Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2015 09:04

Chaya schreef:Dat zijn mensen die één keer scheiden al niet tolereren. Maar ze was schuldloos gescheiden, zoals dat heet, hij is een andere relatie aangegaan dus voor haar was de weg vrij.
Maar wellicht toch iets te snel een huwelijk aangegaan, tweede man bleek heel overheersend, dominant te zijn, zelfs met agressieve buien.
Dat trok ze niet meer. Ook op aanraden van haar kinderen.
Maar nu "mag" ze dus niet meer trouwen, in feite wordt de schuld van deze scheiding nu bij haar gelegd.
Best moeilijk voor haar.

Erg zeg. Ik had ook wel gelovigen uit de vorige kerk die begonnen te oordelen. Veel plezier ermee. Nee naar zo'n kerk ga ik niet.
Erg hoor. Een vrouw werd gewoon schuldig verklaard door de politie. D'r man was zo dominant en abusive, ook naar de kinderen toe. Ze had haar kinderen moeten beschermen en weg moeten gaan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Tabitha1970

Re: Vragenrubriekvraag over trouwen na scheiding

Berichtdoor Tabitha1970 » 24 sep 2015 23:00

Eerlijk gezegd vind ik de reactie van Ds. den Ouden een heel goede. Ooit wilde ikzelf niet luisteren naar een dergelijk advies, maar achteraf was het wel het juiste advies. In ieder geval ben ik van mening dat het Bijbels gezien het meest zuivere advies is. Tegen Gods wil ingaan, hoe graag je dat soms ook wilt en het van nature ook zo loopt, geeft op den duur nog veel grotere problemen. Ik wens de vragensteller kracht en wijsheid toe om in deze situatie een goede beslissing te nemen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 49 gasten