Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2015 20:42

Misschien niet. Misschien ook wel. Het maakt niet uit voor wat ik zei. Zelfs iemand zonder enig zelfrespect dien je respectvol te behandelen.

Mortlach, ik deel dat verhaal niet echt nee. Maar toch zou ik als ik vrouw was er toch een beetje rekening mee te houden omdat ik geen problemen zou willen (ook al is dat gedrag niet goed te praten) en omdat less met kleding doorgaans geen "more" is :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor mealybug » 07 jan 2015 22:35

Marnix schreef:Misschien niet. Misschien ook wel. Het maakt niet uit voor wat ik zei. Zelfs iemand zonder enig zelfrespect dien je respectvol te behandelen.

Mortlach, ik deel dat verhaal niet echt nee. Maar toch zou ik als ik vrouw was er toch een beetje rekening mee te houden omdat ik geen problemen zou willen (ook al is dat gedrag niet goed te praten) en omdat less met kleding doorgaans geen "more" is :)

Een zwaktebod eerder 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2015 22:41

Precies.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 08 jan 2015 10:18

Marnix schreef:Misschien niet. Misschien ook wel. Het maakt niet uit voor wat ik zei. Zelfs iemand zonder enig zelfrespect dien je respectvol te behandelen.

Mortlach, ik deel dat verhaal niet echt nee. Maar toch zou ik als ik vrouw was er toch een beetje rekening mee te houden omdat ik geen problemen zou willen (ook al is dat gedrag niet goed te praten) en omdat less met kleding doorgaans geen "more" is :)


Pragmatisch, ja. Principieel, nee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2015 20:09

Ik ben op vrijwillige basis ondertitles aan het schrijven voor de filmpjes van Laci Green op Youtube. Als de vraag is wat mensen moeten weten over jongens, meisjes en seks, dan ligt wat mij betreft daar het antwoord. Ongegeneerd wordt alles wat te maken heeft met seks, relaties en genderissues besproken. Bepaald niet vanuit refostandpunten, maar die zijn als je het mij vraagt behoorlijk ongezond.

De moeite van het opzoeken waard op Youtube en hopelijk dus binnenkort ook met Nederlandse ondertitels.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor mohamed » 26 jan 2015 21:07

Het leuke van dergelijke filmpjes van ondertitels voorzien is dat je eventueel de onkiese stukken wat vrijer kan vertalen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2015 21:15

Als je geen professionele integriteit hebt, dan kan dat, ja... [-X
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor mohamed » 26 jan 2015 21:49

:mrgreen:

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 02:06

Chaya : Ik weet niet wat kleding met dit onderwerp te maken heeft. Ook zedig geklede vrouwen en meisjes worden aangerand

Dat getuigd van behoorlijk wat naiviteit. Ooit weleens gehoord van spontane lustgevoelens en mensen met weinig zelfbeheersing. Kleding die lustopwekkend is kan bij bepaalde mensen meer los maken dan gewenst is , niet dat dat goed is , maar het gebeurt wel , is ook best natuurlijk eigenlijk maar niet geestelijk maar puur lust , conclusie houd rekening met de zwakke medemens , praat niks goed hoor , maar voorkomen is beter dan genezen en dan heb ik het over de zwakke medemens die sneller de fout ingaat.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2015 11:19

oekaboeka schreef:Chaya : Ik weet niet wat kleding met dit onderwerp te maken heeft. Ook zedig geklede vrouwen en meisjes worden aangerand

Dat getuigd van behoorlijk wat naiviteit. Ooit weleens gehoord van spontane lustgevoelens en mensen met weinig zelfbeheersing. Kleding die lustopwekkend is kan bij bepaalde mensen meer los maken dan gewenst is , niet dat dat goed is , maar het gebeurt wel , is ook best natuurlijk eigenlijk maar niet geestelijk maar puur lust , conclusie houd rekening met de zwakke medemens , praat niks goed hoor , maar voorkomen is beter dan genezen en dan heb ik het over de zwakke medemens die sneller de fout ingaat.

Er zijn kerels die juist op "nonnetjes" vallen, niet letterlijk nonnen in zwarte gewaden, maar bescheiden, bijna onopvallende meisjes. Dat prikkelt hun fantasie.
Meiden die alles in de etalage gooien, zichzelf als het ware aanbiedend aan de hoogste bieder, zijn voor mannen geen jachtbuit.
Ik denk dat een man graag gaat voor de verovering.

Een aanrander of verkrachter ziet er helaas niet altijd zo uit en de meisjes die verkracht zijn, zijn ook allemaal anders.

Neemt niet weg dat je als christenvrouw je behoorlijk moet kleden. Dat hoeft echt niet zedig a la begin 20e eeuw, toen een blote enkel al te prikkelend was, maar hoe de jeugd nu vaak met elkaar omgaat, deugt van geen kanten.
Een meisje moet NOOIT een naaktfoto van haarzelf via haar mobiel versturen, echt nooit!
En als je met je nieuwverworven vriend een dagje naar het strand gaat en je houd je bovenstukje van je bikini uit, moet je niet vreemd opkijken als die nieuwbakken vriend denkt dat je er dan meteen wel voor "in" bent.

Je kunt nu amper tv of radio aanzetten of een krant lezen, of het gaat over die verschrikkelijke film. Wat is dat toch met veel mensen, kijken hoe een knappe jongeman een lief meisje slaat, uit liefde? Is dat opwindend om te zien? Hoe oud moet je zijn om binnen te komen bij deze film, ik mag toch hopen boven de 18.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2015 14:20

oekaboeka schreef:Dat getuigd van behoorlijk wat naiviteit. Ooit weleens gehoord van spontane lustgevoelens en mensen met weinig zelfbeheersing. Kleding die lustopwekkend is kan bij bepaalde mensen meer los maken dan gewenst is , niet dat dat goed is , maar het gebeurt wel , is ook best natuurlijk eigenlijk maar niet geestelijk maar puur lust , conclusie houd rekening met de zwakke medemens , praat niks goed hoor , maar voorkomen is beter dan genezen en dan heb ik het over de zwakke medemens die sneller de fout ingaat.


Nee, nee, nee. Het is toch godgeklaagd dat vrouwen continu in angst moeten leven en zich aan een waslijst van (ongeschreven) regeltjes moeten houden omdat er zogenaamd mannen zijn met weinig zelfbeheersing die er niets aan kunnen doen dat ze zo nu en dan iemand aanranden of zelfs verkrachten.?! Doe effe normaal. Laat die mannen eens naar zichzelf kijken. Als je je niet kunt beheersen, dan blijf je toch lekker de rest van je leven thuis zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 14:31

Mortlach : Nee, nee, nee. Het is toch godgeklaagd dat vrouwen continu in angst moeten leven en zich aan een waslijst van (ongeschreven) regeltjes moeten houden omdat er zogenaamd mannen zijn met weinig zelfbeheersing die er niets aan kunnen doen dat ze zo nu en dan iemand aanranden of zelfs verkrachten.?! Doe effe normaal. Laat die mannen eens naar zichzelf kijken. Als je je niet kunt beheersen, dan blijf je toch lekker de rest van je leven thuis zitten.

Makkelijk praten , die mannen blijven heus niet thuis zitten omdat jij dat vind dus die blijven toch wel rondlopen , als vrouw zijnde kun je het risico op aanranding wel verminderen door niet te hoerig te kleden.
Je gaat toch ook niet als je duizenden snijwonden hebt in een vijver vol piranha,s springen , dan is het veiliger als je de wondjes afschermt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2015 14:32

Chaya schreef:Er zijn kerels die juist op "nonnetjes" vallen, niet letterlijk nonnen in zwarte gewaden, maar bescheiden, bijna onopvallende meisjes. Dat prikkelt hun fantasie.
Meiden die alles in de etalage gooien, zichzelf als het ware aanbiedend aan de hoogste bieder, zijn voor mannen geen jachtbuit.
Ik denk dat een man graag gaat voor de verovering.


Ik denk dat dit soort algemeenheden niet behulpzaam is voor de beeldvorming. Zijn er mannen die X doen? Ja. Maar er zijn ook mannen die Y of Z doen.

Neemt niet weg dat je als christenvrouw je behoorlijk moet kleden. Dat hoeft echt niet zedig a la begin 20e eeuw, toen een blote enkel al te prikkelend was, maar hoe de jeugd nu vaak met elkaar omgaat, deugt van geen kanten.


Toch zijn er mensen die hard werken terug naar die tijd te gaan. Een blote schouder of bloot onderbeen? Je wordt er op bepaalde scholen voor naar huis gestuurd.

Een meisje moet NOOIT een naaktfoto van haarzelf via haar mobiel versturen, echt nooit!


Onzin. De ontvanger heeft de verzender gewoon te respecteren en die foto vertrouwelijk te behandelen. Als die foto wordt verspreid, is dat niet de schuld van het slachtoffer. Het waslijstje van regeltjes waar vrouwen zich aan moeten houden wordt langer en langer.

En als je met je nieuwverworven vriend een dagje naar het strand gaat en je houd je bovenstukje van je bikini uit, moet je niet vreemd opkijken als die nieuwbakken vriend denkt dat je er dan meteen wel voor "in" bent.


Buiten het feit dat vrouwenborsten taboe zijn en de mannenborst niet, is ook dat een rare regel. En weer dient dat vriendje de vrouw en haar grenzen gewoon te respecteren.

Laci Green over het slachtoffer de schuld geven, met Nederlandse ondertitels verzorgd door mijzelf :-)

Je kunt nu amper tv of radio aanzetten of een krant lezen, of het gaat over die verschrikkelijke film. Wat is dat toch met veel mensen, kijken hoe een knappe jongeman een lief meisje slaat, uit liefde? Is dat opwindend om te zien? Hoe oud moet je zijn om binnen te komen bij deze film, ik mag toch hopen boven de 18.


Die film is een draak, de boeken waren nog slechter en een zeer slechte afspiegeling van hoe een gezonde BDSM-relatie eruit hoort te zien. De schrijfster heeft geen idee van hoe zo'n relatie werkt, en inderdaad, in de boeken is het vrij duidelijk misbruik in plaats van vrijwillige SM-activiteiten. Maar dat maakt BDSM an sich niet verkeerd.

Laci Green over 50 Shades of Grey, deze helaas nog zonder ondertitels.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2015 14:39

Makkelijk praten , die mannen blijven heus niet thuis zitten omdat jij dat vind dus die blijven toch wel rondlopen , als vrouw zijnde kun je het risico op aanranding wel verminderen door niet te hoerig te kleden.
Je gaat toch ook niet als je duizenden snijwonden hebt in een vijver vol piranha,s springen , dan is het veiliger als je de wondjes afschermt.


Ik weiger gewoon te accepteren dat vrouwen niet gewoon veilig over straat kunnen lopen, ongeacht hoe ze zich wensen te kleden. Je zegt het zelf al, het is een vijver vol piranha's. Alsof daar niets aan te doen is. Gewoon mannen die zich niet weten te gedragen zwaar, echt zwaar straffen. Maar met je handen in de lucht zitten en verzuchten, ach zo zijn mannen nu eenmaal is beledigend voor zowel de vrouwen als de mannen die zich wel weten te gedragen.

Het is toch te gek voor woorden dat een man letterlijk in niets meer dan een string de straat op kan en zich geen enkele zorg hoeft te maken, maar dat een vrouw, zelfs die die 'gedegen' gekleed gaan beter een busje pepperspray bij zich kunnen hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat meiden moeten weten over (seks en) jongens

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2015 14:53

Mortlach schreef:
Ik denk dat dit soort algemeenheden niet behulpzaam is voor de beeldvorming. Zijn er mannen die X doen? Ja. Maar er zijn ook mannen die Y of Z doen.
.

Dat zeg ik toch ook, er zijn mannen.
Mortlach schreef:Toch zijn er mensen die hard werken terug naar die tijd te gaan. Een blote schouder of bloot onderbeen? Je wordt er op bepaalde scholen voor naar huis gestuurd.

Ja en terecht. Ik werkte op een kantoor, grote multinational, daar mocht je als vrouw geen jeans of korte broek aan, geen blote benen hebben, geen diep decolleté.
Nu ben jij dus niet erg behulpzaam voor de beeldvorming, die bepaalde scholen kunnen wel eens buiten het refogebied vallen!
Mortlach schreef:Onzin. De ontvanger heeft de verzender gewoon te respecteren en die foto vertrouwelijk te behandelen. Als die foto wordt verspreid, is dat niet de schuld van het slachtoffer. Het waslijstje van regeltjes waar vrouwen zich aan moeten houden wordt langer en langer.

Ja, maar helaas werkt dat niet zo.
Er is geregeld in het nieuws dat iemand slachtoffer is geworden van dit soort smerige praktijken en dat zijn echt niet allemaal sletachtige types. Wel tamelijk naief denk ik.
En die waslijst wordt niet langer en langer, ik denk dat die vroeger veel langer was.
Je was als meisje al snel een afgelikte boterham als je bepaalde dingen deed, dan vraag ik me af of er wel normale boterhammen zijn, als je het in dat licht zou bezien.

Mortlach schreef:hoe een gezonde BDSM-relatie eruit hoort te zien

Tja... ik heb een ander idee van een gezonde relatie.
Als er één klap zou vallen, ben ik weg (of hij).
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten