God en je relatie

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: God en je relatie

Berichtdoor MoesTuin » 19 feb 2016 09:54

Emmy56 schreef:Ik vind het een lastig punt. Wat voor rol God bij mij speelt in het krijgen van een relatie (een vriend bedoel ik dan). Wanneer weet je of God jullie bij elkaar heeft gebracht? Wanneer weet je of God achter jullie relatie staat... Ik verwacht misschien een hele bijzondere ontmoeting ofzo, dan lijkt het op een wonder en denk ik eerder dat God er een bedoeling mee heeft. Als ik iemand op niet zo'n bijzondere manier ontmoet (via een datingssite of tijdens het uitgaan) twijfel ik gelijk al.... Iemand hier tips over?


Liefde laat zich niet dwingen.
Sta er ontspannen in.
Het bepaald al hoe jezelf in het leven staat en je relatie met de God.
Als je een relatie aangaat praat en deel je ook alles en dan vormt het een goede basis om met elkaar alles te bespreken ook geloofszaken


Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: God en je relatie

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2016 20:16

Ik heb mijn man ontmoet via de chatbox van Refoweb. We zijn al bijna tien jaar gelukkig getrouwd.
Als je graag een relatie wilt, hou dan je ogen open en ga naar plekken (irl of op internet) waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten. In de loop van de tijd merk je vanzelf wel of je naar iemand toe groeit of niet. Dat weet je niet meteen aan het begin.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: God en je relatie

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 18:02

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Autoliefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2015 01:03

Re: God en je relatie

Berichtdoor Autoliefhebber » 21 feb 2016 00:31

Johan100 schreef:http://www.dordrecht.net/nieuws/2016-02-18-17602-arno-brok-trouwt-marianne-met-haar-gerjo-in-albert-schweitzer-ziekenhuis-36-uur-voor-zijn-overlijden.html

Deze jongen uit het artikel heeft vroeger bij mij in de klas gezeten.
Het nieuws heeft mij behoorlijk geraakt moet ik zeggen. :(


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten