Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2016 08:19

@Dusckha, he bah wat naar zeg :( Waarom word ze op genomen? Heel veel sterkte voor haar maar ook voor jullie.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 05 jan 2016 10:54

Dat is naar Duschka!! Sterkte hoor.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 05 jan 2016 11:34

Oh wat naar Duschka :( Hoe is het nu? En waarom is ze opgenomen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 05 jan 2016 14:01

Ach duschka wat naar.. wat scheelt eraan?
Sterkte ermee! En Beterschap voor haar..

Wat een zieke kindjes allemaal..

Lieffie wat zei de HA van Nina? Lijkt me heel naar om mee te maken als ze zo wegvallen..

Jaccootje Hoe is het met N? Is ze er weer door?

Marnix van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Evelien Hoe gaat het met S?

Leuke foto saskia!

Ajl wat heerlijk zonder luiers! O is toch iets ouder dan onze J? J had een poosje dat hij steeds riep en op de wc wilde, op het moment scheelt het hem weer helemaal niks.. Hoe heb jij het aangepakt met O? Zo zonder luiers lijkt mij ook wel wat :mrgreen:

Missf leuk hè die interactie tussen de kids. Vind ik ook erg leuk, helemaal als ze ook nog eens alles na gaan zeggen/doen. Hoewel ze dan ook weer de minder leuke dingen na gaan doen dat is dan wel weer jammer 8-[ .

J heeft toch maar weer een ABkuur gekregen, na een week koorts en vervolgens een week looporen begon hij over pijn te klagen, huilen en naar de oren grijpen dus toch maar even heen en ja, nog flink ontstoken. .hopelijk knapt hij er nu van op!
Morgen hoop ik met hem te beginnen met peutergym, met de meiden ook gedaan, die vonden t altijd erg leuk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 05 jan 2016 15:41

@ vpk Ik ben een beetje kwijt hoe oud jouw J is. Volgens mij wel wat jonger dan O, maar weet het niet zeker. O is net 2,5 jaar.
En eigenlijk heb ik geen tactiek, hij plaste 's avonds voor het douchen wel eens op de wc, maar dat was het eigenlijk. Gewoon tijdens de kerstvakantie een onderbroek aangedaan en elk (half) uur op de wc gezet. De grote boodschap was een dingetje, dat durfde hij eerst niet. Daarom na twee dagen na de lunch hem op de wc gezet en ben ik hem gaan voorlezen. Opeens hoorde ik wat komen en spontaan begon hij te huilen van schrik. Vervolgens nog 1 keer in de luier gepoept en daarna alles op de wc.
Heerlijk zo zonder luier. Nog wel 2 nachtluiers. J is ook nog niet zindelijk 's nachts en dat duurt volgens mij nog wel even 8-[ > Volgens mij kan je dat ook niet echt trainen.

@ duschka hoe gaat het met de kleine dame? Wat heeft ze?

@ liefie wat schrikken van nina! Wat zei de ha?

@ sterretje lees je nog mee? Hoe gaat het met jouw viertal?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 05 jan 2016 16:31

Ze mocht gelukkig weer naar huis, helemaal bijgetankt met vocht.
Ontstoken keelamandelen en acuut stoppen met drinken en eten, maar wel onwijs transpireren, want koorts boven de 40 graden.
Ik moest nog even aandringen voor we een kinderarts te zien kregen, bij 't aanbrengen van de sonde (die helaas tweemaal gezet moest worden) bleek dat het kantje boord was en dat ze echt al heel erg aan 't uitdrogen was.
Nu ligt ze op de bank te slapen, maar er zit een ijsje in. HOERA!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 05 jan 2016 19:38

Pff, Duschka, wat een gedoe! Hopelijk gaat het snel beter! Ook beterschap voor alle andere zieken!

En ja, ik ben ook wel benieuwd (of nieuwsgierig) naar de meelees-refoweb-kinders...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 05 jan 2016 20:58

Poe heftig Duschka! Is ze weer wat aan het opknappen??

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2016 22:40

oh bah duschka.. wat naar. gelukkig is ze er weer thuis dan.. nu hopen dat het opknappen doorzet!

ff snel.... Hier maar 1 keer bij de huisarts geweest voor oorontsteking, veel vermoedens voor veeeel vaker oorontsteking, maar geen noemenswaardige koorts, verwijs gevraagd aangezien we met M genoeg met die oren hadden meegemaakt. 1 blik van de kno was voldoende, zsm buisjes... T heeft niet een mega oorontsteking altijd maar wel continue rotzoo achter zn trommelvlies.

Verder is school weer gestart.... ik kijk opzich voor de oudste uit dat dit jaar voorbij is. Soms kan een leerkracht zo niet je kind snappen. ZO jammer dat alles wat opgebouwd is, binnen notime is afgebroken. ZUCHT.... En M... die rommelt momenteel er tussendoor! met ups en downs!

We gaan snel weer verder!!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 06 jan 2016 06:52

Beterschap Duschka! Hopelijk zet t herstel door!

Hier geen spugen meer maar dr eetlust is ook vergaan... ZE kon altijd zo lekker eten, net een bouwvakker, maar nu slaat ze t liefst een maaltijd over! :shock: Verder is ze redelijk in haar doen en ze heeft nog wat reserves dus ik maak me nog niet echt zorgen :wink:
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2016 08:23

@Dusckha, fijn dat ze weer thuis is. Maar men uitdrogen lijkt me zo heftig om te zien. En hoe is het nu?

Hier is S. weer goed in orde. Wel nog hoesten, vooral 's nachts (wat ook niet echt de nachtrust ten goede komt) *gaap*.

@Jaccootje, dat komt vast wel. Hier eet S. ook nog niet helemaal zoals wij gewend zijn na de griep. Vanochtend heeft hij voor het eerst weer zijn bord met pap op.

Hier zijn we zo blij met school, ze denken mee. Echt heel gaaf.

@Lieffie, hoe is met N. af gelopen bij de HA?

@vpk, knapt J. al een beetje op? wat leuk peutergym, jammer dat ik dat niet gedaan heb met S.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2016 10:47

Beterschap!

Hier voor de 2e dag alle kinderen thuis, want het is buiten 1 grote glijbaan ! Milan en Matteo zijn er blij mee, Manoël niet, die wil graaaag naar school.. en ik eigenlijk ook niet zo ;-) , want ik slaap 's nachts heel heel slecht, dus had die uren onder schooltijd eigenlijk nodig om bij te slapen. Maar goed het is niet anders, we maken er het beste van :D Hopelijk kunnen ze morgen weer naar school

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 06 jan 2016 13:18

@ tj; hoe is het met de gezondheid van de jongens??

Hier afgelopen dagen ook een zieke jongen thuis gehad. Hield niks meer binnen. Sinds vandaag lijkt het beter te gaan. Je hoort van veel zieke kinderen om je heen.

@ajl; knap zeg van O. Hier is M. ook nog niet zindelijk 's nachts en die scheelt niet veel qua leeftijd met J. Elke morgen nog een volle pamper dus denk dat het hier ook nog wel even duurt.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2016 15:31

@Duschka: heftig, hoe gaat het nu met haar? beterschap hoor - en dat voor alle zieke kindjes!

@liefie: hoe was het bij de huisarts?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 06 jan 2016 15:44

Er zijn idd veel zieke kindjes.
Wat dat betreft denk ik wel goed dat er eens even een beetje vrieskou door ons land trekt en niet alleen maar die halfzachte, regenachtige atmosfeer.

@Hoesten
Voor alle mama's die wel van "Dr. Vogel" fan zijn... er is een heel goede hoestspray op de markt, hier in 't gezin geen gehoest, maar hoorde van iemand dat de spray zeer effectief is en voor alle leeftijden geschikt.

@Jaccootje
Zou ze niet toevallig in de fase komen dat ze gewoon ff geen of minder eten wil?

@PPM
Jammer dat het niet klikt met de leerkracht en hopelijk helpen de buisjes.

Hier heeft onze peuter wel een jasje uitgetrokken zeg.
Ze eet nog steeds niet, maar ondanks het jasje uit, kan ze dat wel hebben.
Drinken ook nagenoeg nog niet, maar gelukkig wel wat borstvoeding of een ijsje.
Denk dat ze net genoeg vocht krijgt om niet opnieuw uit te drogen. Ze plast niet, maar wel diarree,dus er is nog vocht dat ze kan kwijtraken.
Verder erg huilerig en ik denk wat getraumatiseerd van alles en vooral van het tweemaal aanbrengen en verwijderen van de sonde.
We mogen absoluut niet de in buurt van haar hoofd komen, dan krult ze meteen in paniek op in foetushouding, met haar handen stevig over haar neus.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten