Intimiteit tijdens verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 03 nov 2015 22:40

Dag allen,
tja, ik ben nieuw hier, maar dat weerhoudt mij niet ervan om mijn vraag te stellen.
Sinds een niet lange tijd geleden heb ik verkering met een aardige, mooie, Godvrezende en de allerliefste meid. We kennen elkaar al ongeveer 3 jaar, en 2 jaar geleden begon ik een oogje op haar te krijgen. Voordat we verkering met elkaar kregen hebben we al veel over liefde, verkering, relaties en dergelijke zaken gepraat. We konden, en kunnen, dus heel goed met elkaar opschieten.
Nu we verkering hebben knuffelen we eigenlijk best veel.. opzich niet erg zou je zeggen, maar ik heb vaak het gevoel van; is dit nodig, is dit zoals God het bedoelt heeft, kunnen we het niet bewaren voor later, zodat het zijn bijzonderheid behoud zeg maar,
en, als we nu al zo met elkaar omgaan,.. van het een komt het ander.. waar zijn we dan over een jaar?
Hoe moet ik hier mee omgaan,..
Ik heb dit al met mijn liefste besproken, en zij is het er mee eens, maar toch zoeken we toch weer t contact met elkaar op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2015 23:29

Wat is je alternatief? Geen lichamelijk contact tot na het ja-woord? Dat zal een interessante huwelijksnacht opleveren. Dat je het gevoel hebt een grens te moeten stellen, is logisch, dus is het zaak die grens samen te bepalen en te bewaken. Je zult tijdens je verkeringstijd toch naar elkaar moeten toegroeien, ook lichamelijk. Maar die grens moet ook weer geen haarkloverij worden; "dit stukje huid mag ik wel aanraken en dat stukje huid niet," lijkt me ook weer niet handig.

En vergeet niet: sinds de zondeval is niets meer zoals God het bedoeld heeft. Dat is geen vrijbrief om maar te doen wat je wilt, maar hopelijk een steun dat je aan bepaalde zaken ook weer niet al te zwaar moet gaan tillen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor mohamed » 04 nov 2015 01:20

Mortlach schreef:En vergeet niet: sinds de zondeval is niets meer zoals God het bedoeld heeft. Dat is geen vrijbrief om maar te doen wat je wilt, maar hopelijk een steun dat je aan bepaalde zaken ook weer niet al te zwaar moet gaan tillen.

Wablief? :shock:

Colorado, waarom vraag je aan mensen hoe God iets bedoeld heeft? Hoe moeten wij dat weten? Ik kan wel speculeren en als je dat op prijs stelt hier mijn vrijblijvende vermoeden. Volgens mij denkt God: 'zoek het zelf maar uit, je hebt toch een geweten? Wel, het geweten heeft het geweten. Dus, laat je niks aanpraten en luister goed naar je geweten, zodat ook jij zal weten.' Dat is wat ik denk dat God misschien wel denkt over vele kwesties zoals ook deze. Doch, blijft het speculeren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2015 11:38

Wat is er mis met knuffelen? Of bedoel je wat anders?

Een relatie is een ontdekkingstocht naar elkaar en daarin zet je telkens een stap. Het is aan jullie welke stap je wanneer zet. Dat ligt er ook aan hoe je relatie zich ontwikkeld, hoe zeker je bent van dat je met de ander verder wil enzovoorts. En het is ook aan jullie wanneer je ergens in dat proces trouwt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou dat ook in overweging nemen. Als je geweten je zegt dat jullie de volgende stap in het huwelijk moeten zetten, dan is dat misschien wel de volgende stap. Maar goed, ik weet dus niet hoe oud je bent :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 04 nov 2015 17:12

Marnix schreef:Wat is er mis met knuffelen? Of bedoel je wat anders?

Een relatie is een ontdekkingstocht naar elkaar en daarin zet je telkens een stap. Het is aan jullie welke stap je wanneer zet. Dat ligt er ook aan hoe je relatie zich ontwikkeld, hoe zeker je bent van dat je met de ander verder wil enzovoorts. En het is ook aan jullie wanneer je ergens in dat proces trouwt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou dat ook in overweging nemen. Als je geweten je zegt dat jullie de volgende stap in het huwelijk moeten zetten, dan is dat misschien wel de volgende stap. Maar goed, ik weet dus niet hoe oud je bent :)


Ik denk dat knuffelen opzich niets mis is, maar gezien het feit dat we nog maar hooguit een maand verkering hebben, denk ik dat het verstandiger zou zijn als we nog even gepaste afstand hielden. En daarmee bedoel ik dan ook weer niet no touch o.i.d. mee.
Tja, en trouwen, daar moeten we helaas nog een poos mee wachten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Mortlach » 04 nov 2015 17:39

Colorado schreef:Ik denk dat knuffelen opzich niets mis is, maar gezien het feit dat we nog maar hooguit een maand verkering hebben, denk ik dat het verstandiger zou zijn als we nog even gepaste afstand hielden. En daarmee bedoel ik dan ook weer niet no touch o.i.d. mee.
Tja, en trouwen, daar moeten we helaas nog een poos mee wachten.


Maar je lijkt me toch al wel wat te oud voor handjes vasthouden, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 04 nov 2015 21:14

Maar je lijkt me toch al wel wat te oud voor handjes vasthouden, toch?[/quote]

Zou het gaan om leeftijd, of status van relatie?

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor janneke7337 » 05 nov 2015 10:17

Colorado schreef:Ik denk dat knuffelen opzich niets mis is, maar gezien het feit dat we nog maar hooguit een maand verkering hebben, denk ik dat het verstandiger zou zijn als we nog even gepaste afstand hielden. En daarmee bedoel ik dan ook weer niet no touch o.i.d. mee.
Tja, en trouwen, daar moeten we helaas nog een poos mee wachten.

Knuffelen is juist het eerste wat een verliefd stel doet, helemaal niets mis mee vind ik.
Zoals eerder gezegd, langzaamaan groei je dichter naar elkaar, komt er meer intimiteit, begrijp je elkaar beter, respecteer je elkaar beter en meer.
Het is niet zo dat je in week 1 alleen een kus op de wang mag geven, week 10 een kus op de mond, week 20 een tongzoen en week 30, vul zelf maar in.
Dat moeten jullie helemaal zelf invullen.
Zelf zou ik niet elke dag bij elkaar op de lip zitten, maar bijvoorbeeld 2x per week een avond, maar dat is helemaal persoonlijk en niet toepasselijk voor iedereen.

Als jullie er van overtuigd zijn dat seks binnen het huwelijk hoort, houd dan altijd de kleren aan is menigvuldige advies uit de vragenrubriek.

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 05 nov 2015 10:36

janneke7337 schreef:Knuffelen is juist het eerste wat een verliefd stel doet, helemaal niets mis mee vind ik.
Zoals eerder gezegd, langzaamaan groei je dichter naar elkaar, komt er meer intimiteit, begrijp je elkaar beter, respecteer je elkaar beter en meer.
Het is niet zo dat je in week 1 alleen een kus op de wang mag geven, week 10 een kus op de mond, week 20 een tongzoen en week 30, vul zelf maar in.
Dat moeten jullie helemaal zelf invullen.
Zelf zou ik niet elke dag bij elkaar op de lip zitten, maar bijvoorbeeld 2x per week een avond, maar dat is helemaal persoonlijk en niet toepasselijk voor iedereen.

Als jullie er van overtuigd zijn dat seks binnen het huwelijk hoort, houd dan altijd de kleren aan is menigvuldige advies uit de vragenrubriek.


Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik je visie snap.
Idd moeten wij dat zelf gaan invullen.
Daar zijn we zeker van overtuigd. Ik denk dat we elkaars reinheid moeten bewaren.

Wat voor grenzen stelden jullie zoal?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2015 11:13

Het is vooral belangrijk als allebei achter de keuze staat om iets wel/niet te doen in een verkeringstijd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2015 11:38

Maar ook om je niet schuldig te voelen voor de dingen die je samen besluit te doen.

De eerste stappen in intimiteit/seksualiteit zijn helaas soms zwaar belast met schuldgevoel, en dat kan zeer lang en zeer ernstig doorwerken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Colorado
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:28

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Colorado » 05 nov 2015 11:44

Mortlach schreef:Maar ook om je niet schuldig te voelen voor de dingen die je samen besluit te doen.

De eerste stappen in intimiteit/seksualiteit zijn helaas soms zwaar belast met schuldgevoel, en dat kan zeer lang en zeer ernstig doorwerken.


Denk je dat dat gevoel niet terecht is?
Dit klinkt alsof je nu alles kunt doen wat een beetje fout voelt.
Inderdaad, na verloop van tijd ga je het zien als normaal/goed, maar is dat zo in werkelijkheid dan ook??
Ik denk van niet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2015 11:56

Colorado schreef:
Denk je dat dat gevoel niet terecht is?


Nee.

Dit klinkt alsof je nu alles kunt doen wat een beetje fout voelt.
Inderdaad, na verloop van tijd ga je het zien als normaal/goed, maar is dat zo in werkelijkheid dan ook??
Ik denk van niet.


Tja, ik heb een kennis (v) waarbij door de opvoeding de ervaring van intimiteit zo met schuldgevoel verweven is, dat ze letterlijk alleen opgewonden kan raken van verkrachtingsfantasieën, omdat schuld dan geen rol speelt. Dat is natuurlijk wat extreem, maar dus wel een mogelijk gevolg.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2015 12:55

Colorado schreef:
Ik denk dat knuffelen opzich niets mis is, maar gezien het feit dat we nog maar hooguit een maand verkering hebben, denk ik dat het verstandiger zou zijn als we nog even gepaste afstand hielden. En daarmee bedoel ik dan ook weer niet no touch o.i.d. mee.
Tja, en trouwen, daar moeten we helaas nog een poos mee wachten.


Ah ik meende dat de relatie al wat langer duurde. Knuffelen hoort bij van elkaar houden en kersverse stellen kunnen vaak maar moeilijk van elkaar afblijven. Dat is niet raar of ongezond. Het is ook niet zo dat als je nu al knuffelt, je over een maand al wel het bed met elkaar gedeeld moet hebben. Of het een hellend vlak is of een glijbaan waarbij je alleen maar constant steeds verder kan gaan is een eigen keuze. Maak dus gewoon afspraken met elkaar en met God (praat en elkaar en ga dan samen naar God toe) wat je wel en niet doet en die je kan verantwoorden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Intimiteit tijdens verkering

Berichtdoor Chaya » 05 nov 2015 14:08

Marnix schreef:Ah ik meende dat de relatie al wat langer duurde.

Ja, die indruk kreeg ik ook, omdat Colorado dit schreef:
Colorado schreef:We kennen elkaar al ongeveer 3 jaar, en 2 jaar geleden begon ik een oogje op haar te krijgen.

Dus het duurde kennelijk wel even voordat het meer was dan een oogje. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 40 gasten