Help wel of geen morning after pil?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Miepje90 » 29 jan 2015 18:05

BigSmile schreef:Lieve mensen, dank jullie allemaal voor jullie reacties. Zowel medisch als niet medisch. Ik heb er veel aan gehad.

Ik heb het helaas niet over mijn hart kunnen verkrijgen zoiets te slikken. Ik kan er gewoonweg geen vrede mee hebben.
Ook zijn we samen in gesprek met hoe nu verder. We wachten het voorlopig eerst even een paar weken af :-)


Goed te horen dat jullie blijven praten en dat je een keuze hebt gemaakt die voor jou de meest juiste is:).
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2015 23:28

Mortlach schreef:Tja, ik vind het spelen met mensenlevens omdat je jezelf zo belangrijk vindt. Meestal is dat geen nastrevenswaardig gedrag.


Tja ik vind abortus kindermoord en spelen met mensenlevens. Dan laat ik het God liever maken dan mensen die voor hun eigen gemak prima een ongewenst kind of een kind met afwijkingen laten doden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor meribel » 30 jan 2015 09:50

Ik vind het veel te ver om een morning after pil abortus te noemen maar ik neem aan Marnix dat je dat niet bedoelt.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor naamloos » 30 jan 2015 10:43

naamloos schreef:Ik vind voorbehoedmiddelen dikke prima, maar als ik desondanks door onvoorziene omstandigheden, toch de kans zou lopen om zwanger te worden dan zou ik er rekening mee houden dat God iets anders wil dan ik.
Ik hoor hem al zeggen: "Haloo-ho, mag ik even je aandacht, is er ook nog ruimte in je leven voor mijn wil?"
Misschien zou het alleen maar een soort van test zijn, om me even stil te zetten en me weer bewust te maken dat hij de regisseur van mn leven is.
mortlach schreef:Hmm, persoonlijk zou ik toch behoorlijk wat moeite hebben met een god die zo met de levens van anderen speelt. Want dan is er dus straks een kind dat bestaat alleen omdat God een boodschap wilde afgeven...
Hoezo? Als God alleen maar een boodschap wil afgeven dan komt er helemaal geen kind.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2015 11:50

Marnix schreef:Tja ik vind abortus kindermoord en spelen met mensenlevens. Dan laat ik het God liever maken dan mensen die voor hun eigen gemak prima een ongewenst kind of een kind met afwijkingen laten doden.


Dat is prima. Maar mag je van God meer verwachten dan van die 'beperkte, gebroken' mensen? Dat een almachtig, goed wezen ook een andere manier kan bedenken om de boodschap dat hij zo belangrijk is, over te brengen? Anders dan een kind opzadelen met ouders die het niet willen? Zo'n situatie zou je je ergste vijand nog niet toewensen, dus vind ik het nogal draconisch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2015 12:51

Wat een onzin. Als mijn ouders me niet zouden willen zou ik denk ik nog steeds wel geboren willen worden. Als ik even terugkijkend had mogen kiezen. Daarnaast kan op voorhand een kind niet zo goed uitkomen, als het er daadwerkelijk is is het doorgaans wel gewenst. Wat ik hoor van mensen die ongewenst zwanger werden, waar het niet uit kwam... als het kind er eenmaal is ga je er toch van houden en je er aan hechten. En als laatste, het is vervelend maar geen onoverkomelijk probleem als je een kind krijgt dat niet gepland was. Maar ik vind abortus moord en het wordt doorgaans gedaan omdat het kind toch nog klein en onzichtbaar is en dat is een slecht excuus. Het is kiezen tussen twee kwaden en moord is dan al snel de slechtste keuze.

meribel schreef:Ik vind het veel te ver om een morning after pil abortus te noemen maar ik neem aan Marnix dat je dat niet bedoelt.


Nee dat bedoel ik niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2015 13:18

Marnix schreef:Wat een onzin. Als mijn ouders me niet zouden willen zou ik denk ik nog steeds wel geboren willen worden. Als ik even terugkijkend had mogen kiezen. Daarnaast kan op voorhand een kind niet zo goed uitkomen, als het er daadwerkelijk is is het doorgaans wel gewenst. Wat ik hoor van mensen die ongewenst zwanger werden, waar het niet uit kwam... als het kind er eenmaal is ga je er toch van houden en je er aan hechten. En als laatste, het is vervelend maar geen onoverkomelijk probleem als je een kind krijgt dat niet gepland was. Maar ik vind abortus moord en het wordt doorgaans gedaan omdat het kind toch nog klein en onzichtbaar is en dat is een slecht excuus. Het is kiezen tussen twee kwaden en moord is dan al snel de slechtste keuze.


Je mag het gerust onzin vinden, en dat is ook een makkelijke houding komende uit een warm en liefdevol nest (daar ga ik even van uit). Ik herinner me helaas nog maar al te goed die keer in een supermarkt in Leiden waar een moeder luidkeels tegen haar 2-jarige dochter staat te schreeuwen en daarna een willekeurige voorbijganger vraagt: "Wil jij d'r hebben, want ik wil haar niet." Om te janken.

Het gaat er mij puur om dat God toch wel andere manieren moet kunnen bedenken om een boodschap door te geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2015 13:51

Dat is inderdaad triest. Maar het kind niet geboren laten worden is ook geen goede oplossing. Die ouders misdragen zich maar mag daarmee het doden van het kind opeens wel? Misschien word ze ooit wel heel gelukkig.

Maar ik heb die mening niet omdat God zo een boodschap zou willen geven. Wel geloof ik dat leven, ook van de allerkleinsten, waardevol is voor God.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor naamloos » 30 jan 2015 14:11

Ik kan me slecht voorstellen dat iemand een kind laat komen omdat ze denkt dat dat moet van God, en er dan vervolgens op zo'n vreselijke manier mee omgaat.
Als je God wilt volgen in A, dan net zo goed in B t/m Z.

Ik snap trouwens niet waarom God daar de schuld van moet krijgen. Dat mens is zelf verantwoordelijk voor haar gedrag.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Boerin » 30 jan 2015 14:58

Mortlach schreef:
Dat is prima. Maar mag je van God meer verwachten dan van die 'beperkte, gebroken' mensen? Dat een almachtig, goed wezen ook een andere manier kan bedenken om de boodschap dat hij zo belangrijk is, over te brengen? Anders dan een kind opzadelen met ouders die het niet willen? Zo'n situatie zou je je ergste vijand nog niet toewensen, dus vind ik het nogal draconisch.

Ik geloof dan ook niet dat Hij zo werkt, misschien als mensen het toch niet erg vinden wel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor xsidd » 28 mar 2015 17:27

Ik ben tegen het gebruik van een morning after pil, en ik zie het als een vorm van abortus. Als een eicel door een zaadcel word bevrucht begint er een nieuw leven. En vanaf dat punt reken ik ook. Dus als men door een morning afterpil, dat nieuwe leven de nek om wil draaien, door een hormoon aan een vrouw toe te dienen, waardoor de bevruchte eicel zich niet meer, of heel moeilijk kan innestelen in de baarmoeder, zie ik dat (als dat lukt), als moord met voorbedachte rade. Het is toch een wonder op zichzelf, dat in die net bevruchte eicel een mensje begint te groeien? En is het niet wonderlijk, dat alle eigenschappen van dat mensje, vast liggen na het bevruchten van de eicel? Denken mensen dan, omdat wij het nieuwe mensje nog niet kunnen zien, is het niet erg om het te aborteren? Ik vind het heel erg. Meer als 25000 mensjes worden er hier in Nederland geaborteerd. 25000 per jaar!! Een gruwelijke zaak. En dit gebeurd in Nederland, maar in de rest van de wereld worden nog veel meer abortussen uitgevoerd. Wanneer bekeerd men zich hiervan als Nederland? En tot wat zijn de mensen instaat, dat ze hun eigen ongeboren kinderen vermoorden? En ja, er zijn er ook situaties waarin het anders ligt. En dat men moet kiezen, of een abortus, of een zeer grote kans dat de moeder het niet overleefd. En ik ga zulke situaties niet ontwijken, of in de doofpot stoppen, want ze zijn er, en het is de realiteit. Maar wat ik schrijnend vind, is dat naar mijn weten veel abortussen worden uitgevoerd, omdat de nog ongeboren kinderen, niet zo goed in het leven zouden passen van de vader, of moeder. Vermoord men daarom een ongeboren kindje?
Laatst gewijzigd door xsidd op 28 mar 2015 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2015 18:29

xsidd schreef:Ik ben tegen het gebruik van een morning after pil, en ik zie het als een vorm van abortus. Als een eicel door een zaadcel word bevrucht begint er een nieuw leven. En vanaf dat punt reken ik ook. Dus als men door een morning afterpil, dat nieuwe leven de nek om wil draaien, door een hormoon aan een vrouw toe te dienen, waardoor de bevruchte eicel zich niet meer, of heel moeilijk kan innestelen in de baarmoeder, zie ik dat (als dat lukt), als moord met voorbedachte rade. Het is toch een wonder op zichzelf, dat in die net bevruchte eicel een mensje begint te groeien? En is het niet wonderlijk, dat alle eigenschappen van dat mensje, vast liggen na het bevruchten van de eicel? Denken mensen dan, omdat wij het nieuwe mensje nog niet kunnen zien, is het niet erg om het te aborteren? Ik vind het heel erg. Meer als 25000 mensjes worden er hier in Nederland geaborteerd. 25000 per jaar!! Een gruwelijke zaak.


O, vele malen meer dan dat hoor. Als je echt het moment van bevruchting als het begin van leven wilt zien, en niet de innesteling of bijvoorbeeld de belangrijke fase van de gastrulatie, dan komen er zo veel meer abortussen voor. Elke keer dat een vrouw een paar dagen over tijd is en dan een relatief zware menstruatie heeft, is het zeer waarschijnlijk dat ze technisch gezien zwanger was, maar dat het lichaam een spontane abortus heeft getriggerd.

En dit gebeurd in Nederland, maar in de rest van de wereld worden nog veel meer abortussen uitgevoerd. Wanneer bekeerd men zich hiervan als Nederland? En tot wat zijn de mensen instaat, dat ze hun eigen ongeboren kinderen vermoorden?


Ik lees regelmatig geschiedenisboeken over dat soort zaken, recent over Belgisch Congo maar ook over het terreurbewind van Mao Tse Tung, bijvoorbeeld.

En ja, er zijn er ook situaties waarin het anders ligt. En dat men moet kiezen, of een abortus, of een zeer grote kans dat de moeder het niet overleefd. Dit zijn hele moeilijke keuzes. En ik ga zulke situaties niet ontwijken, of in de doofpot stoppen, want ze zijn er, en het is de realiteit. Maar wat ik schrijnend vind, is dat naar mijn weten veel abortussen worden uitgevoerd, omdat de nog ongeboren kinderen, niet zo goed in het leven zouden passen van de vader, of moeder. Vermoord men daarom een ongeboren kindje?


Kom in Ierland wonen! Hier bestaat abortus niet. Recent hebben ze nog een vrouw laten doodgaan in het ziekenhuis aan zwangerschapsvergiftiging omdat ze weigerden een medisch noodzakelijke abortus uit te voeren. Zo moeilijk is die keuze dus blijkbaar ook weer niet.

En weet je hoe eng het is te moeten leven met het idee dat als mijn dochter ooit wordt verkracht (God beware haar), en daarvan zwanger wordt, dat ze dan wordt verplicht die zwangerschap uit te dragen? Niets wat een kort reisje naar Nederland niet oplost, maar toch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor xsidd » 28 mar 2015 22:25

O, vele malen meer dan dat hoor. Als je echt het moment van bevruchting als het begin van leven wilt zien, en niet de innesteling of bijvoorbeeld de belangrijke fase van de gastrulatie, dan komen er zo veel meer abortussen voor. Elke keer dat een vrouw een paar dagen over tijd is en dan een relatief zware menstruatie heeft, is het zeer waarschijnlijk dat ze technisch gezien zwanger was, maar dat het lichaam een spontane abortus heeft getriggerd.

Ik volg redelijk wat je zegt, en ik heb deze info nog niet eerder gehoord. Even een paar vragen hierover.. Is die eicel dan bevrucht van deze vrouw die je in het voorbeeld noemt? En wat zouden de eventuele redenen zijn ,dat het lichaam een spontane abortus bewerkstelligd?

Kom in Ierland wonen! Hier bestaat abortus niet. Recent hebben ze nog een vrouw laten doodgaan in het ziekenhuis aan zwangerschapsvergiftiging omdat ze weigerden een medisch noodzakelijke abortus uit te voeren. Zo moeilijk is die keuze dus blijkbaar ook weer niet.

Oke, dit wist ook nog niet, dat er in Ierland geen abortus bestaat. Je bedoel dat er geen wet voor is? Het voorbeeld van de vrouw die je benoemt, is ook schrijnend. Want wat is nu de uitkomst? Nu zijn moeder en kind allebei gestorven. En als die noodzakelijke abortus wel was uitgevoerd, had de moeder het misschien overleefd.

En weet je hoe eng het is te moeten leven met het idee dat als mijn dochter ooit wordt verkracht (God beware haar), en daarvan zwanger wordt, dat ze dan wordt verplicht die zwangerschap uit te dragen? Niets wat een kort reisje naar Nederland niet oplost, maar toch.

Ik wens jou, en je dochter de bescherming van God toe. Ik heb zelf geen dochter, en ook geen vrouw, maar laat ik dit zeggen. En ik spreek nu alleen voor mezelf. Als ik een vrouw zou hebben, en zij zou worden verkracht, zou ik dat uiteraard vreselijk, en verschrikkelijk vinden. Maar als ze zwanger zou blijken te zijn, van die verkrachter, zou ik dat ongeboren kindje willen houden, en niet aborteren!! Ik spreek nu voor mezelf hé? Zo sta ik er in.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2015 23:16

xsidd schreef:Ik volg redelijk wat je zegt, en ik heb deze info nog niet eerder gehoord. Even een paar vragen hierover.. Is die eicel dan bevrucht van deze vrouw die je in het voorbeeld noemt? En wat zouden de eventuele redenen zijn ,dat het lichaam een spontane abortus bewerkstelligd?


Ja, dan hebben we het over een bevruchte eicel. En waarom het gebeurt, daar zijn vast tal van redenen voor. Misschien 'merkt' het lichaam dat er iets niet goed gaat in die eerste paar dagen ontwikkeling en stoot het de cellen alsnog af - technisch gezien een miskraam dus, zij het een zeer vroege, en door het lichaam zelf opgewekt.

Oke, dit wist ook nog niet, dat er in Ierland geen abortus bestaat. Je bedoel dat er geen wet voor is? Het voorbeeld van de vrouw die je benoemt, is ook schrijnend. Want wat is nu de uitkomst? Nu zijn moeder en kind allebei gestorven. En als die noodzakelijke abortus wel was uitgevoerd, had de moeder het misschien overleefd.


De moeder was gewoon te redden geweest en dan had de vader maar 1 begrafenis hoeven regelen. Maar er werd hen letterlijk gezegd dat er in het katholieke ziekenhuis en in katholiek Ierland geen abortussen werden gedaan. Dat het echtpaar zelf Hindoe was, maakte blijkbaar geen indruk.

Ik wens jou, en je dochter de bescherming van God toe. Ik heb zelf geen dochter, en ook geen vrouw, maar laat ik dit zeggen. En ik spreek nu alleen voor mezelf. Als ik een vrouw zou hebben, en zij zou worden verkracht, zou ik dat uiteraard vreselijk, en verschrikkelijk vinden. Maar als ze zwanger zou blijken te zijn, van die verkrachter, zou ik dat ongeboren kindje willen houden, en niet aborteren!! Ik spreek nu voor mezelf hé? Zo sta ik er in.


Ik denk dat je heel erg goed moet uitkijken hier, dat je niet het idee krijgt dat je het je kunt voorstellen. Ik zou van mezelf namelijk absoluut niet durven zeggen wat ik in die situatie zou doen. Daarbij zou het mijn beslissing niet zijn - ik zou het niemand willen aandoen dagelijks met je verkrachting te worden geconfronteerd. Ik denk dat dat heel moeilijk zou zijn, voor iedereen in de omgeving, maar vooral de moeder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Help wel of geen morning after pil?

Berichtdoor xsidd » 28 mar 2015 23:21

Ik denk dat je heel erg goed moet uitkijken hier, dat je niet het idee krijgt dat je het je kunt voorstellen. Ik zou van mezelf namelijk absoluut niet durven zeggen wat ik in die situatie zou doen. Daarbij zou het mijn beslissing niet zijn - ik zou het niemand willen aandoen dagelijks met je verkrachting te worden geconfronteerd. Ik denk dat dat heel moeilijk zou zijn, voor iedereen in de omgeving, maar vooral de moeder.

Je hebt gelijk, dat ik me het niet goed voor kan stellen, want ik ben nog niet in die situatie geweest. En ja, voor de moeder is het, het meest moeilijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten