God en je relatie

Moderators: Memmem, Moderafo's

Emmy56
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 feb 2014 00:29

God en je relatie

Berichtdoor Emmy56 » 15 mar 2015 19:15

Ik vind het een lastig punt. Wat voor rol God bij mij speelt in het krijgen van een relatie (een vriend bedoel ik dan). Wanneer weet je of God jullie bij elkaar heeft gebracht? Wanneer weet je of God achter jullie relatie staat... Ik verwacht misschien een hele bijzondere ontmoeting ofzo, dan lijkt het op een wonder en denk ik eerder dat God er een bedoeling mee heeft. Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: God en je relatie

Berichtdoor Boerin » 16 mar 2015 01:15

Emmy56 schreef:Ik vind het een lastig punt. Wat voor rol God bij mij speelt in het krijgen van een relatie (een vriend bedoel ik dan). Wanneer weet je of God jullie bij elkaar heeft gebracht? Wanneer weet je of God achter jullie relatie staat... Ik verwacht misschien een hele bijzondere ontmoeting ofzo, dan lijkt het op een wonder en denk ik eerder dat God er een bedoeling mee heeft. Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?

Dan waren al die huwelijken van die mensen die elkaar op een saaie manier ontmoet hebben niet van de Heer zeker, lol. Hij leidt je in vrede en je kunt het gewoon vragen of iemand het is.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: God en je relatie

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2015 11:47

Als je je hart niet verhardt staat God er achter. Dat is wat ik geloof.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: God en je relatie

Berichtdoor Mortlach » 16 mar 2015 13:32

Emmy56 schreef:Ik vind het een lastig punt. Wat voor rol God bij mij speelt in het krijgen van een relatie (een vriend bedoel ik dan). Wanneer weet je of God jullie bij elkaar heeft gebracht? Wanneer weet je of God achter jullie relatie staat... Ik verwacht misschien een hele bijzondere ontmoeting ofzo, dan lijkt het op een wonder en denk ik eerder dat God er een bedoeling mee heeft. Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?


Het lijkt me niet erg behulpzaam al voordat je uberhaupt een relatie hebt, er zulke hooggespannen verwachtingen van te hebben. De meeste mensen ontmoeten elkaar op een 'niet zo'n bijzondere manier'.

Het probleem lijkt me ook dat als je iemand wel op een 'bijzondere' manier ontmoet - wat voor idee heb je daarbij? - dat je dan direct voelt dat je aan zo iemand vastzit omdat je er Gods bedoeling achter zoekt. Misschien is het handiger te kijken of je iemand gewoon leuk vindt of niet in plaats van overal Gods hand achter te zoeken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: God en je relatie

Berichtdoor Chaya » 16 mar 2015 13:38

Net als Mortlach geloof ik ook niet in een soort bliksemschicht of de prins op een onverwacht aandravend paardje.
Je toekomstige partner is misschien wel iemand die je allang kent, maar nog niet gezien hebt als zodanig.
Of een jongen die vroeger op school in het bankje achter je zat en je altijd pestte. :wink:
Ga op je gevoel af, laat je hart spreken.
En als het serieus wordt, vraag het aan de Heere.
Als het een man is die niets van God wil weten en ook niet van plan is te gaan doen, zou ik er niet aan beginnen.
Het huwelijk is geen evangelisatie-instituut en het oude spreekwoord "twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen", is nog steeds waarheid denk ik.
Al zijn er voorbeelden te bedenken waar het wel goed gaat.
Maar voor het stichten van een gezin zou ik het geen goed uitgangspunt vinden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: God en je relatie

Berichtdoor Boerin » 16 mar 2015 14:58

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

JH
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2015 21:52

Re: God en je relatie

Berichtdoor JH » 11 apr 2015 09:53

@mortlach
Gisteren was ik een aantal berichten aan het lezen op verschillende forums. Vaak kwam ik berichten tegen van o.a jou en denkertje en ben jullie reacties een beetje gaan volgen omdat ik ze interessant vind en sommige nogal herkenbaar voor mij zijn op dit moment (het waren berichten van 2009/2011 als ik het goed heb ;) en gingen over frustraties van het vrijgezel zijn) Nu las ik dat je inmiddels getrouwd bent en een dochter van 9 hebt! Ik ben super benieuwd hoe dat nu is verlopen met jou de afgelopen jaren!! :) hoe heb jij je vrouw ontmoet?? Past wel op dit forum toch?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: God en je relatie

Berichtdoor Chaya » 27 mei 2015 13:28

Wat een ontroerende foto is dit:
Afbeelding

Ik begreep deze eerst niet, maar toen ik het verhaal achter deze foto las, kreeg ik kippenvel.
Bij traditionele bruiloften is het de bedoeling dat de bruidegom de bruid pas ziet in de kerk, maar de Amerikaanse marinier Caleb Earwood wilde per se bidden met zijn aanstaande echtgenote. Met gesloten ogen bracht de familie hen bij elkaar, zodat Caleb kon bidden voordat de ceremonie begon. Ze keken niet naar elkaar.
Maar de fotograaf knipte af. Prachtig en dat vond de fotograaf zelf ook.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lock&Stock

Re: God en je relatie

Berichtdoor Lock&Stock » 27 mei 2015 14:13

Emmy56 schreef:Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?


Is een datingssite of tijdens uitgaan automatisch niet bijzonder? Het gaat toch om de connectie die je voelt en wat daar uit voort bloeit? Ook al hadden we gezamenlijke vrienden en heeft men ons toen ook proberen te koppelen toch kennen mijn vriendin en ik elkaar voornamelijk via Facebook. En ik kan toch met recht zeggen dat onze ontmoeting en de relatie die er uit volgde heel erg bijzonder is :)

Terug

Re: God en je relatie

Berichtdoor Terug » 27 mei 2015 15:57

Ik heb zelf meerdere dames mogen daten, vriendinnen gehad. Uiteindelijk ben ik weer single, en eigenlijk ben ik er blij om. Diep in mijn hart weet ik dat dit komt doordat we niet hetzelfde geloof deelden.

Voorheen liet ik geloof niet de hoofdrol leiden in een relatie. Nu zou ik nooit meer een relatie aan kunnen gaan met iemand die niet hetzelfde geloof leidt als ik.

Praat er vooral goed over met de mensen die je leert kennen, en waarvan je wellicht denkt dat het wat zal worden. Als jij iemand ontmoet tijdens uitgaan of datingsites en er geen goed gevoel over hebt, ga er dan ook niet mee verder. Vraag God ook om raad hierbij. Hij wil alleen het beste voor jou, de ware leren kennen.

En, probeer niet teveel te pushen. Als je niet 1-2-3 iemand tegenkomt waarmee het klikt, bedenk dan dat God allang zijn plan voor jou heeft uitgestippeld.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: God en je relatie

Berichtdoor Katlheen » 27 mei 2015 16:29

Ik ben getrouwd met een dame welke ik heb leren kennen via een datingsite. En was toch best een bijzondere ontmoeting.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: God en je relatie

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2016 16:23

Tot de dood hen zal scheiden...


http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... s_1_973193

Ontroerend!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: God en je relatie

Berichtdoor Nina » 18 feb 2016 16:44

Wat je zegt, Chaya!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: God en je relatie

Berichtdoor Johan100 » 18 feb 2016 23:56

Zeker!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: God en je relatie

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2016 09:53

Emmy56 schreef:Ik vind het een lastig punt. Wat voor rol God bij mij speelt in het krijgen van een relatie (een vriend bedoel ik dan). Wanneer weet je of God jullie bij elkaar heeft gebracht? Wanneer weet je of God achter jullie relatie staat... Ik verwacht misschien een hele bijzondere ontmoeting ofzo, dan lijkt het op een wonder en denk ik eerder dat God er een bedoeling mee heeft. Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?


Dat weet je niet van tevoren. Dat ontdek je "onderweg". Dus bid voor je naar de datingsite gaat, voor je gaat daten, als je vaker met iemand gaat afspreken, praat er over, bid samen. Dan ontdek je zelf of het goed is of niet. Wachten op een seintje van boven met wie je een relatie mag beginnen werkt niet, dan kan je beter vast gaan accepteren dat je single blijft ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten