Bindingsangst of niet verliefd??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Mannelijk » 11 mei 2015 09:48

Mijn vraag is heeft ze bindingsangst of… Ik begrijp er helemaal niets van!

Onlangs heb ik 2/3 maanden met een vrouw (25) gedate. Omdat we na de eerste date er allebei (zo begreep ik later) een zeer goed gevoel aan over gehouden hadden, volgden er nog zo’n 10/15 dates waarbij de ene date nog leuker dan de andere was.. Wel gaf ze in het begin al aan ‘ik heb last van bindingsangst’. Dus merkte ik gedurende de tijd ook ik wanneer ik teveel gas gaf, zij de boot een beetje af hield. Als ik dan bewust of onbewust even wat afstand nam, kreeg ik berichten als ‘psst.. leef je nog?’ dus zocht zij weer toenadering. Tevens had wel eens aangegeven dat wanneer ze bij mij kwam zij het erg leuk met me vond (en oa dat ik haar droomman ben), maar als ze dan weer naar huis ging begon het piekeren weer, zo vertelde ze. Tot het moment daar was dat ze een paar weken geleden bij mij kwam en emotioneel aangaf het nu niet te kunnen. Ze vroeg of we elkaar dan niet over een tijdje weer konden zien?! Het wrange is dat die week hier voorafgaand het zowel emotioneel als fysiek nogal intiem is geweest tussen ons, dus ik bleef een beetje met een kater achter. Ik gaf dan ook aan dan voorlopig even geen contact te willen. Een week geleden kwam ik haar tegen en toen gaf ze ook aan dat we binnenkort maar even bij moesten kletsen. Hier op heb ik een paar dagen later gereageerd dat ik daar voorlopig nog niet aan toe ben (dit om mijn grenzen te bewaken). Tot dat ik haar een paar dagen geleden weer tegen kwam bij de fitness. Het wrange is dat ik die avond geblesseerd raakte en niet meer kon lopen. Zij heeft de hele avond voor me gezorgd en alles voor me gedaan van drinken voor me halen tot mijn auto wegbrengen etc.. We hebben afscheid genomen waarin zij aangaf ‘als ik nog wat voor je kan doen, hoor ik het wel van je he!’ Ik ben hier zo van in de war geraakt dat ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen? Ik heb de boot bewust afgehouden omdat ik bang ben als ik er weer voor wil gaan, zij weer weg rent. Wat moet ik doen?? Eerst kan ze het niet en nu opeens wil ze me weer helpen.. Dit is toch onlogisch gedrag?
Laatst gewijzigd door Mannelijk op 11 mei 2015 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2015 11:07

Het probleem bij haar neerleggen? Aangeven dat je graag verder wil maar dat ze dan wel over haar bindingsangst heen moet komen. Wil ze met je verder en de sprong wagen of wil ze haar hele leven alleen blijven? Als dat laatste niet het geval is moet ze zich haar een keer over haar bindingsangst heenzetten. Bespreek dat met haar, zeg dat je op deze manier niet verder kan.... dat ze er wel voor moet gaan... en daarin open naar je moet zijn. Gewoon het bespreken als het haar angstig maakt.... en dan is het aan haar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2015 11:27

Op zich ben ik het met Marnix eens, maar bedenk je wel dat als ze dan 'ja' zegt, ze echt niet in een keer over die angst heen is. Dat neemt ze dan mee de relatie in en dat zal ongetwijfeld problemen opleveren. Misschien is het raadzaam dat ze dit eens met een psycholoog bespreekt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Chaya » 12 mei 2015 15:26

Mannelijk schreef: Ik heb de boot bewust afgehouden omdat ik bang ben als ik er weer voor wil gaan, zij weer weg rent. Wat moet ik doen?? Eerst kan ze het niet en nu opeens wil ze me weer helpen.. Dit is toch onlogisch gedrag?

Hoezo onlogisch?
Zou het niet kunnen zijn dat ze je heel graag als goede vriend, maar geen man-vrouw relatie met je wil?
Jullie hebben het heel gezellig met elkaar, zolang je haar maar niet teveel "claimt".
Ik zou het toch maar voorzichtig opengooien, als het je zo onzeker maakt.
Zo kun je toch ook niet verder, lijkt mij.
Als jij je kwetsbaar opstelt, in die zin, dat je haar vertelt dat dit gedrag van haar jou onzeker maakt, vertelt zij misschien wat haar tegenhoudt.
Succes!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor benefietdiner » 12 mei 2015 16:32

Mannelijk schreef:Mijn vraag is heeft ze bindingsangst of… Ik begrijp er helemaal niets van!

Onlangs heb ik 2/3 maanden met een vrouw (25) gedate. Omdat we na de eerste date er allebei (zo begreep ik later) een zeer goed gevoel aan over gehouden hadden, volgden er nog zo’n 10/15 dates waarbij de ene date nog leuker dan de andere was.. Wel gaf ze in het begin al aan ‘ik heb last van bindingsangst’. Dus merkte ik gedurende de tijd ook ik wanneer ik teveel gas gaf, zij de boot een beetje af hield. Als ik dan bewust of onbewust even wat afstand nam, kreeg ik berichten als ‘psst.. leef je nog?’ dus zocht zij weer toenadering. Tevens had wel eens aangegeven dat wanneer ze bij mij kwam zij het erg leuk met me vond (en oa dat ik haar droomman ben), maar als ze dan weer naar huis ging begon het piekeren weer, zo vertelde ze. Tot het moment daar was dat ze een paar weken geleden bij mij kwam en emotioneel aangaf het nu niet te kunnen. Ze vroeg of we elkaar dan niet over een tijdje weer konden zien?! Het wrange is dat die week hier voorafgaand het zowel emotioneel als fysiek nogal intiem is geweest tussen ons, dus ik bleef een beetje met een kater achter. Ik gaf dan ook aan dan voorlopig even geen contact te willen. Een week geleden kwam ik haar tegen en toen gaf ze ook aan dat we binnenkort maar even bij moesten kletsen. Hier op heb ik een paar dagen later gereageerd dat ik daar voorlopig nog niet aan toe ben (dit om mijn grenzen te bewaken). Tot dat ik haar een paar dagen geleden weer tegen kwam bij de fitness. Het wrange is dat ik die avond geblesseerd raakte en niet meer kon lopen. Zij heeft de hele avond voor me gezorgd en alles voor me gedaan van drinken voor me halen tot mijn auto wegbrengen etc.. We hebben afscheid genomen waarin zij aangaf ‘als ik nog wat voor je kan doen, hoor ik het wel van je he!’ Ik ben hier zo van in de war geraakt dat ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen? Ik heb de boot bewust afgehouden omdat ik bang ben als ik er weer voor wil gaan, zij weer weg rent. Wat moet ik doen?? Eerst kan ze het niet en nu opeens wil ze me weer helpen.. Dit is toch onlogisch gedrag?

‘Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars’ :lol:
Mannen denken doorgaans rationeel en vrouwen emotioneel en dat kan zorgen voor problemen, zeker wanneer je elkaar niet begrijpt. Houd altijd rekening met het feit dat een vrouw anders denkt dan jij.Wees kalm, bewaar je geduld en probeer je in haar te verplaatsen. Hoe meer je dit doet, des te rustiger zij zal worden.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/rel ... ijpen.html

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Boerin » 12 mei 2015 16:58

Als zij bindingsangst heeft zou ik er ff wat over gaan lezen en kijken of je dat wilt. Wat Mortlach zegt, dat is niet zo maar weg. En als je dat dan wilt doe dan heel erg rustig aan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2015 17:52

benefietdiner schreef:Mannen denken doorgaans rationeel en vrouwen emotioneel en dat kan zorgen voor problemen, zeker wanneer je elkaar niet begrijpt. Houd altijd rekening met het feit dat een vrouw anders denkt dan jij.Wees kalm, bewaar je geduld en probeer je in haar te verplaatsen. Hoe meer je dit doet, des te rustiger zij zal worden.


Op zich goed advies, als je eenmaal in een relatie zit. Maar ik weet toch niet of ik eraan zou beginnen met iemand die van te voren al aangeeft bindingsangst te hebben. Dan zou ik toch zeggen: oké, laat me maar weten wanneer je dat hebt aangepakt, en als ik dan nog beschikbaar ben, dan kijken we wat we doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor benefietdiner » 12 mei 2015 19:04

Mortlach schreef:Op zich goed advies, als je eenmaal in een relatie zit. Maar ik weet toch niet of ik eraan zou beginnen met iemand die van te voren al aangeeft bindingsangst te hebben. Dan zou ik toch zeggen: oké, laat me maar weten wanneer je dat hebt aangepakt, en als ik dan nog beschikbaar ben, dan kijken we wat we doen.

De vraag van de topicstarter was of er al spraken was van bindingsangst of niet.
Ik denk van niet, maar goed, dat is maar een mening. Vrouwen moet je overwinnen hé. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2015 08:40

Als je het openingsbericht leest, zie je dat ze het zelf al aangaf. Staat ergens bovenaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor ben db bd » 13 mei 2015 23:16

Vrouwen moet je overwinnen hè. :mrgreen:

leuk topic !
antwoord: toekomst niet van háár af laten hangen. Jij moet haar probleem oplossen, als vent, als kerel, als rots in de branding!
Denk aan vroeger, toen we nog als oerm onze blonde vrouwen eigenhandig vingen en aan heur haar achter ons aan het hol in sleepten alwaar wij haar lief hadden met enorme binding tot gevolg; ons zo dierbaar nageslacht! Zo ontstonden hele geslachtslijnen, nu alleen nog 'medelanders'. :mrgreen: (zelf sterven we nu zachtjes uit met ons veel te lage geboortecijfer van 1,3. Mijn overgrootmoeder zaliger had er nog 16, geloof ik.)

Onze jongste zoon hier op locatie heeft een schattig dochtertje van 22 maanden, zo leuk, zo'n prachtige binding ! (ik heb net zijn zandbak van weleer voor haar gerestaureerd en weer geopend; wat is opa zijn toch leuk!, oppasoma zijn ook hoor!)
Vanmorgen zijn ze bij geval, hij en zijn vrouw, aldus samen naar het gemeentehuis getogen om aan te tekenen dat ze gaan 'trouwen'. :D
Jullie weten van mij dat dit trouwen uiteraard natuurwetmatig reeds jaren terug is geschied als scheppingsorde bij de samensmelting.
Maar ja, zo noemen we tegenwoordig nou eenmaal de burgerlijke inschrijving van de relatie, met feestje.
Leer dat overigens a.u.b. uw kinderen ook, want bij meerdere seksuele relaties neemt de bindingskracht steeds meer af, zoals we weten!! :!: [-X

Wij horen gaarne van jullie hoe ze allemaal zullen gaan heten! =;

mohamed

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2015 23:35

Ik vrees dat ze de ware niet voor je is en derhalve kan je beter de knoop doorhakken en zeggen dat je op deze onzekere gronden geen relatie wilt.

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Mannelijk » 14 mei 2015 00:07

Thanks voor alle reacties! Fijn dat jullie zo meedenken:) Zoveel mensen, zoveel meningen haha..

Tja ik heb er al redelijk wat over gelezen. Maar ik was ook benieuwd of hier ervaringsdeskundigen bij zouden zitten, hoe hier mee om te gaan?! Het punt is wanneer ons contact kwetsbaar werd, ze letterlijk ongeveer is weggerend. En omdat ik er zelf denk van overtuigd te zijn dat het bindingsangst is, twijfel ik zo af en toe..

mohamed

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2015 18:41

Ik ben een ervaringsdeskundige. heb tweemaal een relatie gehad met een twijfelende vrouw en je knapt er niet van op. Hoe je ook probeert, het is gedoemd te mislukken. Zoek liever een vrouw die weet wat ze wil en voor 100% voor je gaat, daar word je veel gelukkiger mee. Tijd om knopen door te hakken en die twijfelaar de bons te geven, want je weet zelf diep vanbinnen ook wel dat het nooit wat zal worden. Neem geen genoegen met een partner die je niet goed genoeg vindt, voor haar tien anderen. Succes!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bindingsangst of niet verliefd??

Berichtdoor Lalage » 14 mei 2015 21:30

Twijfel lijkt mij juist heel natuurlijk bij een beginnende relatie. Dat is heel spannend, want je weet nog niet of het goed zal gaan of dat het uitgaat en dat laatste is altijd pijnlijk. Ik begrijp haar dus wel, al weet ik niet of haar bindingsangst heel ernstig is (door een traumatische ervaring?) of dat ze een control freak is die wat last heeft van onzekerheid in het begin. Leg uit dat ze niet meteen met je hoeft te trouwen en stel voor om het gewoon leuk te hebben samen. Maak ook duidelijk dat je haar grenzen zult respecteren, zoals je dat andersom ook van haar verwacht. Misschien helpt het wel om concrete afspraken te maken over hoe vaak je met elkaar afspreekt, voor een bepaalde tijd. Ik bedenk ook maar wat hoor ;)
In elk geval: geniet van elkaar en in de loop van de tijd merk je dan vanzelf wel of je naar elkaar toe groeit, bijvoorbeeld doordat je elkaar mist als je een aantal dagen niet bij elkaar bent.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten