Van tafel & bed gescheiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ceciel72
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2015 11:13

Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor ceciel72 » 05 nov 2015 11:34

Na een huwelijk van 22 jaar leven wij van tafel & bed gescheiden. Narsisme is een belangrijk onderdeel van de problemen. Ik kan dit nu moeilijk accepteren dat ik ons huwelijk niet heb kunnen redden. Het ja woord gegeven tot de dood scheid. In voor en tegenspoed. Het 7e gebod..
Is er iemand die naar de ontmoetingsavond(en) is geweest van forestconsult in Houten?
Ben benieuwd naar uw reactie!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huwelijk

Berichtdoor Chaya » 05 nov 2015 11:42

Hoi Ceciel,
wat verdrietig voor je!
ceciel72 schreef:Narsisme is een belangrijk onderdeel van de problemen

Misschien wel de oorzaak van het misgaan?
ceciel72 schreef:Ik kan dit nu moeilijk accepteren dat ik ons huwelijk niet heb kunnen redden.

Dat kan ik begrijpen, maar voor een huwelijk heb je 2 mensen nodig.
Als de één niet wil/kan/onmogelijk is, vanwege welke reden dan ook, houdt het eigenlijk toch op, hoe erg dat ook is.
Scheiden moet altijd een laatste beslissing zijn, maar er is waarschijnlijk een hele lange weg aan vooraf gegaan.
ceciel72 schreef:Is er iemand die naar de ontmoetingsavond(en) is geweest van forestconsult in Houten?

Nee en het zegt me eerlijk gezegd niets.
Hebben jullie kinderen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2015 18:03

Narcisme is me toch ellendig. Een vriendin van me heeft een narcistische moeder en heeft na jarenlang ploeteren het contact met haar (en de vader) volledig verbroken. Hartverscheurend, maar uiteindelijk heb je gewoon geen keuze meer als je er zelf aan kapotgaat.

Waarom voel je je verantwoordelijk voor het beheersen/genezen van de psychologische aandoening van je partner? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig het is, maar als het enigszins te vergelijken is met die vriendin van me, mag het een klein wonder heten dat je het überhaupt zo lang hebt volgehouden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2015 19:30

Wat Mortlach zegt.

En misschien een boekentip: http://www.bol.com/nl/p/waarom-gaat-het ... 006485637/

ceciel72
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2015 11:13

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor ceciel72 » 05 nov 2015 22:32

Ja wij hebben kinderen in de leeftijd van 20 tot 12 jaar.

ceciel72
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2015 11:13

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor ceciel72 » 05 nov 2015 22:35

Evelien schreef:Wat Mortlach zegt.

En misschien een boekentip: http://www.bol.com/nl/p/waarom-gaat-het ... 006485637/

Bedankt voor de tip.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2015 16:07

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 06 nov 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2015 16:27

Boerin schreef:Als iemand zich echt wil bekeren kun je gewoon voor bevrijdingsgebed gaan. Is gewoon een demoontje dat een huwelijk wil verwoesten. Ik zag een stel bij T.B. Joshua. Dat mens sloeg die man gewoon. Echt extreem. Demoon eruit, maar ze wilde wel gaan, hij had gezegd ik wil haar alleen terug als ze hier voor gebed gaat. Het was al een jaar later. Hij wilde al met een andere trouwen, zaten samen in die dienst en toen werd die vrouw bevrijd en het huwelijk gered.


Hoewel ik je kolderieke verhalen zo nu en dan wel kan waarderen, denk ik niet dat het in dit geval erg gepast is om iemand die toch al met de situatie worstelt verder aan het twijfelen te brengen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor meribel » 06 nov 2015 16:52

Boerin schreef:Als iemand zich echt wil bekeren kun je gewoon voor bevrijdingsgebed gaan. Is gewoon een demoontje dat een huwelijk wil verwoesten. Ik zag een stel bij T.B. Joshua. Dat mens sloeg die man gewoon. Echt extreem. Demoon eruit, maar ze wilde wel gaan, hij had gezegd ik wil haar alleen terug als ze hier voor gebed gaat. Het was al een jaar later. Hij wilde al met een andere trouwen, zaten samen in die dienst en toen werd die vrouw bevrijd en het huwelijk gered.


narcist die wil genezen lijkt me een contradictio in terminis

( even losstaand van het feit of je gelooft dat je kan genezen van narcisme, zelfde iets als genezen van homoseksualiteit )


@TO
ik vind de zin 'ík heb ons huwelijk niet kunnen redden' eigenlijk al boekdelen spreken. Want dat kan 1 persoon niet inderdaad!
Voel je alsjeblieft niet zondig om het 7e gebod, want het hoogste gebod is God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.
Dat gehoorzamen, dat is de eerste prioriteit! En daar kan heel goed een scheiding voor nodig zijn!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2015 17:41

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 06 nov 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2015 17:48

Boerin schreef:Ik wil d'r niet aan het twijfelen brengen. Als ie zich wil bekeren kan alles. Maar het is misschien naief om te denken dat ie dat wil. Laatst een vrouw in zo'n situatie, die beschreef het meer, heb ik aangeraden om maar snel naar d'r ouders te vluchten en te scheiden. Als 1 niet wil houdt het op. Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen.

http://www.bethinking.org/bible/bible-s ... ital-abuse


Tja, vaste gasten van het forum kennen je stijl van reageren ondertussen ongetwijfeld. Ik vraag me alleen ernstig af of het voor nieuwe mensen ook direct duidelijk is dat je niet altijd even serieus bent te nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2015 18:49

Dag hoor. Het was me weer een genoegen. Veel plezier verder met het forum.
Go where you're celebrated, not where you're tolerated.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Chaya » 06 nov 2015 21:49

ceciel72 schreef:Ja wij hebben kinderen in de leeftijd van 20 tot 12 jaar.

In hoeverre merken zij iets van het narcisme van hun vader?
Kinderen willen graag loyaal zijn aan beide ouders en zullen dus m.i. er alles aan doen om geen scheidsrechter te willen zijn.
Maar heb jij het gevoel te moeten laveren tussen de "rotsen" ?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ceciel72
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2015 11:13

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor ceciel72 » 06 nov 2015 22:54

De kinderen reageren hier verschillend op. Vooral de middelste puber leeftijd kan het niet goed accepteren heeft ook helemaal geen contact met z'n vader. Is wel heel erg maar aan de andere kant is daar weer wel een duidelijke reden voor.
De oudste woont bij haar vader de middelste bij moeder en met de jongste is er een omgangsregeling. Afspraken maken gaat niet worden niet nagekomen. Normaal contact is niet mogelijk. Een echte narsist houd ook niet zo maar op.
Nu wij apart wonen zit ik niet meer in die dagelijkese spanningen. Maar of het een definitieve oplossing is weet ik niet. Ik hoop altijd nog op een wonder.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Van tafel & bed gescheiden

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2015 13:31

Heel moeilijk en verdrietig Ceciel.
Scheiden is niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar soms kan het niet anders.
Je hebt ook de plicht om jezelf te beschermen en tevens de kinderen, al zijn zij wat ouder begrijp ik en gaan dan eigen keuzes maken.
Van dichtbij heb ik in het laatste jaar 2 scheidingen vanwege soortgelijke problematiek meegemaakt, daar werd in beide gevallen gekozen voor een rigoureuze scheiding en niet alleen tussen tafel en bed.
Maar het geeft veel pijn en er loopt een scheur door deze gezinnen.
Vaak is er dan ook nog onbegrip voor de partner die het echt niet meer volhoudt en dan als enige uitweg nog een scheiding ziet.
Je hoopt op een Wonder, dat mag, al denk ik eerlijk gezegd niet dat het reëel is.
Omdat je zelf al weet, een echte narcist houdt nooit zo maar op.
Weet je met je eigen emoties raad? Ik bedoel, er zal verdriet, pijn, maar misschien ook boosheid zijn?
En kun je die uiten bij een vertrouwd iemand?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten