Maatje gezocht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor johannes1 » 15 apr 2015 11:24

liesz schreef:Hallo,

Doordat de meeste vriendinnen verkering hebben is er vaak weinig tijd om met mij iets te ondernemen.
Zijn er mensen die dit herkennen en samen met mij er op uit willen???

misschien kan je wat duidelijker zeggen wat je wil. Welke omgeving, wat zoek je, etc.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

LiekeM
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2015 20:38

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor LiekeM » 03 mei 2015 21:33

Hoi! Herkenbaar onderwerp.
Ik ben iemand van 24, en ik ben bijna een jaar getrouwd.
Naast een paar familieleden en mijn man heb ik niet zoveel vriendinnen meer, wat ik wel mis. Ik voel me soms wat alleen. Een paar oude vriendschappen zijn wat verwaterd door verhuizing. Ik werk in de gezondheidszorg.
Als iemand dit herkent, zou ik het leuk vinden als je een berichtje stuurt! Ik woon op de Veluwe.

mohamed

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor mohamed » 03 mei 2015 22:44

mohamed schreef:Gelukkig heb ik mijn vrienden niet afgeschreven, maar aangezien die ook allemaal getrouwd zijn spreek ik daar helaas niet zo vaak meer mee af.

StillAwake schreef:Ook al ben je niet afgeschreven, doordat je ze minder vaak ziet val jij in een isolement.
Dat was althans mijn ervaring in de tijd dat ik de enige vrijgezel in mijn omgeving was.

Zeker is absoluut waar, ik mag blij zijn als er eens iemand wat wil doen op een zaterdagavond. Mijn enige stapmaatje die ook vrijgezel is heeft geen zin meer in stappen en zit in de weekenden liever met zijn zoontje voor de tv. Dus ja, een isolement is het zeker maar dat kan een relatie ook zijn, zo heb ik dat althans wel ervaren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2015 10:14

Altijd jammer als mensen trouwen en vervolgens alleen nog maar samen op de bank zitten en hun vriendschappen een beetje laten verwateren of zich enkel beperken tot contacten met andere stellen. Ik heb dat nooit begrepen. Natuurlijk, als je kinderen krijgt word je iets minder flexibel dan daarvoor, maar dan nodig je iemand toch wat vaker bij jou uit en zo?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 07:28

Marnix schreef:Altijd jammer als mensen trouwen en vervolgens alleen nog maar samen op de bank zitten en hun vriendschappen een beetje laten verwateren of zich enkel beperken tot contacten met andere stellen. Ik heb dat nooit begrepen. Natuurlijk, als je kinderen krijgt word je iets minder flexibel dan daarvoor, maar dan nodig je iemand toch wat vaker bij jou uit en zo?

Toen ik trouwde had ik ook het idee dat ik elke avond thuis diende te zijn.
Dat heeft een keer een goeie ruzie tot gevolg gehad, en sindsdien (inmiddels een jaar of acht) hebben we ons sociale leven weer opgepakt.
Het kost toch even moeite om aan een nieuwe situatie te wennen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor ajl » 06 mei 2015 08:17

Aan de andere kant is het ook wel zo dat als je getrouwd bent en je kinderen hebt, je ook echt minder tijd hebt voor sociale contacten. Helemaal als he daarnaast ook beiden werkt en die vrienden op langere reisafstand wonen. Ik zie mijn vriendinnen echt weinig door reisafstand en gezinsvorming. Bellen gelukkig wel veel. Dan strijk ik tijdens het telefoongesprek een complete was weg.
Laatst gewijzigd door ajl op 06 mei 2015 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor Boerin » 06 mei 2015 08:55

ajl schreef:Aan de andere kant is het ook wel zo dat als je getrouwd bent en je kinderen hebt, je ook echt minder tijd hebt voor sociale contacten. Helemaal als die vrienden op langere reisafstand wonen. Ik zie mijn vriendinnen echt weinig door reisafstand en gezinsvorming. Bellen gelukkig wel veel.

Ja klopt. Een werkt nu toevallig in hetzelfde gebouw als ik, die zie ik wel geregeld.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2015 09:36

ajl schreef:Aan de andere kant is het ook wel zo dat als je getrouwd bent en je kinderen hebt, je ook echt minder tijd hebt voor sociale contacten. Helemaal als he daarnaast ook beiden werkt en die vrienden op langere reisafstand wonen. Ik zie mijn vriendinnen echt weinig door reisafstand en gezinsvorming. Bellen gelukkig wel veel. Dan strijk ik tijdens het telefoongesprek een complete was weg.


Dat klopt. Alleen doen sommigen wel meer moeite dan anderen om de contacten te onderhouden. Voor mijn gevoel heeft dat het meest te maken met in hoeverre men ook nog dingen alleen doet. Sommige stellen doen als ze getrouwd zijn alles samen. Als je op bezoek gaat doe je dat samen... en dan is het, zeker met kinderen, lastig om dat bij te houden. Maar je kan af en toe ook prima dingen alleen doen. Dan passen de mannen een avond op en gaan de vrouwen gezellig ergens afspreken. Of andersom. Maar in het hoofd van sommige stellen komt die mogelijkheid naar mijn idee helemaal niet op :) Dat maakt wel het verschil denk ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Maatje gezocht

Berichtdoor ajl » 06 mei 2015 09:55

Dat is bij sommigen inderdaad zo. Bij ons speelt dat zeker niet. Bij ons speelt vooral het gebrek aan tijd en reisafstand. Ook de zaterdagen zitten inmiddels vol met zwemles en sport. Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat er gewoon veel minder tijd is om alle vriendschappen te onderhouden als voorheen. De echte vrienden blijven over en veel kennissen vallen af. Niet met opzet of gepland, maar het loopt nu eenmaal zo.

Ik plan met een paar vriendinnen 1 dag in het jaar om gewoon samen dingen te doen. Ik neem dan een dag vrij, breng de kids weg naar school en kdv en ga een dag winkelen, lunchen, terras hangen en bijpraten, heerlijk! Ik kom dat 's avonds laat pas thuis, helemaal opgeladen. Aankomende maandag heb ik zo'n dag ingepland met manlief. Het is jaren geleden dat wij er dag samen weg zijn geweest.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten