Signalen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 14:20

Ik heb hier onlangs al een keer een bericht geplaatst over iemand (25 jaar) waar ik mee gedate heb die na heel veel leuke dates gehad te hebben op het hoogtepunt aan gaf het op dat moment niet te kunnen. Echter heb ik nog steeds contact met haar maar snap helemaal niets van haar signalen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!:)
Na nog een aantal keer elkaar gezien te hebben, had ik 1,5 maand geleden ook weer met haar afgesproken bij mij thuis wat erg gezellig was. Nu gaf ze gedurende deze afspraak mijn inziens wel wat signalen af, alleen twijfel ik of ik deze signalen misschien graag wil zien en dus daar niet helemaal objectief in ben.
- Ze gaf halverwege de avond aan dat ze het leuk had gevonden als ik naar haar was toegekomen want dan hadden we buiten bij haar haardkachel kunnen zitten.
- Ze weet dat ik tennis en tijdens die avond gaf ze aan dat ze dat ook nog een keer heel graag wil doen
- Ik heb een motor en ze gaf aan dat ze nog een keer graag achter op zou willen zitten
- Ze weet dat ik instrument wil leren spelen en ze bood aan om mij wat akkoorden aan te kunnen leren

Nu 1,5 maand verder is het nog steeds onduidelijk wat ze wil. Na deze bewuste avond (waar ik het forumbericht mee begon), hebben we nog contact gehad via app. Ze vroeg mij paar weken later of ik zin had om te gaan sporten, waarop ik aan gaf dat ik dat leuk vond en welke dagen ik zou kunnen. En warempel 3 dagen later krijg ik pas antwoord dat zij op die dagen niet kan en dat we het dan maar moeten opschuiven. Omdat dit (in mijn ogen) nonchalante gedragniet de eerste keer was, was ik het een beetje zat; 'waarom laat je me weer 3 dagen wachten met je reactie?!' Zij merkte via de app dat ik geïrriteerd was waarop zij mij op belde. In dit gesprek heb ik uitgelegd dat het me niet zozeer gaat dat ze paar dagen later reageert (alhoewel ik dat wel irritant vind als iemand dat structureel doet) maar dat het om de hele houding gaat; 'nonchalant'. Omdat ik aan gaf dat ik daar wel een beetje klaar mee was, werd ze in dit gesprek meerdere malen emotioneel en moest ze huilen omdat ze dacht dat ik haar niet meer wilde zien. Uiteindelijk heb ik gezegd dat dat niet zo is en ben ik weer op haar emoties ingegaan (ben er weer ingetrapt;)) Daarna is zij 5 weken op vakantie gegaan, daar hebben we nog een beetje app contact gehouden maar heb ik de boot bewust een beetje afgehouden (reageerde wat korter) en warempel vorige week nadat ik vroeg om weer een keer wat af te spreken krijg ik structureel om de 2 dagen een berichtje terug (duurt 1,5 week voordat we een afspraak hebben). Ze vindt het leuk om af te spreken maar reageert telkens pas 2 dagen later op mijn appjes. Ik was dit zo zat dat ik zaterdag gebeld heb en dat weer aangegeven heb. Lang verhaal kort; zij vindt het maar raar dat vriendschap afhangt van hoe snel iemand reageert maar dat is mijn punt niet, voor mijn gevoel zit er wat achter maar dat krijg ik niet uitgelegd. In mijn ogen is dit ook geen vriendschap meer maar een spelletje waar een dubbele bodem achter zit.

Ik snap er helemaal niets meer van! Ligt dat aan mij of....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 14:50

Ik weet niet of ik je verder kan helpen, maar ik zou zeggen, gedag aan deze mevrouw.
Houd het bij vriendschap, af en toe een appje of drankje doen.
Maar verwacht er niets van.
Misschien geen dubbele bodem, maar echt enthousiast of verliefd klinkt ze niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:06

Soms reageer ik ook pas dagen later op een sms, dat zegt niets over mijn enthousiasme. Nee, ik zou er niet te veel achter zoeken en als je wilt weten of ze meer wil dan vriendschap moet je daar gewoon werk van maken. Op deze manier gooi je je eigen glazen in.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:07

Chaya schreef:Ik weet niet of ik je verder kan helpen, maar ik zou zeggen, gedag aan deze mevrouw.

Of gewoon niet meer smsjes sturen want dat schept verwachtingen die anderen niet willen waarmaken. Bel dan gewoon als je deze situatie niet wilt, dan neemt iemand op of niet.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 15:11

mohamed schreef:Soms reageer ik ook pas dagen later op een sms, dat zegt niets over mijn enthousiasme. Nee, ik zou er niet te veel achter zoeken en als je wilt weten of ze meer wil dan vriendschap moet je daar gewoon werk van maken. Op deze manier gooi je je eigen glazen in.

Ook als het een hele leuke mevrouw is? :shock:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:15

mohamed schreef:Soms reageer ik ook pas dagen later op een sms, dat zegt niets over mijn enthousiasme. Nee, ik zou er niet te veel achter zoeken en als je wilt weten of ze meer wil dan vriendschap moet je daar gewoon werk van maken. Op deze manier gooi je je eigen glazen in.

Chaya schreef:Ook als het een hele leuke mevrouw is? :shock:

Ja natuurlijk, juist dan reageer ik nog wat later zodat ze nog beter haar best doet! Als jij achter me aan had gezeten in een grijs verleden, zou ik na een lief smsje een dag later een boze krijgen begrijp ik, als ik niet tijdig zou reageren. De eerste zou zijn: 'zullen we binnenkort gaan tennissen schatje?' En 24 uur later 'jij stijve hark, je kan geen bal raken.' Terwijl ik nog even moest nadenken wanneer ik je van het veld zou spelen! Nee Chaya, geduld is een schone zaak! Laat ze maar wachten hoor, is niks mis mee. Wachten doet smachten! :-({|=

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 15:18

Chaya schreef:Ook als het een hele leuke mevrouw is? :shock:

Ja natuurlijk, juist dan reageer ik nog wat later zodat ze nog beter haar best doet! Als jij achter me aan had gezeten in een grijs verleden, zou ik na een lief smsje een dag later een boze heb ik begrepen. De eerst zou zijn: 'zullen we binnenkort gaan tennissen' en 24 uur later 'jij stijve hark, je kan geen bal raken.' Terwijl ik nog even moest nadenken wanneer ik je van het veld zou spelen! Nee Chaya, geduld is een schone zaak! Laat ze maar wachten hoor, is niks mis mee. Wachten doet smachten! :-({|=[/quote]

Ik snap wat je hierboven schrijft maar dat is dan gewoon een spelletje en een beetje irritant toch?

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:20

Mannelijk schreef:Ik snap wat je hierboven schrijft maar dat is dan gewoon een spelletje en een beetje irritant toch?

Ja is het ook maar zo werkt het. Daar verander je niks aan en als je je boos laat maken erdoor verlies je het spelletje.

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 15:23

Nou ik vind het vervelend als we een afspraak maken dat dat een week moet duren; 'wanneer kan jij?', 2 dagen wachten, 'dan en dan', weer 2 dagen wachten.. Maar tja, misschien ben ik daar niet zo handig in en heb me inmiddels al boos naar haar toe gemaakt, verloren dus ;)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 15:25

mohamed schreef:Ja natuurlijk, juist dan reageer ik nog wat later zodat ze nog beter haar best doet! Als jij achter me aan had gezeten in een grijs verleden, zou ik na een lief smsje een dag later een boze krijgen begrijp ik, als ik niet tijdig zou reageren. De eerste zou zijn: 'zullen we binnenkort gaan tennissen schatje?' En 24 uur later 'jij stijve hark, je kan geen bal raken.' Terwijl ik nog even moest nadenken wanneer ik je van het veld zou spelen! Nee Chaya, geduld is een schone zaak! Laat ze maar wachten hoor, is niks mis mee. Wachten doet smachten! :-({|=

Nou zeg, jij bent een vrijer van de kouwe grond. :mrgreen:
Mannelijk schreef:Ik snap wat je hierboven schrijft maar dat is dan gewoon een spelletje en een beetje irritant toch

Ik vind het ook irritant. Mohamed zou bij mij snel uitgesmst zijn. :muhahaha:

Zo'n "trekrelatie" is leuk als je 16 bent en gewoon zin heb om iemand een lesje te leren. Maar toch niet als je de leeftijd der trouwlustigen hebt bereikt?
Mijn vertrouwen zou er niet meer zijn en geen vertrouwen, dan ook niet trouwen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 15:26

mohamed schreef:Ja is het ook maar zo werkt het. Daar verander je niks aan en als je je boos laat maken erdoor verlies je het spelletje.

Jij ziet het als een spel?
Ik heb de indruk dat Mannelijk het liever serieus aanpakt en verwacht dan uiteraard ook serieuze reacties.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:28

Mannelijk schreef:Nou ik vind het vervelend als we een afspraak maken dat dat een week moet duren; 'wanneer kan jij?', 2 dagen wachten, 'dan en dan', weer 2 dagen wachten.. Maar tja, misschien ben ik daar niet zo handig in en heb me inmiddels al boos naar haar toe gemaakt, verloren dus ;)

Ja, dat is mij ook wel gebeurd, van mij had het niet gehoeven, want ik krijg het liefst ook direct bericht maar de dames willen dat de spontaniteit er af gaat. :mrgreen:

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:29

Chaya schreef:Ik vind het ook irritant. Mohamed zou bij mij snel uitgesmst zijn. :muhahaha:

Zo'n "trekrelatie" is leuk als je 16 bent en gewoon zin heb om iemand een lesje te leren. Maar toch niet als je de leeftijd der trouwlustigen hebt bereikt?
Mijn vertrouwen zou er niet meer zijn en geen vertrouwen, dan ook niet trouwen.

Gelukkig maar, want ik moest er niet aan denken getrouwd te zijn met iemand die me geen dag alleen kan laten. :-oo

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:31

mohamed schreef:Ja is het ook maar zo werkt het. Daar verander je niks aan en als je je boos laat maken erdoor verlies je het spelletje.

Chaya schreef:Jij ziet het als een spel?
Ik heb de indruk dat Mannelijk het liever serieus aanpakt en verwacht dan uiteraard ook serieuze reacties.

Het begint als een spel en ik heb liever dat iemand eerst even zijn agenda raadpleegt dan direct reageren en twee dagen later weer afzeggen wegens drukke agenda. Dát vind ik nou een afknapper. Bovendien heeft ze Mannelijk aangeboden hem gitaar te leren spelen, hoe duidelijk wil je het hebben dat ze hem aardig vindt?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 15:33

mohamed schreef:Gelukkig maar, want ik moest er niet aan denken getrouwd te zijn met iemand die me geen dag alleen kan laten. :-oo

Waar maak jij dat uit op? :shock:
Ik heb zelf ook space nodig, dus gun mijn echtgenoot dat dan ook.

Dus mijn gebraden kippetjes zijn niet aanlokkelijk genoeg voor je? :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten