tot ze dat ding gevonden heeft. Als ze gewoon direct had gezegd: Hé, de Kong ligt in de bosjes maar ik kan er niet bij; kan je me even helpen; dan was er geen enkel probleem geweest. Maar nee, een probleem, dus loopt ze weg.

We weten echt niet meer wat we moeten doen, dus alle hulp/steun is welkom.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 26 aug 2016 23:41

Klinkt ook wel 'gewoon' puber eigenlijk
Maar je zal wel meer voorbeelden hebben en bij jullie zal wellicht de emmer vol zijn
Zoiets als die haren of Kong kan me niet de kast op jagen of ik zou het idee hebben dat ze het bewust en expres doet maar dan nog niet

Naast dat ze puber wordt, lesbisch is( toch?), een verschrikkelijke relatie met haar vader(toch?), net verhuist en mss ook gedoe op school
Zou ik een prof inschakelen voor haar en voor jullie hoe je haar begeleid naar volwassenheid

Ondertussen boeken lezen hoe het puberbrein werkt

En verder in de tussentijd zoveel mogelijk naast je neerleggen, goede dingen prijzen, negatieve dingen negeren en voor problemen je schouders ophalen en haar zelf laten oplossen of een oplossing verzinnen ( kan met die haren heelgoed, been there, ook incl hysterische huilbui. Nu weet je dat je die haren in de avond even moet checken/haar herinneren eraan)

Maar zoek ondertussen wel hulp hoor voor iedereen!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten