Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2015 01:51

Boerin schreef:Ik ben zeker niet voor scheiden zonder goede reden en wou dat ik het nooit had gedaan, het was toen echt nog wel te redden, maar m'n ex kwam in z'n oude kerk met z'n nieuwe vrouw en onze vorige voorganger waar ie heel goed mee omging groette 'm niet eens meer, de vuile zondaar, lol, te triest om lollig te zijn eigenlijk.

Dat is wel een herkenbare situatie. Van mij had de scheiding niet gehoeven destijds, we waren al tien jaar bij elkaar en de problemen waren vooral van financiële aard. Niks wat niet te maken was en doordat zij toevallig in die tijd iemand trof met een paar centen ging het mis. Het is opmerkelijk hoeveel invloed geld kan hebben op een relatie, want de waarheid is dat een rijk man nooit lang alleen is. Een arme schuldenaar als ik ligt in een eenpersoonsbed na te denken over zijn zonden van die dag. ](*,)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Boerin » 14 mar 2015 13:05

-
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

habibti
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:06

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor habibti » 18 mei 2015 16:03

Lees deze eens zou ik zeggen. Helaas kan je bij de post bij vragenrubriek niet (meer) reageren...

http://www.yeshuahatorah.com/wordpress/ ... EIDING.pdf
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Chaya » 19 mei 2015 11:28

mohamed schreef: Een arme schuldenaar als ik ligt in een eenpersoonsbed na te denken over zijn zonden van die dag. ](*,)

Dat is nooit verkeerd en zouden we allemaal moeten doen.
Het valt mij op dat er in refoland vaak snel hertrouwd wordt na een scheiding, soms binnen anderhalf jaar.
Lijkt mij niet goed, je zult toch eerst het verdriet van de scheiding moeten verwerken, en het afwikkelen van de rompslomp klaar moeten hebben.
Volgens mij bestaat de kans dat je dan met te hoge verwachtingen een nieuw huwelijk instapt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2015 23:01

mohamed schreef: Een arme schuldenaar als ik ligt in een eenpersoonsbed na te denken over zijn zonden van die dag. ](*,)

Chaya schreef:Dat is nooit verkeerd en zouden we allemaal moeten doen.
Het valt mij op dat er in refoland vaak snel hertrouwd wordt na een scheiding, soms binnen anderhalf jaar.
Lijkt mij niet goed, je zult toch eerst het verdriet van de scheiding moeten verwerken, en het afwikkelen van de rompslomp klaar moeten hebben.

Lijkt mij ook, ikzelf had er ook absoluut geen zin in vanwege het verdriet. Nee, ik was er goed ziek van en het heeft me wat tijd gekost om over haar te raken.
Chaya schreef:Volgens mij bestaat de kans dat je dan met te hoge verwachtingen een nieuw huwelijk instapt.

Te hoge verwachtingen van een nieuw huwelijk na een scheiding? Ik niet hoor, juist doordat ik al eenmaal gescheiden ben twijfel ik ernstig of ik wel geschikt ben voor het huwelijk. Na 2 jaar ben ik voor het eerst weer met iemand uitgegaan en dat ging ook weer fout na een tijdje. Toen ik er inzat dacht ik al: 'daar gaan we weer.'

Nee, ik denk eerder dat mensen halsoverkop weer trouwen in de hoop wat afleiding van de pijn te vinden, maar echte liefde vind je niet op die manier.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Chaya » 20 mei 2015 09:13

Een nichtje van me is na 28 jaar ingeruild voor een jong ding.
Na ongeveer 8 maanden kruiste een gescheiden man haar pad en ze gingen al snel met elkaar trouwen.
Ze verhuisde zelfs naar de andere kant van het land voor hem.
Maar het ging mis, na bijna 3 jaar keerde ze terug naar haar dorp van herkomst, ze hadden allebei teveel "lelijke bagage" meegenomen.
Twee keer scheiden is in refoland geen visitekaartje, ook al was de eerste keer schuldloos.
Men vindt dat ze haar 2e huwelijk toch een kans had moeten geven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2015 15:41

Chaya schreef:Een nichtje van me is na 28 jaar ingeruild voor een jong ding.
Na ongeveer 8 maanden kruiste een gescheiden man haar pad en ze gingen al snel met elkaar trouwen.
Ze verhuisde zelfs naar de andere kant van het land voor hem.
Maar het ging mis, na bijna 3 jaar keerde ze terug naar haar dorp van herkomst, ze hadden allebei teveel "lelijke bagage" meegenomen.
Twee keer scheiden is in refoland geen visitekaartje, ook al was de eerste keer schuldloos.
Men vindt dat ze haar 2e huwelijk toch een kans had moeten geven.

Ach ja dat noemen ze rebounden. Dat is redelijk kansloos.
Laatst gewijzigd door Boerin op 21 mei 2015 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 20 mei 2015 23:19

Chaya schreef:Twee keer scheiden is in refoland geen visitekaartje, ook al was de eerste keer schuldloos.
Men vindt dat ze haar 2e huwelijk toch een kans had moeten geven.

Erg onredelijk vind ik.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Boerin » 21 mei 2015 08:53

Ik vind het nogal onnozel om daarover te gaan lopen oordelen. Blij dat ik niet zulk soort figuren in m'n omgeving heb. Mijn collega's trappen er gewoon lol om en en dat doe ik ook maar.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2015 15:18

mohamed schreef:Erg onredelijk vind ik.

Dat zijn mensen die één keer scheiden al niet tolereren. Maar ze was schuldloos gescheiden, zoals dat heet, hij is een andere relatie aangegaan dus voor haar was de weg vrij.
Maar wellicht toch iets te snel een huwelijk aangegaan, tweede man bleek heel overheersend, dominant te zijn, zelfs met agressieve buien.
Dat trok ze niet meer. Ook op aanraden van haar kinderen.
Maar nu "mag" ze dus niet meer trouwen, in feite wordt de schuld van deze scheiding nu bij haar gelegd.
Best moeilijk voor haar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2015 15:21

Boerin schreef:Ik vind het nogal onnozel om daarover te gaan lopen oordelen.

Onnozel is nog een understatement.
Soms blijkt die leuke man een grote viespeuk te zijn, onlangs nog meegemaakt.
De beerput ging na ruim 20 jaar open. :-&
Vrouw kon nog maar één kant op, na een opname in een psych, instelling, nl. weg bij hem EN haar kinderen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2015 16:18

mohamed schreef:Erg onredelijk vind ik.

Chaya schreef:Dat zijn mensen die één keer scheiden al niet tolereren. Maar ze was schuldloos gescheiden, zoals dat heet, hij is een andere relatie aangegaan dus voor haar was de weg vrij.
Maar wellicht toch iets te snel een huwelijk aangegaan, tweede man bleek heel overheersend, dominant te zijn, zelfs met agressieve buien.
Dat trok ze niet meer. Ook op aanraden van haar kinderen.
Maar nu "mag" ze dus niet meer trouwen, in feite wordt de schuld van deze scheiding nu bij haar gelegd.
Best moeilijk voor haar.

Het lijkt me het beste dat ze naar een andere kerk gaat waar men het hart aanziet.

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2015 16:19

Boerin schreef:Ik vind het nogal onnozel om daarover te gaan lopen oordelen. Blij dat ik niet zulk soort figuren in m'n omgeving heb. Mijn collega's trappen er gewoon lol om en en dat doe ik ook maar.

Er om lachen met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt gaat nog, maar als ze het zelf meemaken piepen ze wel anders.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Boerin » 21 mei 2015 16:49

mohamed schreef:Er om lachen met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt gaat nog, maar als ze het zelf meemaken piepen ze wel anders.

Ja ach, dat is niet rot bedoeld en ik denk dat ik er zelf mee ben begonnen. Laatst gingen er twee collega's trouwen en dan hebben ze zoiets van tsja wat moeten we nou tegen haar zeggen? Dus dan grap ik maar dat als ze nog tips willen hoe het vooral niet te doen ik die wel even wil geven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2015 17:37

mohamed schreef:Er om lachen met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt gaat nog, maar als ze het zelf meemaken piepen ze wel anders.

Boerin schreef:Ja ach, dat is niet rot bedoeld en ik denk dat ik er zelf mee ben begonnen. Laatst gingen er twee collega's trouwen en dan hebben ze zoiets van tsja wat moeten we nou tegen haar zeggen? Dus dan grap ik maar dat als ze nog tips willen hoe het vooral niet te doen ik die wel even wil geven.

Er is maar één tip die ze hoeven aan te nemen: verhard je hart niet en alles komt goed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten

cron