Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 11 jul 2016 12:54

paprikameisje2 schreef:Nog leuke vakantie tips? Tav uitjes? Tentoonstellingen? Ontdekbossen? Etc?


Ik weet niet in welke regio('s) je zoekt, maar wij hebben (vrij) recent van de volgende uitjes erg genoten:
- Plaswijckpark Rotterdam
- Hof Poppendamme (Walcheren)
- Kinderboekenmuseum Den Haag
- Berkenhof's Tropical Zoo (Zuid-Beveland)
- Kinderboerderij Dondertman (omgeving Rijssen)
- Tierpark Nordhorn (net over de grens)
- Orchideeënhoeve (Luttelgeest)
- Drouwenerzand (Drenthe)
- Maritiem Museum Rotterdam
- en hier altijd favoriet: alle andere dierentuinen, kinderboerderijen en Apenheul

- Binnenmaas (omgeving Rotterdam) schijnt ook erg leuk te zijn, net als met grotere kinderen het museum over het oog (Nijmegen dacht ik)
- Binnenkort weer naar: Giethoorn
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Haai » 11 jul 2016 16:54

@ppm: wij hebben sinds een paar jaar een museum kaart, echt een aanrader voor nieuwsgierige kinderen (en ouders;))
En paar van onze favorieten:
Openluchtmuseum arnhem
Nmm soest
Maritiem museum Rotterdam
Naturalis leiden
Museon den Haag
En natuurlijk kastelen (kasteel de haar in haarzuilens heeft een leuke kinderrondleiding, loevestein is ook erg leuk voor kinderen)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 11 jul 2016 20:24

PPM,
Met stip op 1 de flierefluiter in Raalte
IJsboerderij in Ruinen
De hunnebedden in Havelte, dichtbij is een speeltuin waar je voor een consumptie naar binnen mag
Natuurspeelplaats (veel water) in Lelystad?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 11 jul 2016 20:46

Haai schreef:@ppm: wij hebben sinds een paar jaar een museum kaart, echt een aanrader voor nieuwsgierige kinderen (en ouders;))


Hier ook een MJK. En idd een succes.
Juist ook met kleine kids. Omdat het "gratis" is, vind ik het ook geen ramp om na een uurtje weer weg te gaan, als kids ongedurig worden. Zo proeven ze toch wat van de musea en gaan we gewoon later weer eens terug.

@PPM
In welke regio wil je de tips graag zien?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 11 jul 2016 20:51

Museumkaart is inderdaad ideaal :). Vrijdag in het openluchtmuseum geweest en de boys hebben er echt van genoten!
Verder is hier spoorwegmuseum (utrecht) favoriet, en ook aviodrome (lelystad) en nationaal militair museum (soest).
Wat ze hier ook heel leuk vonden: Zuiderzeemuseum (enkhuizen), Nemo (Amsterdam), Beeld en Geluid (Hilversum), Museumstoomtram Hoorn-Medemblik (dan ga je op reis met de stoomtram, boot en trein), Museum Broekerveiling (Langedijk).

En wat Duschka zegt inderdaad, als we er maar even zijn en het blijkt niet te werken die dag dan is dat geen ramp. Kaart is echt goed betaalbaar (voor kids nog geen 35,- als ik het goed heb) en dus heel aantrekkelijk.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor christien » 11 jul 2016 21:36

@PPM, het medisch museum in Dordrecht is ook echt een aanrader voor kinderen.http://medischmuseum.nl/doelgroep.html

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jul 2016 22:32

Zelfs maar 32.50. Ik ga hopen en mn best doen mn man te overtuigen ;)

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 12 jul 2016 09:37

MJK is onze beste aanschaf ooit. Wij wonen in een gebied rijk aan musea, en gaan inderdaad vaak maar een uurtje. Bij ons zijn er heel veel leuke musea op fietsafstand, ideaal. Die kaart heb je er echt met een vakantie meer dan uit.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jul 2016 11:37

Hier dus helaas niet.. :( en het leeftijds verschil vind ik lastig. Anderhalf jaar... en 8... :oops:

Hij sjokt wr wel achteraan nu.. haha...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 12 jul 2016 12:44

Hier ook niet echt veel op fietsafstand (althans niet ónze fietsafstand :wink: ) maar we hebben een dalvrij abbo en reizen dus "gratis".

We proberen wel echt te kijken naar musea die voor onze peuter ook leuk zijn, maar soms willen wij graag iets zien en dat proberen we dan kort te houden. Meestal ziet peuter toch wel iets leuks of interessants dan, en anders bied een spelletje op de telefoon, een boekje of een ander speelgoedje uitkomst.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 12 jul 2016 13:38

Tjonge, wanneer doen jullie al die uitstapjes eigenlijk?
Of ben ik de enige die zich afvraagt waarom dat ons maar 2 keer per jaar lukt, een museum bezoeken? :mrgreen:
Ik ben al blij als we 3 keer in het jaar naar de dierentuin om de hoek kunnen, zodat we ons abonnement eruit halen. Maar dan nog gaan we nooit 3 keer met ons hele gezin, dat redden we niet.

Heeft iemand hier ervaring met enorme driftbuien? Jorrik is zó driftig, gister heeft hij bijna de hele dag gekrijst, op zijn middagdutje van 3 uur na dan. Hij begon al bij het uit bed halen en stopte pas toen hij al krijsend in slaap viel. En dat heeft echt mijn voorkeur niet, maar het eind is echt zoek met hem momenteel. Niks is goed, zodra hij iets niet mag (hele normale dingen die niet mogen hoor, niet op de eettafel klimmen om er op te gaan springen, niet de lego huizen van zijn broer kapot maken, niet naar de weg voor het huis wandelen waar ze 80 km per uur rijden, geen stenen in het hok van de ganzen gooien omdat die stenen die beesten raken en dat niet fijn voor ze is etc) is het echt krijsen, schreeuwen, op de grond laten vallen.
Negeren werkt het beste, maar is soms amper te doen, omdat de andere 2 dan iets willen zeggen, maar er niet boven uit komen.
Soms ga ik dan met hen naar een andere ruimte, maar dan staat Jorrik gewoon op (dan opeens stopt hij wel met huilen), loopt achter ons aan en gooit zich daar weer op de grond inclusief krijsen.

Is dat nou die beruchte peuterpubertijd? :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 12 jul 2016 14:02

Haha, ik dacht hetzelfde over de hoeveelheid uitstapjes. Wij redden dat ook niet. Ik ben al blij als wij ons 3 keer pj naar Blijdorp gaan. Verder hebben wij daar echt geen tijd voor.

@ driftbuien
Nr 3 en 4 hebben hier ook zulke buien ( gehad). Ik merk sinds J naar de kleuter school gaat, het wel beter gaat. Al straf ik het wel gelijk af. Bij hysterisch brullen krijgt hij straf, zoals geen tv kijken, naar zijn kamer, gang etc. Straf hangt af vd mate van drift en waar hij het ten uitvoer brengt. Als het in de winkel of andere openbare ruimte is, word ik ook woest en zijn de gevolgen voor hem.
O bonjour ik de kamer uit, dan brult hij maar op de gang of in zijn bed. Ellende is soms alleen dat ze er niet meer uitkomen. Met J ben ik wel eens onder de warme douche gaan staan en stijf tegen mij aan kalmeerde hij na 10 minuten. O kalmeert als ik hem in zijn bed laat brullen en daarna ( na kwartier ofzo) tegen mij aanhoudt. Het is echt zoeken naar wat hen kalmeert.
Hoe oud is jouw J?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 12 jul 2016 14:08

Hij is 1,5, dus nog te jong om straf te geven vind ik, door iets af te pakken ofzo.
Gister tijdens het eten heeft mijn man hem met kinderstoel en al in de gang gezet, want het was zo oorverdovend, echt niet leuk voor de anderen. Soms stopt het dan na een tijdje weg, maar zodra hij weer terug in de kamer is, dan begint hij gewoon weer.
Misschien moet ik hem ook wat meer uitdagen qua speelgoed. HIj speelt eigenlijk nergens mee, op de auto's van Jurian na. Maar daar zitten zoveel kleine onderdelen aan, dat vind ik ook weer niet alles. Daar gaat hij wel de hele grond mee over 'tuutuut' roepend.
Wat is nog meer leuk speelgoed op die leeftijd? We hebben zo'n 'knikker' baan, een giraffe met ronde schijven, maar sinds hij begrijpt hoe het moet is het niet leuk meer.
Voor in de vakantie heb ik een houten puzzel met uitstekers gekocht, maar ik ben bang dat dat nog te moeilijk is. Misschien toch eens met hem proberen.
Raar is dat, hij is de derde maar ik heb geen idee meer wat de anderen op die leeftijd deden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 12 jul 2016 14:52

Mijn oppaskindje (bijna twee) speelt veel met toet toet garage van Vtech. Verder vooral met bakjes en bekertjes enzo...Misschien al een beetje met duplo?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 12 jul 2016 15:03

MissF schreef:Hij is 1,5, dus nog te jong om straf te geven vind ik, door iets af te pakken ofzo.
Gister tijdens het eten heeft mijn man hem met kinderstoel en al in de gang gezet, want het was zo oorverdovend, echt niet leuk voor de anderen. Soms stopt het dan na een tijdje weg, maar zodra hij weer terug in de kamer is, dan begint hij gewoon weer.
Misschien moet ik hem ook wat meer uitdagen qua speelgoed. HIj speelt eigenlijk nergens mee, op de auto's van Jurian na. Maar daar zitten zoveel kleine onderdelen aan, dat vind ik ook weer niet alles. Daar gaat hij wel de hele grond mee over 'tuutuut' roepend.
Wat is nog meer leuk speelgoed op die leeftijd? We hebben zo'n 'knikker' baan, een giraffe met ronde schijven, maar sinds hij begrijpt hoe het moet is het niet leuk meer.
Voor in de vakantie heb ik een houten puzzel met uitstekers gekocht, maar ik ben bang dat dat nog te moeilijk is. Misschien toch eens met hem proberen.
Raar is dat, hij is de derde maar ik heb geen idee meer wat de anderen op die leeftijd deden ;)


Klopt met anderhalf is hij ind te jong voor straf. Alhoewel afzondering vd groep wel kan op die leeftijd. Dus ind op de gang of op zijn kamer. En tja maaltijden verpest door gebrul is hier ook heel veel gebeurd. Nu zijn wij in " gevecht" met O om het leegdrinken van zijn melkbeker. Het hoort er jammer genoeg bij.

Ik vroeg wel eens af waarom wij dat met de oudste twee niet hadden, maar denk toch dat wij in onbewust wat aan hen aanpasten. De jongste moet gewoon in de flow mee ongeacht slaapje, zin, moe etc.

En qua speelgoed. Hier willen J en O ook altijd met spullen van H spelen. Als hij dol is op auto's, koop je toch van die duplo auto's? Met zo'n auto garage van duplo is dat hier groot succes.

En ik merk ook wel dat elk kind zijn eigen voorkeur heeft. Eigenlijk speelt O als enige echt met auto's. J is van het bouwen en van de knacks/clicks en H rommelde enorm. Hij kon urenlang spelen met een hengel van de Zeeman en beleefde dan van alles. C is enorm vd poppen. En alle vier zijn zij dol op rollenspellen. Dus gewoon uitzoeken wat hij leuk vindt. Wellicht iets heel anders dan Jurian


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten