Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2017 20:55

meribel schreef:nou ja, ik ben altijd thuis bevallen, maar zonder ervaren verloskundige had ik dat niet gewild..
en als zoiets niet voorhanden is omdat het niet gangbaar is, kan ik me voorstellen dat het dus niet 'mag' . ( dat het dus onverantwoord is )
zo mag het dus ook niet op de Waddeneilanden van nederland omdat je in een spoedsituatie niet snel in het ziekenhuis kan komen ( het gebeurt natuurlijk wel, zeker bij heel snelle bevallingen dan is het niet anders )

pas nog van een bevalling gehoord, moeder is met ambulance na de bevalling met bloedspoed met ambu naar het ziekenhuis gebracht en dat was nippertje ( ellende met de placenta , meteen spoedok in ) , moet er niet aan denken dat je dan een uur had moeten rijden


Nee, het is inderdaad goed dat er zo op wordt gelet - wat dat betreft is Ierland nog lekker katholiek: alles voor de kinderkes.

en hier in nederland mag je een kind niet vervoeren in de auto als je niet een veilig kinderzitje hebt, ( net zoals je een boete kan krijgen voor rijden zonder auto gordel. )

het gaat gewoon om het belang van het kind, daar is niets mis mee vind ik.


Ik maak van het kinderzitje ook geen probleem, maar het feit dat je een maxicosi van 200 euro nodig hebt om je kind van het ziekenhuis 10 meter naar de parkeerplaats te dragen, dat vind ik wat overdreven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Pluk01

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Pluk01 » 09 mei 2017 13:23

Het is even geleden dat ik hier was :wink: . Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Inmiddels ben ik alweer ruim 31 weken, tijd vliegt! Kamertje is bijna af, nog 3,5 week werken voordat ik met verlof ga. Moet zeggen dat ik me nog prima voel, behalve de vermoeidheid, die is gebleven. Iemand vroeg naar zwangerschapsdiabetes, ik ben hier wel op getest omdat zoonlief 9 pond woog bij de geboorte. Maar er is niets uitgekomen. Nu krijg ik wel extra echo's om de groei te monitoren. Vandaag toevallig een echo gehad. Het buikje is aan de grote kant en toen wilden ze me weer zo'n suikertest laten doen. Het drankje wat je moet drinken is zo vreselijk smerig (vind ik). Dus ik heb gezegd dat ik dat liever echt niet wilde, nu moet ik nuchter prikken en dan met 36 weken nog een echo. Als het dan nog steeds groot lijkt, moet ik er toch aan geloven :roll: .
@Mortlach: de maxicosi is toch de autostoel? Dus dan geef je dat geld toch ook uit om je kindje te vervoeren, en niet alleen om het naar de auto te brengen? Of begrijp ik je nu verkeerd en moet je in Ierland ook nog een apart stoeltje hebben voor in de auto?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 13:57

Pluk01 schreef:@Mortlach: de maxicosi is toch de autostoel? Dus dan geef je dat geld toch ook uit om je kindje te vervoeren, en niet alleen om het naar de auto te brengen? Of begrijp ik je nu verkeerd en moet je in Ierland ook nog een apart stoeltje hebben voor in de auto?


Nee, volgens mij is dat ding los. Of in ons geval dan, want we willen niet iets kopen waar het kind straks 6 maanden in past om dan weer wat nieuws te kopen. Dus een autostoeltje voor 0-4 jaar en die maxicosi lenen we wel ergens. Het gaat er me om dat het dus blijkbaar niet mag om je kind gewoon vast te houden als je naar de auto loopt. Het MOET ergens in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 09 mei 2017 15:55

Het is nog vroeg, maar ik vind meekletsen leuk :wink: en na een prachtige termijnecho meld ik mij dus hier!
Tot onze grote verrassing zwanger van kindje nr drie. :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 16:17

Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 09 mei 2017 19:07

Wauw Duschka, wat mooi! Maar ook zwaar, of valt het dit keer mee? En dan met 2 kleine kinderen nog thuis, petje af hoor!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 09 mei 2017 20:21

MissF schreef:Wauw Duschka, wat mooi! Maar ook zwaar, of valt het dit keer mee? En dan met 2 kleine kinderen nog thuis, petje af hoor!

Nou ik vind het best pittig. Vooral de misselijkheid. En verbouwing en verhuizing... daarom kom ik ook meeschrijven, positieve vibes zijn welkom :D Maar goed anderzijds zijn we enorm verrast en blij dat het ons gegeven is. Soms kan ik amper geloven dat we twee kids hebben, en straks hopelijk zelfs drie
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 10 mei 2017 10:19

Wauw! Gefeliciteerd Duschka! Sterkte met alle drukte en de misselijkheid! LIjkt me heel zwaar, met nog 2 kleine kids! Hopelijk voor jou deze keer toch een wat betere zwangerschap!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2017 12:44

Gefeliciteerd Duschka!

Mortlach schreef:Nee, volgens mij is dat ding los. Of in ons geval dan, want we willen niet iets kopen waar het kind straks 6 maanden in past om dan weer wat nieuws te kopen. Dus een autostoeltje voor 0-4 jaar en die maxicosi lenen we wel ergens. Het gaat er me om dat het dus blijkbaar niet mag om je kind gewoon vast te houden als je naar de auto loopt. Het MOET ergens in.


Misschien dat ze dat doen vanwege de staat waarin moeder en soms ook de vader het ziekenhuis verlaten na een bevalling. Beter het kind ergens in hebben liggen dan. Kan je als het koud is het ook nog goed instoppen :)

Maar goed, volgens mij heb je niet veel maxicosi's voor 0-4 jaar. Meestal heb je voor het eerste jaar een maxicosi en een voor de jaren. Je hebt wel dure stoeltjes die je langer kan gebruiken maar vaak dan pas vanaf een maand of 4 en dat is weer niet handig voor die tijd er na. Dus ik zou gewoon een maxicosi zoeken voor het eerste jaar en daarna een andere. Omdat dit soort producten relatief kort worden gebruikt zijn ze overigens vaak prima te regelen via markplaats-achtige sites of via vrienden / familie. En die maxicosi kan je in de auto dan gewoon in de gordels zetten of nog handiger, als je isofix in je auto hebt op een isofix-plaat, daar kan je de maxicosi dan gewoon op vastklikken. Scheelt je heel wat gepruts met autogordels :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor EvaMaria » 10 mei 2017 14:29

Gefeliciteerd nog iedereen :D .

Hier inmiddels 21 weken en een goed 20-wekenecho gehad :D .

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 10 mei 2017 19:00

wat een prachtig nieuws duschka! gefeliciteerd!
ben je weer zo misselijk als de vorige keren..? sterkte..

fijn dat de echo goed was evamaria
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 10 mei 2017 20:07

@ Duschka; van harte gefeliciteerd! Wanneer hopen jullie te gaan verhuizen? Nog voor de bevalling?

@ EvaMaria; wat fijn dat de 20 weken echo goed is. Altijd weer spannend. Nog genoeg energie?

@ pluk01; hopelijk krijg je geen last van zwangerschapssuiker. Hier spuit ik momenteel insuline en pillen tegen de suiker. Dat drankje heb ik gelukkig niet gehoeven :-) Oorzaak suiker is bij mij niet de zwangerschap en daarom hoefde dat denk ik niet. Voor jou is het nu wel lekker aftellen!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 10 mei 2017 21:27

@Evamaria
In principe alweer over de helft! En een mooie SEO is altijd fijn.

@juffiejuf
Spuit je anders ook of is dat nu ivm de zwangerschap?

We zijn net verhuisd. We kochten een klushuis en daar zit het pijnpunt nu een beetje want ik ben fysiek momenteel echt niet in staat tot klussen.
We besteden iets meer uit maar financiële lengte om alles uit te besteden is er niet dus voorlopig nog kamperen in eigen huis, zeg maar.
En lekkage gehad op onze net gelegde vloer, gesteggel met de aannemer over de aansprakelijkheid enz enz. Heel kalmerend allemaal.

Misselijkheid is volgens mij net zo hevig als de andere keren hoewel ik er wel wat beter mee om kan gaan. Maar ook deze keer doet medicatie niets en homeopathie zeer weinig.
Nou ja dl is erg bezorgd dat ik haar zusje uitspuug ha ha. Een broertje is niet zo welkom.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Pluk01

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Pluk01 » 11 mei 2017 14:10

Gefeliciteerd Duschka! Misselijkheid lijkt me heel zwaar, en helemaal midden in verhuizing/klussen etc. Wat grappig dat je dochter zo'n voorkeur heeft! Hier wilde zoonlief heel graag een broertje, helaas voor hem lijkt het er toch op dat het een meisje is :wink: . Maar moet zeggen dat hij zich er inmiddels wel mee verzoent heeft hoor. En vaak maakt het ook niet meer uit als het kindje er eenmaal is. Sterkte met de misselijkheid! Had je dat bij de andere 2 9 maanden lang, of werd het langzamerhand wel minder?

@juffiejuf, ik hoop ook echt niet dat ik zwangerschapssuiker ontwikkel. L.evi was wel bijna 9 pond, maar bij hem had ik ook geen zwangerschapssuiker, dus blijkbaar baar ik gewoon wat grotere kinderen dan gemiddeld :-oo . De verloskundigen maken zich er geloof ik drukker om dan ik zelf. Word eerlijk gezegd een beetje moe van al die extra dingen die dan opeens moeten. Maar dat zullen de hormonen wel zijn zeker, haha.

@Evamaria, fijn dat de 20-wekenecho goed was! Weten jullie het geslacht nu ook of blijft dat een verrassing?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 12 mei 2017 09:45

@ Duschka: sterkte, dat zou ik ook niet zo trekken toen ik zwanger was ;-), en dan was ik niet eens zo extreem misselijk...pfff...

@ Pluk: idd smerig drankje die suikertest, heb het bij alle 3 moeten doen (ivm familie: mijn zusje heeft Diabetes 1). Ik heb zelf overigens nooit zwangerschapsdiabetes gehad....kinderen waren 4590, 3560 en last but not least 4720 gram....
zit bij ons ook in familie grote baby's....


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten