Ruzie met vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Ruzie met vriend

Berichtdoor MissVis » 15 sep 2015 17:01

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door MissVis op 24 sep 2015 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Schitterønt

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Mortlach » 15 sep 2015 17:32

Een rotsituatie, maar wachten om te zien wie er als eerste contact opneemt, dat lijkt me ook niet verstandig. Dat loopt hoe dan ook uit op een teleurstelling.

Je vriend klinkt behoorlijk introvert, en daar is niets mis mee, maar extraverte mensen hebben daar vaak nogal moeite mee. (het is altijd gradueel, het kan zijn dat jij ook introvert bent, maar je vriend nog introverter.) Extraverte mensen kunnen het zich vaak niet voorstellen dat drukte, mensen, praten, verwachtingen - dingen waar zij zelf energie uithalen, voor een introvert iemand dingen zijn om te vermijden. Extraverte mensen proberen introverte mensen dan ook vaak te veranderen.

Maar goed, advies? Gewoon een berichtje sturen in de trent van "gaat het weer een beetje?" En als ik dan toch iets specifieks uit je verhaal moet halen, je kunt het 'vervelend' vinden dat hij iets op een bepaalde manier ervaart, maar je kunt het ook 'jammer' vinden. Dat is een subtiel verschil. In het eerste geval spreekt dat impliciet de wens uit dat hij verandert, in het tweede geval dat jij zult proberen te veranderen.

Succes
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor MissVis » 15 sep 2015 21:46

..
Laatst gewijzigd door MissVis op 24 sep 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Schitterønt

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 15 sep 2015 23:34

Als het een echte vriend is zal hij je niet laten zitten en soms heb je eens ruzie, dat hoort er bij. Helaas zijn er maar weinig mensen die daar mee om kunnen gaan en zo leer je je vrienden wel kennen.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Rozijn » 16 sep 2015 15:51

Misschien een idee om te proberen weer eens af te spreken, en dit gesprek niet via WhatsApp te voeren? Dat heeft als voordeel dat je ook de non-verbale signalen op kunt vangen.

Ik weet niet of je wat gaat "doen" als je afspreekt, of dat je gewoon bij elkaar langs gaat. Anders zou ik aanraden iets te doen. Een eind wandelen ofzo (als je dat allebei leuk vindt, tenminste). Dan hoef je niet heel de tijd te praten, maar kun je ook gewoon even je mond houden.
En als je eenmaal een kilometer onderweg bent, kan hij ook niet meer zomaar het gesprek afkappen en weggaan...

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2015 16:35

Vind ik een hele goeie, Rozijn. Hoe vaak is al niet gebleken dat geschreven teksten totaal anders kunnen aankomen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Boerin » 18 sep 2015 13:22

Gewoon ermee ophouden en een vriendin zoeken misschien. Je kunt niet vrienden zijn met een man zoals je vriendinnen bent met een vrouw. Met je broer kan zoiets. Of collegiaal of zo met een getrouwde man leuteren tijdens het werk met meer mensen, maar die ga je niet appen en mee afspreken. Dat is zo'n beetje het hoogst haalbare.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Mortlach » 22 sep 2015 12:00

MissVis schreef:Hij is inderdaad erg introvert. Hij heeft me al eens eerder opdringerig genoemd maar dat hebben we goed uitgepraat en was voor de rest geen groot punt geworden. Ik vind dat het zelf wel mee valt, maar wat de één opdringerig vindt hoeft voor een ander nog niet zo te zijn. Ik vind het bij hem moeilijk te beoordelen bij hoeveel contact en aandacht hij zich goed voelt en wanneer het teveel is. Misschien moet ik hem dat gewoon eens vragen?


Dat lijkt me een puik plan. Duidelijkheid is vaak ontzettend handig voor alle partijen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 23 sep 2015 01:03

Boerin schreef:Gewoon ermee ophouden en een vriendin zoeken misschien. Je kunt niet vrienden zijn met een man zoals je vriendinnen bent met een vrouw. Met je broer kan zoiets. Of collegiaal of zo met een getrouwde man leuteren tijdens het werk met meer mensen, maar die ga je niet appen en mee afspreken. Dat is zo'n beetje het hoogst haalbare.

Nou, ze zijn al anderhalf jaar alleen vrienden schrijft Missvis, dus dat lukt kennelijk prima en ermee ophouden is juist niet wat ze wil geeft ze aan.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Boerin » 23 sep 2015 16:45

Ik denk dat als je vriendschap zoekt met een alleenstaande man je eigenlijk gewoon meer wilt want waarom zoek je niet een vriendin of een getrouwde man? Dat gaat 'm irriteren lijkt me, but that's just my 2 cents.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 23 sep 2015 17:00

Vriendschap tussen een getrouwd en een alleenstaand iemand zie ik in de praktijk niet gebeuren. Degene die getrouwd is besteedt diens vrije tijd meestal met zijn partner en zal te weinig tijd hebben voor die alleenstaande vriendin. Zo heb ik twee maten die getrouwd zijn die ik weinig zie omdat ze een heel ander leven leiden als ik.

Een alleenstaande vriendin vindt het misschien wel leuk om op zaterdag wat te gaan doen, terwijl getrouwde mensen dan meestal het liefst met elkaar op de bank zitten.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor Boerin » 23 sep 2015 17:29

Theoretisch is dat leuk.
Er staat: ik merk dat ik niet hetzelfde voor hem beteken. Ik ben toch bang dat het erg lastig is hoor. Je gaat wat verwachten al is het een goeie vriendschap en eigenlijk kun je niks verwachten. Wat als ie volgende week een vriendin krijgt? Dan kun je de boom in. Doen vriendinnen ook maar dat begrijp je dan wel van elkaar. Maar ja kan aan mij liggen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 23 sep 2015 20:10

Boerin schreef:Theoretisch is dat leuk.
Er staat: ik merk dat ik niet hetzelfde voor hem beteken. Ik ben toch bang dat het erg lastig is hoor. Je gaat wat verwachten al is het een goeie vriendschap en eigenlijk kun je niks verwachten. Wat als ie volgende week een vriendin krijgt? Dan kun je de boom in. Doen vriendinnen ook maar dat begrijp je dan wel van elkaar. Maar ja kan aan mij liggen.

Ja dat is zo, die kans zit er wel in. Nou, ja ik weet het ook niet. Veel wijsheid gewenst.

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor MissVis » 24 sep 2015 13:24

Bericht verwijderd.
Schitterønt

mohamed

Re: Ruzie met vriend

Berichtdoor mohamed » 25 sep 2015 10:48

Na enige bezinning ben ik van mening dat man en vrouw prima vrienden kunnen zijn, maar als men de harten verhard kan het niet.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten