Gezin en financiën deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor ajl » 21 okt 2014 21:04

Sabra schreef:Toch benieuwd waar jullie dan boodschappen doen en hoeveel. Hier een huishouden van 4 personen en schat in dat we tussen €150 en €200 per week uitgeven aan voedsel en verzorging.


Ik ben recent overgestapt van de AH naar de Lidl en dat scheelt al behoorlijk. Wij zijn met een huishouden va 6 personen ( kinderen 1-6 jaar). Wij halen in ieder geval
- 6 broden ( bakker)
- zak afbak meergranenpistoletjes en krentenbollen in het weekend
-14 l ( karne) melk
- 4 l mag yoghurt en 1 l vla
- 10 eieren
- 1a 2 bakjes smeerboter
- broodbeleg ( hartig en zoet, wisselend wat op is)
- 20 kg ( biltstar)aardappelen per 3 weken, voor € 5,95
- (rund) vlees en kip ( niet bij lidl)
- vis ( zalm of witvis)
- volkoren pasta, zilvervliesrijst, couscous o.i.d.
- 750 gr kaas
- fruit ( deze week 2 kg appels, 2 kg peren, 2 kg bananen, 1 kg pruimen, meloen, 1 kg mandarijnen en perssinaasappels)
- groente, meestal seizoensgroente ( deze week sperziebonen, boerenkool, bloemkool, witlof, zelfgemaakte pastasaus met tonijn en ik kreeg nog snijbonen van iemand) Op zaterdag iets makkelijks, patat ( zelfbakken), pannenkoeken of zelfgemaakte pizza
- wc papier, keukenrollen, wasmiddel, vaatwastabletten etc indien nodig
- zakje snoep voor de kinderen
- zak chips/chocolade
- ranja/roosvicee
- thee/koffie
- in het weekend soms wat fris ( cola light)
ongeveer € 70,00 per week

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor juffiejuf » 22 okt 2014 12:40

Wij houden maandelijks een kasboek bij en dan komen wij gemiddeld op 70 euro per week. De ene maand zitten we er boven maar dan is dit het gemiddelde. Dit is inclusief alle verzorgingsartikelen (voor ons maar ook voor de kinderen. Lees: 2 kinderen in de luiers) Nu hebben wij maar twee kinderen (bijna 1 en 3) We krijgen vanuit de familie wel regelmatig groenten uit eigen tuin. Ook de aardappels krijgen wij altijd gratis. Luiers koop ik altijd in de aanbieding. Deze week bij de DA 1+1 gratis en dan haal ik gelijk 16 pakken.... Is misschien stom maar dan heb ik ze wel voor 10 cent p/stuk.

@ ajl; zit bij jullie de luiers bij die 70 euro? Dat vind ik wel knap met vier kinderen! (meer eten nodig)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor ajl » 22 okt 2014 12:51

Nee, maar die sla ik een in de zoveel tijd heel groot in. Ik had pas geloof ik ook wel 30 pakken op voorraad, komt toch wel op met 2 in de luiers.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Acire » 22 okt 2014 13:09

Sjonge, zijn jullie allemaal zo georganiseerd? Ik doe altijd maar wat. We hebben geen weekbudget, maandbudget of jaarbudget... ben ik de enige?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor ajl » 22 okt 2014 13:14

Hadden wij eerst ook niet, maar naarmate wij meer kinderen kregen, was het gewoon nodig. Als zij straks niet meer naar de opvang en bso gaan, blijft er wat meer over. Dat is nl onze grootste aderlating

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2014 13:51

Acire schreef:Sjonge, zijn jullie allemaal zo georganiseerd? Ik doe altijd maar wat. We hebben geen weekbudget, maandbudget of jaarbudget... ben ik de enige?


Je zal vast niet de enige zijn, maar ik neem aan dat je wel ongeveer weet wat je kan uitgeven?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor juffiejuf » 22 okt 2014 21:33

@ acire; heel begrijpelijke vraag want ik had juist het idee dat wij als enige het goed bijhielden. Nu hebben wij de eerste paar jaar van ons huwelijk ook helemaal niks bijgehouden. Ik had toen ook geen benul van wat we uitgaven aan eten/spullen. We zijn toen ingrijpend van banen gewisseld en wilde weten wat we te besteden hadden.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor jaccootje85 » 22 okt 2014 21:48

Acire schreef:Sjonge, zijn jullie allemaal zo georganiseerd? Ik doe altijd maar wat. We hebben geen weekbudget, maandbudget of jaarbudget... ben ik de enige?


Nee je bent niet de enige. Wij houden ook niks bij, maar elke week kom ik ongeveer tussen de vijftig en de zeventig euro uit. Ligt eraan of ik luiers, flesvoeding of hondenbrokken nodig heb.
Szent az Úr

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Boerin » 22 okt 2014 22:08

Acire schreef:Sjonge, zijn jullie allemaal zo georganiseerd? Ik doe altijd maar wat. We hebben geen weekbudget, maandbudget of jaarbudget... ben ik de enige?

Lol nee, ik doe maar wat. Lees dit topic met verbazing. Op is op en wat over betekent een leuk pak lego erbij. Vorig jaar zat ik nogal krap en toen had ik maar 60 euro per week voor alles. Wat een gedoe.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor juffiejuf » 22 okt 2014 22:15

@ boerin; en sparen dan?? Sta jij dan niet voor onverwachte verrassingen waar je (veel) geld voor nodig heb?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor MissF » 23 okt 2014 06:58

Wij zijn het bij gaan houden doordat we steeds duurder wilden gaan wonen, en ook gingen wonen.
En daarnaast is mijn man ook wel van de financien en sparen. Dat is ook wel de reden dat we nu wonen waar we wonen, in een oud boerderijtje buitenaf. Dat had zonder hem nooit gelukt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Boerin » 23 okt 2014 08:18

juffiejuf schreef:@ boerin; en sparen dan?? Sta jij dan niet voor onverwachte verrassingen waar je (veel) geld voor nodig heb?

Sparen doe ik nooit. Laatst dacht ik dat die motor van m'n bakfiets kapot was. Nieuwe was 300 euro, tsja dan heb je een probleem. Ik dacht al: Dat wordt tot december zonder motor trappen. Gelukkig bleek het loos alarm.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2014 10:30

Wat een dure motor, voor dat geld heb je ook een brommer. :)

Sparen doe ik ook niet aan, ik houd namelijk nooit iets over.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor mealybug » 23 okt 2014 10:43

mohamed schreef:Wat een dure motor, voor dat geld heb je ook een brommer. :)

Sparen doe ik ook niet aan, ik houd namelijk nooit iets over.

hoeveel rente krijg je nu bij jullie?
1 % ?

:lol:

Hier bijna 8 %

:wink:

Dan hou je wel wat over .

mohamed

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2014 11:03

Geen idee hoeveel rente, maar geen 8%. Ik heb gewoon maandelijks net- of net niet genoeg om mijn rekeningen te betalen. Regelmatig maak ik mee dat de bank alle betalingen terugvordert omdat ik wat in de min sta. Laatst heb ik geld van een vriendin moeten lenen om mijn woning niet uitgezet te worden. Dus sparen zit er voorlopig niet in. :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten