Gezin en financiën deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Sabra » 30 okt 2014 08:01

ajl schreef:Hoeveel dagen eet jij hier nu van? Ik zou nl met ons 6-persoons huishouden niet zo ver komen.


Dit is voor een halve week, overigens was de tongfilet een uitschieter maar dat moet kunnen eens in de zoveel tijd. Verder ga ik altijd nog naar de Lidl, Dirk en/of Plus om de andere benodigdheden te kopen. Groente koop ik ook altijd op de markt, maar dan voor een halve week. Groente voor de nasi of bami koop ik altijd als voorgesneden pakket bij de supermarkt, geen tijd en zin om zoveel groente te snijden.

Gisteren bij de Lidl geweest, boodschappen gedaan voor gisteren en vandaag en wat voorraden aangevuld: 34 euro.

@Sterrtje, ik was met de tongfilet enigszins royaal, het waren 2 porties van 250 gram en een portie van 150 gram zalm.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor ajl » 30 okt 2014 11:17

Dat valt dan qua weekboodschappen toch wel redelijk mee? Aangezien je eerst aangaf tussen de 150-200 kwijt te zijn aan wekelijkse boodschappen en verzorgingsprodukten.

Wat bij ons qua besparingen ook enorm heeft geholpen is om zelf boterhammen mee te nemen naar je werk i.p.v. in het restaurant/kantine te eten. Het lijkt niet veel, maar tel alle lunches bij elkaar op en je zit zo aan de € 100,00 per maand.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor lammetje » 30 okt 2014 15:27

Ikmerk dat ik steeds meer uit geef. Geen kilo knallers vlees meer, maar goed (duurder) spul zonder toevoegingen en antibiotica.
Meer biologisch, veel zelf bakken maar vaak met duurder meel (amandelmeel) en veel noten, ongebrand.

Zo heb je minder spullen maar ben je duurder uit.
Zit nu rond de 500 per maand. Dat is voor mijn gevoel erg veel, voorheen deed ik het met 75 euro per week.

Maar, we voelen ons er wel beter door, meer energie, minder ziek/lichamelijke klachten en minder stemmingswisselingen. Dus ik heb het er helemaal voor over. Al leven we nog steeds eenvoudig wat betreft drinken, snoep en chips.

Anoniem_89

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 okt 2014 16:24

Whaha, ik leef van 50 ongeveer.
Samen met mijn vrouw dan.
Al eet ik zoveel bewerkt spul, ziek ben ik zeer zelden. Stemmingwisselingen ook nihil.
Eigen risico is 860 euro en heb er 15 euro van gebruikt :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor ajl » 30 okt 2014 16:26

@ lammetje waar haal jij de noten?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor lammetje » 30 okt 2014 17:04

Veel op de markt, maar dan heb je vaak gebrand. Kun je wel om ongebrande noten vragen overigens.
Tegenwoordig ook bij de lidl, walnoten, cashew en nitenmix zijn onbewerkt. Moet je wel ff zoeken en verpakkingen lezen :wink:
Of via internet.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2014 19:51

ajl schreef:Wat bij ons qua besparingen ook enorm heeft geholpen is om zelf boterhammen mee te nemen naar je werk i.p.v. in het restaurant/kantine te eten. Het lijkt niet veel, maar tel alle lunches bij elkaar op en je zit zo aan de € 100,00 per maand.

Ik begrijp ook echt niet dat mensen te lui zijn om zelf brood en fruit mee te nemen. Ik heb altijd om 10 uur al trek dus dan moet ik wel wat bij me hebben :) en er zitten altijd noten en dadels in mijn bureau, zodat ik niet naar de snoepautomaat hoef.

Ik ga ook naar de Lidl voor de noten. Ze lijken duur, maar als je in euro's per calorie rekent valt het reuze mee. En het is ook nog gezond (als je maar niet zo'n hele zak in één keer leeg eet, maar dat lukt waarschijnlijk toch niet).

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor -Judith- » 30 okt 2014 22:02

lammetje schreef:Ikmerk dat ik steeds meer uit geef. Geen kilo knallers vlees meer, maar goed (duurder) spul zonder toevoegingen en antibiotica.
Meer biologisch, veel zelf bakken maar vaak met duurder meel (amandelmeel) en veel noten, ongebrand.

\


Het valt mij op dat je kiest voor vlees zonder antibiotica, maar dieren die geen antibiotica hebben gehad zijn maar heel sporadisch, want i.v.m. de benodigde inentingen krijgt elk dier antibiotica, is het niet linksom, dan is het wel rechtsom. Er zit alleen een 'wachttijd' op het vlees als het bepaalde medicijnen/antibiotica krijgt, tot de wachttijd is verstreken mag het dier niet voor slacht aangeboden worden...
Dus vlees dat nooit in aanraking is geweest met antibiotica komt niet voor ;-)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Duschka » 30 okt 2014 22:56

-Judith- schreef:Dus vlees dat nooit in aanraking is geweest met antibiotica komt niet voor ;-)


Ja hoor, dat noemend ze een "levend dier" :P
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Acire » 30 okt 2014 23:31

Lalage schreef:Ik ga ook naar de Lidl voor de noten. Ze lijken duur, maar als je in euro's per calorie rekent valt het reuze mee. En het is ook nog gezond (als je maar niet zo'n hele zak in één keer leeg eet, maar dat lukt waarschijnlijk toch niet).


Welke neem je dan precies, hoe zien ze eruit?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor lammetje » 31 okt 2014 09:09

-Judith- schreef:
Het valt mij op dat je kiest voor vlees zonder antibiotica, maar dieren die geen antibiotica hebben gehad zijn maar heel sporadisch, want i.v.m. de benodigde inentingen krijgt elk dier antibiotica, is het niet linksom, dan is het wel rechtsom. Er zit alleen een 'wachttijd' op het vlees als het bepaalde medicijnen/antibiotica krijgt, tot de wachttijd is verstreken mag het dier niet voor slacht aangeboden worden...
Dus vlees dat nooit in aanraking is geweest met antibiotica komt niet voor ;-)


Er had nog "onnodige" tussen moeten staan. Er zit wel aangetoond verschil tussen kipfilet vd super voor 5 euro/kilo en een stukje bio-kip. dan liever wat minder vlees of wat meer betalen :wink:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor -Judith- » 31 okt 2014 09:39

Inderdaad, onnodig word er niets gegeven, daar is de regelgeving voor de kalver/kippen/varkenshouders veel te streng voor, maar ik snap wat je bedoeld, het leek me al stug dat je je zo voor de gek liet houden dat er géén antibiotica aan te pas kwam :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Evelien » 31 okt 2014 09:57

Vandaag ook naar de markt geweest, alleen vergeten naar de notenboer te gaan. Jammer want die noten (ongebrand) zijn echt heerlijk.
Wel lekker nu ik op vrijdag vrij ben en met S. erbij is het echt leuk, vooral als je er een beetje vroeg bent.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en financiën deel 4

Berichtdoor Memmem » 31 okt 2014 10:30

-Judith- schreef:Dus vlees dat nooit in aanraking is geweest met antibiotica komt niet voor ;-)

Duschka schreef:Ja hoor, dat noemend ze een "levend dier" :P


Ook een 'levend dier' kan in aanraking zijn geweest met antibiotica omdat deze ziek is geweest of is ingeënt. Maar meestal weet een boer die zijn dieren zo verkoopt wel wat er met dat dier is gebeurt.

Hier laten we met z'n allen een dier van mijn schoonmoeder slachten, heerlijk goed vlees waar je van weet waar het vandaan komt en hoe het is verzorgt. Deze is trouwens niet ingeënt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten