Hoeveel tijd tussen de kinderen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:21

jannoek, welke risico´s heeft een volgende zwangerschap voor jou

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:31

Sarah1 schreef:Als jij op jouw manier echt in afhankelijkheid van God had geleefd, had je niet aan anticonceptie hoeven doen.
.


Deze opmerking maakte jij nav mijn zin dat wij nu bewust hadden gekozen voor een tijdje geen kinderen ivm de operatie. Ik begrijp het niet, zou jij deze nog willen verduidelijken
Laatst gewijzigd door ajl op 01 dec 2014 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor vanellus » 01 dec 2014 21:33

Mijn man en ik hebben veel moeite met deze hele kwestie. Ik heb zelf twee gezonde kinderen uit 6 zwangerschappen. De ene miskraam was wat vroeger dan de andere, maar er zat ook een vrij late tweelingzwangerschap bij, met een curettage onder volledige narcose en dat was heel beangstigend.

En dan weet ik dat man en ik het financieel goed hebben, we zijn een warm, stabiel gezin, we hebben nog een paar slaapkamers over. Maar ik durf het gewoon niet meer. En ik kan het niet echt onder woorden brengen, maar dat voelt als falen. Ondanks dat ik iets minder "streng" ben opgevoed dan de meesten hier, heb ik mijn kinderwens nooit willen plannen. Man en ik wilden graag een groot gezin. Maar de dingen die onderweg gebeuren, laten sporen achter. De jongste heeft bijna een jaar lang elke nacht uren gehuild. Andere moeders lachen zoiets weg. Ik werd er compleet mismoedig van. Mijn geheugen werkte niet meer, ik ben 20 kilo afgevallen en ik was een schim van mezelf.

Wat voor mij heel moeilijk is, is te zien dat anderen in vergelijkbare situaties dit heel anders benaderen. Om de knuppel maar eens in het hoenderhok te gooien: het voelt, voor mij, alsof dat betere christenen zijn. Nou weet ik verstandelijk gezien ook wel dat het zo niet werkt, maar waarom kunnen andere mensen dat wel aan? Grote gezinnen, met gehandicapte kindjes of andere zorgenkinderen? Waarom kreeg ik psychische problemen van een kindje dat krap een jaar 's nachts huilde, terwijl die mensen jaren intensieve zorg verlenen en positief blijven.

Dit is een beetje intensief veel prive-informatie, maar ik zit er echt mee.

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 21:37

ajl schreef:
Op een forum ben je met elkaar in gesprek en dat kan er soms wat stevig aan toe gaan. het is niet persoonlijk bedoeld. Geschreven woorden komen soms wat harder over, omdat je de mimiek in iemands gezicht niet kan zien.

Zware bevallingen kan ik ook zeker over mee praten. Bj mij zijn alle kunstgrepen toegepast om een kind op de wereld te krijgen. Ik zag er ook als een berg tegenop elke keer.

En de verantwoordelijkheid, de angst die jij voelt, heeft elke ouder en dat is ook het fijne dat je er zelf niets aan kan doen dan het kind voorgaan op de weg van God. Niet alleen in woorden, maar vooral in daden. Hoe wil jij je kind opvoeden, welke normen en waarden wil jij meegeven, tav God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf- Hoe laat je dat zien in je dagelijks leven. Het kind wijzen op zijn, maar ook jouw zwakke plekken en dit ook voordragen in gebed. Dat is ook in afhankelijkheid leven.

Mag ik vragen hoe oud jij bent.


Nou weetje, het voelt alsof iedereen hetzelfde denkt over een bepaald onderwerp en ik de enige ben die andersdenkend is :) Dat maakt me verder niet uit maar het zet me wel tot nadenken.
Misschien ben ik ook wel teveel met mezelf bezig en moet ik me meer richten op bijvoorbeeld de kinderzegen.

Mijn zwangerschap verliep vlekkeloos, de voorweeen waren ook het ergste niet. Tot de verloskundige erachter kwam dat de navelstreng om het nekje zat. Toen was het erop of eronder. Met een spoedkeizersnede is toen onze zoon geboren.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:47

Dat is ook inderdaad ook geen fijne bevalling. Toch denk ik dat je ook in dat opzicht wel meer vertrouwen mag hebben.


En of je te veel met jezelf bezig bent in het leven, mag je ook zelf bepalen. Wat mij ook in de opvoeding helpt, is om er veel over te praten en te discussiëren, juist met mensen die er soms totaal anders oer denken als dat ik doe. En wat mij in mijn leven opvalt, is dat naarmate ons gezin groeide, mijn eigen plezier, uitjes, etc. toch wat meer op de achtergrond schoof. Het welzijn van de kinderen is voor mij nu belangrijker dan de rest In het begin leek mij dat echt vreselijk, maar nu vind ik het prima. En ik zie er echt niet uit als een huissloof en werk ook nog gewoon 3 dagen met 4 kinderen

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 21:55

Ow ja, je vraag over hoe oud ik ben: 24..

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 22:04

ajl schreef:Dat is ook inderdaad ook geen fijne bevalling. Toch denk ik dat je ook in dat opzicht wel meer vertrouwen mag hebben.


En of je te veel met jezelf bezig bent in het leven, mag je ook zelf bepalen. Wat mij ook in de opvoeding helpt, is om er veel over te praten en te discussiëren, juist met mensen die er soms totaal anders oer denken als dat ik doe. En wat mij in mijn leven opvalt, is dat naarmate ons gezin groeide, mijn eigen plezier, uitjes, etc. toch wat meer op de achtergrond schoof. Het welzijn van de kinderen is voor mij nu belangrijker dan de rest In het begin leek mij dat echt vreselijk, maar nu vind ik het prima. En ik zie er echt niet uit als een huissloof en werk ook nog gewoon 3 dagen met 4 kinderen


De familie waar ik uit kom, denkt bijna allemaal hetzelfde. Wat ik hier lees over bijvoorbeeld de ene zwangerschap na de andere is voor mij vrij nieuw..
Bij ons in de familie wordt er hard gewerkt en carriere gemaakt.
Ik had het pas nog met mijn man over een volgende zwangerschap.
Mijn man is accountant en volgt een opleiding voor het runnen van zijn eigen filiaal.
Hij heeft ook genoeg aan zijn hoofd momenteel en dan is het pas ons eerste kind! :o

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 22:21

Grappig, waarom denk jij dat wij/ik niet doorgeleerd hebben en carrière maken? Mijn man en ik hebben beiden rechten gestudeerd en werken beiden volop. Wij hebben geen ouders in de buurt om op terug te vallen, dus doen het echt samen, teamwork, ook met ziektes etc. Het een sluit het ander niet uit.

En dat genoeg aan je hoofd blijft, misschien een goede leerschool om andere prioriteiten te stellen

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Boerin » 01 dec 2014 23:16

vanellus schreef:Mijn man en ik hebben veel moeite met deze hele kwestie. Ik heb zelf twee gezonde kinderen uit 6 zwangerschappen. De ene miskraam was wat vroeger dan de andere, maar er zat ook een vrij late tweelingzwangerschap bij, met een curettage onder volledige narcose en dat was heel beangstigend.

En dan weet ik dat man en ik het financieel goed hebben, we zijn een warm, stabiel gezin, we hebben nog een paar slaapkamers over. Maar ik durf het gewoon niet meer. En ik kan het niet echt onder woorden brengen, maar dat voelt als falen. Ondanks dat ik iets minder "streng" ben opgevoed dan de meesten hier, heb ik mijn kinderwens nooit willen plannen. Man en ik wilden graag een groot gezin. Maar de dingen die onderweg gebeuren, laten sporen achter. De jongste heeft bijna een jaar lang elke nacht uren gehuild. Andere moeders lachen zoiets weg. Ik werd er compleet mismoedig van. Mijn geheugen werkte niet meer, ik ben 20 kilo afgevallen en ik was een schim van mezelf.

Wat voor mij heel moeilijk is, is te zien dat anderen in vergelijkbare situaties dit heel anders benaderen. Om de knuppel maar eens in het hoenderhok te gooien: het voelt, voor mij, alsof dat betere christenen zijn. Nou weet ik verstandelijk gezien ook wel dat het zo niet werkt, maar waarom kunnen andere mensen dat wel aan? Grote gezinnen, met gehandicapte kindjes of andere zorgenkinderen? Waarom kreeg ik psychische problemen van een kindje dat krap een jaar 's nachts huilde, terwijl die mensen jaren intensieve zorg verlenen en positief blijven.

Dit is een beetje intensief veel prive-informatie, maar ik zit er echt mee.

Nou dan moet ik me wel helemaal een oerbelabberde christen voelen. Een jaar huilen? Hoe houd je het uit? Ieder z'n gave nietwaar?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sabra » 01 dec 2014 23:37

Sarah1 schreef:Ow ja, je vraag over hoe oud ik ben: 24..


Beetje jong om dan al een kind te hebben.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sabra » 01 dec 2014 23:43

ajl schreef:Dat is ook inderdaad ook geen fijne bevalling. Toch denk ik dat je ook in dat opzicht wel meer vertrouwen mag hebben.


Vertrouwen in wat? Met een dergelijke uitspraak veeg je in een keer een traumatische ervaring van tafel als niet relevant zijnde.


Wat mij ook in de opvoeding helpt, is om er veel over te praten en te discussiëren, juist met mensen die er soms totaal anders oer denken als dat ik doe.


En wat leer je daar dan van?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Boerin » 02 dec 2014 00:05

Sarah1 schreef:Nou weetje, het voelt alsof iedereen hetzelfde denkt over een bepaald onderwerp en ik de enige ben die andersdenkend is :) Dat maakt me verder niet uit maar het zet me wel tot nadenken.
Misschien ben ik ook wel teveel met mezelf bezig en moet ik me meer richten op bijvoorbeeld de kinderzegen.

Mijn zwangerschap verliep vlekkeloos, de voorweeen waren ook het ergste niet. Tot de verloskundige erachter kwam dat de navelstreng om het nekje zat. Toen was het erop of eronder. Met een spoedkeizersnede is toen onze zoon geboren.

Niet iedereen hoor. Met een keizersnee zou ik sowieso maar lekker rustig aan doen. Bij mij zat er 1,5 jaar tussen en bij de tweede was de placenta in de wond van de keizersnee gegroeid. Is wel goed gekomen, maar dat was wel een wonder. En een weekendje weggaan met je man is heel goed voor je huwelijk en dat is weer goed voor je kind. Toen ik 24 was was ik nog niet eens toe aan kinderen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor meribel » 02 dec 2014 00:08

vanellus schreef:Mijn man en ik hebben veel moeite met deze hele kwestie. Ik heb zelf twee gezonde kinderen uit 6 zwangerschappen. De ene miskraam was wat vroeger dan de andere, maar er zat ook een vrij late tweelingzwangerschap bij, met een curettage onder volledige narcose en dat was heel beangstigend.

En dan weet ik dat man en ik het financieel goed hebben, we zijn een warm, stabiel gezin, we hebben nog een paar slaapkamers over. Maar ik durf het gewoon niet meer. En ik kan het niet echt onder woorden brengen, maar dat voelt als falen. Ondanks dat ik iets minder "streng" ben opgevoed dan de meesten hier, heb ik mijn kinderwens nooit willen plannen. Man en ik wilden graag een groot gezin. Maar de dingen die onderweg gebeuren, laten sporen achter. De jongste heeft bijna een jaar lang elke nacht uren gehuild. Andere moeders lachen zoiets weg. Ik werd er compleet mismoedig van. Mijn geheugen werkte niet meer, ik ben 20 kilo afgevallen en ik was een schim van mezelf.

Wat voor mij heel moeilijk is, is te zien dat anderen in vergelijkbare situaties dit heel anders benaderen. Om de knuppel maar eens in het hoenderhok te gooien: het voelt, voor mij, alsof dat betere christenen zijn. Nou weet ik verstandelijk gezien ook wel dat het zo niet werkt, maar waarom kunnen andere mensen dat wel aan? Grote gezinnen, met gehandicapte kindjes of andere zorgenkinderen? Waarom kreeg ik psychische problemen van een kindje dat krap een jaar 's nachts huilde, terwijl die mensen jaren intensieve zorg verlenen en positief blijven.

Dit is een beetje intensief veel prive-informatie, maar ik zit er echt mee.


Boerin schreef:Nou dan moet ik me wel helemaal een oerbelabberde christen voelen. Een jaar huilen? Hoe houd je het uit? Ieder z'n gave nietwaar?


ha, jullie belabberd en oerbelabberd..ik de overtreffende trap hoor,
ik had telkens modelbaby's en nog zit er drie jaar tussen omdat het idee alleen al om weer zwanger te zijn me volledig tegenstond. En dat hele baby gedoe...verschrikkelijk!!

Wat betreft deze discussie, ik weet precies wanneer ik vruchtbaar ben en seks kan je ook hebben zonder kans op kinderen. Zijn zoveel manieren.
Ik voelde een diep verlangen naar een volgend kind, zodra het er tijd voor was.
En dan wijkt alles..alle praktische bezwaren zijn dan weg.

Nu is dat verlangen ver te zoeken, ben blij dat de jongste richting de twee gaat.
Mijn man denkt dat het nog terug komt maar we zien het wel...Ik verwacht het echt niet!!

@vanellus...na wat jij hebt meegemaakt lijkt het me niet meer dan logisch dat het gewoon zo goed is. Misschien heb je die kamers die je overhebt wel voor wat anders nodig in het leven..wie zal het zeggen. Dat merk je vanzelf.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Jannoek » 02 dec 2014 00:25

@ajl geen idee.. gyn heeft wel gezegd dat na 2x een ks de kans op complicaties sterk toeneemt, maar verder in er niets over gezegd. Ik verwacht echter dat ik wel weer in het medische circuit beland voor dat ik überhaupt ooit zwanger word.

@vanellus ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Bij ons huilde de oudste enorm en werd elke nacht 4/5 keer wakker totdat hij bijna 1 wat. Dat hakt er zo bizar in, maar mensen wuiven het weg en geven je de indruk dat het aan jezelf ligt, tenminste, zo heb ik dat ervaren.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor johannes1 » 02 dec 2014 09:56

Sabra schreef:Beetje jong om dan al een kind te hebben.


Hoe oud moet je minimaal zijn voor een kind, Sabra? 24 jaar is toch niet te jong.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten