Intimiteit tijdens verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Cathy » 05 nov 2015 16:09

Als jullie er van overtuigd zijn dat seks binnen het huwelijk hoort, houd dan altijd de kleren aan is menigvuldige advies uit de vragenrubriek.

...en kom (voorlopig) niet aan lichaamsdelen die je zelf niet hebt. :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 07 nov 2015 13:20

[quote="Chaya
Dus het duurde kennelijk wel even voordat het meer was dan een oogje. :D[/quote]


Tja, eigenlijk wel :)
long story short: ik kende haar van school, vond haar een hele poos leuk, maar had niet het lef omdat anyway te zeggen, dus vandaar had t een heel poos geduurd ^^

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2015 13:33

Colorado schreef:Tja, eigenlijk wel :)
long story short: ik kende haar van school, vond haar een hele poos leuk, maar had niet het lef omdat anyway te zeggen, dus vandaar had t een heel poos geduurd ^^

Aha, maar vandaar het kleine misverstand. :D

Maar ik vind de tip van Cathy wel een hele goeie. Makkelijk te onthouden ook. Tenminste.... :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 07 nov 2015 13:42

Chaya schreef:Aha, maar vandaar het kleine misverstand. :D

Maar ik vind de tip van Cathy wel een hele goeie. Makkelijk te onthouden ook. Tenminste.... :wink:


Mee eens, maar dat moet goed komen, lijkt me

Gerard314
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:22

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Gerard314 » 08 nov 2015 17:13

Cathy schreef:...en kom (voorlopig) niet aan lichaamsdelen die je zelf niet hebt. :)


+1
makkelijk te onthouden!
makkelijk te houden?

Kevin95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 22:02

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Kevin95 » 18 nov 2015 22:25

Ga plannen en spreek per periode lichamelijke grenzen af. Je wilt niet na 1 jaar al aan de max zitten en dan nog 3 jaar op dat niveau blijven hangen, dan wordt het erg moeilijk dat vol te houden en wordt het ook simpelweg minder leuk. Spreek duidelijk uit wat jullie besluiten wat jullie wél en niet doen. Bijvoorbeeld:

Het eerste half jaar gaan we alleen zoenen en elkaars rug en buik strelen boven de kleding. Daarna praten we verder.
Na een half jaar: Zullen we de grenzen opschuiven? Weer bidden en praten.

Ik heb gemerkt dat dat heerlijk veel rust geeft om per periode te weten wat exact wel en niet afgesproken is. Bovendien kun je zo iedere periode iets nieuws ontdekken! Leuk en ontspannen :)

Over waarom geen seks voor het huwelijk, is hier een goede blog trouwens:

http://tombaksteen.blogspot.nl/2015/11/seks-voor-het-huwelijk.html

Wat_jij_denkt_is_fout
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2016 21:57

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Wat_jij_denkt_is_fout » 17 jan 2016 22:33

Ik zie het probleem steeds vaker mensen die geloven en bang zijn om tijdens de periode van liefde elkaar te vermijden. Het probleem is dat tijdens de eerste 3 maanden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt. Tijdens deze periode kun jij als gelovige je erg verward voelen want de bijbel verteld je dat je geen gemeenschap mag hebben. Wat vaak verkeerd begrepen word is dat deze stoffen eigenlijk een verslavende werken hebben en veel ongelovige hier gebruik maken van de seksuele gemeenschap. Maar waarom zou jij je dan kunnen afvragen hebben deze ongelovige een seksuele gemeenschap dit komt omdat seksuele gemeenschap deze hormonen en neurotransmitters kalmeren het is eens soort van vol gestouwde kast en de deuren staan op springen. Maar aangezien jij geen seksuele gemeenschap wilt hebben zijn er ook nog andere middelen om jezelf tot bedaren te kunnen brengen. Denk eens aan een koude douche dat helpt erg goed,maar het beste zou gewoon zoveel mogelijk lichamelijk contact vermijden. Want jij bent erg verward en weet niet wat je hier mee kunt. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

wallabie

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor wallabie » 26 jan 2016 08:42

Volgens mij moet je elkaar echt niet vermijden, zeker niet de eerste drie maanden, dat is echt onzin.
Geniet van elkaar, maar houdt kleding aan.
Doe het op de eigen tempo, wat jullie fijn vinden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten