Hoeveel tijd tussen de kinderen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2014 15:22

Sarah1 schreef:Lammetje, jij kent mijn situatie niet, toch? Naast dat ik het geen gezonde situatie vind om twee kinderen op een ieniemienie kamertje te leggen spelen er meer redenen mee. Moet ik die nu allemaal uit gaan leggen om toch geloofwaardig over te komen?


Nee die ken ik niet en ik zeg ook nergens dat mijn opmerking over jou gaat.

Ik vind het alleen wel grappig om te lezen dat jij in afhankelijkheid van iemand anders kan leven zonder die persoon over jou leven te laten 'regeren'
Jij zegt iedere keer dat je alles kan vragen en met je problemen naar God kan gaan, dat is fijn, dat is heel mooi ook, maar dat is niet in afhankelijkheid van Hem leven!

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 15:32

lammetje schreef:
Nee die ken ik niet en ik zeg ook nergens dat mijn opmerking over jou gaat.

Ik vind het alleen wel grappig om te lezen dat jij in afhankelijkheid van iemand anders kan leven zonder die persoon over jou leven te laten 'regeren'
Jij zegt iedere keer dat je alles kan vragen en met je problemen naar God kan gaan, dat is fijn, dat is heel mooi ook, maar dat is niet in afhankelijkheid van Hem leven!


Ik ben niet heel dom aangelegd hoor Lammetje.. :lol:

Waarom zou ik niet in afhankelijkheid van Hem leven dan?
Wordt mijn reactie alleen om voorgaande redenen niet serieus genomen?
Je mag ook van het leven genieten vind ik.
Ik ben een betere moeder voor mijn zoon als ik zelf ook af en toe ook leuke uitstapjes kan maken met vriendinnen of man. Ik ben nog heel jong dus waarom niet?!
Verder zou ik niet weten waarom ik naast bovengenoemde redenen niet in afhankelijkheid leef!

Ben benieuwd :wink:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2014 16:03

Van Dale:
afhankelijkheid:

1 ondergeschikt
2 Door iets bepaald of geregeld worden

Dat is duidelijk méér dan alleen vragen om hulp en problemen voorleggen.

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 16:10

lammetje schreef:Van Dale:
afhankelijkheid:

1 ondergeschikt
2 Door iets bepaald of geregeld worden

Dat is duidelijk méér dan alleen vragen om hulp en problemen voorleggen.



Ik denk dat ik de Heere meer over mijn leven laat regeren als iemand die anticonceptie slikt en daarmee bepaald dat een zwangerschap even op zich moet laten wachten omdat diegene het nu even te druk heeft met de andere kinderen. Ga dan gewoon niet met elkaar naar bed!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2014 16:25

Beetje een dooddoener, vind je niet? het gaat er niet om hoeveel jij de Heere over je leven laat regeren, het gaat mij erom dat je niet afhankelijk ben van iemand, als je diegene alleen om hulp vraagt of je problemen voorlegt. Dat klinkt namelijk als handig hulpje die jou moet helpen als het even niet lekker loopt, of als je vragen hebt.

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 16:33

lammetje schreef:Beetje een dooddoener, vind je niet? het gaat er niet om hoeveel jij de Heere over je leven laat regeren, het gaat mij erom dat je niet afhankelijk ben van iemand, als je diegene alleen om hulp vraagt of je problemen voorlegt. Dat klinkt namelijk als handig hulpje die jou moet helpen als het even niet lekker loopt, of als je vragen hebt.


Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauw dat op een forum waarop ik een vraag stel over kinderen uiteindelijk de discussie ontstaat of ik wel of niet afhankelijk ben van hem.. :(

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Boerin » 01 dec 2014 16:41

Sarah1 schreef:Topic afgesplitst van zwanger topic
Hoihoi..

Ik ben nieuw hier en lees de berichtjes met interesse!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie denken over het 'krijgen van kinderen'.
Wij hebben een zoontje van 2 jaar.
Omdat we in een klein huis wonen en over ongeveer een jaar gaan verhuizen naar een ruimer huis,
zouden wij graag een volgende zwangerschap (b.l.e.w.) uitstellen.
Naast een verhuizing, ben ik er voor mezelf ook nog niet aan toe omdat ik 3,5 dag werk.
Maar wat ik veel om me heen zie, zijn gezinnen waarbij de kinderen vaak 1 tot 2 jaar schelen van elkaar. Nu vraag ik me daarom af wat het beste is voor ons en ook voor ons zoontje.
Als wij nog even wachten met een eventuele volgende zwangerschap is dat misschien wat minder leuk voor onze zoon. En als wij nu misschien weer voor een kindje kiezen en wij ontvangen er weer één, zijn wij er zelf misschien nog niet aan toe.

Het is vooral een persoonlijke keuze vind ik, maar ik ben toch benieuwd hoe anderen erover denken en welke beslissing anderen hierin genomen hebben!

Ik heb er 3 en er zit steeds 1,5 jaar tussen. Druk in het begin, maar heel leuk voor ze en je bent in een keer uit de luiers. Als ik van die mensen zie met 1 groot kind en een klein kind, zal voor hen vast handig zijn en daar hebben ze vast over nagedacht, maar ik vind zo dicht op elkaar leuker. Verder niet over nagedacht overigens, God zei dat ik met de pil moest stoppen en na 2 wilde ik me laten steriliseren, we vonden het wel best zo, maar toen zei de Heer: Ben je klaar voor een derde? Dus toen heb ik ze weer afgebeld. Ik vind het onzin dat je afhankelijk van de Heer leeft als je geen pil slikt. Wat als Hij het nou eens bijvoorbeeld niet wil op dat moment? Een vrouw van een voorganger had geen zin om voorgangersvrouw te zijn en dacht: ik ga lekker zwanger worden, kan ik lekker achterin zitten en heb ik dat gezeur niet wat ik allemaal moet doen van God. Dat is netzogoed doen wat je zelf wilt. Alsof God alleen maar wil dat je kinderen baart.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2014 16:52

Sarah1 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauw dat op een forum waarop ik een vraag stel over kinderen uiteindelijk de discussie ontstaat of ik wel of niet afhankelijk ben van hem.. :(


klopt, we zitten op een zijspoor. Komt doordat iemand schreef hiermee in afhankelijkheid te willen leven en je hebt meteen een nw discussie.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Dippie » 01 dec 2014 16:58

Sarah1 schreef:Ik denk dat ik de Heere meer over mijn leven laat regeren als iemand die anticonceptie slikt en daarmee bepaald dat een zwangerschap even op zich moet laten wachten omdat diegene het nu even te druk heeft met de andere kinderen. Ga dan gewoon niet met elkaar naar bed!


Jij maakt het denk ik een punt van discussie... Overigens laat je God niet regeren over je leven, Hij regeert over jouw leven, maar hoe ga jij daar mee om?
En wat voor een verschil is het of iemand het te druk heeft met andere kinderen of dat je geen plek hebt voor een volgend kindje? Zoals ik al eerder zei; iedereen slikt het met een reden en dan lijkt mi de reden ook niet meer uit.
(Alhoewel ik ook wel weer mijn twijfels heb bij diegene die een zwangerschap uitstellen totdat ze de 40 hebben gepasseerd, genoeg carrière hebben gemaakt en voldoende van de wereld hebben gezien)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor MissF » 01 dec 2014 16:58

Ben het wel met je eens Sarah.
Eigenlijk is deze discussie niet wanneer je weer aan kinderen 'begint', maar wat is in afhankelijkheid leven van God?
En waar zijn de andere plannen van God met ons leven? Die mis ik hier wel. Vraagt God van ons, vrouwen van tussen de 20 en 40 dat we alleen maar kinderen krijgen? Van een aantal wel, maar ik geloof niet dat dat Gods enige plan is met ons allemaal.

Waar is de grens tussen afhankelijkheid en doen wat Hij van je vraagt met je leven? Want daar zit wel een knelpunt denk ik.
Ik denk dat als we onze gang zouden gaan, we wel 8 kinderen kunnen krijgen tot ik 40 ben, ik kreeg de eerste al op mijn 21e, gaf geen of kort borstvoeding, heb niet veel moeite zwanger te worden. En ik denk dat wij er prima 8 aan kunnen.
Maar wij geloven dat God andere plannen met ons heeft. Dus waar 'kies' je dan voor? Wat is dan Gods plan?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 20:46

MissF schreef:Ben het wel met je eens Sarah.
Eigenlijk is deze discussie niet wanneer je weer aan kinderen 'begint', maar wat is in afhankelijkheid leven van God?
En waar zijn de andere plannen van God met ons leven? Die mis ik hier wel. Vraagt God van ons, vrouwen van tussen de 20 en 40 dat we alleen maar kinderen krijgen? Van een aantal wel, maar ik geloof niet dat dat Gods enige plan is met ons allemaal.

Waar is de grens tussen afhankelijkheid en doen wat Hij van je vraagt met je leven? Want daar zit wel een knelpunt denk ik.
Ik denk dat als we onze gang zouden gaan, we wel 8 kinderen kunnen krijgen tot ik 40 ben, ik kreeg de eerste al op mijn 21e, gaf geen of kort borstvoeding, heb niet veel moeite zwanger te worden. En ik denk dat wij er prima 8 aan kunnen.
Maar wij geloven dat God andere plannen met ons heeft. Dus waar 'kies' je dan voor? Wat is dan Gods plan?



Maar los daarvan wat God's plan is, je mag toch ook genieten in het leven?
Niet alles draait toch om kinderen?

Ik vertel vorige week dat wij een weekendje weg ga en nee, onze zoon blijft bij zijn opa&oma, maar ben ik dan gelijk egoistisch? Dat zou betekenen dat hoe meer kinderen ik krijg, hoe drukker ik het heb en hoe minder vaak ik aan mezelf kan denken. Daar wordt ik echt geen leukere moeder van hoor :o

Sarah1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:51

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Sarah1 » 01 dec 2014 20:59

Dippie schreef:
Jij maakt het denk ik een punt van discussie... Overigens laat je God niet regeren over je leven, Hij regeert over jouw leven, maar hoe ga jij daar mee om?
En wat voor een verschil is het of iemand het te druk heeft met andere kinderen of dat je geen plek hebt voor een volgend kindje? Zoals ik al eerder zei; iedereen slikt het met een reden en dan lijkt mi de reden ook niet meer uit.
(Alhoewel ik ook wel weer mijn twijfels heb bij diegene die een zwangerschap uitstellen totdat ze de 40 hebben gepasseerd, genoeg carrière hebben gemaakt en voldoende van de wereld hebben gezien)


Omdat ik anders denk dan de rest heb ik het gedaan :-k

Nogmaals, de ruimte waar Lau nu slaapt is al erg klein. Voor mij geen optie om nog een kindje te laten slapen. Misschien moet ik dan minder 'krek' kijken niet zo moeilijk doen, maar dat is echt niet mijn enige reden om een zwangerschap uit te stellen... Ik vind dat je goed moet nadenken over een volgende zwangerschap. Je kunt wel klakkeloos zo achter elkaar zwanger zijn, maar bij mij telt ook mijn zware bevalling mee waar ik met angst aan terugdenk. Waar ik ook aan denk is 'weer een zieltje voor de eeuwigheid'. Wat een verantwoordelijkheid! En dat is geen reden om niet zwanger te worden (mocht God het geven) maar wel eentje om bij stil te staan..

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:11

Of jij egoïstisch bent, mag je zelf beoordelen. Dat kan een ander niet voor je bepalen :wink: Als jij weekendjes weg wilt met vrienden, je man, leuke dingen wilt doen en daarom de keuze voor kinderen uit wil stellen, moet je dat ook gewoon doen. Dat is een keuze tussen jou en jouw man. Niemand belet die keuze. Ik denk alleen dat je dan niet kan zeggen dat je in dat opzicht in afhankelijkheid van God leeft zoals Lammetje beschrijft.

missf Dat is ook wel een goed item dat jij inbrengt. Wat is Gods plan met je leven. Ik vind dat zelf heel moeilijk. Wij hebben in rap tempo 4 kinderen gekregen en ik vermoed dat wij er nog wel een aantal zouden kunnen krijgen als wij het niet tegenhouden. Is dat Gods plan met mijn leven. Aan de andere kant hebben wij beiden ook een goed verstand gekregen, wo studie afgerond en kunnen daar ook wat mee doen. Op dit moment zie ik Gods plan met mijn leven toch bovenal ons gezin. Dat staat op 1. Daarna komt werk, vrienden etc, al merk ik dat gezin en werk heel veel tijd opslokken

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor Jannoek » 01 dec 2014 21:18

Interessante (en lastige) discussie geworden.
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook erg lastig vind.. Hier werd door meerdere gyn gezegd dat het waarschijnlijk erg lang zou duren voordat ik zwanger zou raken, maar beide keren ging het erg snel.
Dat zegt niks over een eventuele nieuwe zwangerschap, maar toch.

Ik ben nog steeds niet hersteld van de 2e zwangerschap (J is bijna 10 mnd al weer...), en we geloven echt dat God ons leven leidt, maar dus ook dat het vanwege mijn gezondheid dus niet verstandig is om te zeggen dat een derde kindje op dit moment welkom is. En welkom zou het zeker wel zijn, maar ik denk toch dat het verstandiger is om nu niet zwanger te worden, ook omdat mijn baarmoeder de laatste keer uitscheurde, en ik niet aan kan voelen hoe dat nu hersteld is.
Lastig ook om dat te omschrijven..

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoeveel tijd tussen de kinderen?

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:20

Sarah1 schreef:
Omdat ik anders denk dan de rest heb ik het gedaan :-k

Nogmaals, de ruimte waar Lau nu slaapt is al erg klein. Voor mij geen optie om nog een kindje te laten slapen. Misschien moet ik dan minder 'krek' kijken niet zo moeilijk doen, maar dat is echt niet mijn enige reden om een zwangerschap uit te stellen... Ik vind dat je goed moet nadenken over een volgende zwangerschap. Je kunt wel klakkeloos zo achter elkaar zwanger zijn, maar bij mij telt ook mijn zware bevalling mee waar ik met angst aan terugdenk. Waar ik ook aan denk is 'weer een zieltje voor de eeuwigheid'. Wat een verantwoordelijkheid! En dat is geen reden om niet zwanger te worden (mocht God het geven) maar wel eentje om bij stil te staan..


Op een forum ben je met elkaar in gesprek en dat kan er soms wat stevig aan toe gaan. het is niet persoonlijk bedoeld. Geschreven woorden komen soms wat harder over, omdat je de mimiek in iemands gezicht niet kan zien.

Zware bevallingen kan ik ook zeker over mee praten. Bj mij zijn alle kunstgrepen toegepast om een kind op de wereld te krijgen. Ik zag er ook als een berg tegenop elke keer.

En de verantwoordelijkheid, de angst die jij voelt, heeft elke ouder en dat is ook het fijne dat je er zelf niets aan kan doen dan het kind voorgaan op de weg van God. Niet alleen in woorden, maar vooral in daden. Hoe wil jij je kind opvoeden, welke normen en waarden wil jij meegeven, tav God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf- Hoe laat je dat zien in je dagelijks leven. Het kind wijzen op zijn, maar ook jouw zwakke plekken en dit ook voordragen in gebed. Dat is ook in afhankelijkheid leven.

Mag ik vragen hoe oud jij bent.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten