Signalen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Signalen

Berichtdoor Johan100 » 24 okt 2015 13:31

gewist.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 22 jan 2017 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 24 okt 2015 13:31

naamloos schreef:Ja, je dient een ander niet door hem in zn verkeerde gedrag te staven.

Dat ben ik met je eens.
Maar luiers op zn brood smeren gaat wel heel ver. Ik snap dat je het niet letterlijk bedoelde (hoop ik :mrgreen: ) maar dergelijke acties leiden tot grimmigheid en toorn.
Mijn oudste broer leek in een verkeerde tijd geboren, hij gebruikte mijn moeder als zijn persoonlijke butler en slaaf.
Mn moeder deed het nog ook.
Als mijn zussen en ik dan vroegen: waarom hoeft hij niet op te ruimen, af te drogen enz enz, zei ze: hij komt er nog wel achter, later.
Nou dat kwam ie zeker. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Signalen

Berichtdoor Johan100 » 24 okt 2015 13:37

Wat los jij dat mooi op Chaya, je bent een wijze vrouw :D
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Signalen

Berichtdoor naamloos » 24 okt 2015 13:40

Chaya schreef:Dat ben ik met je eens.
Maar luiers op zn brood smeren gaat wel heel ver. Ik snap dat je het niet letterlijk bedoelde (hoop ik ) maar dergelijke acties leiden tot grimmigheid en toorn.
Mijn oudste broer leek in een verkeerde tijd geboren, hij gebruikte mijn moeder als zijn persoonlijke butler en slaaf.
Mn moeder deed het nog ook.
Als mijn zussen en ik dan vroegen: waarom hoeft hij niet op te ruimen, af te drogen enz enz, zei ze: hij komt er nog wel achter, later.
Nou dat kwam ie zeker.
Nou ja, de één heeft een andere aanpak nodig dan de ander.
Als de uitkomst grimmigheid en toorn blijft (eventjes nijdig kan geen kwaad hoor) dan zou ik wel iets anders verzinnen.
Inderdaad niet letterlijk bedoelt die luiers. :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 24 okt 2015 13:45

Johan100 schreef:Wat los jij dat mooi op Chaya, je bent een wijze vrouw :D

Uh, wat bedoel je precies?
En zo wijs ben ik niet hoor, ik kan in het dagelijks leven best een driftkikkertje zijn. :oops:
Maar meestal sla ik gewoon dicht als ik lompheid en agressie tegenkom.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Signalen

Berichtdoor Johan100 » 24 okt 2015 14:34

nou zo kwam het over, ik heb het een en ander aan conversaties gelezen inmiddels op de site en kom je naam nog weleens tegen.
en vaak ben ik het wel met je eens (mooi als je herkenning tegenkomt toch) en vind het mooi hoe je dingen bespreekt.
maar in het dagelijkse leven kan het inderdaad weleens anders zijn, in een digitale wereld is het ook weer anders.
ik herken dat wel.

en als het goed is, voel je jezelf niet wijs he :)
maar goed, weer on-topic
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 24 okt 2015 19:09

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 24 okt 2015 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 24 okt 2015 19:12

-
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 24 okt 2015 20:59

naamloos schreef:Nou ja, de één heeft een andere aanpak nodig dan de ander.
Als de uitkomst grimmigheid en toorn blijft (eventjes nijdig kan geen kwaad hoor) dan zou ik wel iets anders verzinnen.
Inderdaad niet letterlijk bedoelt die luiers. :D

Lol aanpak, dat doe je met een kind.
Als mijn jongens de zooi van zich afsmijten zeg ik: ik ben je huissloof niet!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 24 okt 2015 22:03

Mannelijk schreef:Ik heb hier onlangs al een keer een bericht geplaatst over iemand (25 jaar) waar ik mee gedate heb die na heel veel leuke dates gehad te hebben op het hoogtepunt aan gaf het op dat moment niet te kunnen. Echter heb ik nog steeds contact met haar maar snap helemaal niets van haar signalen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!:)
Na nog een aantal keer elkaar gezien te hebben, had ik 1,5 maand geleden ook weer met haar afgesproken bij mij thuis wat erg gezellig was. Nu gaf ze gedurende deze afspraak mijn inziens wel wat signalen af, alleen twijfel ik of ik deze signalen misschien graag wil zien en dus daar niet helemaal objectief in ben.
- Ze gaf halverwege de avond aan dat ze het leuk had gevonden als ik naar haar was toegekomen want dan hadden we buiten bij haar haardkachel kunnen zitten.
- Ze weet dat ik tennis en tijdens die avond gaf ze aan dat ze dat ook nog een keer heel graag wil doen
- Ik heb een motor en ze gaf aan dat ze nog een keer graag achter op zou willen zitten
- Ze weet dat ik instrument wil leren spelen en ze bood aan om mij wat akkoorden aan te kunnen leren

Nu 1,5 maand verder is het nog steeds onduidelijk wat ze wil. Na deze bewuste avond (waar ik het forumbericht mee begon), hebben we nog contact gehad via app. Ze vroeg mij paar weken later of ik zin had om te gaan sporten, waarop ik aan gaf dat ik dat leuk vond en welke dagen ik zou kunnen. En warempel 3 dagen later krijg ik pas antwoord dat zij op die dagen niet kan en dat we het dan maar moeten opschuiven. Omdat dit (in mijn ogen) nonchalante gedragniet de eerste keer was, was ik het een beetje zat; 'waarom laat je me weer 3 dagen wachten met je reactie?!' Zij merkte via de app dat ik geïrriteerd was waarop zij mij op belde. In dit gesprek heb ik uitgelegd dat het me niet zozeer gaat dat ze paar dagen later reageert (alhoewel ik dat wel irritant vind als iemand dat structureel doet) maar dat het om de hele houding gaat; 'nonchalant'. Omdat ik aan gaf dat ik daar wel een beetje klaar mee was, werd ze in dit gesprek meerdere malen emotioneel en moest ze huilen omdat ze dacht dat ik haar niet meer wilde zien. Uiteindelijk heb ik gezegd dat dat niet zo is en ben ik weer op haar emoties ingegaan (ben er weer ingetrapt;)) Daarna is zij 5 weken op vakantie gegaan, daar hebben we nog een beetje app contact gehouden maar heb ik de boot bewust een beetje afgehouden (reageerde wat korter) en warempel vorige week nadat ik vroeg om weer een keer wat af te spreken krijg ik structureel om de 2 dagen een berichtje terug (duurt 1,5 week voordat we een afspraak hebben). Ze vindt het leuk om af te spreken maar reageert telkens pas 2 dagen later op mijn appjes. Ik was dit zo zat dat ik zaterdag gebeld heb en dat weer aangegeven heb. Lang verhaal kort; zij vindt het maar raar dat vriendschap afhangt van hoe snel iemand reageert maar dat is mijn punt niet, voor mijn gevoel zit er wat achter maar dat krijg ik niet uitgelegd. In mijn ogen is dit ook geen vriendschap meer maar een spelletje waar een dubbele bodem achter zit.

Ik snap er helemaal niets meer van! Ligt dat aan mij of....

Misschien moet je d'r dit sturen, heb ik net ook gedaan met m'n date die weigert snel te reageren.

https://m.youtube.com/watch?v=qqaf8cOXoqI

Als iemand het dan nog niet begrijpt dan houdt het op lol.
Zout op, ik heb geen tijd voor die flauwekul.
Hm misschien was ik toch iets te ongeduldig.
Laatst gewijzigd door Boerin op 26 okt 2015 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 26 okt 2015 02:01

naamloos schreef:Mankeert jouw ex, behalve iets aan zijn mond, ook iets aan zijn handen?
Behalve dat ie de zaken niet benoemde had hij de zooi ook gewoon zelf kunnen opruimen als het hem zo stoorde.
Je hebt zijn briefje toch zeker niet afgewerkt hè? Please, zeg alsjeblieft van niet! :shock: Ik zou die luiers op zn brood gesmeerd hebben.

Hahaha hij lapte ook heel de dag hoor. Liet geen kruimel liggen. Ik ben gewoon zo, het interesseert me geen hout.
Daarna nam ik een slons die verwachtte dat ik achter 'm aan ging rapen, dat was nog irritanter. Hij ruimde tenminste wel op. Hij heeft nu een keurig nette vrouw en ze ruimen gezellig samen op.
We hebben later sorry gezegd voor alle lelijkheden. Zo schattig, vandaag in de kerk bad m'n ex voor me voor genezing van de scheiding en dat het allemaal weg was gedaan. Heel apart.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 26 okt 2015 10:24

Boerin schreef:We hebben later sorry gezegd voor alle lelijkheden. Zo schattig, vandaag in de kerk bad m'n ex voor me voor genezing van de scheiding en dat het allemaal weg was gedaan. Heel apart.

O wat ontroerend Boerin. :cry:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Signalen

Berichtdoor naamloos » 26 okt 2015 10:38

Boerin schreef:Hahaha hij lapte ook heel de dag hoor. Liet geen kruimel liggen. Ik ben gewoon zo, het interesseert me geen hout.
Daarna nam ik een slons die verwachtte dat ik achter 'm aan ging rapen, dat was nog irritanter. Hij ruimde tenminste wel op. Hij heeft nu een keurig nette vrouw en ze ruimen gezellig samen op.
We hebben later sorry gezegd voor alle lelijkheden. Zo schattig, vandaag in de kerk bad m'n ex voor me voor genezing van de scheiding en dat het allemaal weg was gedaan. Heel apart.
Oké, in dat geval zou ik iets anders op zn brood smeren als verwerkte smeerleverworst. (recycling kun je ook overdrijven :D )
Top dat er wederzijds sorry is uitgesproken, en tussen een gezellige troep staat een blommetje vast leuk, alsjeblieft 8>)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 26 okt 2015 11:46

naamloos schreef:Nou ja, de één heeft een andere aanpak nodig dan de ander.

Boerin schreef:Lol aanpak, dat doe je met een kind.

:)nico

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Signalen

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2015 11:56

Mannelijk schreef:Ik heb hier onlangs al een keer een bericht geplaatst over iemand (25 jaar) waar ik mee gedate heb die na heel veel leuke dates gehad te hebben op het hoogtepunt aan gaf het op dat moment niet te kunnen. Echter heb ik nog steeds contact met haar maar snap helemaal niets van haar signalen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!:)
Na nog een aantal keer elkaar gezien te hebben, had ik 1,5 maand geleden ook weer met haar afgesproken bij mij thuis wat erg gezellig was. Nu gaf ze gedurende deze afspraak mijn inziens wel wat signalen af, alleen twijfel ik of ik deze signalen misschien graag wil zien en dus daar niet helemaal objectief in ben.
- Ze gaf halverwege de avond aan dat ze het leuk had gevonden als ik naar haar was toegekomen want dan hadden we buiten bij haar haardkachel kunnen zitten.
- Ze weet dat ik tennis en tijdens die avond gaf ze aan dat ze dat ook nog een keer heel graag wil doen
- Ik heb een motor en ze gaf aan dat ze nog een keer graag achter op zou willen zitten
- Ze weet dat ik instrument wil leren spelen en ze bood aan om mij wat akkoorden aan te kunnen leren

Nu 1,5 maand verder is het nog steeds onduidelijk wat ze wil. Na deze bewuste avond (waar ik het forumbericht mee begon), hebben we nog contact gehad via app. Ze vroeg mij paar weken later of ik zin had om te gaan sporten, waarop ik aan gaf dat ik dat leuk vond en welke dagen ik zou kunnen. En warempel 3 dagen later krijg ik pas antwoord dat zij op die dagen niet kan en dat we het dan maar moeten opschuiven. Omdat dit (in mijn ogen) nonchalante gedragniet de eerste keer was, was ik het een beetje zat; 'waarom laat je me weer 3 dagen wachten met je reactie?!' Zij merkte via de app dat ik geïrriteerd was waarop zij mij op belde. In dit gesprek heb ik uitgelegd dat het me niet zozeer gaat dat ze paar dagen later reageert (alhoewel ik dat wel irritant vind als iemand dat structureel doet) maar dat het om de hele houding gaat; 'nonchalant'. Omdat ik aan gaf dat ik daar wel een beetje klaar mee was, werd ze in dit gesprek meerdere malen emotioneel en moest ze huilen omdat ze dacht dat ik haar niet meer wilde zien. Uiteindelijk heb ik gezegd dat dat niet zo is en ben ik weer op haar emoties ingegaan (ben er weer ingetrapt;)) Daarna is zij 5 weken op vakantie gegaan, daar hebben we nog een beetje app contact gehouden maar heb ik de boot bewust een beetje afgehouden (reageerde wat korter) en warempel vorige week nadat ik vroeg om weer een keer wat af te spreken krijg ik structureel om de 2 dagen een berichtje terug (duurt 1,5 week voordat we een afspraak hebben). Ze vindt het leuk om af te spreken maar reageert telkens pas 2 dagen later op mijn appjes. Ik was dit zo zat dat ik zaterdag gebeld heb en dat weer aangegeven heb. Lang verhaal kort; zij vindt het maar raar dat vriendschap afhangt van hoe snel iemand reageert maar dat is mijn punt niet, voor mijn gevoel zit er wat achter maar dat krijg ik niet uitgelegd. In mijn ogen is dit ook geen vriendschap meer maar een spelletje waar een dubbele bodem achter zit.

Ik snap er helemaal niets meer van! Ligt dat aan mij of....


Het is wat lastig om te ontdekken wat iemand wil als die dat zelf helemaal niet weet. En ja, in een relatie is het normaal om een beetje vlok op elkaar te reageren. Er voor elkaar zijn. Als ze je structureel dagen laat wachten en dat aankaarten niet helpt, zou ik er mee stoppen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 25 gasten