trouwen in mantelpakje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Lalage » 29 okt 2015 14:29

Haha, Mortlach is een man ;) Wij zijn een keer op legerkisten naar een gala van de studentenvereniging gegaan, wel met pak en jurk erboven... vond ik leuk :)

Op je trouwdag mag je aan doen wat jij mooi vindt en waar jij je fijn in voelt. Een mantelpakje lijkt me prima geschikt voor zo'n gelegenheid. Mensen die daar commentaar op hebben zijn vreselijk onbeleefd! Misschien had je het gewoon helemaal niet moeten vertellen...

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor janneke7337 » 29 okt 2015 15:15

En een jurk bijbels onderbouwen?
Laat hun dan maar bijbels onderbouwen waarom het verantwoord is om zoveel geld uit te geven voor een jurk....

Maar serieus, als jij graag een mantelpakje draagt, gewoon doen, niets mis mee!
Gaan mensen zich er druk om maken? Jammer dan, het is jouw/jullie dag.
En anders nodig je de zeurders gewoon niet uit ;-)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2015 15:26

Hoi Fleurande,
Nee het is op zich niet gek. Ik heb even gegoogled naar mantelpakjes voor de bruid. Maar heel opmerkelijk is dat je dan toch naar de moeder van de bruid(egom) wordt verwezen, af naar een tweede huwelijk of oudere bruid.
Dus het zal niet vaak voorkomen.
Welke stijl zoek je, klassiek of strak modern?
En dan niet in het wit?
Er zijn genoeg adressen die het geheel op jouw wensen en maat kunnen maken. Zelfs de stof kun je zelf uitzoeken. Hoeft niet duurder te zijn dan een confectie-pakje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

fleurande
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2015 09:35

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor fleurande » 29 okt 2015 15:48

Bedankt voor alle reacties!
Heb besloten om gewoon voor een mantelpakje te gaan en kneem mn vriend wel mee, als hij het ook mooi vindt heb ik aan de opdracht 'je als bruid
versieren voor je man' voldaan :D

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2015 15:53

fleurande schreef:Bedankt voor alle reacties!
Heb besloten om gewoon voor een mantelpakje te gaan en kneem mn vriend wel mee, als hij het ook mooi vindt heb ik aan de opdracht 'je als bruid
versieren voor je man' voldaan :D

O, dat is ook apart. Want normaliter mag de gom de bruid pas zien op de trouwdag.
Heb je geen geschikte vriendin of (schoon)zus?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

fleurande
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2015 09:35

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor fleurande » 29 okt 2015 16:05

Chaya schreef:O, dat is ook apart. Want normaliter mag de gom de bruid pas zien op de trouwdag.
Heb je geen geschikte vriendin of (schoon)zus?


kneem wel mn moeder en misschien nog iemand mee, maar neem mn vriend ook mee, beter dat hij meegaat en het dan ook mooi vindt dan wanneer hij het pas op de trouwdag ziet en het niet mooi vindt. :oops:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2015 16:12

fleurande schreef:
kneem wel mn moeder en misschien nog iemand mee, maar neem mn vriend ook mee, beter dat hij meegaat en het dan ook mooi vindt dan wanneer hij het pas op de trouwdag ziet en het niet mooi vindt. :oops:

Uhm, het gaat toch om jou? In de praktijk heb ik het nog nooit meegemaakt dat een man zei tegen zijn bruid: nou zeg, wat heb jij voor gedrocht aan? :mrgreen:
M.i. gaat het erom dat jij - als bruid - het mooist uit de verf komt (niet letterlijk natuurlijk :lol: ) wat bij jou past en waar jij je mooi in voelt.
Ik heb ook nooit gehoord dat een man mee gaat met het kopen van de bruidsjurk.
Maar misschien zijn hier andere ervaringen?
Mij lijkt het i.g.g. niet leuk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor bakvis » 29 okt 2015 16:26

Chaya schreef:
O, dat is ook apart. Want normaliter mag de gom de bruid pas zien op de trouwdag.
Heb je geen geschikte vriendin of (schoon)zus?


misschien een streekgebonden iets?
Hier in zeker 90% gaat de bruidegom gewoon mee de kleding voor de bruid uitzoeken.
ik zou zeggen: gewoon doen waar jullie je allebei goed bij voelen en lekker samen je kleding uitzoeken!!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Sabra » 29 okt 2015 16:29

fleurande schreef:Zelf ben ik een beetje een alternatieveling en ik houd van eenvoud, vandaar mn keuze voor een mantelpakje. Daarbij ben ik gewend me weinig van andermans mening aan te trekken. Maar bij het uitzoeken van trouwkleding ligt dit net iets gevoeliger.
Volgens mn familie is het (ook Bijbels gezien) gepast dat je je op je trouwdag versiert voor je man en zij vinden dat daar een trouwjurk bij hoort.
Kweet niet goed wat ik van die bijbelse onderbouwing moet vinden, vandaar deze posting.


De versiering kan toch ook betrekking hebben op make-up, haardracht of versiering die enkel je aanstaande man te zien krijgt.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor tulp » 29 okt 2015 16:31

Chaya schreef:Ik heb ook nooit gehoord dat een man mee gaat met het kopen van de bruidsjurk.
Maar misschien zijn hier andere ervaringen?
Mij lijkt het i.g.g. niet leuk.


De vorige pagina niet gelezen? :wink:
Doe als ik en zoek je mantelpakje/jurk samen uit. Dan weet je zeker dat je versierd genoeg bent en dat hij je prachtig zal vinden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2015 16:37

Ik krijg een beetje een "Say yes to the dress"-gevoel bij dit topic. Voor de mensen die het niet weten: dat is een vreselijk reality-tv programma waarbij een aanstaande bruid en haar aanhang wordt gevolgd terwijl ze een jurk uitzoeken. Tenenkrommend. Ik heb er 1 aflevering van gezien, maar nooit meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2015 16:38

Ja wel gelezen hoor tulp. :D
Het is voor mij echt nieuw, net diverse sites gelezen en overal staat hetzelfde nl. dat het niet de gewoonte is dat de gom de jurk ziet.
Om verschillende redenen.
Ik zal wel onverbeterlijk romantisch zijn :mrgreen: maar owww, als jonge bruid de trap af schrijden en daaronder staat dan je aanstaande in extase, met het bruidsboeket in zijn handen, wat jij dan weer niet mocht zien. :-({|=
Toch veel leuker dames?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor jaccootje85 » 29 okt 2015 18:44

Bij het uitzoeken van mijn bruidskleding moest ik handelen volgens een protocol van Defensie. Ik had ook kunnen kiezen voor een mantelpakje maar daar ben ik het type niet voor. Dus 'gewoon' voor een jurk gekozen. Er was in de zaak waar ik mijn jurk uitzocht nog een bruidje bezig met passen (het was een grote en ruime zaak) en zij koos uiteindelijk ook voor een mantelpakje. Het was ook een jonge bruid en t stond haar geweldig! Dus als het jouw keuze is om in een mantelpakje te trouwen, zou ik dat zeker doen.
Ik heb zelf mijn (toen aanstaande) man niet meegenomen om kleding uit te zoeken. Wel mijn moeder, schoonmoeder en een schoonzusje. Maar ik was zelf degene die het beste wist hoe t pak van m'n man eruit zag :wink: Dat was wel grappig. Maar als jij hem voor de zekerheid mee wilt nemen, waarom niet?!
Szent az Úr

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Lalage » 29 okt 2015 18:51

Wie meegaat winkelen mag je toch óók zelf kiezen als bruid, wat een gezeur....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: trouwen in mantelpakje

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2015 20:15

Lalage schreef:Wie meegaat winkelen mag je toch óók zelf kiezen als bruid, wat een gezeur....

Ja hallo, dan moet je geen topic openen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten