De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelovigen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelov

Berichtdoor oekaboeka » 22 dec 2014 00:40

Wat een onzin vriendschap is altijd goed tenzij je er slecht door beinvloed word maar dat heb je ook zelf in de hand vriendschap gaat ook om wederzijds respect en dat kun je met elk mens hebben en of ie nou wel of niet gelooft dat is niet jou zaak je kan natuurlijk proberen om zoveel mogelijk op het juiste moment ongedwongen een keer over het geloof spreken maar uiteindelijk is elk mens zelf verantwoordelijk wat ie wel of niet doet en gelooft enzovoort geef het goede voorbeeld zou ik zeggen meer kun je niet doen , vriendschap afwijzen kan misschien 1 verloren zondaar voor altijd verloren laten gaan voel je niet verantwoordelijk voor wat iemand wel of niet gelooft maar iemand afwijzen als vriend omdat ie niet gelooft wat jij gelooft is wel kill.

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelovigen

Berichtdoor remco2015 » 08 mar 2015 14:35

De bijbel zegt: probeer mensen te mijden die je van God af houden, maar wanneer iemand ongelovig is probeer hem of haar dan nader tot God te laten brengen en vertel over het koninkrijk . :D
Daarnaast moeten we niet vergeten dat er onder het Christendom veel aftakkingen zijn waarmee je dan ook zou kunnen zeggen van: Een refo mag niet omgaan met een Katholiek.

Elmerieke

Re: De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelovigen

Berichtdoor Elmerieke » 02 jun 2015 08:44

Ik denk dat het juist een heel mooie aanleiding kan zijn om over het geloof te spreken! zelf heb ik wel eens een ongelovige vriendin meegenomen naar mijn kerk (gergem), naar aanleiding daarvan hebben we heel waardevolle gesprekken gehad!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7927
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelovigen

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 12:34

Elmerieke schreef:Ik denk dat het juist een heel mooie aanleiding kan zijn om over het geloof te spreken! zelf heb ik wel eens een ongelovige vriendin meegenomen naar mijn kerk (gergem), naar aanleiding daarvan hebben we heel waardevolle gesprekken gehad!

Ik ben zelfs op een dergelijke manier christen geworden.
De eerste keer mee naar OGG, en ik wil je één advies geven: als je mensen kennis wilt laten maken met het christelijk geloof is de GerGem wellicht niet de beste insteek om mee te beginnen...
Erg moeilijk taalgebruik staat het begrijpen van de inhoud in de weg (ervaringsdeskundige).
Na een aantal jaar snap ik bepaald "jargon" nog steeds niet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De Here verbiedt vriendschappelijke relaties met ongelovigen

Berichtdoor MoesTuin » 02 jun 2015 15:38

Wat fijn dat op deze manier inderdaad een ongelovige vriend of vriendin zo meegenomen wordt naar het Huis van God.
Zeker van belang inderdaad dat het Evangelie eenvoudig en begrijpelijk gebracht wordt.
Als iemand hier meeleest en een kerkdienst wil bezoeken waarin het Woord van God voor alle mensen eenvoudig en begrijpelijk gebracht wordt

Luister dan mee via onderstaande link, een kerkdienst vanuit de Christelijke Gereformeerde Kerk

http://www.zvk.nl/kerkdienst/?id=1390

Hoe kan het dat de boodschap van het kruis van Christus haast niet uit te leggen valt en toch telkens weer mensen raakt?’ Dat is de vraag waarmee ds. Wim de Bruin van de Christelijke Gereformeerde Kerk in Purmerend samen met u mee op weg wil gaan. Soms doe je je best om het evangelie zo pakkend en doordacht mogelijk aan iemand uit te leggen, maar diegene lijkt het niet te begrijpen. En dan ineens komt er iemand tot geloof door een eenvoudig lied of getuigenis. Hoe kan dat? Zendtijd voor Kerken zendt hierover een dienst uit via bovenstaande link te beluisteren in verbondenheid met alle Gelovigen in Hem
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten