Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 27 jun 2016 08:59

En een loopfiets ofzo? Zoonlief hier is ook erg druk met zij vrachtwagen en kraan van 'bruder', mooi spul is dat.

Ik vind het ook altijd lastig om iets te verzinnen.. Em vorige week voor haar 7e verjaardag als verrassing een nieuw verfje en behangetje op haar slaapkamer gegeven, vond ze fantastisch!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 27 jun 2016 09:02

Een loopfiets is niet meer nodig. Hij fietst al, deze zomer ws ook zonder zijwieltjes. Zucht!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 27 jun 2016 09:08

paprikameisje2 schreef:Bij welke vlekjesziekte heb je alleen je armen en benen onder de uitslag? ? Ook de handpalmen en voetzolen.

Dacht eerst.. zou hij weer waterpokken krijgen.. maar.tis.alleen zijn ledematen... en verder geen blaasjes. En waterpokken heeft hij al gehad.


Misschien Gianotti-Crosti syndroom?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 27 jun 2016 09:19

ajl schreef:Een loopfiets is niet meer nodig. Hij fietst al, deze zomer ws ook zonder zijwieltjes. Zucht!

Ik zucht mee, hier ook zijwielloos.

Help t gaat veeel te vlot
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 27 jun 2016 09:19

paprikameisje2 schreef:Bij welke vlekjesziekte heb je alleen je armen en benen onder de uitslag? ? Ook de handpalmen en voetzolen.

Dacht eerst.. zou hij weer waterpokken krijgen.. maar.tis.alleen zijn ledematen... en verder geen blaasjes. En waterpokken heeft hij al gehad.

Hij is niet ziek.. en ook niet ziek geweest...

Wordt er niet goed van. Hoop niet dat dit een herhanlig is van een periode van zeker zes weken vlekjes..dat jeukte allerverachrikkelijkst dat ik er wel zeker elk uur heen kon kleppere s nachts

Ziet het er zo uit?
Afbeelding
Er verschijnen kleine, verkleurde vlekjes, vooral op de hals, de borst en de rug, maar vaak ook in het gezicht en op de armen en benen. De vlekjes zien er donkerder uit op een witte huid, en lichter op een gebruinde huid.

Pityriasis versicolor wordt veroorzaakt door een gist. Deze gist is bij iedereen op de huid aanwezig.

Bij sommige mensen kan de gist de bovenste laag van de huid aantasten. De vorming van huidkleurstof raakt dan verstoord en daardoor ontstaan er vlekjes.

De gist heeft olie of vet nodig om te kunnen groeien. De gist groeit gemakkelijker:

bij hoge temperaturen;
bij een vochtig klimaat;
bij gebruik van (zonnebrand)olie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 27 jun 2016 09:24

ajl schreef:
Ik denk dat dat een juiste keuze is Jannoek. Dat hebben wij afgelopen jaar ook gedaan met C. Zij is van januari en mocht i.p. ook op haar 5e door naar groep 3, maar speelde zo graag. het afgelopen jaar heeft zij non stop gespeeld en is echt 'gegroeid'. Inmiddels leest zij op het niveau van halverwege/eind groep 3 en krijgt extra werk en wordt voldoende uitgedaagd. Met J ( november) hebben wij straks weer hetzelfde. Wat doen wij; doorstromen en op zijn 5e naar groep 3 of 3 jaar kleuteren. Ik neig naar het laatste; een jaar spelen en zo leren is ook zoveel waard. Dan zijn ze ook wat ouder ( en hopelijk wat wijzer en weerbaarder) als zij naar de middelbare school gaan.


Hier hetzelfde. Onze zoon van januari gaat wel naar groep 3, mede op basis van advies van de leerkracht van groep 2 en omdat hij het zelf zo graag wil.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 27 jun 2016 09:56

@MissF, wat spannend voor jullie oudste. Wat leuk om te lezen dat F. zo blij is met dat tasje en portemonneetje.

@Jannoek, idd. zo te lezen een verstandige keuze die jullie gemaakt hebben. F. was toch ook getest?

@AJL, ik weet niet of H. het leuk vind om iets te bouwen? Je hebt wel eens van die kleine bouwpakketjes... Vanaf het bouwen van een vliegtuigje tot iets scheikundige bouwwerkjes. Van bijv. ScienceX. Of een spel?

@PPM... hmm zou het niet een allergische reactie op iets kunnen zijn? en de warmte misschien?

Hier nog twee weken school en dan vakantie. Gaat nog een heel gepuzzel worden.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Lidia » 27 jun 2016 10:01

Hier ook eens een foto van ons meisje:

Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Haai » 27 jun 2016 11:29

@ajl: wij hebben onze oudste een abonnement op national geographic jr gegeven. Hij vindt het geweldig, kijkt er iedere maand weer naar uit!
Verder staat een wobbel hier op het (mijn ;-) ) verlanglijstje. Ik vind het een gewldig ding om te zien, volgens mij kunnen ze daar echt op alle leeftijden wat mee!

@lidia: wat een schatje!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 27 jun 2016 20:49

Ik zou november/december/januari ook echt nog wel een grensgeval vinden als het dan aan de orde is (als is de lijn standaard nu toch op 1 januari?) maar F is van half mei en dus echt nog maar net 5. Leest ook Avi E3 dus wat dat betreft kan hij wel naar groep 3. Maar omdat hij dat doet zal hij daar dus ook niet per se veel uitdaging uit gaan halen. Dan voelt 'gewoon' groep 2 met extra begeleiding/uitdaging een stuk logischer omdat hij dan nog kleuter kan zijn, en met z'n vriendjes en leeftijdsgenootjes kan spelen.
Overigens zijn er ook al extra afspraken gemaakt over bijv. de citotoetsen. Die hoeft hij niet meer te maken komend jaar, omdat hij in januari en mei die van groep 2 heeft gemaakt. In januari 2 fouten, en toen ik er in mei naar vroeg zei hij 'dat was zo simpel, hetzelfde als de vorige keer. alleen ik hoorde bij één vraag niet wat de juf zei dus die heb ik fout'. Hij had inderdaad 1 fout gaf de IB'er aan. 8-[
@Evelien hij is niet officieel getest (nog), omdat dat nog niet erg betrouwbaar is op deze leeftijd, maar wel geobserveerd door dat HB bureau en die hebben ook een gesprekje met 'm gehad.

Zijn jullie er al uit qua cadeau AJL? Die wobbel lijkt mij ook helemaal fantastisch! En speelgoed op de grote hoop > daar hebben wij met 2 boys al last van ;-).

P.S. is de zomervakantie geen goed moment om eindelijk die meeting eens te laten plaatsvinden? :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2016 12:20

mooi meisje lidia!!


kun je de groei op een of andere manier ook een beetje tegenhouden :lol: :lol: :lol: maat 62 wordt al aan de krappe kant en hij is 11 week :roll:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jun 2016 21:00

TJ: FIjn!! hopelijk gaat het zo verder, je kent genoeg zorgen met je andere kids!!

Hier een minijochie... nu anderhalf maar nog steeds in maatje 74 of 80... maar zeker niet groter. Hij is wel gegroeid, want hij kon altijd onder onze wastafel door, en nu niet meer :).. nou ja, net niet meer..

Jannoek: ik heb hier spijt als haren aan mn hoofd dat ik er niet meer bovenop heb gezeten, heb al lange tijd weer een onhandelbaar kind in huis. Gelukkig slaat de fysio aan en kan hij eindelijk awt fatsoenlijks op papier zetten :) meteen zien we thuis een enorme stijgene lijn in het schrijven...
We zien het wel... hij mist vooral kids waar hij mee kan stoeien op zijn niveau kwa kennis van dieren of andere problemen. kleine of in zijn ogen hele grote!

We zien het wel weer. nog drie weken en dan vakantie!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 29 jun 2016 10:29

Wat een zorgen soms! sterkte hoor!

Ik zag ook een paar hele leuke foto's :D

Hier hebben we net nog een weekje vakantie gehad heerlijk weggeweest met het gezin en het gezin van mijn man zijn zusje (weekje ardennen)
Nu nog tot 23 juli en dan heeft Nina 6 weken vakantie.
De laatste 2 weken gaan we heerlijk naar Zuid Frankrijk.

Nina heeft haar rapport van de week gehad en ze kan heel goed meekomen met alles. Op sociaal gebied is ze ook heel sterk maar dat weten we al heel lang :lol:
Ik denk echt dat Nina in de zorg gaat werken ( al zegt ze zelf dat ze stippeltjes prinses wordt :lol: )
Afgelopen donderdag heeft mijn vader een hart operatie gehad en dat is heftiger verlopen dan iedereen gedacht had van te voren. Afgelopen zaterdag wilde ze perse mee naar opa (hij lag toen nog op de hartbewaking) En als je dan ziet hoe ze zorgt zo mooi! elke keer even over het haar van mijn vader wrijven en slokjes water geven. Ook wilde ze weten waar de toeters en bellen voor waren. En zo zorgt ze altijd maar voor iedereen te lief gewoon.
Dan zie je wel dat je op die leeftijd echt geen besef hebt hoe erg iets kan zijn... Ik was even oud als Nina toen mijn vader gehandicapt raakte door een CVA en ik vond het ook leuk dat mijn pa in het ziekenhuis lag :oops: En Nina nu precies hetzelfde terwijl wij echt heel bang geweest zijn 2 dagen.

En dan onze Jet :D Ik blijf mij verbazen hoe verschillend 2 kinderen kunnen zijn :mrgreen: wat een meisje is dat echt ze is heel lief en knuffelt heel graag maar als haar iets niet zint :roll:
Ze is volop aan het praten komen al zinnen met 3 woorden uit haar mondje gerold echt heel leuk en het maakt het weer een stuk makkelijker.
Nu heeft ze sinds 2 dagen mond/hand/voet ziekte dat is echt wel sneu hopelijk is dat snel weer over.

Voor de rest vliegen de dagen hier echt voorbij elke dag naar Breda naar het zhuis (soms 2 x) en je bent al snel 2,5uur in totaal met reizen kwijt. En dan is het op het werk heel druk doordat ik weer even aan het plannen (client planning in de thuiszorg) dat maakt het allemaal veel.
En dan blijft het huishouden wel een beetje liggen :lol: Gelukkig heb ik dan een hele lieve man die volop mee helpt.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 30 jun 2016 09:43

Ajl, mijn zoon heeft net zn verlanglijstje klaar, helemaal zelf gemaakt. Vind sommige dingetjes best origineel, dus misschien heb je er wat aan. Word ook 8.
- lego trein
- een orgel
- een piano
- een keybord
- een zwemabonnement
- een dagje naar duinrell
- duikbril met snorkel
- grote zwemband
- mammoetskelter
- abonnement op DD
- kappla
- spelletjes
- n kilometerteller voor op de fiets
- nieuw dekbedovertrek
- racebaan

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 30 jun 2016 10:29

Een orgel, een piano, desnoods een keyboard. :lol:
Zijn wens is wel duidelijk :mrgreen:

Dekbedovertrek vinden ze hier ook cool, zeker een heel grappige

Verder heeft dochter weleens naar de klimmuur gevraagd, een bakpakket, een nieuwe rugzak, coole muis en muismat,
Op haar lijstje brand voor dit jaar ( 10jr) een telefoon, de mijne bijvoorbeeld, waar je mee kan whatsappen
Hmmm

Ik weet het nog niet


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten