Het moederschap in bijbels perspectief

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MaHa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2014 00:12

Het moederschap in bijbels perspectief

Berichtdoor MaHa » 28 feb 2015 08:55

Moeder zijn, het mooiste maar tegelijk moeilijkste beroep.
Paulus zegt in Efeze 6 vers 4: 'Voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren'.
Hoe geven jullie vorm a.d. godsdienstige opvoeding van jullie kinderen? Creëren jullie, naast de momenten tijdens de maaltijden en het slapen gaan bewust momenten van bezinning? En hoe vullen jullie de 'standaard' momenten in?

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Het moederschap in bijbels perspectief

Berichtdoor pol » 28 feb 2015 10:26

We lezen met het eten. Doen -s avonds een kringgebed en tussendoor krijg je heel veel vragen en die worden beantwoord op niveau. soms is dat wel moeilijk want onze kids van 10 en 9 willen er wat dieper op in dan onze kleuter van 5....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het moederschap in bijbels perspectief

Berichtdoor Chaya » 28 feb 2015 14:09

Toen ze klein waren, las ik elke avond een kort verhaaltje en dan zongen we een liedje (Hoger dan de blauwe luchten, Er gaat door alle landen, Lees je Bijbel bid elke dag en dan bad ik hardop met hen. Soms een bestaand gebedje (ik ga slapen, ik ben moe) of een "vrij"gebedje.
Dat heb ik gedaan totdat de jongste naar de middelbare school ging.
Als ze uit de zondagsschool of catechisatie komen, dan vraag ik hoe het geweest is, waar dominee of meester/juf over verteld heeft.
En bij bepaalde gelegenheden koop ik een verantwoord christelijk boek als geschenk.
Dan schrijf ik vóór in het boek: ter gelegenheid van....... met de datum.
En het houdt in feite nooit op. Moeder blijf je je hele leven en als het goed is, mag je dingen tegen je kinderen zeggen die niemand anders zo kan zeggen.
Verbieden kan niet meer, maar je kunt wel voor hen blijven bidden en hen voorhouden dat sommige dingen niet samen kunnen gaan met een christelijke levenswandel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 67 gasten