De adolescent

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

De adolescent

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2015 15:14

Er is een kids topic, een topic over pubers, maar geen topic over de oudere kinderen.
Die net boven de puberleeftijd zijn en waar dus andere regels voor gelden en andere problemen mee kunnen zijn.

En er zijn zo wel onderwerpen denk ik:
* laat je je oudere inwonende kind kostgeld betalen en zo ja, hoe bereken je dan het bedrag?

* kun je van een volwassen inwonend kind nog dingen eisen, zoals de tijd van thuiskomen e.d.?

* hoe laat je je noemen door de volwassen vriend of vriendin van je volwassen kind?

* van pubers met verkering kun je nog wel eisen dat ze apart slapen, maar hoe gaat dat als ze inmiddels (ruim) boven de 20 zijn?

* kun je je kind onderdehand wel de deur uitkijken of is het juist heel gezellig met al die reuring?

* en er zijn vast nog wel meer dingen te bedenken. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: De adolescent

Berichtdoor Dippie » 12 feb 2015 17:52

Euh... Ik ben ook nog in de 20 hoor en meerdere met mij hier ;)
Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De adolescent

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2015 09:45

Dippie schreef:Euh... Ik ben ook nog in de 20 hoor en meerdere met mij hier ;)

Ja ook leuk, maar ik neem aan dat jij niet meer thuis woont? :D
Ik heb dit topic geopend voor ouders met kinderen thuiswonend, boven de 18 en de kinderen die nog thuis wonen. Het lijkt me leuk om die verschillende verhalen te horen.
Waarom woont iemand nog thuis op zn 26e?
Mijn buurjongen heeft 3 jaar op zichzelf gewoond en keerde op zn 35e weer terug in het ouderlijk nest. Kort daarna overleed zijn moeder plotseling en nu woont hij gezellig met zn pa.
En aan de andere kant deed een buurmeisje hetzelfde.
Ze kon het niet wennen in haar vrijgezellenflatje, miste haar hond die ze niet mee kon nemen en ook zij kwam weer thuis wonen, ze was bijna 30 toen.
Later kwam ze een leuke vriend tegen en ze is nu getrouwd.
Maar zo heb ik 2 voorbeelden in mijn omgeving.

Het kan ook zijn dat iemand juist heel vroeg uit huis vertrekt, ook dan ben ik wel benieuwd naar de reden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: De adolescent

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2015 10:08

Chaya schreef:* kun je van een volwassen inwonend kind nog dingen eisen, zoals de tijd van thuiskomen e.d.?

Lol mijn pa zei een keer over m'n broer die in de 50 is: ja hij zegt nooit waar ie naartoe gaat, ja, nou ja, hij is volwassen he. :lol:
Ik moest daar een week bivakkeren na de scheiding, zat ik daar achter de computer om 1 uur 's nachts, komt ie kwaad naar beneden toe om te zeggen dat ik naar bed moet, want ik moest naar m'n werk. :lol: Ik ben 44. Tsja, het is wat, loslaten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De adolescent

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2015 10:30

Boerin schreef:Lol mijn pa zei een keer over m'n broer die in de 50 is: ja hij zegt nooit waar ie naartoe gaat, ja, nou ja, hij is volwassen he. :lol:
Ik moest daar een week bivakkeren na de scheiding, zat ik daar achter de computer om 1 uur 's nachts, komt ie kwaad naar beneden toe om te zeggen dat ik naar bed moet, want ik moest naar m'n werk. :lol: Ik ben 44. Tsja, het is wat, loslaten.

:lol:
Ik was 24 toen ik een keer om 2 uur thuiskwam na een bruiloft van vrienden (om de hoek van de straat notabene) mijn moeder stond als een wit spook in haar ponnetje achter de voordeur, ik weet niet wie er erger schrok :mrgreen:
Ze had me al vermoord zien liggen, verdronken, in de bosjes getrokken, ontvoerd en weet ik wat voor rampscenario's ze had gezien.
En mijn broers die toen nog thuiswoonden, mochten het zonnetje zien opgaan, maar ja, dat waren jongens he. :-oo
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: De adolescent

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2015 10:34

Chaya schreef:mijn moeder stond als een wit spook in haar ponnetje achter de voordeur, ik weet niet wie er erger schrok :mrgreen:

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten